LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Een troost: de actie is voorbij en kunnen we deze zinloze discussie eindelijk sluiten!

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

zusjej21 schreef:Een troost: de actie is voorbij en kunnen we deze zinloze discussie eindelijk sluiten!
Je bent toch niet verplicht om de discussie te lezen, laat staan te reageren, als je 'm zinloos vindt?

Ik vind 'm niet zinloos. Zeker niet als personeel gewoon de spullen jat. Of het nu muppets zijn, plaatjes, AH, C1000 of wat dan ook.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sonja1977 schreef:
Je bent toch niet verplicht om de discussie te lezen, laat staan te reageren, als je 'm zinloos vindt?

Ik vind 'm niet zinloos. Zeker niet als personeel gewoon de spullen jat. Of het nu muppets zijn, plaatjes, AH, C1000 of wat dan ook.
•Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd :!:

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Chocomelk schreef:
sonja1977 schreef:
•Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd :!:
Dus moet ik hier de naam van de desbetreffende AH neerzetten en degene die het mij verteld heeft of wat wil je hiermee zeggen?
Natuurlijk wil ik daarmee niet alle supermarktmedewerkers over één kam scheren en als ik er iemand mee beledig heb, dan excuus.

Het is toch algemeen bekend dat bij welke actie ook, personeel vaak voorgaat op klanten. Dat is met dit soort acties, maar ook met speciale aanbiedingen bij Aldi, Kruidvat etc. Ik heb zelf ook in een winkel gewerkt als tiener en dat was toen al niet anders; de leuke aanbiedingen werden voor/door personeel achtergehouden om door henzelf gekocht te worden. Balen, maar daar heb ik geen moeite mee en zie dat maar als voordeel van het werk dat je hebt én men betaalt er dan gewoon voor.

Met dit soort acties verdwijnen veel "gratis" artikelen via de achterdeur uit het pand. Hartstikke leuk dat de drie kids van mijn kennis de complete serie gekregen hebben zonder ook maar voor een euro boodschappen gedaan te hebben, maar in mijn ogen is dat diefstal en kan AH er dan ook niet veel aan doen dat ze niet genoeg poppen op voorraad hadden. Datzelfde geldt ook wanneer er de stickers niet rechtmatig gegeven worden. Ik neem tenminste aan dat AH die poppen inkoopt op basis van hun gegevens.

Is het een ramp? Nee, er zijn ergere zaken op de wereld, maar kloppen doet het niet.
Laatst gewijzigd door sonja1977 op 02 mar 2012 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan moet je daarover een klacht indienen bij het hoofdkantoor of bij de desbetreffende winkel Sonja, heel mischien bereik je er iets mee.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

Is het een ramp? Nee, er zijn ergere zaken op de wereld, maar kloppen doet het niet
Neen, en dan zo druk over maken, onbegrijpelijk :shock:

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Chocomelk schreef:Dan moet je daarover een klacht indienen bij het hoofdkantoor of bij de desbetreffende winkel Sonja, heel mischien bereik je er iets mee.
Ik wilde slechts reageren op "sombody" die om deze reden geen poppen voor haar kleinkinderen had, na er wel voor gespaard te hebben. En op de mensen die zeiden dat AH slecht hun inkoop doet.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

nevermind schreef:
Is het een ramp? Nee, er zijn ergere zaken op de wereld, maar kloppen doet het niet
Neen, en dan zo druk over maken, onbegrijpelijk :shock:
Ik dacht dat dit een forum was waar je je mening mocht geven over consumentenzaken? Dat doe ik, als reactie op reacties waar ik anders over denk. Dat wil toch niet zeggen dat ik mij er druk om maak? Ik geef alleen aan dat de inkoop van AH er niks aan kan doen wanneer (sommige!) personeelsleden de voorwaarden niet zo in acht nemen. Maar ik heb al spijt van mijn bijdrage en zal stoppen met schrijven. Want daar maak ik mij dan wel druk over :( .

