LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?
Re: Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?
Je moet dus bij Philips zijn zelfde service voor Aristona
-
Misschien praat ik wel vanuit het stenen tijdperk, maar Erres was v/d Heem (Stokvis) Aristona was Radoma (Amsterdam) Philips was Eindhoven. Alle producten zijn (waren) voor 100% identiek en werden alleen op verschillende plaatsen geproduceerd. De service dienst voor alle producten is ESN (Electronica Service Nederland) en heeft div vestigingen, o/a in Leiden.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
aristona was volgens mijn van elpro, maar maakt niet uit
De service is bij esn, maar gaat via het service kanaal van aristona en dat heeft niks met philips te maken
De service is bij esn, maar gaat via het service kanaal van aristona en dat heeft niks met philips te maken
Mensen zijn we nou allemaal gek of hebben ook nog zo iets als consumentenrecht m.a.w. je kunt je toch beroepen op de wet bescherming consumenten produkten.
Als in alle redelijkheid aangenomen mag worden dat de levensduur van een beeldbuis zo'n tien jaar meegaat dan moet je een brief schrijven aan je leverancier enz enz . Desnoods schakel je de consumentenbond in.
Wedden dat je dan vehaal kunt halen????
Als in alle redelijkheid aangenomen mag worden dat de levensduur van een beeldbuis zo'n tien jaar meegaat dan moet je een brief schrijven aan je leverancier enz enz . Desnoods schakel je de consumentenbond in.
Wedden dat je dan vehaal kunt halen????
Dom is 'leesd'schrijven met een -d-, maar goed....
Mevrouw Erna probeert gewoon haar recht te halen; na 1,5 jaar gaat normaal gesproken een beeldbuis niet kapot, dus lijkt het mij vrij logisch dat zij contact opneemt met de leverancier.
Wanneer deze dan failliet is gegaan of wegens andere omstandigheden
de zaak heeft moeten sluiten, wil het nog niet zeggen dat het een slechte zaak was.
En waar gaat deze topic eigenlijk over; toch over het recht van de consument en hoe deze te halen; ook nadat de garantietermijn van de tv/beeldbuis is verstreken?? ( zie de voorbeeldbrieven op deze site)
Mevrouw Erna probeert gewoon haar recht te halen; na 1,5 jaar gaat normaal gesproken een beeldbuis niet kapot, dus lijkt het mij vrij logisch dat zij contact opneemt met de leverancier.
Wanneer deze dan failliet is gegaan of wegens andere omstandigheden
de zaak heeft moeten sluiten, wil het nog niet zeggen dat het een slechte zaak was.
En waar gaat deze topic eigenlijk over; toch over het recht van de consument en hoe deze te halen; ook nadat de garantietermijn van de tv/beeldbuis is verstreken?? ( zie de voorbeeldbrieven op deze site)
ook wij hebben binnen 5 jaar problemen met onze beeldbuis.
we hebben een silverline breedbeeld tv.en nu al stuk.we hebben deze tv gekocht voor een bedrag van hfl.4995,00.
de monteur is geweest en heeft vastgesteld dat de beeldbuis stuk is.
de tv zou opgehaald worden.nu zijn we gebeld dat de monteur plotseling hem wel thuis kan komen repareren.
wij snappen het niet meer
nooit meer een philips
we hebben een silverline breedbeeld tv.en nu al stuk.we hebben deze tv gekocht voor een bedrag van hfl.4995,00.
de monteur is geweest en heeft vastgesteld dat de beeldbuis stuk is.
de tv zou opgehaald worden.nu zijn we gebeld dat de monteur plotseling hem wel thuis kan komen repareren.
nooit meer een philips
Vreemd he, terwijl Philips net in Radar is geweest met dit slechte nieuwe, is het toch wel logisch dat ze deze periode hun reparaties beter proberen uit te voeren.nu zijn we gebeld dat de monteur plotseling hem wel thuis kan komen repareren.
Wat ik mij afvroeg, of het nou nog iets uitmaakt wat voor een Breedbeeld TV je koopt. Aangezien 80% van de TV's een Philips beeldscherm bevat, lijkt het mij weinig uit te maken. Tevens een vraagje.. was het nou zo in de uitzending dat een bepaald type van een Philips TV heel veel uitval had, of het merk Philips in zijn algemeen, of alle merken met Philips beeldbuizen ?
Bvd.
Mijn Aristona heeft het weekende ook niet overleeft, na 5 jaar en een maand is de beeldbuis ook stuk. Kennissen van mij zeiden dat het meer voorkwam en wisten ook van de uitzending over deze klachten.
Ik schrok eigenlijk wel dat het er zoveel zijn en er door Philips zelf niets wordt ondernomen, tenminste daar zie of hoor je niets over.
