LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

onder IV en VI zijn concurrente vorderingen, dat houd in dat we als het ware met meerdere schuldeisers zijn, en niemand heeft daar in een uitzonderingspositie.

deze vorderingen ( van ons) moeten nog geverifieerd gaan worden, om ons niet zo lang te laten wachten keren ze binnen 4 weken na dagtekening 19% van de IX uit dus 19% van het bedrag vermeld onder IX

of je op later tijdstip nog eens iets zult ontvangen is de vraag want we zijn niet de enige schuldeisers he?, dus ik denk dat we maar blij moeten zijn met de 19%

ze moeten eerst weer wat plukken en dan weer verdelen

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Ik heb geen bedragen bij IX of XI staan. Alleen bij IV en VI bij de rest staat nader te bepalen of 0,00. We wachten en hopen :)

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

ANBRO

dan moet jou compensatie dus nog berekend worden?
succes ik hoop dat het wat opschiet wij hebben nog niets ontvangen maar goed dat mag tot 4 mei duren

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Nou op de voorkant van het pakketje zit een brief met daarop de mededeling dat mijn compensatie 4143 euro bedraagt.... Ik snap er echt helemaal niets van.. maar ik denk dat ik maar moet wachten. Ik had al gemaild, maar dat mocht niet. Ik moest bellen :?: maar ik ga geen cent meer afdragen aan DSB ook niet via mijn telefoonrekening :)

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Ik snap er niets meer van. De ene krijgt/heeft alles terug gekregen, de ander 2/3, de ander 19%, de ander niets, de ander heeft geen brief gehad en heeft geld gekregen en misschien zijn er nog variaties die we niet weten?

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Jeeej! Een flink bedrag (1275) van het geld is vandaag op mijn rekening gestort, 32,5% van het totaalbedrag. Dus weer een nieuwe variant dan ;) Ik heb nog steeds geen brief ontvangen, maar dit kan ook bij Post.nl liggen. Mijn post komt tegenwoordig niet of veel te laat aan (regio Den Bosch). Ik hoop voor alle andere betrokkenen dat zij hun geld ook snel krijgen. Ik had het niet meer verwacht, maar het lijkt toch echt goed te komen!

Jeanne 57
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2012 15:09

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeanne 57 »

Gefeliciteerd !! ben blij voor je en ook alle andere gedupeerden :D

Ik snap er ook niks meer van :roll:
Wij hebben nog steeds niet ontvangen ,maar met dit soort berichten wordt ik alleen maar positiever :P
vol verwachting klopt men hart :lol:

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Jeanne 57 schreef:Gefeliciteerd !! ben blij voor je en ook alle andere gedupeerden :D

Ik snap er ook niks meer van :roll:
Wij hebben nog steeds niet ontvangen ,maar met dit soort berichten wordt ik alleen maar positiever :P
vol verwachting klopt men hart :lol:
Dank je! Het gaat zeker goedkomen :) Hoop dat jij je geld ook snel zult ontvangen!!

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Hier ook nog steeds NIETS :( :? :roll: :evil:

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

Wij hebben 3 april ook een brief ontvangen, maar je begrijpt het al.......nog steeds niets op onze rekening.......wij hebben niets meer lopen bij de dsb , mijn vermoeden is dus dat ze eerst iedereen betalen die nog wat heeft lopen bij de dsb?????????????
We wachten maar af!!!!!

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

miertje62 schreef:Wij hebben 3 april ook een brief ontvangen, maar je begrijpt het al.......nog steeds niets op onze rekening.......wij hebben niets meer lopen bij de dsb , mijn vermoeden is dus dat ze eerst iedereen betalen die nog wat heeft lopen bij de dsb?????????????
We wachten maar af!!!!!
Ik heb mijn lening in december 2010 helemaal ingelost. Alleen de koopsompolissen wilde ik ook opzeggen (omdat ik helemaal van alles wat te maken had met DSB af wilde) maar dat kon niet omdat die per 5 jaar automatisch verlengd werden. Ik heb vrijdag een groot gedeelte van mijn geld gekregen, maar de bevestigingsbrief is er nog steeds niet. Ik geloof dat het tot 1 mei kon duren?

