LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
een brokkenkoopster

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door een brokkenkoopster »

Beste Naomi,

Ik heb geen klanten, maar door jouw praatjes denk ik dat jij ze wel hebt.
Ik heb geen connecties binnen diervoederfabrikanten. Paranoia van je om daar vanuit te gaan.En hoe kom je erbij dat vegetariërs geitenwollensokkentypes zijn?
Nogmaals, laat de teugels eens wat vieren...Fijne dagen gewenst.
Laatste bericht.

Marion26

Ongelezen bericht door Marion26 »

Beste Naomi en anderen
Wat mij opvalt is de boosheid die achter veel berichten in dit forum zit.

Mensen die brokken voeren, voelen zich aangevallen en gaan in de tegenaanval. Dit geeft een nogal aggressief ogend forum en dat is jammer, want op deze manier leert niemand iets van elkaar.

Dus hier volgt mijn relaas en fik me niet direct af. Het geven van een mening is in mijn ogen een uitnodiging om onderwezen te worden.

Ik voer mijn katten Royal Canin. Ik ben daar erg tevreden over.

Je hond of kat verse producten geven is inderdaad de manier om zeker te weten wat je dier binnenkrijgt. Er zullen echter altijd mensen zijn die onvoorbereid overstappen naar versvoer en dit niet helemaal juist doen. En tekort aan een bepaalde bouwstof wordt vaak pas na jaren duidelijk en dan is het leed niet te overzien. Weet dus heel goed wat je doet als je je dier vers voer gaat geven, anders is hij met een droogvooer waarschijnlijk beter af. (Overigens twijfel ik er niet aan dat je jezelf heel goed hebt geinformeerd voordat je overgestapt bent)

Ook een opmerking over het niet inenten van je viervoeter. Ook hier dienen mensen de gevolgen van te overzien. Inenten brengt inderdaad risiso's met zich mee. Er is een afweging gemaakt van de gevolgen van niet inenten tegenover de risico's van wel inenten. Er is dus gekozen voor het algemene belang van de meeste dieren tegenover een kleinere groep dieren die zeer nare gevolgen van de inenting zal krijgen (hoe afschuwlijk dit ook is)

Informeer jezelf dus goed over de gevolgen van het niet inenten van je huisdier (niet alleen hond of kat). Niet alleen voor het dier zelf, maar ook voor de mensen in je omgeving (ik denk aan rabies of andere op mensen overdraagbare ziekten).

Ergens 100% voor staan is erg goed. Bedenk alleen altijd dat er mensen zijn die je mening klakkeloos overnemen maar je enthousiasme in de uitvoering niet

Hartelijke groetjes van Marion

obicham

Ongelezen bericht door obicham »

heb net de hele paginas gelezen, hele kluif
nou heb ik 2 vraagjes :
1 waar vind ik dit voer ?
2 hoeveel kost het ? (gebruik nou ook eukanuba a 42euro per 15kg)

dooby

Ongelezen bericht door dooby »

Heb je nog geen flauw idee over hoe je mensen schoffeerd????Dat is zeker een karaktertrek van jou,maar wel een lelijke karakter trek.
Je blijft maar schofferen maar een keer ben jij de klos,en dat gun ik je van harte.Trek maar vlug je geiten wollen sokken aan en slik je medicijnen en houd verder je kop want je bereikt namelijk het tegen deel.In deze tijd is enten noodzakelijk omdat er toch meer ziekte;s zijn
dan vroeger het is zo veranderd .Ook wat voeding betreft.Iedere hond en kat zijn verschillend.Je komtallemaal wel eens bij de dierenarts,misschien naomi niet want diet dokter ze zelf wel,En dan ben je blij als die je kan helpen met je huisdier.Hou jij je bij het barfen en ik houd me gewoon bij dinner brokjes en rolpens en hart. En laat nu eindelijk eens je verstand werken en laat ons gewoon in onze waarden zijn,aan jou hoeven we geen verantwoording af te leggen .Dus heel vlug dimmen met die handel en ga jij maar flink barfen met jou dieren.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat mij altijd opvalt in dit soort discussies dat er zo slecht gelezen wordt.

brokkenkoopster..blabla..whatever
over enten, nieuw entprotocol en versvoeren..wederom
lezen lezen lezen beste mensen

ik ben tevreden over "royal Canin" heb daar respect voor en laat me in mijn waarde..
of
Ik voer dieetbrokken in combi met het ene prednison kuurtje na het andere
of

je schoffeeereeert... Juist!! en JIJ zit in de ontkennings fase!!!!!
want je begint heeeel misschien te twijfelen of die brokjes wel zo goed zijn voor je zieke hondje

wij hopen dat er een paar mensen overstappen van kunst naar echt, van ongezond naar gezond, van vals naar eerlijk.
en dat er dan een paar zieltjes gekwetst worden..Soit

nee..sorry geen respect voor mensen die te koppig zijn om zich te verdiepen in een goede voeding voor hun hond of kat.

voor de potentiele versvoerders
op
rauwvoerpagina.nl
vind je vele verkoopadressen.
succes!

