LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvergoeding incontinentiemateriaal

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
nevermind

Re: dagvergoeding incontinentiemateriaal

Ongelezen bericht door nevermind »

tenormin schreef:
Chocomelk schreef:@ Duizendpootje, ik vraag je nogmaals hoeveel eigen kosten heb je aan incontentiemateriaal wat NIET vergoed word op maandbasis ?
Denk dat Duizendpootje dit hier niet met je wil delen, misschien te privé? Hoewel....
Duizendpootje hoef dit niet te beantwoorden, want het gaat niemand iets aan , voor hoeveel zij aan incontentiemateriaal uitgeeft.
Er is ook nog zoiets van prive, zoals tenormin al aangeeft, dit ga je ook niet onder een nickname, op een forum plempen. :twisted:

duizendpootje

Ongelezen bericht door duizendpootje »

Chocomel leest selectief. Ik schreef eerder al dat ik ruim €200,00 per maand aan incontinentiemateriaal kwijt ben, om precies te zijn €215,00. Bio ouders hebben een lage loonheffing voor een kind, ziek of gezond, plus kinderbijslag. Bij elkaar meer dan pleegzorgvergoeding, waarvan het bedrag overigens €470,00 per maand is en zeker niet meer zoals ergens staat. Maar genoeg hierover, ik vind dit soort insinuaties erg grof, en nogmaals, neem zelf allemaal een gehandicapt pleegkind dan mag je oordelen. En de wachtlijsten zijn lang dus je kan snel rijk worden met zo,n kind.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

WAt een Rare reactie Duizendpootje...

Dit is nou eenmaal hoe veel mensen hier over denken en als je dat al niet kan handelen .....

Wij zeggen alleen maar dat het overal kommer en kwel is, dat heel veel "groepen" de dupe zijn van de bezuinigingen, OOK de gehandicapten

NIEMAND insinueert hier dat jij geld wil verdienen aan je pleeg kind, sterker nog je krijgt zelfs complimenten dat je het doet ( vind ik zelf trouwens ook bewonderingswaardig ECHT!)

En nogmaals een ieder die met zijn gevoel denkt zal zeggen geef dat kind 10/20 luiers per dag zonder extra kosten , maar dat KAN niet...net zoveel als zoveel 100.000 andere schrijnende gevallen/situaties

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leojes30 schreef:WAt een Rare reactie Duizendpootje...

Dit is nou eenmaal hoe veel mensen hier over denken en als je dat al niet kan handelen .....

Wij zeggen alleen maar dat het overal kommer en kwel is, dat heel veel "groepen" de dupe zijn van de bezuinigingen, OOK de gehandicapten

NIEMAND insinueert hier dat jij geld wil verdienen aan je pleeg kind, sterker nog je krijgt zelfs complimenten dat je het doet ( vind ik zelf trouwens ook bewonderingswaardig ECHT!)

En nogmaals een ieder die met zijn gevoel denkt zal zeggen geef dat kind 10/20 luiers per dag zonder extra kosten , maar dat KAN niet...net zoveel als zoveel 100.000 andere schrijnende gevallen/situaties
Juist !

Chocomelk

duizendpootje schreef:Chocomel leest selectief. Ik schreef eerder al dat ik ruim €200,00 per maand aan incontinentiemateriaal kwijt ben, om precies te zijn €215,00. Bio ouders hebben een lage loonheffing voor een kind, ziek of gezond, plus kinderbijslag. Bij elkaar meer dan pleegzorgvergoeding, waarvan het bedrag overigens €470,00 per maand is en zeker niet meer zoals ergens staat. Maar genoeg hierover, ik vind dit soort insinuaties erg grof, en nogmaals, neem zelf allemaal een gehandicapt pleegkind dan mag je oordelen. En de wachtlijsten zijn lang dus je kan snel rijk worden met zo,n kind.
Jou mening.

Dus je wilt zeggen dat de site van de rijksoverheid niet de juiste bedragen aangeeft voor 2012 ?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... gzorg.html

Waar het over gaat Duizendpootje is dat heel veel mensen eigen kosten (helaas) hebben
en dat het steeds maar meer en meer word, je bent daarin niet de enigste persoon.

Ook schrijf ik nergens dat jij rijk zal worden van een pleegkind, maar wat ik er mee bedoelde is
dat jij nog een toelage krijgt omdat het een pleegkind is.

