Pagina 5 van 6
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 06 aug 2014 11:50
door peteroo
Alles lezende weet ik niet of dit allemaal nu zo'n geweldige vooruitgang is. Mijn VAG-product wordt binnenkort (hoop ik) 20 jaar, heeft ruim 240.000 km gelopen en ik kan er nog gewoon 10W40 van de automaterialenhandel in doen. Mijn benzineverbruik is niet zo heel veel minder gunstig dan dat van die TSI-motoren, al heb ik dan geen 160 pk.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 08 aug 2014 00:05
door Paul2014
Wat ik zo allemaal lees dan is het een drama met deze motor maar ook met de arrogante houding van Pon/Volkswagen. Ze leveren gewoon een dikke wanprestatie. Zo snel al omderhoud of een complete motor vervangen; dat noem ik rotzooi 1e klasse. Was van plan om in Duitsland een mooie Golf Variant 1.4 tsi Highline 2010 te kopen (vervanging van de Polo 1.2 tdi) maar als ik dit zo allemaal lees dan ga ik maar opzoek naar iets anders. Geen VW meer dan helaas. Hoe kan het nou dat er vandaag de dag zo'n slechte motoren/turbo's/automaatbakken worden gemaakt? Denk ik eindelijk een mooie auto te hebben gevonden krijg je dit. Ik vind het in 'highline' uitvoering een mooie auto, afgezien van de ondergemotoriseerde grasmaaier motor. Laat de niet-turbomotoren maar terugkomen zoals de 1.6 Fsi en 2.0 Fsi. Dan toch maar eens kijken voor een Volvo V50 van 2008/2009. Zelfde prijsklasse.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 08 aug 2014 00:07
door Paul2014
Welke 1.4 tsi motortypes zijn trouwens goed en vanaf welk jaartal? En welke motortypes van de 1.2 tsi versie? Helpt het om de distributieketting preventief te vervangen en wat kost dit?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 08 aug 2014 12:42
door peteroo
Ik zou dat zo gauw niet weten. Kijk vooral eens op bijvoorbeeld VW Forum, AMT, problemcar. Ook de wiki-pagina over VAG-motoren noemt olieverbruik en ernstige problemen bij de 1.4 TSI.
De VAG 1.6 en 1.8 5 v die nog werden gebruikt in o.a. de Audi A4 B6 waren bij mijn weten duurzame motoren.
Kijk vooral ook naar recentere Japanners als Mazda en Toyota. Die gebruiken ook geavanceerde motortechnieken, maar op een of andere wijze weten de Japanners die over het algemeen beter en betrouwbaarder te maken.
Zelf ben ik niet zo'n fan van al te ingewikkelde motoren, simpelweg omdat ik de vaak dure onderhoudsbeurten en reparaties niet kan en wil betalen. Ik rijd ook vrij weinig en doe doorgaans jaren- en jarenlang met een auto.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 18 feb 2016 16:30
door Lettenburg
Re: Volkswagen 1.4 TSI motor problemen
Mijn VW Golf Plus 160 pk van jan 2010 begon na 136.000 km vreemd te lopen.
Wat bleek twee cilinders vrijwel geen compressie . Op advies van een
kennis ben ik naar Garage Hartog-Tuning in Alkmaar gegaan, de specialist in
alle merken van VW dus ook Audi. Na enig onderzoek, is de motor vrijwel
geheel gereviseerd voor € 2900 basisprijs. Er kwam wel wat extra werk bij.
Ik ben erg te Vreden en kan dit bedrijf zeer aanbevelen. de eigenaar is :
[Persoonsgegevens verwijderd door moderatie]
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 18 feb 2016 21:33
door peteroo
Mooi dat het is opgelost, want anders was uw investering in deze wagen weg geweest. Maar het geeft wel ernstig te denken over die zogenaamde 'premium' auto's van VAG. Let wel, ik heb zelf ook een VAG-auto, maar dan een oudje.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 21 apr 2016 20:41
door jaccodegreef
Goedenavond allemaal,
Ik zit er aan te denken om een VW Golf stationwagen aan te schaffen van het jaar 2008 of 2009. Nou wilde ik gewoon bij 1 gaan kijken met 1.4 TSI motor.