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zou de leverancier van al die poppen van je kennis dan maar even melden bij AH.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sonja1977 schreef:
Chocomelk schreef:Dan moet je daarover een klacht indienen bij het hoofdkantoor of bij de desbetreffende winkel Sonja, heel mischien bereik je er iets mee.
Ik wilde slechts reageren op "sombody" die om deze reden geen poppen voor haar kleinkinderen had, na er wel voor gespaard te hebben. En op de mensen die zeiden dat AH slecht hun inkoop doet.
Dat kun je dus niet bewijzen en dat is wel degelijk van belang.
Je beticht personeel van de AH zo'n beetje van diefstal en dat moet je wel kunnen onderbouwen.
U mag zeker uw mening geven, maar zeggen dat AH personeel gewoon die poppen gratis mee naar huis neemt is geen mening, dat is echt een bewering.
En volgens de forumregels moet u die inderdaad kunnen onderbouwen.
En dan is 'Dinges van de AH in Verweggistan zei dat zelf tegen mij' niet genoeg.
U hoeft echt niet afgeschrikt te zijn van het forum/onderwerp, maar dit soort (redelijk belastende) uitlatingen moeten nu eenmaal onderbouwd kunnen worden.
Dit om ook de winkel in kwestie een beetje tegen wilde verhalen (ik bedoel hiermee niet per sé die van u overigens) te beschermen.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

VioletPrue schreef: Dat kun je dus niet bewijzen en dat is wel degelijk van belang.
Je beticht personeel van de AH zo'n beetje van diefstal en dat moet je wel kunnen onderbouwen.
U mag zeker uw mening geven, maar zeggen dat AH personeel gewoon die poppen gratis mee naar huis neemt is geen mening, dat is echt een bewering.
En volgens de forumregels moet u die inderdaad kunnen onderbouwen.
En dan is 'Dinges van de AH in Verweggistan zei dat zelf tegen mij' niet genoeg.
U hoeft echt niet afgeschrikt te zijn van het forum/onderwerp, maar dit soort (redelijk belastende) uitlatingen moeten nu eenmaal onderbouwd kunnen worden.
Dit om ook de winkel in kwestie een beetje tegen wilde verhalen (ik bedoel hiermee niet per sé die van u overigens) te beschermen.
Waar slaat dit in hemelsnaam op? Ik geef toch aan dat niet alle AH's en hun medewerkers zo zijn en ik snap ook wel dat men dit waarschijnlijk niet als diefstal ziet, omdat die poppen op een euro na, gratis zijn.
Ik snap best dat zo'n medewerker dat goedbedoeld meegeeft en er geen kwaad in ziet, maar het heeft dan niks meer te maken met slechte inkoop van AH. Dat was wat ik er mee wilde zeggen.
Daarbij; somebody schreef "Maar wat gebeurt er ,hoorde van medewerkers dat er medewerkers de poppen verkopen en aan fam geven,ja dat is leuk!" dus dat lijkt me niet aan mij om dat te hoeven bewijzen. Ik reageerde daar slechts op met mijn eigen ervaring.

Moet ik dan met naam en toenaam hier gegevens neer gaan zetten (daar waar ik op dit forum lees dat mensen dat doen, wordt dat ook niet in dank afgenomen; en terecht!) van mijn kennis en de desbetreffende AH en medewerker? En ook van de AH waar ik zelf mijn boodschappen haal en met eigen ogen zie wat er aan mij meegeven werd aan stickers?
In alle forumberichten over welk onderwerp dan ook worden mensen vertrouwd over wat medewerker A tegen klant B zegt en kan dat ook op verschillende manier overkomen en al dan niet waar zijn. Wat is anders het nut van het plaatsen van een mening/reactie als men je daar niet op kan vertrouwen? Als er een post is over een bedrijf met slechte service van één persoon, dan wordt daarmee toch ook niet het hele bedrijf bedoeld?

Ik snap alle heisa niet en denk in het vervolg wel na alvorens ik hier nog eens iets neer ga zetten.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ach hier zijn ze al lang en breed weer aan het sparen voor voetballen, dus het muppet-leed is alweer geleden.

Zo`n bal kost wel met spaarkaart nog 5 euro dus grote kans dat ze daarvan overhouden :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

