LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RDW / CJIB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jolijn

Re: RDW / CJIB

Ongelezen bericht door Jolijn »

http://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-beroe ... index.aspx

Je hebt twee boetes. Die staan los van elkaar.

Bouwijngebruiker

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Bouwijngebruiker schreef:Wat is het verband tussen de "ellende" waarin hij zich bevindt en de daaraan door jou verbonden conclusie dat hij wel eens vaker wat zou vergeten. Wat bedoel je met "denk aan het controleren van zijn eigen boekhouder" Welke boekhouder? Wat bedoel je met "elke keer". Wat is dan niet zijn verantwoordelijkheid?
Bouwijngebruiker

Sjohie show me, sjohie show me
Altijd weer tenenkrommend om te lezen hoe mensen menen alles maar beter te weten, en mensen/instanties menen op te moeten voeden, en (hier komen huilebalken) niet meer reageren als het ze te ingewikkeld wordt (ze het lid op de neus krijgen van de wereld die zich niet aan laat passen aan hun eigen subjectieve maatstaven).

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Bouwijngebruiker schreef:
Bouwijngebruiker schreef:Wat is het verband tussen de "ellende" waarin hij zich bevindt en de daaraan door jou verbonden conclusie dat hij wel eens vaker wat zou vergeten. Wat bedoel je met "denk aan het controleren van zijn eigen boekhouder" Welke boekhouder? Wat bedoel je met "elke keer". Wat is dan niet zijn verantwoordelijkheid?
Bouwijngebruiker
Altijd weer tenenkrommend om te lezen hoe mensen menen alles maar beter te weten, en mensen/instanties menen op te moeten voeden, en (hier komen huilebalken) niet meer reageren als het ze te ingewikkeld wordt (ze het lid op de neus krijgen van de wereld die zich niet aan laat passen aan hun eigen subjectieve maatstaven).
Heb je het nu over jezelf? Je citeert je eigen bericht.

Bouwijngebruiker

Harrie Kierie schreef:
Bouwijngebruiker
Ik heb een deel moeten gebruiken omdat ik al teveel citaten erin had zitten ofzoiets maar, nee, dit gaat over Sjohie, die ik met zijn of haar eigen woorden confronteer.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Oh....lekker duidelijk....not!

Jolijn

Harrie Kierie schreef:

Ik heb een deel moeten gebruiken omdat ik al teveel citaten erin had zitten ofzoiets maar, nee, dit gaat over Sjohie, die ik met zijn of haar eigen woorden confronteer.
Klopt, da's duidelijk, maximaal 3.
Maar zo lijkt het net of je op jezelf reageert en is niet meer duidelijk wie wat schreef.
Probeer dan op een andere manier iemands originele bericht te gebruiken in een reactie van jezelf.

Bouwijngebruiker

Jolijn schreef:
Harrie Kierie schreef:

Klopt, da's duidelijk, maximaal 3.
Maar zo lijkt het net of je op jezelf reageert en is niet meer duidelijk wie wat schreef.
Probeer dan op een andere manier iemands originele bericht te gebruiken in een reactie van jezelf.
Ok dank je, ik moet eens gaan zitten om de mogelijkheden te onderzoeken. Begrijp het allemaal pas net een beetje.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Bouwijngebruiker

Uit je eigen post "Er was ook een raadselachtige belastingschuld van 8600 euro opgedoken en dat zou me nog twee jaar kosten om dat af te betalen." :?:

Je hebt een bewindvoerder, wat toch een soort brevet van onvermogen is over je eigen administratieve en financiële capaciteiten in mijn ogen, maar je gaat buiten hem om naar eigen goeddunken naar de belastingsdienst, beschuldigd hem van van alles, net als het RDW die gewoon hun werk doen , maar eigen verantwoordelijkheid hó maar.

Als jij het werkelijk waar allemaal zo goed weet en kan, waarom woon je dan in een camper bij een kennis op een bedrijven terrein, en heb je een bewindvoerder?

Dat is zo ongeveer 1 stap boven een kartonnen doos onder een brug en kerstfeest bij het Leger des Heils, en dan ga jij betweterig alles en iedereen die je probeert te helpen maar lekker tegen de haren in strijken?

Wálgelijk, werkelijk waar.