Maar nu ik al de verhalen lees over de problemen met deze motoren vraag ik me af of dit wel verstandig is?!? Kan ik beter naar een Golf gaan kijken met een "gewone" 1.6 motor? Of zijn daar ook problemen mee?
Graag zou ik wat advies en raad krijgen.
Alvast bedankt
groet Jacco
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 13:21
door peteroo
De TFSI-motoren staan bekend om een veelheid aan dure problemen (zeer hoog olieverbruik, distributie, turbo). Het is niet gezegd dat u die gaat tegen komen, maar bij een tweedehands auto van zeven of acht jaar oud val je denk ik buiten de coulance-regelingen. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Als ik geld had voor een jong gebruikte auto koos ik toch een Toyota of Mazda. Ford Focus is dacht ik ook prima.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 14:15
door thecure
ford focus met de 1.0 ecoboost motor is inderdaad een betere keuze.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 14:35
door jaccodegreef
Oké Peteroo hartstikke bedankt voor je reactie!
Ik zelf heb ook al aan een Ford focus of eventueel een Opel astra gedacht. Alleen vind ik Volkswagen gewoon een mooiere auto en daarom dacht ik aan een gewone 1.6 motor want die worden al zo lang gebruikt in de golf dus wat minder risico!
Alleen wat is nou wijsheid!?!
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 14:50
door riddert
jaccodegreef schreef:Oké Peteroo hartstikke bedankt voor je reactie!
Ik zelf heb ook al aan een Ford focus of eventueel een Opel astra gedacht. Alleen vind ik Volkswagen gewoon een mooiere auto en daarom dacht ik aan een gewone 1.6 motor want die worden al zo lang gebruikt in de golf dus wat minder risico!
Alleen wat is nou wijsheid!?!
@Jacco
VW is ook probleemloos hoor, alleen een bepaalde serie motoren is uitgevoerd met een ketting, en deze kan problemen geven. VW is snel weer overgestapt op een riem, en deze geeft bij tijdig wisselen geen problemen. Check via internet welke series het betreft, en je kunt een goeie deal doen met een TSI, 't is een beduidend fijnere motor om te rijden dan de turboloze 1.6.
Het probleem met de verhalen op internet zijn altijd weinig genuanceerd en er wordt veel over het algemene gepraat, terwijl het maar om een bepaalde serie motoren gaat.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 17:48
door jaccodegreef
Hallo riddert, bedankt voor je reactie!
Ja het lijkt mij ook dat 1.4 tsi fijner rijdt dan de 1.6. Ik ga anders eens proberen uitvinden vanaf welk bouwjaar volkswagen de ketting heeft vervangen voor de riem in de tsi motoren.
Alleen als je echt zoveel probleem leest zal er toch wel een kern van waarheid in zitten in dat type motoren van een bepaald bouwjaar
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 18:14
door riddert
Klopt, die types met ketting moet je niet kopen, met een riem is er niets aan de hand.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 23 apr 2016 18:20
door jaccodegreef
Oké riddert weet jij of misschien iemand anders vanaf welk bouwjaar de riem weer is toegepast?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 26 apr 2016 09:04
door peteroo
Het zijn niet zomaar verhalen die er op internet rond gaan. Lees de verhalen op Autoweek en dit forum goed en kijk eens op Problemcar, de Engelse website Honest John of AMT garageforum
Je moet je gewoon heel goed inlezen en voorbereiden voordat je een flink bedrag gaat uitgeven, vooral als je zelf geen deskundige bent. Omdat ik een Audi van begin jaren '90 heb en geen idee heb hoelang of die het nog gaat volhouden, lees ik alles wat ik kan vinden over de A4, VW, etc. De ouderwetse 1.6 8v uit vele VW's en de Audi A4 van de eerste generatie is kennelijk een erg sterke motor. Maar in het geval van de Golf IV zijn er veel problemen met de versnellingsbakken bekend, terwijl de A4 met die motor soms wel vier ton of langer mee gaat. Elk merk heeft zo z'n mindere producten, zelfs Toyota en Mazda.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 05 mar 2017 10:37
door MioPraatMee
het is al even geleden dat er iets geschreven is op dit topic en toch wil ik wat toevoegen omdat deze auto's juist nu 2e hands veel verkocht worden waaronder ik zelf heb mijn peug 207 88pk ingeruild voor een golf6 1.4tsi 160 pk en 130000km op de teller en met alle vertrouwen ook ik zal uitleggen waarom .
