LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mishandeld door politie agent

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Winterman

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Winterman »

Mrdc schreef:
bprosman schreef:@Jolijn,
Ik ben in het verleden in aanraaking geweest met justitie vanwege een voetbalrel, dit is 8 jaar geleden en ik heb daar van geleerd. Heb daar een taakstraf voor gedaan die ik netjes en goed af heb gemaakt.
Ik gok dat meneer wel van de procedure(s) op de hoogte is.
helaas voor vele ben ik een beetje te goed op de hoogte:D

heb zelfde regelmatig mensen in verzekering gesteld en ken de procedure nu wel dromen.

Mrdc
Ik gok dat met "meneer" niet jou bedoeld wordt.

Je profileert je hier als Sociaal Juridisch Medewerker en biedt mensen aan ze bij te staan. Je opgezwollen taalgebruik kan echter niet verbloemen dat je kennis van de nederlandse taal werkelijk abominabel is.

Recherche is er niet om "onderzoek te doen tegen mishandeling van een agent" . Ze zijn er om onderzoek te doen naar mishandeling door een agent.

InHolland diplomaatje?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

InHolland diplomaatje?
pffft hoor wie het zegt!! arrogant persoontje!

dat Mrdc een schrijffout maakt en ook niet zo goed is met NL , dat wil nog niet zeggen dat jij ieder mens hier mag afzei/ken!
Laatst gewijzigd door ciske op 28 feb 2012 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mrdc schreef:
helaas voor vele ben ik een beetje te goed op de hoogte:D

heb zelfde regelmatig mensen in verzekering gesteld en ken de procedure nu wel dromen.

Mrdc
Uit Ottersum nog wel, maar dan weet jij ook zeer zeker dat er niet altijd netjes met mensen omgegaan word door politie agenten !

Weco85

Ongelezen bericht door Weco85 »

Het gaat er mij niet om of het wel/niet gegrond is... wat de procedures zijn etc etc.
De agent heeft een voorbeeld functie en hoort zichzelf hierna te gedragen. Als hij voor dit voorval al geweld gebruikt hoe moet dat dan met iemand die een moord heeft gepleegd?
Dit soort dingen bestrijdt je niet door agressief op te treden en toont weinig mensenkennis.

Ik wil maar aangeven dat hij niet zover had mogen gaan en voor het geweldadig optreden van de agent dien ik een klacht in...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De agent heeft een voorbeeld functie en hoort zichzelf hierna te gedragen.
Volgens mij heb je die als burger/eventuele ouder ook door "enkel" te parkeren je boetes op tijd te voldoen en verzekering op orde te hebben.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

en stel dat ze zeggen u rijd onverzekerd rond en dat blijkt achteraf niet zo te zijn...?wordt daar dan nog excusses voor aangeboden..

en is het ook normaal dat je zo mishandeld wordt,ook als je een opmerking maakt...
je kan een ambtenaar beledigen maar volgens mij mag je toch ten alle tijden je handen niet oplichten?zelfs al krijg je een klap...
althans mogen wij ook niet...

als ik klappen krijg op straat en ik sla terug ben ik ook strafbaar,toch?

ik zei al,vind het een zo en zo verhaal...maar voordeel van de twijfel..
verzekering kan...kan kruisen...
dubbel pareken is ie fout in zegt ie zelf ook...
en ja als je al zoveel meegemaakt hebt dan kan je soms ook kriegelig worden denk ik....
wat choco ook zei geloof ik...je hebt er ... :evil: bij...agenten dan he...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Echt waar, en we deden helemaal niks bijzonders, waren aan het spijbelen en zwartrijden, hoppa de cel in en alles afgeven.

2 onschuldige pubermeisjes :cry:
Onschuldig ?
Ja de gevangenissen zitten vol met onschuldige mensen. :mrgreen:

bprosman

en stel dat ze zeggen u rijd onverzekerd rond en dat blijkt achteraf niet zo te zijn...?wordt daar dan nog excusses voor aangeboden..
Om die discussie voor te zijn hebben de verzekeringsmaatschappijen hiervoor iets "unieks" uitgevonden. Dat heet "een groene kaart" , dat is een zoals de naam het al zegt "groene kaart" met daarop precies tot wanneer en bij wie je verzekerd bent. Dat ding stop je in je portefeuille of portemonnee en heb je in de auto bij je. Hoef je ook geen discussie te hebben want dat is je bewijs van verzekering.
en is het ook normaal dat je zo mishandeld wordt,ook als je een opmerking maakt...
Als in "Sla dan, Sla dan" roepen ? , als mijn kinderen dat zouden doen zou ik dat kwalificeren onder "bloed onder de nagels vandaan halen".

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nou, knijp ze de keel dicht dan.

bprosman

en ja als je al zoveel meegemaakt hebt dan kan je soms ook kriegelig worden denk ik....
Je hebt het hier over de politieman ? :wink:

Emmy75

bprosman schreef: Om die discussie voor te zijn hebben de verzekeringsmaatschappijen hiervoor iets "unieks" uitgevonden. Dat heet "een groene kaart" , dat is een zoals de naam het al zegt "groene kaart" met daarop precies tot wanneer en bij wie je verzekerd bent. Dat ding stop je in je portefeuille of portemonnee en heb je in de auto bij je. Hoef je ook geen discussie te hebben want dat is je bewijs van verzekering.
Klopt dat is handiger. Maar TS schreef dat de vriendin naar het bureau was gekomen met de papieren en toch was dit volgens hen niet voldoende, want de gegevens van de RDW zeggen dat...