Marion26

Ongelezen bericht door Marion26 »

Inderdaad Gast
Er wordt niet gelezen. Maar steek alstjeblieft de hand ook in eigen boezem.

Vanochend post ik een berichtje met de boodschap dat het zo jammer is dat er zoveel boze berichten in dit forum zitten en de volgende 2 berichtjes zijn weer 1 en al woede.

Zulke berichten zorgen ervoor dat mensen uit de discussie stappen en dit forum verlaten. Deze mensen had je misschien kunnen overtuigen tot het overstappen op versvoer. Als je ze wegjaagd, ben je ze kwijt.

Tamara (Yekin)

Ongelezen bericht door Tamara (Yekin) »

Tja de kop zegt het al, ik blijf bij de brok en ben er echt niet vanaf te brengen.

En dit niet om eigenwijs te doen, ken heel wat honden die op de brok ook heel oud zijn geworden en dat zal ook vast wel op vers.

En ik ben iemand die echt het allerbeste voor m'n hondje wil, maar in die 4.5 half jaar dat hij oud is, is hij 1 keer hals over kop naar de dierenarts gegaan en flink aan de pijnstillers komen te zitten door VERS. En ik heb echt geen kleinzerig hondje (Bianca je weet hoe het ras is) Dus blijf allemaal maar volhouden dat zo'n lekkere verse kluif goed is voor je hond, maar niet voor de mijne!!!

En tuurlijk krijgt mijn hondje afwisselend eten, ik vind het ook niet lekker om 7 dagen per week hetzelfde te krijgen en hij krijgt ook regelmatig groente en vlees te eten maar ook gewoon lekker zijn brok.
En hij is hartstikke gezond heeft een goed gebit en glanst enorm, van verharen heb ik ook niet veel last, en z'n ontlasting is ook perfect in orde en hij drink geen bakken water.

En tuurlijk let ik wel op op wat voor'n voer ik koop, ik heb product verglijkingen gedaan en heb meerdere soorten geprobeerd en uiteindelijk bij 1 merk blijven hangen (ga het hier niet noemen anders krijg je gelijk weer dat ik het gratis krijg o.i.d.)
Ik kan het hier in de buurt ook niet krijgen en zit daarom 2 uur in de auto om mijn hondje van zijn brokken te voorzien.

Maar ik vind niet dat hier elke keer zomaar geconcludeerd kan worden dat iemand die brokken geeft niet goed bezig is. Want dat zijn wij net zo goed als jullie die vers geven.

Tamara

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Geplaatst op 03 Dec 2003 17:12 door naomi hendriks  
------------------------------------------------------------------------
de beste brok is geen brok.
het spijt me .
want het is wel lekker makkelijk he!

we vervallen in herhaling:
(...)we knallen een paar bio brokken in de bak en dan is het wel goed!
elke hond , zelfs een poedel, heeft het maagdarmkanaal gelijk een wolf.
en het is moeilijk vangen in de natuur hoor zo'n zak met brokken.
een hond is een carnivoor,een vleeseter.
hij is een beetje meer omnivoor dan een katachtige en een beetje minder omnivoor dan de mens.
zijn voeding moet voor ± 75% bestaan uit rauw dierlijk materiaal.
En een steriele brok ....bio of geen bio ...voldoet niet aan die eis.

duurder hoeft vers niet te zijn.

kilootje compleet vers uit de diepvries kost ± 2 euri.
Je bespaart bovendien , omdat je hond gezonder wordt,op termijn dierenarts rekeningen uit....(...)

