Bovenstaand klopt wel wat je schrijft. Niet dat het nieuws altijd de waarheid spreekt, (was dus vanavond in het nieuws) maar inderdaad ligt het aan de vraagstelling hoe een representatief aantal gekozen mensen deze vraag beantwoorden. Is de vraag vanuit een negatieve tendens gesteld hebben navenant een groep mensen de gids liever niet; hoe positiever gesteld: ja, die wil ik nog wel.ruud_a schreef:BabbeldeBabbel schreef:1 op 3 Nederlanders wil papieren gids
AMSTERDAM - 30 procent van de Nederlanders wil de papieren Telefoongids blijven ontvangen.
Foto: Dijkstra bv
Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het programma Editie NL van RTL.
Ondanks protesten van de afgelopen dagen houdt De Telefoongids vast aan het automatisch huis-aan-huis bezorgen. Volgens eigen onderzoek, uitgevoerd door TNS-NIPO, wil 85 procent van de Nederlanders de papieren gids blijven ontvangen. Uit onderzoek van RTL blijkt nu dat om nog geen derde van de Nederlanders zou gaan.
Het verschil tussen de twee onderzoeken is volgens Manfred te Grotenhuis van de Radboud Universiteit te verklaren doordat de Telefoongids voor het onderzoek fysiek langs de deuren is gegaan. Dat levert volgens hem geen representatieve steekproef op. Ook is de vraagstelling volgens Te Grotenhuis mogelijk niet objectief genoeg geweest.
net zo betrouwbaar als de peilingen voor de verkiezingen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?
Re: Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?
bewaar het tot oud en nieuw.
die boeken branden ook gewoon :$
Skillz schreef:bewaar het tot oud en nieuw.
die boekverbrandingen hebben we toch al een keer gehad?
gaan we dat nu weer doen?
-
Zoiets als: vind u ook dat... En aangezien mensen het graag met hun gesprekspartner eens zijn, is het antwoord eigenlijk al door de gesprekspartner gegeven, de geinterviewde hoeft alleen nog maar 'ja' te zeggen. Wat dus vaak gebeurt, ook al is het eigenlijk 'nee'.tenormin schreef:
Bovenstaand klopt wel wat je schrijft. Niet dat het nieuws altijd de waarheid spreekt, (was dus vanavond in het nieuws) maar inderdaad ligt het aan de vraagstelling hoe een representatief aantal gekozen mensen deze vraag beantwoorden. Is de vraag vanuit een negatieve tendens gesteld hebben navenant een groep mensen de gids liever niet; hoe positiever gesteld: ja, die wil ik nog wel.
-
@tenormin
Brenda, de meeste uitgevers investeren in goud !BabbeldeBabbel schreef:
Op de goudhandel ?
Draagt echt bij...
als ze teveel uitgeven hebben ze geen geld meer voor goudBabbeldeBabbel schreef:@tenorminBrenda, de meeste uitgevers investeren in goud !BabbeldeBabbel schreef:
Op de goudhandel ?
Draagt echt bij...
-
Ik vraag me af of de telefoongids kostendekkend is ?
Met andere woorden betalen alle adverteerders samen het drukken en verspreiden van dit boekwerk, of wordt er via een slinkse manier ook gemeenschapsgeld voor gebruikt ?
In het eerste geval zal het boekje naar verloop van tijd automatisch op houden te bestaan.
In het tweede geval vind ik dat mensen die het telefoonboek willen blijven ontvangen hiervoor gewoon de (kost)prijs dienen te betalen.
Met andere woorden betalen alle adverteerders samen het drukken en verspreiden van dit boekwerk, of wordt er via een slinkse manier ook gemeenschapsgeld voor gebruikt ?
In het eerste geval zal het boekje naar verloop van tijd automatisch op houden te bestaan.
In het tweede geval vind ik dat mensen die het telefoonboek willen blijven ontvangen hiervoor gewoon de (kost)prijs dienen te betalen.
Leo The Emperor schreef:Ik vraag me af of de telefoongids kostendekkend is ?
Ik denkt van niet.
Deze gidsen worden gewoon uitgegeven, omdat de telecomwet van 1881 zo wil.
Dit is niet meer van de huidige tijd, dus geldverspilling.
In artikel 9.1. van de Telecomwet staat trouwens dat ‘de gedrukte telefoongids tegen een betaalbare prijs met een bepaalde kwaliteit beschikbaar moet zijn’.