Ook als TS deze bij zich had gehad is het nog maar de vraag of het daarmee opgelost was. Ik krijg van mijn verzekeraar ook een groene kaart voor een heel jaar. Als ik tussentijds de premie niet betaal bijvoorbeeld, word ik toch echt geroyeerd terwijl ik gewoon rondrij met de groene kaart op zak.

bprosman

want de gegevens van de RDW zeggen dat...
Uit de reacties van TS heb ik ook nog niet begrepen dat die gegevens onjuist waren.

Emmy75

bprosman schreef:Uit de reacties van TS heb ik ook nog niet begrepen dat die gegevens onjuist waren.
In die bewoordingen heb ik het ook nog niet kunnen lezen inderdaad. TS schreef echter wel het volgende...
Weco85 schreef:... Dat ik niet verzekerd ben is bij mij niet bekent. Heb ook meteen contact opgenomen met de verzekering maar die kon ik niet bereiken aangezien het zaterdag was. Dus in alle eerlijkheid, wanneer het RDW aangeeft dat ik niet verzekerd ben heeft de politie alle recht mijn auto in beslag te nemen. Ik ben dan ook netjes meegegaan in het busje (zonder tegenspraak) en mijn vriendin is met familie naar het bureau gekomen (we beschikken tegenwoordig over gsm). ....

Mijn vriendin heeft de verzekingspapieren thuis opgehaald en meegenomen naar het bureau waarin stond dat ik verzekerd ben tot mei 2012, maar dit was niet voldoende zei de agent... daar heb ik dan maar genoegen meegenomen en heb mijn auto (zonder moeilijk te doen) daar achter gelaten.
In mijn optiek kan het ook gewoon zo zijn dat er een vergissing in het spel is. Misschien was TS wel onverzekerd maar zich daar (nog) niet van bewust.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef: dat Mrdc een schrijffout maakt en ook niet zo goed is met NL , dat wil nog niet zeggen dat jij ieder mens hier mag afzei/ken!
Ik had ook niet verwacht dat jij echt zou lezen wat hij schrijft, maar voor ieder ander die wel geinteresseerd is.

Hij maakt niet alleen schrijffouten of typefouten. Hij maakt complete stijlfouten. Kan gebeuren natuurlijk. Niet iedereen is perfect, maar van een juridisch medewerker zou je meer mogen verwachten. Op zich nog steeds geen groot probleem, maar daarnaast nodigt hij ook nog eens mensen uit hem te benaderen via PB, zodat hij ze juridisch kan bijstaan. Jij zal dat ongetwijfeld als geweldig ervaren, maar ik zet er dus mijn vraagtekens bij.

Chocomelk

Of TS wel of niet verzekerd was dat wil nog niet zeggen dat je
dan maar mishandeld moet worden door een politie agent.

TS verdient geen schoonheidsprijs als hij onverzekerd heeft rondgereden, absoluut niet maar die politie-agent...... :twisted: :evil: :twisted:

Chocomelk

rozemarijntje schreef: wat choco ook zei geloof ik...je hebt er ... :evil: bij...agenten dan he...
Kan je de agent nog herinneren die een biertje stond te drinken
op het 'graf' van het meisje wat hij vermoord had ?

En zo zijn er helaas zoveel voorbeelden dat echt niet alle politie agenten heilige mensen zijn.

bprosman

In mijn optiek kan het ook gewoon zo zijn dat er een vergissing in het spel is. Misschien was TS wel onverzekerd maar zich daar (nog) niet van bewust.
Dat kan inderdaad, wat is er dan mis mee om gewoon mee te gaan naar het bureau en rustig in de cel af te wachten tot vriendin met de juiste papieren langskomt en of eea uitgezocht is ?.
Dat je dan je pet , broeksriem en schoenen in moet leveren, "so be it". Pas als ze latex handschoenen aan gaan trekken moet je je zorgen gaan maken.

bprosman

En zo zijn er helaas zoveel voorbeelden dat echt niet alle politie agenten heilige mensen zijn.
Statistisch gezien lopen er toch meer "foute burgers" rond dan "foute politieagenten".

Chocomelk

bprosman schreef:
Statistisch gezien lopen er toch meer "foute burgers" rond dan "foute politieagenten".
Zeer zeker maar tussen politieagenten horen geen foute agenten tussen te zitten net zoals tussen bewakers in gevangenissen waarvan er sommige ........ ach laat maar.

bprosman

hoor geen foute tussen te zitten
Foute burgers horen er wel bij te zitten ?
Het probleem zit hem in het feit dat het allebei mensen zijn en die zijn nu eenmaal niet onfeilbaar. Nogmaals... het is gewoon niet handig om tegen te stribbelen. Dit moet je in de US eens proberen... daar leren ze je dat iets vlugger af (overigens in de meeste Europese landen ook). Daar wen je er al heel snel om te antwoorden met "Yes officer". Van de andere kant... ze gewoon met het juiste respect benaderen en ze zijn van alle kanten behulpzaam. Ik ken geen een land waar agenten zo afgez*ken worden als in NL.

Gesloten