Ben toch verder gaan zoeken bij diverse instanties
De Consumentenbond vertelde mij van het feit dat er nog beroep valt te doen bij de verkoper met het Conformiteits-beginsel
Dat is een soort van wettelijke garantie die ook nog geldt na het verstrijken van de gangbare garantie.
Ik ga hier zeker een beroep op doen.
Misschien zijn er nogmeer die iets hebben aan deze informatie, want je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen
Deze info. heb ik van internet: advocare.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Groeten Robert
Ik schrok eigenlijk wel dat het er zoveel zijn en er door Philips zelf niets wordt ondernomen, tenminste daar zie of hoor je niets over.
Ben toch verder gaan zoeken bij diverse instanties
De Consumentenbond vertelde mij van het feit dat er nog beroep valt te doen bij de verkoper met het Conformiteits-beginsel
Dat is een soort van wettelijke garantie die ook nog geldt na het verstrijken van de gangbare garantie.
Ik ga hier zeker een beroep op doen.
Misschien zijn er nogmeer die iets hebben aan deze informatie, want je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen
Deze info. heb ik van internet: advocare.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Groeten Robert
Ik ben een tv monteur en er is geen enkele Philips breedbeeld beeldbuis betrouwbaar! Wat betreft de 4:3 modellen zijn er wel goede types. In ieder geval alle 28 inch modellen ( 28 pt...) deze hebben een EAK beeldbuis ( dit staat op de beeldbuis bv A66EAK....) Ook in 25 inch modellen komen EAK beeldbuizen voor en deze zijn ook ok.
Alle ESF, ERF, ECF, ECK beeldbuizen zijn onbetrouwbaar ( dit zijn ook breedbeeld typen ) In het algemeen zijn de Philips tv's ( 4:3 ) modellen tot 21 inch absoluut zeer betrouwbaar! Sony is zeer goed in zijn breedbeeldmodellen. Ook zeer betrouwbaar zijn breedbeeldbuizen van het merk Toshiba, die o.a in Grundigs voorkomen. Dit merk wordt helaas niet zo vaak gebruikt. Ook Panasonic heeft zijn eigen beeldbuizen en deze zijn zeer betrouwbaar.
Misschien hebben jullie wat aan de informatie.
Alle ESF, ERF, ECF, ECK beeldbuizen zijn onbetrouwbaar ( dit zijn ook breedbeeld typen ) In het algemeen zijn de Philips tv's ( 4:3 ) modellen tot 21 inch absoluut zeer betrouwbaar! Sony is zeer goed in zijn breedbeeldmodellen. Ook zeer betrouwbaar zijn breedbeeldbuizen van het merk Toshiba, die o.a in Grundigs voorkomen. Dit merk wordt helaas niet zo vaak gebruikt. Ook Panasonic heeft zijn eigen beeldbuizen en deze zijn zeer betrouwbaar.
Misschien hebben jullie wat aan de informatie.
Ook mijn TV van 5 jaar geeft een groen beeld met schuine strepen. De coulance regeling was nieuw voor mij. Ik heb helaas geen bon meer van de aankoop uit 1999. Kan iemand mij vertellen of je daar voor in aanmerking komt op basis van bijvoorbeeld een serienummer?
Pas op !!! met de coulanse regeling van Philips
Er is wel degelijk een productiefout gemaak met beeldbuizen.
Het enige wat Philips wil doen, is kijken of je in aanmerking komt voor een coulance regeling.
Hier zie je mijn reactie naar Philips toen ik bericht kreeg wat het mij ging kosten.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op uw verzoek mijn 3 televisies gebracht bij de door uw geauthoriseerde reparateur.
Dit naar aanleiding van uw verzoek.
De firma Zwaan bevestigde, na hun onderzoek, wat ik u al had verteld, dat alle 3 de televisies dezelfde productiefout hebben.
Er wordt nu per TV gemiddeld € 360,00 gevraagd.
Wat zou u doen als uw TV voor de derde keer defect is door dezelfde productiefout?
De eerste twee keer zijn gratis gerepareerd. Nu zult u wel begrijpen dat ik geen € 360,00 (x3 = € 1.080,=) over heeft om deze televisie weer te laten repareren.
Als ik € 200,= erbij leg heb ik een nieuwe televisie van een ander merk, wat zeer verleidelijk is, na deze ellende.
Dus als u dit een coulance regeling noemt, dan vind ik dat een slimme opzet.
De kosten worden zo hoog gemaakt dat je geen gebruik maakt van de zogenaamde coulance regeling.
Ik word zelfs door dat geintje van u op onkosten gejaagd, ik moet nu de firma Zwaan € 69.00 betalen om mijn defecte televisies terug te krijgen.
Als ik dat niet doe, krijg ik ze niet terug (weg bewijs van uw produktiefout).