Tamara: dat is het punt juist.
als je brokken voert ben je nu eenmaal NIET goed bezig.
het is jammer dat je je dat nog niet realiseert.
natuurlijk is het niet slim om een brokkenhond met een zwakke maag en dito darmen ineens een bot te voeren...
dat wordt ook sterk afgeraden.
het is veel beter om geleidelijk over te stappen naar een compleet vers menu. gewoon kiloverpakkingen, duck, carnibest, bibi , AHV. rodi smuldier etc etc.. LANGZAAM beginnen.. pas veeel later kun je met botten beginnen..als je dat wenst..maar dat HOEFT niet!
je kunt het ook gewoon houden bij verse kant en klaar menu's.
the bottom line is dat je afstapt van een KUNSTMATIGE voeding.
want dat komt de gezondheid van je hond of kat ten goede.
Brokken voer kun je vergelijken met astronauten voer.
het is nep
verdiep je er nou eens in!
er is nog geen 1 hond slechter van geworden!

Marion.. mmm boze reacties.. er is tot nog toe maar een persoon geweest die nogal emotioneel reageert en dat is Dooby.
zij heeft een zieke hond, ze zit met haar handen in het haar.
dus neem het haar niet kwalijk.
enne.. ik ben het niet met je eens dat als een discussie pittig wordt dat mensen dan afhaken..sterker nog , ik geloof zelf dat een beetje heftige discussie goed is voor de leescijfers. Sensatie , ruzie... smullen maar
en laten we wel wezen.. mensen die denken dat ze het goed doen door brok X of brokY te voeren kunnen nog wel eens grof reageren .. en dat is logisch want het is niet leuk om te moeten concluderen dat je het altijd fout gedaan hebt.
Cognitieve dissonantie.
anayways... Doopy.. je naam is zojuist ook al gevallen.
Ik vind het heel vervelend als ik lees dat een hond erg ziek is...
ik kan me vooorstellen dat je ontzettend dol bent op je hond en het is vreselijk om je hond te zien lijden.
Maar stel je nou eens voor...... dat het WAAR is wat ik verkondig.
Dat de meeste honden ZIEK worden van jaar in jaar oud overleven op een steriele brok.
Wat als jouw hond die verkeerde voeding gewoon niet meer kan volhouden?
Zou het niet fijn zijn als je hond weer gezond is en dat hij weer met sterke poten kan rondhuppelen zonder prednison ?
van een prednison kuur voel je je echt niet fijn hoor! heb je het zelf wel eens geslikt?
er zit op barfplaats .nl ook een vrouw die een hond had die zoooooo ziek was... ten dode opgeschreven.. en die vrouw heeft ten einde raad haar hond overgezet op vers... en succes story numero 1 natuurlijk.. die hond is er enorm van opgeknapt!!
die vrouw ZWEERt nu bij de verse voedingen en probeert iedereen te overtuigen dat je niet moet wachten tot het bijna te laat is..
waarom ben je zo pertinent tegen het idee dat voeding heeel belangrijk is voor een gezonde hond.
dat eigenlijk alles begint bij VOEDING.
een lichaam is een chemisch fabriekje en het is vreselijk belangrijk wat je er instopt en wat het eindprodukt is.

brokken versus vers

het is als honden of kattenbezitter echt BELANGRIJK om het onderscheid hier tussen te weten.

ongehinderd

Ongelezen bericht door ongehinderd »

Quote Naomi :

"let us stick to the topic.
vers is gezonder voor je hond dan brokken.
er bestaan kant en klare diepvries vers maaltijden. "

Ik ben jullie helemaal kwijt .....
Vers voer is gezonder dan brokken....
Conclusie : we kopen diepvries ???
1+1 wordt -18 graden celcius...

Maar zijn er misschien ook harde feiten van een onafhankelijke instantie???
( keuringsdienst van waren bij voorbeeld )

Of is dit een simpele opvolging van goed bedoelde meningen in de hoop dat iemand er één geloofd op basis van niets. :shock:

Mensen denk na... Vers voer is altijd beter dan astronauten voer...
En gelukkig gaan honden in de natuur ook lekker in bad, krijgen ze in de zomer een lekker kort koppie, en worden de nageltjes bij geknipt...
En wilde honden lopen gelukkig ook elke dag 3 keer 15 minuten het zelfde rondje... Want dat is zo lekker gezond . :D

Succes honden liefhebbers van Nederland.