Ook bio ouders (zoals jij ze noemt) moeten van hun inkomen de extra lasten dragen, waar ze het
vandaan halen intereseert helemaal niemand.

witte salie

Ongelezen bericht door witte salie »

Pardon??
Leest er dan niemand wat ik schrijf?

Incontinentie materiaal wordt vergoed uit de basisverzekering.
Onder de 18 jaar ben je nog een kind dus geen eigen risico.
Boven de 18 jaar betaal je het eigen risico.
En geen eigen bijdrage voor het incontinentie materiaal.
De apothekers en postorders zijn verplicht te blijven leveren wat de patiënt nodig heeft.
De dagvergoeding is voor de leveranciers en niet voor de patiënt deze is wel ingeschaald in een profiel maar als je 6 luiers per dag nodig hebt dan krijg je die gewoon.

Maar goed laat maar......ik weet hoe het bij mij geregeld is en dat is beter dan de gevallen die ik hier lees.

witte salie

http://www.achmeazorg.nl/farmacie/Farma ... 2012-.aspx
FAQ dagtarief incontinentie absorberend maart 2012
01-03-2012
Naar aanleiding van reacties op onze aankondiging van dagtarieven per 1 april 2012 voor
absorberende incontinentiematerialen is de volgende FAQ-lijst opgesteld.

Algemeen

Waarom voert Achmea dagprijzen in?
Solidariteit is de basis van ons zorgstelsel en die solidariteit staat onder druk. De kosten in de zorg
stijgen sneller dan we willen en aankunnen. Iedereen moet toegang hebben tot de beste zorg voor
een betaalbare zorgpremie. Nu, maar ook in de toekomst. Daarom maken we met zorgaanbieders
naast afspraken over kwaliteit ook afspraken over meer goede zorg per euro. Voor absorberende
materialen binnen de continentiezorg doen we dat concreet met de dagprijssystematiek.
We doen dit samen met zorgverzekeraars VGZ en CZ. Met deze gezamenlijke aanpak is een grote
stap gezet naar geprotocolleerde zorg voor het overgrote deel van de verzekerden met
continentieproblemen in Nederland. Het levert een eenduidige aanpak op van de zorgvragen bij
continentieproblematiek die leidt naar een adequate oplossing.

Betekent dagtarief dat verzekerden een maximum bedrag per maand of per kwartaal krijgen om aan
incontinentiemateriaal te besteden?
Het dagtarief betekent dat u, als zorgverlener, afhankelijk van het patiëntprofiel, een vaste prijs per
dag per verzekerde kan declareren. Eenmaal per maand kunt u dat bedrag maal het aantal dagen per
maand declareren.

De verzekerde ontvangt van u, op basis van zijn/haar patiëntprofiel, de incontinentiematerialen.
Welke labels gaan dit invoeren?
Alle labels van Achmea gaan dagtarieven voor absorberende incontinentiematerialen invoeren. Dat
zijn: Agis, Zilveren Kruis Achmea, Avéro Achmea, OZF, DVZ, Interpolis, FBTO, Pro Life en
TakeCareNow!.

Wanneer gaat het dagtarief precies is?
De nieuwe overeenkomst gaat in per 1 april. We hanteren een gewijzigde implementatieperiode tot
1 juli 2012. In deze periode moet de nieuwe intake met de verzekerden plaatsvinden. Op basis van de
intake kan de verzekerde worden ingedeeld in een patiëntprofiel. U kunt tijdens de intake de juiste
materialen en hoeveelheden met de verzekerde afstemmen.Tot 1 juli declareert u op de reguliere, oude wijze.
Per 1 juli moeten alle verzekerden zijn ingedeeld in een patiëntprofiel. U declareert het dagtarief
voor een verzekerde vanaf de eerste levering na 1 juli 2012. Dus wanneer een verzekerde op 17 juli
een bestelling plaatst, gaat het dagtarief voor deze verzekerde in op 17 juli.

Hebben jullie de verzekerden hier al actief over geïnformeerd?
Voor 1 april a.s. zullen wij onze verzekerden die al incontinentiematerialen gebruiken met een brief
en een folder informeren. De brief en de meegestuurde folder zal op het zorgverlenersportaal
geplaatst worden zodat u weet welke informatie de verzekerde heeft ontvangen.

