LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buren overlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
megatron29

Re: Buren overlast

Ongelezen bericht door megatron29 »

ciske schreef:
megatron29 schreef:De man in kwestie is (nog) niet veroordeelt. Is afgelopen zomer gebeurt.
En? wordt de man in kwestie daar gelukkiger van? Kan me voorstellen dat je iemand een knal wilt verkopen als je rust verstoord wordt, maar je bereikt er geen bal mee.
Hij heeft een hoop bereikt, de veroorzakers van de overlast zijn gelijk het huis uitknikkert. Hij heeft nu eindelijk rust. Oke ik weet niet wat hij tegen zich zal horen eisen. Ik verwacht een tik op de vingers. Soms moet je gewoon het recht in eigen hand nemen. Zeker als er midden in de nacht keiharde muziek aanstaat bijna iedere dag terwijl je om 5:30 uit je bed moet om te gaan werken.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik heb het gesprek met de ggd gehad en nu worden mijn buren door de ggd onder handen genomen. Die gaan nu bij iedereen informeren wat voor buren ernaast mij wonen. En gaan kijken of hun niet beter kunnen gaan verhuizen. Hun krijgen eerder een woning dan ik en dan wordt een aanleuningwoning voor hun. En de dochters met aanhang staan dan op straat. Wordt vervolgd.

misterzuinig

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Wanneer je ernstige overlast van de buren ondervindt en de woningcorporatie doet daar weinig aan, zou het dan een goed idee kunnen zijn om dan je maandelijkse huur weigeren te betalen? Je kunt dat namelijk bij het postkantoor of de bank storneren. Krijgt de woningcorporatie dan geen huurinkomsten meer binnen, omdat je wegens ernstige burenoverlast je huur weigert te betalen, dan wordt die onder druk gezet om de overlastveroorzaker uit de woning te zetten!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

je maandelijkse huur weigeren te betalen
Dat is het domste wat een huurder kan doen, dan geef je ze voer om je op straat te zetten.

misterzuinig

ciske schreef:
je maandelijkse huur weigeren te betalen
Dat is het domste wat een huurder kan doen, dan geef je ze voer om je op straat te zetten.
Maar woningcorporaties behoren ook asociaal woongedrag keihard aan te pakken. Wanneer huurders door ernstige overlast weigeren om hun huren te betalen, vragen de lakse corporaties daar zelf om. En door ze financieel te raken, worden zij onder grote druk gezet om ernstige overlast door medehuurders radicaal aan te pakken!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Misterzuinig: zit je zelf in een overlastsituatie? Menigeen op dit forum waaronder ik kan er over meepraten. In elk geval is huur opschorten een slecht idee.

Zie bijvoorbeeld: http://www.openbareorderecht.nl/index.p ... chtoffers/

Je wordt dan zélf uit je woning getrapt:

"Een minder succesvolle poging van huurders om hun verhuurder tot actie te dwingen, heeft rampzalige gevolgen voor de slachtoffers. Zij stellen al jarenlang slachtoffer te zijn van overlast veroorzaakt door drugsdealers en weigeren eerst een huurverhoging te betalen. Zij stoppen vervolgens met het betalen van de hele huur. De verhuurder stapt vervolgens naar de rechter en vordert dat de slachtoffers de woningen moet verlaten. Het gerechtshof acht de verhuurder niet verantwoordelijk voor de overlast: anders dan in de zaken hierboven wordt de overlast niet veroorzaakt door een huurder van de verhuurder. Het gerechtshof komt tot een harde conclusie. De ontstane huurachterstand is zo groot dat de slachtoffers de woning moeten verlaten. Van enige compassie met de slachtoffers blijkt niets uit het arrest."

misterzuinig

Bob Schurkjens schreef:@ Misterzuinig: zit je zelf in een overlastsituatie? Menigeen op dit forum waaronder ik kan er over meepraten. In elk geval is huur opschorten een slecht idee.
Nee, niet op dit moment. Maar elders bij mij in de buurt op enkele plekken wel met harde muziek, en bovendien gaat mijn buurvrouw binnenkort verhuizen, zij heeft de huur al opgezegd. Ik ben een beetje bang dat naast mij dan ook een overlastgever komt te wonen. Mijn woonbegeleider van een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke en een psychiatrische beperking had in het voorjaar al contact met de woningcorporatie gehad en daarin duidelijk gemaakt dat ik vanwege mijn autistische beperking geen overlastveroorzakers naast mij moet hebben. Toen was het al bekend dat zij ging verhuizen. Onlangs heb ik dat zelf ook aan de woningcorporatie duidelijk gemaakt en die zei dat nieuwe huurders eerst gescreend zouden worden of zij in de vorige huurwoningen ook overlast hadden veroorzaakt. Zou dat uit de screening blijken dat dat het geval zou zijn, dan wordt de woning geweigerd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