M. Vr. Gr.

Ongehinderd door enige kennis stel ik lastige vragen... :lol:
Jur

dooby

Hardstikke bedankt dat mijn naam gevallen is,zo blijft de boel in beweging.O ja naomi de prednison is klaar en voor de gast nog hijhoefde maar een kuur,ben je ook even gerust gesteld.Onze hond gaat prima nu en we blijven gewoon voer geven aan beide hinden wat ze altijd al kregen want ze gaan er fantastisch op.Dus dat hebben we gehad.Af en toe hart en pens met diner gaat er goed in en ze glimmen beide als altijd.En we zijn hardstikke blij,en dat is het voornaamste.
Ik zou zeggen barf ze lekker met de kerst nog samen met je dieren.
Is heel leuk en dan hoef je geen mensen meer af te kraken.Hoera dat zou toch geweldig zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ondanks alles een fijne barf kerstmis gewenst met een vette kluif!!!!!!!!!!!!

naomi hendriks

vers in de zin van RAUW
gevriesdroogd procedee doet daar niets aan af.

billinhurst, schultz toets Barf in google en voila...
wetenschappelijk bewijs..voorzover de evolutie nog niet overtuigend genoeg is

3x 15 minuten uitlaten en een badje te veel of te weinig is een discussie op zich...
vind voeding net FF iets interessanter.

dooby...pens en hart ??? dat is vers hoor. dat is gezond..!
Bravo... het begin is er !!

Merry X-mas!

dooby

hoezo naomie????Dat kreeg ze al 10 jaar dus niks geen bravo.Het is gewoon wat mijn twee honden al jaren kregen .Dat is heel gewoon normaal.Niets bizonder.maar daarnaast ook wat brokken en er komt heus geen verandering in.Dus wees maar niet zo trots er op dat zijn wij alleen.En nu is de prednison over en gaan we er tegen aan dat is alleen ons werk niet de jouwe als idee.
Prettige kerst

Gast

Verdrietig om te lezen hoe mensen het naar hun zin hebben om elkaars ideeen over dierenvoeders af te kraken.

Brokjes of BARF wat maakt het uit.. doe waar je als baasje zin in hebt.
Stap over op BARF omdat JIJ dat wil.. maar laat een ander die dat niet wil in zijn/haar waarde

Vergeet niet dat jullie allen compleet van het topic afwaaieren.. niemand heeft het er nog over welke brokjes nu nog wel of niet kunnen.
Het enige wat jullie doen is elkaar afzeiken..

Zielig dat dit forum hiervoor misbruikt moet worden.. Jullie moeten je schamen!!

dooby

Beste gast.
Ik heb het over de royal cainen brokjes.En daar naast hart pens rol
en diner afwissellend dat is het hele litanie..Ik laat me niet om kletsen en doe waar ik zin in hebt zoals ik het al jaren doe.Maar ik heb goed begrepen dat wat je ook doe er altijd commentaar zal zijn.Maar ik doe dit samen met de dierenarts waar ik continu vertrouwen in hebt.omdat ik al vele jaren honden hebt en daar naast twee katten die inmiddels bijna 16 jaar oud zijn en wel perzen .dus vandaar dat ik goed op let dat het met het katten eten ook goed zit. vandaar dat gezeur over gifin de brokken van de dieren daar word je nou echt niet goed van .en ik laat me ook nergens toe dwingen.Wij doen wat goed en gezond is voor onze dieren.En dat is voor ons het voornaamste.Dus maak je niet druk.
Hele fijne feestdagen gewenst en een goed en gezond nieuw jaar!!!!!!!!!!