Wanneer kan ik beginnen mijn klanten te informeren?
Zodra Achmea haar verzekerden heeft geïnformeerd zal dit in de nieuwsbrief op het
zorgverlenersportaal worden vermeld. Ook de brief en de meegestuurde folder zal op het portal
geplaatst worden zodat u weet welke informatie de verzekerde heeft ontvangen.

Krijgen wij een lijst met patiënten die bij de labels verzekerd zijn, zodat wij weten bij wie wij dit
moeten gaan invoeren?
We gaan er vanuit dat u inzichtelijk heeft welke patiënten bij Achmea zijn verzekerd. We zullen dus
geen lijst met verzekerden ter beschikking stellen.

Was het niet handig deze verandering voor het eind van het jaar te doen? Zodat grootverbruikers nog
een kans krijgen over te stappen?
De patiëntprofielen zijn opgesteld op basis van een aantal kenmerken zoals o.a. hoeveelheid
urineverlies, vochtinname en zelfstandigheid. Wij gaan er vanuit dat daarmee ook grootverbruikers
een goede plek hebben gekregen in de patiëntprofielen.

Intake en Patiëntprofielen

Wie komen er nog voor incontinentiematerialen in aanmerking?
De verzekerde zorg staat beschreven in Regeling Zorgverzekering artikel 2.11. In basis komt het er op
neer dat ongewild verlies van urine dat langer duurt dan twee maanden en/of ongewild verlies van
ontlasting dat langer duurt dan twee weken, waardoor het dagelijks leven ernstig wordt verstoord en
waarbij langdurig gebruik van incontinentiemateriaal noodzakelijk is voor vergoeding in aanmerking
komt.

Wie gaat de patiëntprofielen vaststellen?
De patiëntprofielen zijn door Achmea, samen met CZ en UVIT opgesteld. Aan de hand van een
intakegesprek wordt de patiënt door de zorgverlener in een patiëntprofiel ingedeeld. Het
intakegesprek dient een beeld te geven van o.a. de incontinentievorm, het incontinentiepatroon over
de dag, mate van zelfstandig functioneren en eventuele nevenpathologie.

Welk protocol kan ik gebruiken voor het intakegesprek?
U kunt uw eigen protocol gebruiken mits voldaan aan de minimale eisen zoals deze in bijlage 3 staan.

Ik heb geen protocol moet ik dit nog zelf ontwikkelen?
Dat kan, maar u kunt ook gebruik maken van protocollen die in de markt bekend zijn.

Welke materialen horen bij welk patiëntprofiel?
U kiest zelf welk materiaal in welk profiel wordt ingezet. Vanuit functiegerichte aanspraak geldt dat
verzekerden het juiste materiaal passend bij het klachtenpatroon en persoonlijke omstandigheden
verstrekt krijgen. Dit wordt duidelijk in het intakegesprek en leidt tot een patiëntprofiel.
Is het huidig materiaal en gebruik (aantal stuks) per dag leidend voor de indeling in een profiel?
Nee, de incontinentievorm en eventuele nevenpathologie is leidend voor profielindeling. Aan de
hand van het protocol wordt duidelijk in welk profiel iemand thuis hoort.
De keuze van het materiaal is afhankelijk van de eventuele nevenpathologie maar is geen reden tot
indeling in een hoger profiel.

Welke aantallen moet ik leveren?
Het dagtarief is gebaseerd op patiëntprofielen, met bijbehorende kenmerken. Per profiel is een
richtlijn voor gebruik vastgesteld. De aantallen verschillen per profiel.

Is dagtarief gebaseerd op 3 of 5 luiers per dag?
Het dagtarief is gebaseerd op patiëntprofielen, met bijbehorende kenmerken. Per profiel is een
richtlijn voor gebruik vastgesteld. De aantallen verschillen per profiel.

