LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

KSH schreef:
Als TS'er kan ik zelf inschatten welke feiten ik nodig vind om te delen. Mocht blijken dat je je mening niet kan geven obv van de feiten die ik verstrek, geef je mening dat niet of geef aan dat je tot een bepaalde hoogte advies kan geven. Ik hoef in ieder geval geen mening van mensen die zelf de 'kleurplaat inkleuren'. Mensen die dat wel willen doen, begin lekker je eigen topic ok.
Elk lid hier kan zelf beslissen of hij/zij hier wat wil schrijven in dit topic en of jou
dat nu aanstaat of niet.

En of je van de ene persoon wel een mening wil horen en van de ander niet is jou probleem.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door vroem »

Er kan op een vraag alleen een gedegen antwoord gegeven worden wanneer alle feiten op tafel ligen. Als dit de manier is waarop jij denkt dat je iets te claimen hebt voor een rechter kom je van een koude kermis thuis.
En als jij vind dat je neit alles hoeft te vertellen moet je ook niet gek opkijken dat daar commentaar op komt. Iedereen is vrij te reageren, als je dat niet bevalt moet je het gewoon bij een jurist neerleggen.
je hele insteek en gedachtengang klopt moreel gewoon van geen kanten. Ik het het recht hier dat te zeggen, mede omdat de hele maatschappij verziekt wordt door enkele individuen die er dit soort kromme gedachtenspinsels op na houden. Daar zijn mensen die zich wel sociaal gedragen gewoon d edupe van. het is altijd een kleine minderheid die het voor de rest verpest helaas.
Ik heb hier geen goed woord voor over, en dat meld ik je. Dat je die boodschap van mij en anderen blijkbaar ook nog eens niet doorkomt zegt meer over jou dan over degenen die deze gang van zaken en handelswijze afkeuren..je hebt je schade vergoed gekregen, 100%, klaar toch? dan kan je stoer gaan doen en een brief schrijven met dreiging om naar de rechter te gaan, maar we weten allemaal dat je dat toch niet doet. Als je niet bereid bent te schieten meot je geen wapen ter hand nemen zeg ik dan.. slappe hap dus..succes dermee.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: Duidelijke taal Vroem:-)

TS staat graag voor paal :mrgreen:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door vroem »

ik houd van duidelijke taal. dat niet iedereen daar mee om kan gaan is niet mijn probleem. ik kan niet iedereen gelukkig maken, en dat heb ik al lang geleden geaccepteerd.

witte angora
Berichten: 31186
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door witte angora »

vroem schreef:ik houd van duidelijke taal. dat niet iedereen daar mee om kan gaan is niet mijn probleem. ik kan niet iedereen gelukkig maken, en dat heb ik al lang geleden geaccepteerd.
+1

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

KSH schreef:Ik wil sec weten of het eigendom van een roerende zaak over kan gaan, terwijl er alleen maar schadevergoeding is betaald.
Misschien willen mensen de vraag niet beantwoorden als ze de achtergrond niet kennen. Als u nu gewoon eens niet zo geheimzinnig zou willen doen en een enorm rookgordijn optrekken over het waarom u persé een jasje dat volledig vergoed is terug zou willen hebben, zou het topic vele malen korter zijn geweest en kunnen mensen zich beperken tot de kern van de zaak.

Dat u hier geen antwoord op wil geven, geeft alleen maar te kennen dat u zelf ook donders goed weet dat uw motieven niet zuiver zijn. Een van de eerste vragen van de rechter zal ook zijn waarom u het jasje terug wil.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

KSH schreef:Ik wil sec weten of het eigendom van een roerende zaak over kan gaan, terwijl er alleen maar schadevergoeding is betaald.
Alleen maar.....
Wat had je nog meer willen ontvangen aan schadevergoeding dan ?
Heb je ook nog geestelijke schade hieraan over gehouden ofzo ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
KSH schreef:Ik wil sec weten of het eigendom van een roerende zaak over kan gaan, terwijl er alleen maar schadevergoeding is betaald.
Alleen maar.....
Wat had je nog meer willen ontvangen aan schadevergoeding dan ?
Heb je ook nog geestelijke schade hieraan over gehouden ofzo ?


dat is toch duidelijk :lol: :lol:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door grun »