Bouwijngebruiker

sjohie schreef:
Bouwijngebruiker

Uit je eigen post "Er was ook een raadselachtige belastingschuld van 8600 euro opgedoken en dat zou me nog twee jaar kosten om dat af te betalen." :?:

Je hebt een bewindvoerder, wat toch een soort brevet van onvermogen is over je eigen administratieve en financiële capaciteiten in mijn ogen, maar je gaat buiten hem om naar eigen goeddunken naar de belastingsdienst, beschuldigd hem van van alles, net als het RDW die gewoon hun werk doen , maar eigen verantwoordelijkheid hó maar.

Als jij het werkelijk waar allemaal zo goed weet en kan, waarom woon je dan in een camper bij een kennis op een bedrijven terrein, en heb je een bewindvoerder?

Dat is zo ongeveer 1 stap boven een kartonnen doos onder een brug en kerstfeest bij het Leger des Heils, en dan ga jij betweterig alles en iedereen die je probeert te helpen maar lekker tegen de haren in strijken?

Wálgelijk, werkelijk waar.
Fijn dat je reageert! Nu kan ik tenminste jouw verhaal, veronderstelling, gebaseerd op jouw subjectieve maatstaven, even van tafel vegen. Niet dat ik verwacht dat jij daardoor van houding zult veranderen maar wel voor iedereen zichtbaar wordt wat voor persoon jij bent. We gaan even rustig kijken wat hier walgelijk is.

De belastingschuld was een opeenstapeling van aanslagen,en in de loop van 2012 zijn er diverse aanmaningen gedaan door de belastingdienst aan de bewindvoerder om aangifte IB 2010 en 2011 te doen. De bewindvoerder heeft daar nooit op gereageerd waardoor de bedragen alsmaar groter werden met verzuimboetes en fictief hoog inkomen waardoor toeslagen moesten worden terugbetaald. Al met al dus een bedrag van 8600 euro totaal. Begin 2013 belde iemand namens mij naar de bewindvoerder om te vertellen dat ik graag antwoord wil als ik een vraag stel per mail. Deze persoon heeft toen te horen gekregen dat er een belastingschuld was van 8600 euro. Dat is mij nooit verteld, sterker nog, ik ben in de waan gelaten dat er allang aangifte was gedaan en een van mijn vragen per mail was al lange tijd hoe de aangiften waren uitgepakt. Zoals gezegd werd er net gedaan alsof ik niet bestond, geen enkele reactie. Uiteindelijk zat ik dus op 21 maart bij bewindvoerder met de bedoeling het te hebben over beeindiging van het bewind, afijn dat wist je natuurlijk al, en werd mij verteld dat de belastingschuld was veroorzaakt door mijn "geklooi met de omzetbelasting". VoIgens bewindvoerder zou het nog twee jaar duren om dat af te betalen. 2010 heb ik mijn onderneming laten uitschrijven, nadat ik het voorbeeld van mijn PC was gevolgd die vlak daarvoor gecrasht was. Mijn toenmalige boekhouder adviseerde mij vlak daarvoor om met het bedrijf te stoppen. Ik zat in die periode ook in een scheidingsprocedure waar ik veel last van had. Omdat ik wist dat mijn voormalige boekhouder niet "klooit met de omzetbelasing" heb ik hem gevraagd wat hij vond van die RAADSELACHTIGE BELASTINGSCHULD. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met de belastingdienst om uitleg te vragen want hij vond het erg vreemd hoe ik zo'n schuld kon hebben, net als ik. Bij de belastingdienst kreeg ik te horen dat er geen aangiftes waren gedaan en dat een bedrag van 7000 euro zou zijn ontstaan door eerder genoemde ambtshalve aanslagen met verzuimboetes enz. Ik heb daar alle brieven opgevraagd die naar bewindvoerder waren gestuurd als bewijsstukken in de procedure tegen bewindvoerder (om van hem af te komen).