misterzuinig schreef:Nee, niet op dit moment. Maar elders bij mij in de buurt op enkele plekken wel met harde muziek, en bovendien gaat mijn buurvrouw binnenkort verhuizen, zij heeft de huur al opgezegd. Ik ben een beetje bang dat naast mij dan ook een overlastgever komt te wonen. Mijn woonbegeleider van een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke en een psychiatrische beperking had in het voorjaar al contact met de woningcorporatie gehad en daarin duidelijk gemaakt dat ik vanwege mijn autistische beperking geen overlastveroorzakers naast mij moet hebben. Toen was het al bekend dat zij ging verhuizen. Onlangs heb ik dat zelf ook aan de woningcorporatie duidelijk gemaakt en die zei dat nieuwe huurders eerst gescreend zouden worden of zij in de vorige huurwoningen ook overlast hadden veroorzaakt. Zou dat uit de screening blijken dat dat het geval zou zijn, dan wordt de woning geweigerd.
Er moet altijd een eerste keer zijn geweest voor de overlast veroorzakers, dus die screening dat
wil dus echt niets zeggen.
Maar wat versta jij onder overlast ?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef: Er moet altijd een eerste keer zijn geweest voor de overlast veroorzakers, dus die screening dat
wil dus echt niets zeggen.
Maar wat versta jij onder overlast ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Burenoverlast

ciske

Ik ben een beetje bang dat naast mij dan ook een overlastgever komt te wonen.
Dat hoeft helemaal niet, voor hetzelfde krijg je harstikke fijne buren. Je loopt vooruit op zaken die nog niet aan de orde zijn.

misterzuinig

ciske schreef:
Ik ben een beetje bang dat naast mij dan ook een overlastgever komt te wonen.
Dat hoeft helemaal niet, voor hetzelfde krijg je harstikke fijne buren. Je loopt vooruit op zaken die nog niet aan de orde zijn.
De reden voor deze angst is dat er bij mij in de buurt de afgelopen jaren enkele mensen zijn gaan wonen die overlast veroorzaken door harde muziek. Bovendien heeft één zo'n overlastveroorzaker een paar jaar geleden zijn flatwoning laten exploderen door een vuurwerkbom.

Bovendien heb ik eind jaren '90/begin jaren '00 in een flatwoning in een minder nette wijk zelf vervelende overlast ondervonden met blaffende honden en harde muziek. Enkele keren ook 's nachts. En dat heeft mij juist angstig gemaakt.

ciske

Bovendien heb ik eind jaren '90/begin jaren '00 in een flatwoning in een minder nette wijk zelf vervelende overlast ondervonden met blaffende honden en harde muziek. Enkele keren ook 's nachts. En dat heeft mij juist angstig gemaakt
Angst voor de angst is nooit goed :-) Beter kan je gewoon afwachten, want buren krijg je toch. Nogmaals je kan ook leuke buren krijgen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn woonbegeleider van een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke en een psychiatrische beperking had in het voorjaar al contact met de woningcorporatie gehad en daarin duidelijk gemaakt dat ik vanwege mijn autistische beperking geen overlastveroorzakers naast mij moet hebben.
Ik vind dat je het heel goed aanpakt Misterzuinig. Laat je woonbegeleider een aangetekende brief naar de woningbouwcorporatie sturen met het verzoek deze toezegging zwart op wit te geven. Mondeling beloven ze van alles maar in de praktijk doen ze wat hen het beste uitkomt. Als je dan toch gedonder krijgt, dan kun je de lokale pers of een gemeenteraadslid inschakelen om verhaal te halen bij de verhuurder.

misterzuinig

Bob Schurkjens schreef:
Ik vind dat je het heel goed aanpakt Misterzuinig. Laat je woonbegeleider een aangetekende brief naar de woningbouwcorporatie sturen met het verzoek deze toezegging zwart op wit te geven. Mondeling beloven ze van alles maar in de praktijk doen ze wat hen het beste uitkomt. Als je dan toch gedonder krijgt, dan kun je de lokale pers of een gemeenteraadslid inschakelen om verhaal te halen bij de verhuurder.
Ik ben lid van het CDA, mocht er toch overlastgedonder komen, dan kan ik mooi de CDA-fractie in de gemeenteraad inschakelen om het aan te pakken.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

misterzuinig schreef:Wanneer je ernstige overlast van de buren ondervindt en de woningcorporatie doet daar weinig aan, zou het dan een goed idee kunnen zijn om dan je maandelijkse huur weigeren te betalen?
Dat is een ronduit slecht idee omdat zoiets kan leiden tot het uitzetten van de niet betalende huurder. Wat wel kan is dat partijen die overlast ondervinden zelf een advocaat nemen om de verhuurder ertoe te dwingen een uitzettingsprocedure te starten. Hiervoor bestaan mogelijkheden.

misterzuinig

Bob Schurkjens schreef:Ik vind dat je het heel goed aanpakt Misterzuinig. Laat je woonbegeleider een aangetekende brief naar de woningbouwcorporatie sturen met het verzoek deze toezegging zwart op wit te geven. Mondeling beloven ze van alles maar in de praktijk doen ze wat hen het beste uitkomt.
Een aangetekende brief is wel heel zwaar. In overleg met een CDA-wethouder die ik ken, lijkt het mij beter dat mijn woonbegeleider de woningcorporatie daarover een mail stuurt. Dan heb je namelijk ook schriftelijk gedocumenteerd bewijs. In die mail komt ook een kopie van de GGZ-diagnose inzake mijn autistische beperking.

Gesloten