Allereerst wil ik melden dat ik monteur ben dus ik plaats zeer zeker geen reactie zonder enige kennis in tegenstelling tot anderen die reageren met allerlei onzin want ik kan er echt niet meer van maken .
Ontken ik de ketting problemen met de eerste gedownsized modellen van vw , nee zeer zeker niet die waren er 100% maar er is erg kortzichtig naar gekeken .
En omdat er een soort hetze opgang leek te komen tegen vw , heeft volkswagen toch gekozen om diverse terugroep acties te doen en ook wel terecht want goed is goed en fout is fout .
Maar nu als onpartijdige monteur gekeken naar de zaak , en puur naar de techniek gekeken zijn die blokken nu echt zo slecht ? of is er veel technisch te verklaren ?.
Ik denk zelf dat er zeer zeker dingen technisch te verklaren zijn , maar ook in veel gevallen is er veel te vroeg gehuild voor er geslagen is .
want op alle fora is na 2013/2014 bijna geen reactie meer te vinden over deze auto's , omdat het gewoon in veel gevallen gewoon opgelost is.
overal las je in die tijd , blokken zullen niet lang meegaan en auto's zullen over een paar jaar niet veel als ocassion aangeboden worden met veel kilometers.
Niets is minder waar je kunt er genoeg vinden , met 250000 kilometer of meer op de teller gereden en nog met garantie ook .
Kortom de problemen met deze blokken is de angel er zeer zeker wel uitgehaald door volkswagen en ik denk vaak ook wel door de mensen zelf .
Iedereen ging bij het minst of geringste geluid naar die dealer om te klagen , en de dealer probeerde dan uit te leggen hoe de werking van een ketting eigenlijk is ten opzichte van een riem en die was dan de gebeten hond en dan komen we op een punt terecht of onterecht .
Mag een ketting geen enkel geluid maken ? , ja zeer zeker wel dit is zelfs normaal bij een koude start want een ketting wordt op spanning gebracht door olie druk en olie druk heeft een stilstaande motor niet .
Waarom een nieuw model dat dan vaak niet heeft ? , omdat een ketting best enkele millimeters mag oprekken in de loop van de tijd daar is helemaal niks raars aan .
dus als de motor 1-2 seconden wat geluid maakt , tijdens de koude start is dit helemaal niet zo vreemd zeker niet als jij anno 2017 een model 2e hands koopt van 2009-2010-2011 met 100.000 of meer kilometers maar dit zegt niets meestal is de ketting allang vervangen geweest door een gemodificeerd exemplaar dus heb je hier helemaal geen last van .
TURBO'S , ook een veel geplaagd onderdeel van deze motoren , ja een turbo is echt leuk en werkt goed maar een turbo heeft 1 nadeel de levensduur is afhankelijk van grotendeels de rijstijl van de berijder en daar heeft geen enkele dealer of autobedrijf invloed op een turbo is nu eenmaal gewoon een slijtdeel.
En er zijn echt mensen die zo'n turbotje met 15000 kilometer even naar zijn grootje jagen , maar ook voor turbo's geld daar kan een keer een zwak exemplaar tussenzitten.
maar als je met een turbo zorgvuldig omgaat dat wil zeggen rustig warm rijden en dan niet tot de kachel warmte geeft maar tot de olie zijn temperatuur heeft zodat hij goed kan stromen naar de turbo dikke olie kan dat niet , dus koud schakelen bij 2000 toeren dan draait de turbo rustig mee.
dit geld voor het afzetten van de motor idem dito , het nieuwe rijden heeft er voor gezorgd dat wij een aantal dingen doen die juist voor zulke motoren niet goed zijn .
een turbo die lekker aan het werk is geweest word soms wel 900 graden , en dan parkeren wij de auto en zetten in 1 keer die auto uit hup van 900 graden in 1 minuut terug naar 200 graden .
terwijl als je de motor even een minuut of 3 stationair laat draaien kan de turbo even rustig uitdraaien en op zijn gemaak terug naar normale temperaturen .
verhalen waar dealers voor vervloekt zijn omdat ze dat zeiden tegen klanten die voor de 3e keer terug kwamen voor een nieuwe turbo maar die verhalen zijn helemaal zo raar niet .