KSH schreef:Ik wil sec weten of het eigendom van een roerende zaak over kan gaan, terwijl er alleen maar schadevergoeding is betaald.
Ja, lijkt me wel. Stel dat een product kapot gegaan is binnen de garantietermijn. De klant krijgt een schadevergoeding of het product wordt vervangen. Je kunt je voorstellen dat de fabrikant heel graag wil onderzoeken waarom of waardoor het product defect raakte, zodat het fabricageproces en/of de kwaliteitsinspectie verbeterd of veranderd kan worden. Tijdens dit onderzoek kan het soms nodig zijn om het product te slopen, zodat het na het onderzoek waardeloos is geworden en derhalve niet meer aan de klant geretourneerd kan worden. Die laatste heeft daar mijns inziens ook geen recht op, hij is immers schadeloos gesteld.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

KSH schreef:Ik heb als antwoord gekregen dat voordat eigendom over kan gaan van partij A naar B, er voldaan moet worden aan een aantal voorwaarden: Titel, Levering en Beschikkingsbevoegdheid..
Joh..
KSH schreef: Daarom is de kans groot dat het colbertje nog steeds mijn bezit is.
Dan ga u ook maar eens verdiepen in bezit en eigendom. Dat kunnen soms totaal verschillende dingen zijn.
KSH schreef: Kortom...de kapsalon gaat een brief krijgen waarin ik dreig met een procedure bij de rechter.
Laat u even de datum, tijd en plaats van de zitting weten ? Kunnen we eens hartelijk lachen op de publieke tribune.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:
KSH schreef: Kortom...de kapsalon gaat een brief krijgen waarin ik dreig met een procedure bij de rechter.
Laat u even de datum, tijd en plaats van de zitting weten ? Kunnen we eens hartelijk lachen op de publieke tribune.
:lol: :lol: JIj had ook plannen er bij te zijn?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
Emmy75 schreef:
KSH schreef: Kortom...de kapsalon gaat een brief krijgen waarin ik dreig met een procedure bij de rechter.
Laat u even de datum, tijd en plaats van de zitting weten ? Kunnen we eens hartelijk lachen op de publieke tribune.
:lol: :lol: JIj had ook plannen er bij te zijn?
Veel goedkoper dan kaartjes kopen voor een cabaretvoorstelling. :lol:
Er is zo'n TV programma op Ned 1, De rechbank oid best wel grappig af en toe..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef: Veel goedkoper dan kaartjes kopen voor een cabaretvoorstelling. :lol:
Er is zo'n TV programma op Ned 1, De rechbank oid best wel grappig af en toe..
:lol: :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Emmy75 schreef: Veel goedkoper dan kaartjes kopen voor een cabaretvoorstelling. :lol:
Er is zo'n TV programma op Ned 1, De rechbank oid best wel grappig af en toe..
:lol: :lol:
Dat was gisteravond inderdaad best grappig: de "dader" kwam niet opdagen en werd dus veroordeeld bij verstek. Denk dat dit ook wel zal gebeuren met de TS, want bij de rechtbank staat hij niet alleen zonder colbert maar in haar/zijn hemd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:
ciske schreef:
Emmy75 schreef: Veel goedkoper dan kaartjes kopen voor een cabaretvoorstelling. :lol:
Er is zo'n TV programma op Ned 1, De rechbank oid best wel grappig af en toe..
:lol: :lol:
Dat was gisteravond inderdaad best grappig: de "dader" kwam niet opdagen en werd dus veroordeeld bij verstek. Denk dat dit ook wel zal gebeuren met de TS, want bij de rechtbank staat hij niet alleen zonder colbert maar in haar/zijn hemd.
Hè jammer, heb ik het gemist... Ik vergeet nog wel eens op welke dag het komt, maar ik vind het een amusant programma.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Was echt goed deze keer dat programma.. strafblad van 9 kantjes. liegen dat het gedrukt stond en dan krijg je een maand gevangenis voor diefstal van wat boodschappen. T.s heeft hier niets aan maar ik wil maar zeggen dat ze bij de rechtbank ook niet gek zijn en t.s zal zeker door de mand vallen. Een maand is dan niets.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:Laat u even de datum, tijd en plaats van de zitting weten ? Kunnen we eens hartelijk lachen op de publieke tribune.
Leuk dat je ook komt Emmy !
Wie komt er nog allemaal meer ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hangt ervan af waar het is. Ik neem wat kleren mee voor T.s. In je hemd staan in dit weer is geen pretje.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
Emmy75 schreef:Laat u even de datum, tijd en plaats van de zitting weten ? Kunnen we eens hartelijk lachen op de publieke tribune.
Leuk dat je ook komt Emmy !
Wie komt er nog allemaal meer ?
Wanneer is het eigenlijk? Ik ga wel bijna met vakantie.. :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:[
Wanneer is het eigenlijk? Ik ga wel bijna met vakantie.. :D
Ow dat zal waarschijnlijk nog wel even duren he.

Gesloten