Wat moet ik doen als een verzekerde meer materialen nodig heeft dan de richtlijn aangeeft?
Wanneer een verzekerde aangeeft meer materialen nodig te hebben, dan kunt het volgendeonderzoeken:

Worden ze op de juiste manier gebruikt? Zo niet, dan kunnen extra instructies wellicht bijdragen
aan een juist gebruik, waardoor de verzekerde met minder materialen toe kan.
Is er een wijziging in indicatie en/of omstandigheden? Zo ja, dan kan het zijn dat de verzekerde
nu in een ander patiëntprofiel valt en dus inderdaad meer materialen nodig heeft.
Zijn de juiste materialen ingezet? Van een ander materiaal hoeft de verzekerde mogelijk minder
stuks per dag te gebruiken, door bijvoorbeeld een hoger absorptievermogen of een betere
pasvorm.
De patiëntprofielen zijn zorgvuldig opgesteld. Wij gaan er vanuit dat iedereen een goede plek kan
krijgen in deze profielen. Leveren bovengenoemde punten geen oplossing op, dan moet u toch meer
leveren dan de richtlijn voor hetzelfde dagtarief.

Als verzekerden meer materiaal nodig hebben, dan de richtlijn horend bij het patiëntprofiel van de
verzekerde, moeten/mogen ze dan zelf bijbetalen?
Nee, er mag niet door de verzekerde worden bijbetaald.U ontvangt een dagprijs per verzekerde.
Voor die prijs dient u de patiënt te voorzien van incontinentiemateriaal, passend bij het
continentieprobleem. Deze materialen vallen onder de verzekerde zorg uit de basisverzekering.

Wanneer komt iemand in aanmerking voor profiel 0 ?
Als hij/zij minder dan 1 stuk per dag gebruikt ongeacht het absorberend vermogen van het materiaal.
Verstrekken en declareren.

Zijn de AIS systemen tijdig ingelicht om de computer hieraan aan te passen?
We hanteren een overgangsperiode tot 1 juli a.s. Tot dan heeft u de tijd om met uw
softwareleverancier in gesprek te gaan en eventueel aanpassingen te doen.
Kan ik na 1 juli nog stuksprijs gebaseerd op AIP voor absorberend materiaal declareren?
Nee, vanaf 1 juli kan alleen nog een dagprijs gedeclareerd worden.\

Hoe kan ik de dagprijs declareren?
Voor verstrekkingen vanaf 1 juli declareert u de dagprijs gebaseerd op het patiëntprofiel. Vóór 1 juli
ontvangt u van ons de declaratiecodes.

Hoeveel mag ik afleveren als iemand langer dan 2 maanden naar het buitenland gaat?
Er mag voor maximaal 2 maanden voorraad worden geleverd en daarmee 2 maanden dagtarief
worden gedeclareerd. Voor de resterende periode zal op het verblijf- c.q. vakantieadres materiaal
gehaald moeten worden. De vergoeding buitenland is dan voor de verzekerde van toepassing.

Wat kan ik declareren als een verzekerde i.v.m. tijdelijk verblijf b.v. vakantie onvoldoende materiaal
heeft meegenomen en bij mij voor een aantal dagen materiaal ophaalt?
Wij verwachten van de verzekerde dat hij/zij voldoende materiaal meeneemt. Wanneer iemand
desondanks toch materiaal komt ophalen zal verzekerde u moeten betalen. Verzekerde kan de nota
vervolgens bij Achmea indienen.
U kunt geen dagtarief declareren omdat een verzekerde al bij een andere leverancier in een profiel is
ingedeeld en een dagtarief declareert.

Hoelang kan ik nog het dagtarief declareren na het overlijden van de verzekerde?
Dit is niet mogelijk.

Hoe zit het met de onderleggers na 1 april?
Onderleggers worden vanaf 1 januari 2011 niet meer vergoed. Een uitzondering wordt gemaakt voor
(wasbare) onderleggers die gebruikt worden indien het verlies van bloed of exsudaat dusdanige
hygiënische problemen oplevert dat deze slechts door gebruik van een onderlegger kunnen worden
opgelost. Er dient een medische indicatie van de behandelend arts aanwezig te zijn voordat kan
worden overgegaan tot verstrekking van het hulpmiddel.
Voor wasbare onderleggers geldt, volgens de overeenkomst wondzorg, een maximum van 3 stuks
per jaar en is het tarief € 30, - per stuk.

Chocomelk

marmisaro1 schreef:Pardon??
Leest er dan niemand wat ik schrijf?