sonja1977 schreef:
nevermind schreef:
Is het een ramp? Nee, er zijn ergere zaken op de wereld, maar kloppen doet het niet
Neen, en dan zo druk over maken, onbegrijpelijk :shock:
Ik dacht dat dit een forum was waar je je mening mocht geven over consumentenzaken? Dat doe ik, als reactie op reacties waar ik anders over denk. Dat wil toch niet zeggen dat ik mij er druk om maak? Ik geef alleen aan dat de inkoop van AH er niks aan kan doen wanneer (sommige!) personeelsleden de voorwaarden niet zo in acht nemen. Maar ik heb al spijt van mijn bijdrage en zal stoppen met schrijven. Want daar maak ik mij dan wel druk over :( .
Je beschuldigd hier mensen, en dit heeft niets met een mening te maken.
Dat je al spijt van je bijdrage hebt, kan ik mij best voorstellen, want iemand betichtingen van diefstal, is best hevig, ook is het een kennis. :wink:
Klopt; ik heb ook van mensen gehoord die familie/vrienden bij AH hebben werken (of in dit geval stagiaires), dat ze de poppen gewoon gekregen hebben zonder stickers/spaarkaarten. En dan heb ik het niet over één pop, maar gewoon maar gelijk de hele verzameling. Dus misschien is hun inkoop wel goed geweest, maar moeten ze hun personeel (in opleiding) eens uitleggen wat diefstal is.

Daarbij heb ik zelf ook een aantal keren meegemaakt dat er gewoon klakkeloos een rits stickers meegegeven wordt i.p.v. het aantal waar je recht op hebt.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Als mensen iets meenemen zonder betalen, dan is dat toch diefstal?
En van die mening heb ik ook geen spijt. Maar goed; ik zie het blijkbaar helemaal fout en ga mij hierna ook niet meer verdedigen. Heeft blijkbaar toch geen nut om mijn ervaring uit te leggen en heb tevens al een paar keer geschreven dat dit vanzelfsprekend niet voor alle medewerkers geldt. Ik wilde slechts mijn ervaring kwijt...

Zo en nu ga ik met mijn (eerlijk gespaarde) Muppets spelen...
Laatst gewijzigd door sonja1977 op 02 mar 2012 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sonja1977 schreef:Als mensen iets meenemen zonder betalen, dan is dat toch diefstal?
En van die mening heb ik ook geen spijt. Maar goed; ik zie het blijkbaar helemaal fout en zal niet meer reageren. Heeft toch blijkbaar geen nut om mijn ervaring uit te leggen en heb al een paar keer geschreven dat dit niet voor alle medewerkers geldt.

De groeten, ik ga met mijn (eerlijk gespaarde) Muppets spelen.
Natuurlijk heeft het wel zin om te reageren en natuurlijk mag jij
je ervaring hier delen maar je kan niet zomaar mensen gaan beschuldigen, dat doe je hier maar ik heb het stille vermoeden dat jij geen klacht daarover hebt ingediend bij de AH....

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Klopt; ik meld het hier anoniem en niet om iemand persoonlijk te beschuldigen want ik noem geen naam en ook geen filiaal. Nogmaals; ik gaf het aan om aan te tonen dat er dan ook niks kan kloppen van de ingekochte aantallen. Ik vertel alleen mijn ervaring. Als men die niet gelooft; prima. Het verbaasd me alleen dat er zo fel gereageerd wordt, aangezien ik deze ervaring van meer mensen gehoord heb (maar dat is inderdaad via via).
En inderdaad heb ik geen klacht ingediend. Had ik wel gedaan als ik dit artikel graag had willen hebben, maar dat is niet zo.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sonja1977 schreef:Klopt; ik meld het hier anoniem en niet om iemand persoonlijk te beschuldigen want ik noem geen naam en ook geen filiaal. Nogmaals; ik gaf het aan om aan te tonen dat er dan ook niks kan kloppen van de ingekochte aantallen. Ik vertel alleen mijn ervaring. Als men die niet gelooft; prima. Het verbaasd me alleen dat er zo fel gereageerd wordt, aangezien ik deze ervaring van meer mensen gehoord heb (maar dat is inderdaad via via).
En inderdaad heb ik geen klacht ingediend. Had ik wel gedaan als ik dit artikel graag had willen hebben, maar dat is niet zo.

Het is echt niet zo dat ik je niet geloof.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Jolijn »

