Dan kijk je waarschijnlijk geen HD en/of heb je de 40 -> 50Mbit upgrade niet meegrkregen.Die vooruitgang zie ik dus niet terug bij de huidige QAM-256 verandering van Ziggo.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.
Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.
... tuurlijk wel, maar de HD-zenders zijn niet veranderd en de 40->50 Mbit upgrade heeft helmaal niets met TV te maken, dat gaat over de internetsnelheid die ik niet van Ziggo afneem, wegens (nog steeds) veel te traag.bprosman schreef:Dan kijk je waarschijnlijk geen HD en/of heb je de 40 -> 50Mbit upgrade niet meegekregen.Die vooruitgang zie ik dus niet terug bij de huidige QAM-256 verandering van Ziggo.
Jawel, er zijn steeds meer HD zenders bijgekomen.... tuurlijk wel, maar de HD-zenders zijn niet veranderd
Waar denk je dat ze de bandbreedte vandaan halen voor de upgrade (bijschakelen van extra streams) ?en de 40->50 Mbit upgrade heeft helmaal niets met TV te maken,
Juist, uit het "opofferen" van de analoge zenders en het heroptimaliseren van de bestaande streams.
Kan 120MBit niet echt traag noemen.die ik niet van Ziggo afneem, wegens (nog steeds) veel te traag.
-
Ziggo-webteam_Alex
Hallo Lezers,
We hebben er voor gekozen om van 64 naar 256 QAM te gaan om onze kabel verder te optimaliseren. Helaas heeft dit als gevolg dat de Panasonic ontvangers in sommige gevallen moeite hebben om de nieuwe modulatie goed door te voeren.
Wat je kan proberen is de decoder te resetten (een herinstallatie) en dan weer kijken of het werkt.
Mocht het niet werken dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je klantgegevens, zodat we verder kunnen kijken naar een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
We hebben er voor gekozen om van 64 naar 256 QAM te gaan om onze kabel verder te optimaliseren. Helaas heeft dit als gevolg dat de Panasonic ontvangers in sommige gevallen moeite hebben om de nieuwe modulatie goed door te voeren.
Wat je kan proberen is de decoder te resetten (een herinstallatie) en dan weer kijken of het werkt.
Mocht het niet werken dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je klantgegevens, zodat we verder kunnen kijken naar een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
... misschien kun je beter eerst dit hele topic lezen voordat je hier iets gaat schrijven dat al lang en breed oude koek is.Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Lezers,
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
@Sourencs,
Wat is er mis met deze reactie ?
Mocht het niet werken dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je klantgegevens, zodat we verder kunnen kijken naar een oplossing
.... nee hoor, geen enkele HD-zender meerbprosman schreef:Jawel, er zijn steeds meer HD zenders bijgekomen.... tuurlijk wel, maar de HD-zenders zijn niet veranderd
... kan ik nergens vaststellen, geen enkele verbetering te zien, ik ben immers geen internet-klant maar een TV-klant. Ik hoef toch geen geld uit te geven omdat dan anderen sneller internet krijgen.bprosman schreef:Waar denk je dat ze de bandbreedte vandaan halen voor de upgrade (bijschakelen van extra streams) ? Juist, uit het "opofferen" van de analoge zenders en het heroptimaliseren van de bestaande streams.en de 40->50 Mbit upgrade heeft helmaal niets met TV te maken,
.... het is maar wat je gewend bent.bprosman schreef:Kan 120MBit niet echt traag noemen.die ik niet van Ziggo afneem, wegens (nog steeds) veel te traag.
bprosman schreef:@Sourencs,
Mocht het niet werken dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je klantgegevens, zodat we verder kunnen kijken naar een oplossing
.... ACHTERHAALD !!!
Wist niet dat je boos werd
En, wat was de oplossing ?
En, wat was de oplossing ?
... staat hier toch al dagen lang:bprosman schreef:En, wat was de oplossing ?
Ze willen 50,- euro betalen en de rest mag ik zelf bijlappen !!
Dus ze vergoeden na 6 Jaar !!! 80% van de aanschafprijs !!! en dan ben je nog niet tevreden.Ze willen 50,- euro betalen en de rest mag ik zelf bijlappen !!
Zeker weten dat je in de regio Brabant/Limburg zit en niet in Zeeland ?