Na bedrijfsbeeindiging had ik geen inkomen maar wel een financiele achterstand dus dat bracht mij bij schuldhulpverlening van de gemeente sept 2010. Ik zou een tijd op de wachtlijst moeten, maar ondertussen werd mij alvast geadviseerd een nieuwe rekening te openen zodat machtigingen zouden vervallen. Enkele maanden later stond ik ineens rood op die rekening terwijl dat naar mijn idee helemaal niet kon. Dat werd bij de bank ook opgemerkt en ik kreeg het aanbod/advies om een roodstandlimiet te nemen want dat zou goedkoper zijn. Zo gezegd zo gedaan en ik had weer iets langer te eten want mijn vaste lasten waren inmiddels even hoog als mijn inkomen. Toen iemand van maatschappelijk werk ergens aug 2011 belde naar schuldhulpverlening of ik nou eindelijk eens aan de beurt was, werd hem verteld dat ze me net wilde bellen om dat te zeggen... Ik met al m'n spullen erheen. Ze vroeg of ik BRK geregistreerd was waarop ik zei dat niet te verwachten want toen ik de roodstand aanvroeg ben ik nog gecheckt en alles was goed. Roodstand? sinds wanneer? AHA dat dateert van na uw inschrijving op de wachtijst dus bent u afgewezen voor schuldhulpverlening ivm een nieuwe schuld en mag u zich twee jaar lang niet opnieuw aanmelden. Deze mevrouw adviseerde mij een bewindvoerder te nemen waarvan ik dacht dat deze bij machte zou zijn om mijn leefgeld te garanderen want ik kon op het randje rondkomen als ik mijn "leefgeld" opmaakte aan vaste lasten. Er kwam een bewindvoerder en toen zijn pas de echte schulden ontstaan. Hij ging voor zichzelf afschrijven terwijl ik wist dat dat helemaal niet kon zonder schuld op te bouwen enz enz.

NEED I SAY MORE???

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

NEED I SAY MORE???
Yep. Wat probeer je eigenlijk op/via dit forum te bereiken? Veel deskundigen zitten hier niet.

Jolijn

@bouwijngebruiker, als ik jou was, zou ik mijn tijd en energie besteden aan de dingen te doen die noodzakelijk zijn.
Keer op keer hier hetzelfde verhaal opschrijven, heeft mijns inziens niet zoveel zin.
Je OP (= openingspost) is (redelijk) duidelijk.
Je hebt van @Leo tips gekregen, van mij medeleven en een link.
Wat betreft het 'ontslag' van de bewindvoerder: geen idee wat je daar verder aan kunt doen.
Je advocaat zou daarop toch een helder antwoord moeten kunnen geven.
Je zult in elk geval t.o.v. de rechter naast aantonen dat je het zelf weer zou kunnen, met bewijzen komen dat de bewindvoerder steken heeft laten vallen.
Ook als de rechter zou vinden dat je begeleiding nodig hebt, niet van deze bv.
Misschien zijn er andere fora waarop je met vraag over bewindvoering terecht kunt?
Schuldenforum, rechtenforum.

T.z.t. zou ik graag willen lezen hoe 1 en ander gegaan is.

't Is toch niet deze bewindvoerder hè? :wink:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2178 ... der__.html

Bouwijngebruiker

witte angora schreef:
NEED I SAY MORE???
Yep. Wat probeer je eigenlijk op/via dit forum te bereiken? Veel deskundigen zitten hier niet.
Ben je dan begonnen met lezen bij het woord "NEED" (I SAY MORE?) Volgens mij begin ik met mijn beweegreden. Als iemand nog net niet moet overgeven o.a. door veronderstellingen over mij heb ik wel de behoefte om daarop te reageren. Zoals Jolijn al opmerkte: Als je dakloos bent moet je net doen alsof je dom bent anders is het "walgelijk".

Bouwijngebruiker

Werkelijk waar.

Bouwijngebruiker

Jolijn schreef:@bouwijngebruiker, als ik jou was, zou ik mijn tijd en energie besteden aan de dingen te doen die noodzakelijk zijn.
Keer op keer hier hetzelfde verhaal opschrijven, heeft mijns inziens niet zoveel zin.
Je OP (= openingspost) is (redelijk) duidelijk.
Je hebt van @Leo tips gekregen, van mij medeleven en een link.
Wat betreft het 'ontslag' van de bewindvoerder: geen idee wat je daar verder aan kunt doen.
Je advocaat zou daarop toch een helder antwoord moeten kunnen geven.
Je zult in elk geval t.o.v. de rechter naast aantonen dat je het zelf weer zou kunnen, met bewijzen komen dat de bewindvoerder steken heeft laten vallen.
Ook als de rechter zou vinden dat je begeleiding nodig hebt, niet van deze bv.
Misschien zijn er andere fora waarop je met vraag over bewindvoering terecht kunt?
Schuldenforum, rechtenforum.