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Even een aanvulling! Ik heb net de bevestigingsbrief gekregen. Nu heb ik ook bedragen staan bij VIII (dat was dus de 1275 euro die ik al heb gekregen) en een bedrag bij IX dat is nog 2882 euro. Ik krijg nu dus binnen vier weken nog 19% van die 2882 op mijn rekening gestort. Die 1275 was een directe uitbetaling en die stond dit weekend al op mijn rekening. Dus al met al wordt het boven verwachting afgehandeld en begin ik er eindelijk iets van te snappen. Meestal snap ik het ook pas als het niet meer nodig is of te laat is....

Jeanne 57
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2012 15:09

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeanne 57 »

Anbro je zegt dat je nu een brief hebt gekregen ,
is dat je tweede brief ?omdat je het nu over v111 hebt met een directe uitbetaling hebt en dan nog een bedrag krijgt van 19%
ik heb een brief waarin bedragen staan bij v1 en 1v en de rest staat bij nvt :shock:
krijg ik dan ook nog een brief ?verwarrend hoor allemaal :roll:
Groetjes Jeanne 57

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Jeanne 57 schreef:Anbro je zegt dat je nu een brief hebt gekregen ,
is dat je tweede brief ?omdat je het nu over v111 hebt met een directe uitbetaling hebt en dan nog een bedrag krijgt van 19%
ik heb een brief waarin bedragen staan bij v1 en 1v en de rest staat bij nvt :shock:
krijg ik dan ook nog een brief ?verwarrend hoor allemaal :roll:
Groetjes Jeanne 57
Inderdaad ik heb nog een tweede brief gekregen. Ik dacht ook dat mijn eerste brief met compensatie de enige zou zijn en daarom snapte ik er ook niets van. En wat jij hebt, dat had ik dus precies hetzelfde, alleen bedragen bij VI en IV en verder n.v.t. Ik heb mijn lening ingelost in december 2010. Al het geld dat ik vanaf het moment van faillissement heb betaald heb ik meteen teruggestort gekregen. Dat was 1275 euro. En nu krijg ik de rest als vordering in het faillissement en daar krijg ik dan een gedeelte (19%) van uitbetaald. Dus ik krijg binnen 1 maand alvast zo'n 550 euro en dan misschien ooit nog eens de rest. Er staat in die brief dat je medio 2012 geverifieerd bent als schuldeiser, maar dat ze je eerst nog een voorschot daarop geven.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

miertje62

Ik denk dat ze dat inderdaad eerst doen, MAAR ja beloofd is beloofd he?, binnen 4 weken en dat loopt hier af op 4 mei we wachten het af he?

G1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2012 16:20

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door G1970 »

Ook wij ontvingen op 4 april de brief. We zouden bij IV, VI en dus IX een vordering in het faillissement hebben van 6.153,66 Euro. Overigens hadden we volgens de brieven van december 2011 beiden (per persoon) 6.093 als vordering. Dat klopt met DSB brieven uit 2008.
Inmiddels is dit dus gehalveerd.

Maar, nog niets ontvangen.

Alle berichten van mede-gedupeerden die inmiddels wel bedragen hebben ontvangen stemmen eindelijk hoopvol. Er lijkt nu toch echt wat te gebeuren. Wij wachten nog even af...

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

gedupeerdeDSB schreef:miertje62

Ik denk dat ze dat inderdaad eerst doen, MAAR ja beloofd is beloofd he?, binnen 4 weken en dat loopt hier af op 4 mei we wachten het af he?

We blijven moed houden! Zodra we wat ontvangen laat ik dat uiteraard weten :)

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

ff een vraagje.....heeft er al iemand uit de concurente vordering betaald gekregen???
Volgens mij zijn de betalingen die nu gedaan zijn alleen maar van de boedelvorderingen????

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

Net tel.contact gehad met onze vrienden van de DSB.
Morgen gaat er weer een betaling de deur uit., dus voor iedereen die het nog niet heeft ontvangen, let de komende dagen op je bankrekening :wink:

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Miertje,

Ik let elke dag al op mijn bakrekening hahahaha tot nu toe niets ik laat het weten waneer het er wel is

Gesloten