sonja1977 schreef:Klopt; ik meld het hier anoniem en niet om iemand persoonlijk te beschuldigen want ik noem geen naam en ook geen filiaal. Nogmaals; ik gaf het aan om aan te tonen dat er dan ook niks kan kloppen van de ingekochte aantallen. Ik vertel alleen mijn ervaring. Als men die niet gelooft; prima. Het verbaasd me alleen dat er zo fel gereageerd wordt, aangezien ik deze ervaring van meer mensen gehoord heb (maar dat is inderdaad via via).
En inderdaad heb ik geen klacht ingediend. Had ik wel gedaan als ik dit artikel graag had willen hebben, maar dat is niet zo.
Ook al heb ik geen keihard bewijs van een medewerkster die mij hoogstpersoonlijk hetzelfde vertelde als wat jij schreef, toch ik geloof meteen dat zoiets gebeurt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef: Ook al heb ik geen keihard bewijs van een medewerkster die mij hoogstpersoonlijk hetzelfde vertelde als wat jij schreef, toch ik geloof meteen dat zoiets gebeurt.
Ik geloof ook best wel dat het verhaal van Sonja kan kloppen. Het lijkt mij zeker niet onwaarschijnlijk in ieder geval. Desalniettemin vind ik het niet iets om me als consument druk over te maken maar goed dat is mijn mening. Er is snel weer een andere actie en dan is dit leed weer zo vergeten.

Dat er met dit soort acties dingen gebeuren die niet kloppen, kan ik me best voorstellen. Ik kan me nog herinneren dat toen de voetbalplaatjes acties waren bij appie dat zodra de actie begon er al hele dozen met plaatjes tot complete verzamelingen te koop werden aangeboden op marktplaats. Ook kochten mensen stapels verzamelalbums om ze voor veel duurder te koop aan te bieden op het moment dat ze bij de AH's niet meer te krijgen waren.

@Sonja,
Het is ook niet toegestaan volgens de forumregels om persoonsgegevens van anderen te vermelden.

Wel heb ik nog een vraag over het volgende punt dat u maakte.
sonja1977 schreef:En ook van de AH waar ik zelf mijn boodschappen haal en met eigen ogen zie wat er aan mij meegeven werd aan stickers?
Heeft u goed genoeg gezien hoeveel zegels die klant mee zou moeten krijgen en dit vergeleken met het aantal zegels dat de klant ook kreeg ? Een vluchtige waarneming kan soms best verkeerd geinterpreteerd worden. Meestal geeft de kassa aan hoeveel zegels iemand zou moeten krijgen. Mogelijk mocht deze klant de zegels ook wel hebben van de klant die ervoor had afgerekend in de rij. Dat doe ik ook wel eens als ik iets niet (meer) spaar. Mogelijk had die klant wel een flink aantal actie-artikelen gekocht waar extra zegels bij horen.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Emmy75 schreef: Wel heb ik nog een vraag over het volgende punt dat u maakte.
sonja1977 schreef:En ook van de AH waar ik zelf mijn boodschappen haal en met eigen ogen zie wat er aan mij meegeven werd aan stickers?
Heeft u goed genoeg gezien hoeveel zegels die klant mee zou moeten krijgen en dit vergeleken met het aantal zegels dat de klant ook kreeg ? Een vluchtige waarneming kan soms best verkeerd geinterpreteerd worden. Meestal geeft de kassa aan hoeveel zegels iemand zou moeten krijgen. Mogelijk mocht deze klant de zegels ook wel hebben van de klant die ervoor had afgerekend in de rij. Dat doe ik ook wel eens als ik iets niet (meer) spaar. Mogelijk had die klant wel een flink aantal actie-artikelen gekocht waar extra zegels bij horen.
Het was bij mijzelf en de stickers kwamen rechtstreeks uit de kassa. En ja; als ik principieel had willen zijn, had ik ze niet moeten aannemen :wink:.

Misschien dat ik ook wel zo verbaasd ben over de reacties omdat hetgeen er nu gebeurde met de poppen eigenlijk niks nieuws voor mij is. Ik heb jarenlang op een basisschool gewerkt waar tijdens actieperiodes van diverse supermarkten er genoeg gratis (en goedbedoeld!!!) artikelen door supermarkten afgeleverd werden om uit te delen aan de kinderen. Overigens vind ik dat dan nog iets anders dan artikelen aanbieden op marktplaats om er dan nog aan te verdienen.

Maar beste mensen, ik snap nog steeds niet goed waarom mijn bijdrage een beschuldiging zou zijn die ik niet kan onderbouwen, terwijl bij zowat alle bijdragen op dit forum het gaat om de ervaring vanuit één kant en de forumleden maar moeten aannemen dat hetgeen geschreven wordt ook juist is. Wanneer ik een slecht gesprek met een medewerker van de klantenservice heb, dan is dat toch ook mijn ervaring en zeg ik daarmee niks over de rest van het bedrijf? Maar waarschijnlijk dwaal ik nu wel een beetje af..

Gesloten