Als u nu tegoedbonnen had gegeven voor aankoop van een nieuwe Philips tv had u een veel betere klantvriendelijke zet gedaan,
want nu zijn we geen van allen nog van plan een Philips tv te kopen, en dat is erg jammer, want we waren echt trouwe Philips klanten.
Dus Philips Bedankt!
Er is wel degelijk een productiefout gemaak met beeldbuizen.
Het enige wat Philips wil doen, is kijken of je in aanmerking komt voor een coulance regeling.
Hier zie je mijn reactie naar Philips toen ik bericht kreeg wat het mij ging kosten.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op uw verzoek mijn 3 televisies gebracht bij de door uw geauthoriseerde reparateur.
Dit naar aanleiding van uw verzoek.
De firma Zwaan bevestigde, na hun onderzoek, wat ik u al had verteld, dat alle 3 de televisies dezelfde productiefout hebben.
Er wordt nu per TV gemiddeld € 360,00 gevraagd.
Wat zou u doen als uw TV voor de derde keer defect is door dezelfde productiefout?
De eerste twee keer zijn gratis gerepareerd. Nu zult u wel begrijpen dat ik geen € 360,00 (x3 = € 1.080,=) over heeft om deze televisie weer te laten repareren.
Als ik € 200,= erbij leg heb ik een nieuwe televisie van een ander merk, wat zeer verleidelijk is, na deze ellende.
Dus als u dit een coulance regeling noemt, dan vind ik dat een slimme opzet.
De kosten worden zo hoog gemaakt dat je geen gebruik maakt van de zogenaamde coulance regeling.
Ik word zelfs door dat geintje van u op onkosten gejaagd, ik moet nu de firma Zwaan € 69.00 betalen om mijn defecte televisies terug te krijgen.
Als ik dat niet doe, krijg ik ze niet terug (weg bewijs van uw produktiefout).
Als u nu tegoedbonnen had gegeven voor aankoop van een nieuwe Philips tv had u een veel betere klantvriendelijke zet gedaan,
want nu zijn we geen van allen nog van plan een Philips tv te kopen, en dat is erg jammer, want we waren echt trouwe Philips klanten.
Dus Philips Bedankt!
-
@SWE. In het serienummer en in de barcode sticker op de beeldbuis, zijn de productie datum en de plaats van fabricage verwerkt.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Wij hebben eind augustus 2003 een Phillips breedbeeld TV gekocht waarin strepen zaten. Het is geen groot probleem maar wel een irritante. Als je bv. voetbal zit te kijken, dan zie je de hele tijd strepen door het beeld heen. We zijn al sinds december 2003 bezig met "het" probleem en zijn alweer ondertussen 4 weken onze tv kwijt. Die staat bij de monteur. De monteur zegt dat "het" probleem bekend is. De klacht (strepen) zit in al die toestellen......echter hebben ze nog geen oplossing en Phillips Duitsland die die tv's ontworpen heeft, heeft ook nog geen oplossing. Ik laat nu dus maar de tv terugkomen en ga a.s. zaterdag naar de winkel waar wij de tv gekocht hebben om te proberen onze tv in te ruilen voor een andere. Ik heb geen zin om te wachten totdat Philips Duitlsnad een oplossing heeft en de hele tijd naar strepen te zitten kijken. Misschien komt er ten eerste al helemaal geen oplossing en ten tweede geven wij veel geld uit voor een nieuwe tv en dan is het niet de bedoeling dat je er al zoveel problemen mee hebt. Je koopt een nieuwe tv om er plezier van te hebben en niet om gelijk een tv te kopen waarin een probleem zit! Ik hoop maar dat we een andere kunnen krijgen, want ik wordt er erg moe van...
Naar aanleiding van Uw uitzending heb ik contact opgenomen met mijn leverancier met overlegging van Uw voorbeeld brief.
De vertegenwoordiger door welke ik werd opgebeld snapte de hele zaak niet of wilde het niet snappen.
Het kwam er in elk geval op neer dat hij mij constant verwees naar de coulance regeling, verder vertelde hij dat Philips over deze zaken niet te benaderen is en zeker geen antwoord geeft.
Met andere woorden alles wordt afgedaan met beroep op een coulance regeling.
Ik heb het geprobeert maar dat is alles
De vertegenwoordiger door welke ik werd opgebeld snapte de hele zaak niet of wilde het niet snappen.
Het kwam er in elk geval op neer dat hij mij constant verwees naar de coulance regeling, verder vertelde hij dat Philips over deze zaken niet te benaderen is en zeker geen antwoord geeft.
Met andere woorden alles wordt afgedaan met beroep op een coulance regeling.
Ik heb het geprobeert maar dat is alles
Kan iemand mij vertellen wat redelijke prijzen (met en zonder coulance regeling) zijn voor het vervangen een beeldbuis in een Philips BB TV (32PW9945) ? Mijn reparateur gaf een indicatie van rond de 1000 euro.