Incontinentie materiaal wordt vergoed uit de basisverzekering.
Onder de 18 jaar ben je nog een kind dus geen eigen risico.
Boven de 18 jaar betaal je het eigen risico.
En geen eigen bijdrage voor het incontinentie materiaal.
De apothekers en postorders zijn verplicht te blijven leveren wat de patiënt nodig heeft.
De dagvergoeding is voor de leveranciers en niet voor de patiënt deze is wel ingeschaald in een profiel maar als je 6 luiers per dag nodig hebt dan krijg je die gewoon.

Maar goed laat maar......ik weet hoe het bij mij geregeld is en dat is beter dan de gevallen die ik hier lees.
Ik heb heel goed gelezen wat jij geschreven hebt maar Duizendpootje schijnbaar
niet.

witte salie

vogels schreef:
Hoezo is het bij jou beter geregeld? Andere verzekeraar?
Zilverenkruis en naar aanleiding van het gesprek wat er is geweest met de leverancier is er niets veranderd in de situatie.

Ik wil je een PB sturen maar dat laat je profiel niet toe. :wink:

witte salie

En voor de rest wil ik het hier bij laten :D
Fijne dag allemaal :wink:

duizendpootje

Ongelezen bericht door duizendpootje »

Ik ben een discussie gestart over de dagvergoeding inco. Maar er wordt steeds een zijspoor ingeslagen. Men leest en begrijpt het niet, of ik ben niet duidelijk genoeg. De zijsporen maken mij idd boos en ik kan prima tussen de regels doorlezen.
Ik had alleen de bedoeling de discussie over de dagvergoeding te voeren. Bijzonder te lezen dat er toch iemand die Achmea verzekerd is voldoende materiaal geleverd krijgt. Inmiddels van BOSJe vernomen dat het klachten regent over de dagvergoeding.
Dit forum is dus duidelijk niet de juiste plek voor dit onderwerp. Ik pas hier verder voor.

Chocomelk

duizendpootje schreef:Ik ben een discussie gestart over de dagvergoeding inco. Maar er wordt steeds een zijspoor ingeslagen. Men leest en begrijpt het niet, of ik ben niet duidelijk genoeg. De zijsporen maken mij idd boos en ik kan prima tussen de regels doorlezen.
Ik had alleen de bedoeling de discussie over de dagvergoeding te voeren. Bijzonder te lezen dat er toch iemand die Achmea verzekerd is voldoende materiaal geleverd krijgt. Inmiddels van BOSJe vernomen dat het klachten regent over de dagvergoeding.
Dit forum is dus duidelijk niet de juiste plek voor dit onderwerp. Ik pas hier verder voor.
Mischien zou je aan hem/haar kunnen vragen hoe hij/zij dit voor elkaar
gekregen heeft dat wel alles vergoed word, maar schijnbaar is daar dus geen interesse voor.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Sinds kort wordt het bij mijn oma ook niet meer vergoed. Ze zit ook sinds kort in een verzorgingshuis en daar gaan ze nu alle mensen in onderbroeken rond laten lopen.... Ik ben blij dat ik daar niet werk... Jak..

witte salie

Oke :D mijn laatste poging om duidelijk te maken waar het probleem zit.

Apothekers zijn de fout ingegaan door zich aan de "dagvergoeding" te houden van de zorgverzekeraar.
Terwijl zij van de verzekering toch het gevraagde moeten leveren en er ook geen eigen bijdrage mogen vragen.

Als iedereen die nu last heeft van de "bezuiniging" die nu plots is opgelegd door de apotheker,hun zorgverzekering bellen of mailen met de vraag met welke leverancier zij een contract hebben.
En dan het contract met de apotheker opzeggen en bij de gecontracteerde leverancier zich in laten schrijven voor incontinentie materiaal.
Je hebt in de meeste gevallen wel een verwijzing nodig van een arts die de ernst van de incontinentie beschrijft.
Maar blijf hier niet op het forum hangen maar ga op onderzoek uit dan kom je verder dan je zelf zorgen en jezelf boos te maken over sommige reactie's.