... nee natuurlijk niet, voor deze actie van Ziggo koop ik niets en wil ik ook niets betalen. Mensen op kosten jagen is dit en het heeft niets met 'afschrijven' te maken, maar alles met 'uitgeven van nodeloos geld'.bprosman schreef:Dus ze vergoeden na 6 Jaar !!! 80% van de aanschafprijs !!! en dan ben je nog niet tevredenZe willen 50,- euro betalen en de rest mag ik zelf bijlappen !!
Heb je na het bericht van het webcare van 2 april nog eens contact gezocht met Ziggo?
2e Hands decoder op marktplaats ?... nee natuurlijk niet, voor deze actie van Ziggo koop ik niets
Dat heb ik nou meer bij de belastingdienst dan bij Ziggomaar alles met 'uitgeven van nodeloos geld'.
... nee natuurlijk niet de apparatuur maar de QAM-verandering is hier bedoeld.bprosman schreef:2e Hands decoder op marktplaats ?... nee natuurlijk niet, voor deze actie van Ziggo koop ik niets
Ik heb nooit iets met de Belastingdienstbprosman schreef: Dat heb ik nou meer bij de belastingdienst dan bij Ziggo
De vooruitgang van een verandering van qam64 naar qam256 zul je inderdaad niet direct kunnen zien. Het geeft namelijk een verhoging van de capaciteit, die niet à la minute ingevuld kan worden. Net als dat je een verhoging van de internetsnelheid bij normaal surfen niet ziet, maar alleen als je die hogere capaciteit nodig hebt (bv. bij downloaden) en de server ook voldoende capaciteit heeft.sourencs schreef:Die vooruitgang zie ik dus niet terug bij de huidige QAM-256 verandering van Ziggo.bprosman schreef:ik gok dat TS EN vooruitgang wil EN wil dat Ziggo een bijdrage levert in de vernieuwing van apparatuur.
Voorheen prima beeld, kon niet beter.
Daarna geen zender meer, geen beter beeld, wel zenders die ik niet meer kan bekijken.
Wel een gat in mijn beurs .... en daar pas ik voor.
QAM256 heeft 1/3 meer capaciteit, maar is ook iets storingsgevoeliger. En je apparatuur moet er geschikt voor zijn. Het gros van de apparaten is er ook geschikt voor, alleen die eerste panasonic kan het blijkbaar niet aan. De kleine groep mensen die (nog) zo'n oude panasonic ontvanger hebben komen ze tegemoet, je moet zelf alleen een paar euro betalen voor een splinternieuwe decoder naar keuze.
... ja, zij konden MIJ niet meer bieden dan 50,- euro.nevermind schreef:Heb je na het bericht van het webcare van 2 april nog eens contact gezocht met Ziggo?
Misschien dat andere gedupeerden die dit lezen ook in actie kunnen komen en er meer uithalen. Dan trek ik daar natuurlijk voor de 3e keer aan de bel
Dan houd het op, want Ziggo is er niets verplicht.sourencs schreef:... ja, zij konden MIJ niet meer bieden dan 50,- euro.nevermind schreef:Heb je na het bericht van het webcare van 2 april nog eens contact gezocht met Ziggo?
Misschien dat andere gedupeerden die dit lezen ook in actie kunnen komen en er meer uithalen. Dan trek ik daar natuurlijk voor de 3e keer aan de bel
Ik zou mij niet meer druk over maken en de 50 euro accepteren en een andere ontvanger kopen, i.p.v. naar een slecht beeld te kijken.
Er is ook nog een alternatief, opzeggen en via de schotel ontvangen, maar ja, dan moet je ook een ander ontvanger hebben.
Blijf dat een mooi aanbod vinden voor een ontvanger waar je 6 jaar geleden 60,- Euro voor betaald hebt.... ja, zij konden MIJ niet meer bieden dan 50,- euro.
Maar TS niet!bprosman schreef:Blijf dat een mooi aanbod vinden voor een ontvanger waar je 6 jaar geleden 60,- Euro voor betaald hebt.... ja, zij konden MIJ niet meer bieden dan 50,- euro.
De afweging is, slecht beeld een mokken, of de knop doorhakken en en andere receiver aanschaffen.