PS Hans, dank voor je reactie
M. vr. gr,
SWE
PS Hans, dank voor je reactie
M. vr. gr,
SWE
Geachte lezer`[s]
Op dit moment staan de prijzen van beeldbuizen van bb tvs niet in verhouding in vergelijking met een nieuwe tv dit komt vaak omdat de buizen niet in het zelfde land worden gemaakt als waar de tv compleet vandaan komt. en zijn de kosten te hoog.
LET WEL MET EEN TE HOGE CONTRAST INSTELLING VERKORT JE DE LEVENSDUUR VAN JE BB TV AANZIENLIJK ipv 50 contrast , 60% wel ongeveer 3 jaar.en met een economische levensduur van 6/8 jaar kan je heel snel van je tv afzijn
Op dit moment staan de prijzen van beeldbuizen van bb tvs niet in verhouding in vergelijking met een nieuwe tv dit komt vaak omdat de buizen niet in het zelfde land worden gemaakt als waar de tv compleet vandaan komt. en zijn de kosten te hoog.
LET WEL MET EEN TE HOGE CONTRAST INSTELLING VERKORT JE DE LEVENSDUUR VAN JE BB TV AANZIENLIJK ipv 50 contrast , 60% wel ongeveer 3 jaar.en met een economische levensduur van 6/8 jaar kan je heel snel van je tv afzijn
-
Helemaal eens met Tim. Daar komt nog bij, dat voor een breedbeeld een andere beeldbuisconstructie vereist is dan bij een normale TV. Wil men een goed scherp beeld weergeven, dan moeten de cathoden van de electronenkanonnen zo dun mogelijk zijn, om een redelijke scherpte ook in de hoeken van het beeld mogelijk te maken. En daar zit nu net het probleem, omdat steeds tijdens het gebruik de boel uitzet en krimpt als de TV wordt uitgeschakeld. Vroeger bij sommige oude toestellen liet men de beeldbuis constant onder spanning staan om deze problemen te voorkomen, o.a. bij Saba. Door de moderne opbouw van tegenwoordige toestellen is dit echter niet meer mogelijk.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
U werkt zeker bij philips?????? PHILIPS!!!!!!!! K ortom U itermate T eleurstellend verschrikkelijk nooit dit merk meer, ik krijg het niet meer uit mijn strot..die naam.....een dure TV van 1700 euro de PW32 9525 steeds weer beeldvlekken,,,,,, op laatst kregen we te horen ja het is misschien wel het stopcontact die het veroorzaakt....waar moet ik anders de stekker van de tv in doen in mijn r.......................t tot 2x toe de beeldbuis al vervangen en ja we hebben er 5 jaar extra garantie bijgekocht dat is ons geluk, maar we hebben weer beeldvlekken wat moet ik hier mee??????????wij weten het niet meer, we zijn in staat om hem op onze nek te nemen en midden in de winkel neer te zetten....en een heel hoop stennis te maken in de hoop dat ze ons een andere tv aanbieden maar dan van een heel ander merk. voor ons met alles we kopen dit merk zeker nooit meer.
-
Nee, ik werk niet bij Philips, maar wij moeten wel alle scheldpartijen van ontevreden klanten incasseren! U kunt de winkelier niet de schuld geven van een onvoldoende uitgetest product. Wij doen alles om de klant zo goed mogelijk te helpen, maar vangen wel de klappen op. U gaat toch ook niet schelden tegen de hulpverleners als U onverhoopt uit een voertuig moet worden bevrijd? Zij kunnen het niet helpen dat een ander Uw wagen heeft aangereden! Dat bedoel ik dus.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Ook onze tv, een Philips 28 PW breedbeeld tv, is er mee opgehouden, nog geen 3 jaar oud: kapotte beeldbuis.
We hebben ooit een aanvullende verzekering afgesloten van 3 extra jaren, dus waarschijnlijk is reparatie kostenloos, maar het is natuurlijk bij de wilde beesten af dat een tv van ruim tweeduizend gulden het binnen drie jaar begeeft. En als ik dan lees dat ik niet de enige ben met dit probleem dan vraag ik me af wanneer Philipd bereid is om toe te geven dat hier sprake is van een produktiefout en overgaat tot een algemene schaderegeling.
Milly Smit-Zwezereijn
We hebben ooit een aanvullende verzekering afgesloten van 3 extra jaren, dus waarschijnlijk is reparatie kostenloos, maar het is natuurlijk bij de wilde beesten af dat een tv van ruim tweeduizend gulden het binnen drie jaar begeeft. En als ik dan lees dat ik niet de enige ben met dit probleem dan vraag ik me af wanneer Philipd bereid is om toe te geven dat hier sprake is van een produktiefout en overgaat tot een algemene schaderegeling.
Milly Smit-Zwezereijn