Het materiaal word ook nog thuis bezorgt dus je hoeft het ook niet op te halen.
Grote leveranciers kunnen wel voor het bedrag leveren wat de zorgverzekering vergoed.

http://www.bosk.nl/nieuws/algemeen-nieuws/3588,1943/
Wijziging verkrijgbaarheid incontinentiemateriaal

Per 1 juli 2012 hebben Achmea, Agis en CZ wijzigingen aangebracht in de vergoeding van incontinentiemateriaal. Voor de vergoeding van het geleverde incontinentiemateriaal krijgt de apotheker nu een dagprijs in plaats van een vergoeding van het materiaal dat daadwerkelijk is afgeleverd. Als een cliënt meer nodig heeft, dient de apotheker dat zonder bijbetaling van de cliënt te verstrekken. Achmea is gestart met deze vorm van financieren, de andere verzekeraars volgen per 1 januari 2013.
Nu is de situatie ontstaan dat sommige apothekers geen incontinentiemateriaal meer willen verstrekken aan klanten die volledig incontinent zijn omdat de apotheker hiervoor onvoldoende vergoeding van de verzekeraar krijgt. Landelijk werkende apothekers zoals Medireva, Bosman en Medithuis leveren wel incontinentiemateriaal voor klanten die veel materiaal nodig hebben maar er wordt een intake gehouden om te inventariseren wat de minimaal noodzakelijke hoeveelheid is.
Laatst gewijzigd door witte salie op 02 okt 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

witte salie schreef:Oke :D mijn laatste poging om duidelijk te maken waar het probleem zit.

Apothekers zijn de fout ingegaan door zich aan de vergoeding te houden van de zorgverzekeraar.
Terwijl zij van de verzekering toch het gevraagde moeten leveren en er ook geen eigen bijdrage mogen vragen.

Als iedereen die nu last heeft van de "bezuiniging" die nu plots is opgelegd door de apotheker,hun zorgverzekering bellen of mailen met de vraag met welke leverancier zij een contract hebben.
En dan het contract met de apotheker opzeggen en bij de gecontracteerde leverancier zich in laten schrijven voor incontinentie materiaal.

Het materiaal word ook nog thuis bezorgt dus je hoeft het ook niet op te halen.
Grote leveranciers kunnen wel voor het bedrag leveren wat de zorgverzekering vergoed.

http://www.bosk.nl/nieuws/algemeen-nieuws/3588,1943/
Hoop dat Duizendpootje wat heeft aan je bericht zodat ook zij die extra
kosten niet hoeft te dragen wat dus onnodig is.

Nicky_The

Mijn oma zit overigens bij unive..

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nicky_The schreef:Sinds kort wordt het bij mijn oma ook niet meer vergoed. Ze zit ook sinds kort in een verzorgingshuis en daar gaan ze nu alle mensen in onderbroeken rond laten lopen.... Ik ben blij dat ik daar niet werk... Jak..
Beetje jammer dat jij aan het personeel denkt en niet aan de cliënten van dat verzorgingshuis.

Nicky_The

@VP:

Ik denk dat je even niet tussen de regels moet gaan lezen. Het verzorgingshuis waar mijn oma zit is zeer goed en enorm begaan met de cliënten. Het betekend dus dat zij zeer veel extra werk zullen hebben om alle cliënten goed voor de dag te laten komen en schoon te houden/maken. Dit heeft dus niets te maken met dat ik niet aan de cliënten denk.

Bedankt voor de belediging.

Chocomelk

Nicky_The schreef:Sinds kort wordt het bij mijn oma ook niet meer vergoed. Ze zit ook sinds kort in een verzorgingshuis en daar gaan ze nu alle mensen in onderbroeken rond laten lopen.... Ik ben blij dat ik daar niet werk... Jak..
Mensen krijgen daar geen incontinentiemateriaal ?
Kan het eigenlijk bijna niet geloven.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nicky_The schreef:@VP:

Ik denk dat je even niet tussen de regels moet gaan lezen. Het verzorgingshuis waar mijn oma zit is zeer goed en enorm begaan met de cliënten. Het betekend dus dat zij zeer veel extra werk zullen hebben om alle cliënten goed voor de dag te laten komen en schoon te houden/maken. Dit heeft dus niets te maken met dat ik niet aan de cliënten denk.

Bedankt voor de belediging.
Ik vertaal/lees jouw reactie niet negatief, begrijp heel best dat als jij "jak" schrijft je eigenlijk bedoelt dat je bewondering hebt voor hulpverleners die dit werk wel doen. Zou dit ook niet kunnen, wat niks met mensonvriendelijkheid te maken heeft, het geeft mij (en naar ik aanneem jou ook) juist groot respect voor de hulpverleners.

Gesloten