Chocomelk schreef:angel1978 schreef:
@riddert..
Het is helemaal niet de bedoeling hier dat je kan rekenen. Je moet mensen gewoon zielig vinden en verder nergens naar kijken.. Vooral roepen dat Den Haag zo slecht is en verder niets narekenen.. Je zou eens gelijk kunnen hebben
Sorry Angel maar waar slaat die reactie op ?
Zelf geen probleem met eventueel 400 euro eigen bijdrage betalen ?
@Angel
Nee hoor je hoeft me helemaal niet zielig te vinden, ben ik ook niet, maar opmerkingen als die van jou vind ik wel een beetje zielig.
Jullie zijn waarschijnlijk 2 verdieners nee idd die merken 400 euri veel minder als een gezin met 1 inkomen.
Tel daar dan nog eens bij op dat je inkomen elk jaar omhoog gaat omdat jou salaris niet al jaren bevroren is, nee dan heb je echt geen klagen hoor.
Maar ondanks dat je (veel) geld heb, raad ik je aan om eens per dag voor 3,75 je eten en drinken te halen, bestaat je gezin uit minder dan 4 pers. dan deel je het bedrag, dan zul je zien dat het echt niet meevalt, maar door creatief te zijn met die paar centen zul je zien dat je het toch ook gaat redden, al is het moeilijker.
bprosman schreef:chronisch of langdurig zieken
Chronisch zieken krijgen nu al een tegemoetkoming.
Ach chronisch zieken, daar vallen wij ook net niet onder, dat manlief al jaren dure medicatie nodig heeft die niet geheel gedekt worden door het ziekenfonds dat begrijp ik nog enigszins, maar zoals gezegt als dat ene medicijn 1500 euri per pipet kost en dat je daar maar een week of 3 mee doet, dan snap je ook dat je er met 1500 per maand nog niet bent, het lullige is dat je er niet zelf om vraagt en toch flink in de buidel moet tasten.
Als dat nou het enige medicijn was wat hier in huis nodig is, nou allah, maar hier staat een kast vol, want zonder bepaalde medicijnen is er geen leven voor hem.
Maar goed, het zonnetje schijnt, tis prachtig weer, wat wil je nog meer.
Even het verstand op nul, want ik vind dit toch een heel deprimerend onderwerp