Gast

Hallo mensen ben even niet van de partij geweest te druk met een nestje 3de generatie vers.......maar ik heb wel het geauwehoer gevolgt.
dooby,brokkenkoopster,tamara, jullie hebben geen bord voor je kop maar een zak brokken.
Als je je hond zonodig brokken moet geven geef ze dan, en ga niet zitten janken op een forum als je hondje ziek wordt,dooby hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen om met je hond in utrecht te komen, gemiddelde wachttijd is al gauw 3-6 maanden en dan moet er toch wel wat meer aan de hand zijn zoals bij jou hondje.
We vergeten helemaal waar het om ging de BROKKENMAFFIA die in hondeland alles voor uw viervoeter uitmaakt of het nou goed of slecht is, als het maar verdient hoe meer hoe beter en als het eerste schandaal is opgelost volgt het tweede enz.
Uw hondje kan niets zeggen ,maar wij mensen wel de oudere onder ons kennen zeker nog het Planta boterschandaal dat hals over de kop uit de handel moest gehaald worden!!!maken ze tegenwoordig geen hondenvoer?en zo hebben de laatste 40 jaar het een na het ander elkaar op gevolgt allemaal van dezelfde multinationals,of als het niet om eten ging vielen de gaten wel in je lievelings trui omdat je het verkeerde waspoeder gebruikte en toch zijn ze nog heel lang door gegaan dat het allemaal wel meeviel maar ik ben als kind een week lang ziek geweest van de Planta, en met mijn eerste duur verdiende geld gekochte cashmier naar de vervelend zien gaan,en vele hebben ook wel een heerlijk wijntje gedronken met een zeer grote DOSIS antivries er in ach het smaakte.
Wel nu brokkenkoopster / tamara/dooby/ U zal nu wel schreeuwen wat het met onze hond te maken heeft ,wees blij dat er een Naomi is die opkomt voor haar beesten toendertijd zijn er ook mensen op gekomen tegen de ellende waarmee we dagelijks worden overspoeld en denk nou niet dat ze mee denken met uw hondje want dat doen ze niet eens met de mens.
Gezien dat Eukanuba volop aan het adventeren is dagelijks op de TV
maar exuses worden er niet gemaakt.
Ik wil nog steeds de uitdaging aangaan, zet een bak pens en een bak brokken neer pak twee willekeurig honden en kijk welke het eerst aan de beurt is want de brokkenhond zal ook op de pens duiken ,ik heb nog nooit een hond gulzig zijn brokken bak zien leeg eten.
Dus dooby je bent al bij gedraaid want nu ineens geef je zogenaamd pensrol en hart wat toch niet echt in je eerste berichten naar voren kwam.maar als jij je gelijk wilt hebben al goed , we kunnen van jou niets leren van Naomi en de andere barfers wel.
En als je gewend bent dagelijks frikadelen , kroketten,cola te nuttigen , moet je ook oppassen als je ineens een vers visje of jus orange gaat gebruiken en dat dit beter voor je lichaam is zal er bij jou toch niet in gaan want dan zal je wel met de opmerking komen dat een rookworst net zo gezond is.
En dan nog tot slot voor al die aan te waaien gast.. vraag eens een documentatie bij Duck aan alvorens je begint te schreeuwen misschien dat zij je nog kunnen helpen ik begin er niet meer aan.
Ik ga vanmiddag een heerlijk kerst diner nemen zoals zovelen onder ons verse zelfgemaakte pasta en wilde zalm mijn honden doen met mij mee de Uwen ook?

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

het bericht hierboven was van mij BULLENMANS

dooby

bester bullemands je heb geen idee waar je het over hebt leugenaar want je hoeft geen 3maanden te wachten en dat was niet dooby maar bulletje want die had zware hart problemen dus kon ik gelijk komen voor een pace maker nu weet je het dus en dat was 4 jaar geleden met de kerst bedank voor je leugens en ik hoop dat jij het nooit mee hoef te maken.Toch wens ik jou het beste en denk na voor je iemand beschuldigd.groetjes nel

naomi hendriks

(...)Brokjes of BARF wat maakt het uit.. doe waar je als baasje zin in hebt.
Stap over op BARF omdat JIJ dat wil.. maar laat een ander die dat niet wil in zijn/haar waarde

Vergeet niet dat jullie allen compleet van het topic afwaaieren.. niemand heeft het er nog over welke brokjes nu nog wel of niet kunnen.
Het enige wat jullie doen is elkaar afzeuren..
(...)

brokken of Rauw/ vers/barf het maakt ALLES uit!
waarom ?? dan moet je LEZEN!
LEZEN!!!! voordat je wat begint te blêren.
dan had je ook geweten dat GEEN ENKELE brok "kan"
er bestaan alleen SLECHTE BROKKEN en MINDER SLECHTE BROKKEN
en de beste brok is géén brok

en ik vind het helemaal een brutaliteit om dan ook nog ff een URL te droppen van een brokkenfabrikant, Natha, foei!! Laat Gerrit hier ff buiten!

Bullenmans: schitterend :-))))))))))

ps....is er nog wilde zalm over????

natha

Ongelezen bericht door natha »

Hello naomi hendriks,

ik vind dat jij wel erg agressief en brutaal reageert hoor!
Ik dacht dit forum er was om mensen hun kennis delen!
Ik zal even uitleggen waarom ik de url met een vraagteken erbij had gezet...
Ik gaf mijn hond eucanouba...toen ik had gelezen wat daar allemaal gebeurd(e?)
heb ik de zak weggegooid en ben ik naar een ander voer overgegaan...
nl die van de url. ik weet het ook niet meer wat nou goed is en wat niet...
Ik vroeg me alleem maar af of iemand mij kan vertellen wat misschien een goed voer is, in de plaats van mij af te straffen met 'foei natha'!
Erg flauw hoor!

Gesloten