't Is toch niet deze bewindvoerder hè? :wink:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2178 ... der__.html
Haha grappig dat lijkt wel sterk op wat ik in een eerder stadium tegen jou zei. Nou is mijn antwoord ook enigzins gelijkend. Toen de grondboren net begonnen waren iriteerde ik me zodanig, dat ik o.a.een vergelijking maakte met mensen die een einde aan hun leven maken als het een beetje moeilijk wordt. Toen ik daarover waarschuwingen ontving voor belediging en ik zo de reacties las besloot ik via discussie bloot te leggen wat er zich afspeelde Dat is denk ik aardig gelukt. Ik ben benieuwd wat Sjohie nu weer verzint wat walgelijk oid is. Daarna is het ook klaar al zal ik nog wel eens kijken of er een reactie is bijgekomen. Als ik dan zou lezen dat er weer op aannames wordt gereageerd wordt het lastig.... Laat ik het daar of ga ik er op in....? Bedankt voor je inleving. Ik laat natuurlijk graag horen hoe het over een tijdje ervoor staat.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik laat natuurlijk graag horen hoe het over een tijdje ervoor staat.
Doe maar niet....ik schat in dat niemand daarop zit te wachten....

Je wil alleen bevestiging van je eigen gelijk, dat krijg je niet en nu issie boos....

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

De eerste boete van het CIJB krijg je denk ik niet weg omdat je een tijd (toen de camper nog niet uitgebrand was) niet verzekerd was en je de verplichting had om hem te schorsen. Tegen de tweede boete kun je denk ik met succes bezwaar tegen maken.
Belastingaangifte 2010 en 2011 kun je alsnog doen. De belastingdienst kan je daarbij helpen. En ik dacht dat je ook bewaar kunt maken tegen de boetes van de belastingdienst. Leg in het kort je situatie uit; scheiding, uithuiszetting, bewindvoerder enz.
Wat betreft de bewindvoerder dacht ik dat als je je vrijwillig hebt aangemeld, het niet zo moeilijk moet zijn om er vanaf te komen.

Jolijn

dhc schreef:
Ik laat natuurlijk graag horen hoe het over een tijdje ervoor staat.
Doe maar niet....ik schat in dat niemand daarop zit te wachten....
Je schatting is verkeerd.

Zoals je hebt kunnen lezen, heb ik erom gevraagd:

05 aug 2013 12:26

weetnietveel

Ook ik zou graag willen horen hoe een en ander afloopt en ik hoop dat het goed afloopt.

Jolijn

weetnietveel schreef:De eerste boete van het CIJB krijg je denk ik niet weg omdat je een tijd (toen de camper nog niet uitgebrand was) niet verzekerd was en je de verplichting had om hem te schorsen. Tegen de tweede boete kun je denk ik met succes bezwaar tegen maken.
Belastingaangifte 2010 en 2011 kun je alsnog doen. De belastingdienst kan je daarbij helpen. En ik dacht dat je ook bewaar kunt maken tegen de boetes van de belastingdienst. Leg in het kort je situatie uit; scheiding, uithuiszetting, bewindvoerder enz.
Wat betreft de bewindvoerder dacht ik dat als je je vrijwillig hebt aangemeld, het niet zo moeilijk moet zijn om er vanaf te komen.

01 aug 2013 03:31
maar ik heb bij de belastingdienst een hele menselijke behandeling ervaren. Ik heb daar een overzicht gekregen van alle aanslagen en heb een vriend gevraagd me te helpen met het alsnog doen van aangifte. Ook heb ik op mijn verzoek kopieen meegekregen van alle aanmaningen en dreigende kosten die naar de bewindvoerder zijn gestuurd, waar hij niets mee heeft gedaan. Tot mijn grote vreugde zijn de aangiftes inmiddels behandeld

Ook is hem door de kantonrechter op 17 juni gevraagd te reageren op mijn ontslagaanvraag. Het is inmiddels augustus en hij heeft nog niet gereageerd en is zodoende nog steeds mijn bewindvoerder

weetnietveel

Okee jolijn ik lees het en schaam me diep :oops: :oops: :oops:

Gesloten