Echter ook aan dit verhaal zitten 2 kanten , de dealers en pon de importeur moeten niet achteraf met zulke verhalen komen maar hadden vooraf duidelijk moeten melden hoe om te gaan met de nieuwe gedownsizede motoren .
Veel zullen denken wat een onzin allemaal , maar ik denk dat je zonder problemen een 1.4 tsi motor kunt kopen in welke vorm dan ook of in welke vw groep auto hij dan ook ligt .
je leest bijna niets meer over de problemen , je ziet er zelfs motoren bij die 250000 of meer kilometers gereden hebben dit zegt mij dat de meeste problemen met deze blokken wel opgelost zijn .
Ik heb er met alle vertrouwen 1 gekocht , en omdat ik de turbo tijdens de proefrit niet vertrouwde heb ik er een nieuwe op gekregen bij aflevering dus wees gewoon duidelijk naar het bedrijf waar je koopt.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 10 mar 2017 10:14
door peteroo
Van mijn oude buurman, die ook monteur is bij een Peugeot-dealer, heb ik begrepen dat er slechte kettingen zijn gebruikt bij de 1.6 THP-motor. Hij had het over fietskettingen.
Ik zou niet graag een auto met hedendaagse turbomotor kopen vanwege de dure problemen. Je weet niet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan en het is toch een duur onderdeel met een beperkte levensduur.
U als monteur komt veel beter beslagen ten ijs vergeleken met een gemiddelde autokoper. Daar komt bij dat mensen gemiddeld gezien steeds minder zelf aan hun auto kunnen en willen doen, vanwege de toenemende complexiteit van de techniek en misschien ook desinteresse/minder handig en zelfredzaam. Ik doe zelf nog wel wat klein onderhoud aan mijn auto en ik merk dat dat steeds zeldzamer wordt.
Autoverkopers zouden misschien betere instructies geven over hoe je moet omgaan met techniek.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 10 mar 2017 16:08
door stofzuigertje
De Audi A2 is met 1.4 motor en 75 Pk zeer betrouwbaar, de meestal goedkopere 1.6 Fsi met 90 Pk lees ik vaak hoge kosten, hoewel die beter is dan de boven beschreven Tsi motoren.
Ik kijk vooraf altijd op problemcar of gelijkwaardige naar zwakke punten zoals een forum en ik weet dat dat de 1.2 Tdi en de 1.6 Fsi de zwakkere waren.
De 1.4 benzine en 1.4 Tdi diesel zijn perfecte die lang mee kunnen.
Net een 1.4 diesel gekocht met 573.000 km uit Duitsland.
Wel slippende koppeling en tandriem moet vervangen, gelijk met remschijven maar toch leuke koop.
Na herstel prima auto die ondanks de km stand nog lang mee kan.
Een diesel uit januari 2001, Utrecht mag je dan nog in... een schonere minder gesleten exemplaar uit 2000 liet ik daarom staan!
Hoe dom zijn de regels, maar ik verwacht dat ik nog veel plezier van deze nu 17 jaren oude bak zal hebben.
De enige roest zit namelijk op de Brembo remschijven, en met 17" velgen is die roest goed zichtbaar.
Wel erg goede remmen maar op roestvrije Aluminium auto, krijgt hij van mij een bijnaam... de roestbak!
Soms is oudere beter dan laatste techniek en dan kun je alle problemen vooraf vinden.
Alleen het NN 000 ? zal nieuw zijn in mijn straat.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 11 mar 2017 14:45
door peteroo
Idiote regels inderdaad van bureauambtenaren, die niet kunnen bedenken dat de auto die ze niet toelaten technisch krek eender is als de jongere die wel de binnenstad in mag. Puur vanwege de verkoop- of productiedatum.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Geplaatst: 10 jun 2017 15:12
door Peter de Vree
Heb 1.4 TSI Tiguan, met 90.000 km op de klok.
Wordt nu plotseling geconfronteerd met het feit dat de distributieketting vernieuwd moet worden.
volgens garage zijn de normale kosten rond 2400 Euro maar na gesprek met Pon zijn kosten gereduceerd tot Euro 800.-
Nog steeds behoorlijke kosten voor wat in feite een ontwerpfout is.