LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Mendoza

Re: Aanvullende zorgverzekering

Ongelezen bericht door Mendoza »

Jullie vergeten dat Sephora de spreekwoordelijke kale kip is. Waarschijnlijk bijstand for life, dus zij is immers prima verzekerd. Voor een premie van nu 0,- per maand krijgt ze altijd nog 90% van de bijstandsnorm als ze bij wijze van spreke een ton schade veroorzaakt. Als ik in die situatie zou zitten, zou ik dat ook allemaal niet doen. 1 dag zwartwerken per maand en je bent klaar.

@rozemarijntje, je rekenmodel klopt niet. Ik bespaar nu voor 2 personen 600 per jaar door het verhoogd eigen risico. Daarbij bespaar ik ook nog op een av die jij blijkbaar wel hebt. Zo'n av is toch altijd wel 20 per maand. Afgerond 250 per persoon. In 10 jaar tijd bespaar ik dus 11000 euro. Daar kun je echt wel een paar keer voor revalideren.

Verzekeren kan per definitie niet uit, het kost je altijd meer dan het je oplevert. De vuistregel is, als je het risico zelf kan dekken, moet je je niet verzekeren.

@chocomelk

De Axa defender i.c.m. een kabel werkt prima in de stad.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mendoza

Oke...ja ik ben aanvullend en bij cz weet niet uit hoofd allebei in de 30 euro,
Maar ik haal het er 'helaas' wel uit..
Sterker 1 x aanvullend is een fysio behandeling en ik heb er elke week eentje zo niet soms twee!
Tandarts dat haal ik er ook uit helaas gezegend met ook slecht gebit...
Nog geen een jaar niks verbruikt...helaas ook dat...zou het liever anders zien

Heb het hier al uitgelegd,man mankeert nog geen erge dingen wel wat,maar nog niet..dus die betaald coor allebei voor jan...

Maar toch ga ik het risico niet nemen...
Hij heeft nl veel erfelijke factoren die niet mis zijn en als eentje daarvan actief wordt,dan..
En heb ik over kanker..en dit is zeer dominant aanwezig,wordt goed in de gaten gehouden,is geen doemdenkerij,realiteit,zussen en broer al de pisang en paar overleden..
Dus hij nlijft lekker verzekerd

Hoe bedoel je? Dus als bij saphora de boel leeg gejat wordt of afikt krijgt ze ban bijzonder bijstand? Nee toch zeker...
OF heb je het over ziektekosten,want de laatste paar postings gingen ook over inboedel
Ps sorry fat ik het niet goed berekend had..

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mendoza schreef:Jullie vergeten dat Sephora de spreekwoordelijke kale kip is. Waarschijnlijk bijstand for life, dus zij is immers prima verzekerd. Voor een premie van nu 0,- per maand krijgt ze altijd nog 90% van de bijstandsnorm als ze bij wijze van spreke een ton schade veroorzaakt.
Als ik of een van mijn kids een ton schade zou veroorzaken is dat geen probleem want ik heb gewoon een wa verzekering. Zo kaal is deze kip dus ook niet!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mendoza schreef:
De Axa defender i.c.m. een kabel werkt prima in de stad.
Hier helaas niet. :(

Chocomelk

Mendoza schreef:Jullie vergeten dat Sephora de spreekwoordelijke kale kip is. Waarschijnlijk bijstand for life, dus zij is immers prima verzekerd. Voor een premie van nu 0,- per maand krijgt ze altijd nog 90% van de bijstandsnorm als ze bij wijze van spreke een ton schade veroorzaakt. Als ik in die situatie zou zitten, zou ik dat ook allemaal niet doen. 1 dag zwartwerken per maand en je bent klaar.
Wat bedoel je precies Mendoza met als zij schade zou veroorzaken zonder premie te betalen ?

1 dag zwartwerken schrijf je, als je 1 dag zwart kan werken dan kan je ook zeer zeker 1 dag
gewoon wit werken zodat de bijstand je minder hoeft te betalen. :shock:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Denk dat ie bedoeld dat je dan de schuldsanering in kan gaan ofzo :?:
(moet je daar natuurlijk niet al ingezeten hebben).

En hij bedoelt juist zwart werken omdat je daarmee extra verdient bovenop je uitkering, anders kun je inderdaad net zo goed wit gaan werken.

Dus samengevat: als hij in de bijstand zou zitten zou ie zich ook niet verzekeren omdat bij ongelukken die hem een hoop geld kosten dat hij niet heeft hij de sanering zou ingaan. En hij zou 1 dag gaan zwartwerken zodat ie extraatjes kan betalen.

Maar goed, onzinnige discussie, bepaal zelf wel waar ik mn geld aan uitgeef en hoe ik wel of niet verzekerd ben, wat een ander doet moet iedereen lekker zelf weten.

Chocomelk

sephora30 schreef:
Maar goed, onzinnige discussie, bepaal zelf wel waar ik mn geld aan uitgeef en hoe ik wel of niet verzekerd ben, wat een ander doet moet iedereen lekker zelf weten.
Klopt, iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij doet maar soms wil je
mensen 'beschermen'.
Snap ie ?

Ina1

Ongelezen bericht door Ina1 »

Ik heb gekeken naar de uitzending over aanvullende verzekeringen.
Waar niet over gesproken wordt, is de uitbetaling als je in het buitenland in het ziekenhuis terechtkomt. Dat wordt dan door de aanvullende verzekering helemaal vergoed.
Maar als je alleen de basisverzekering hebt, dan wordt het alleen betaald tot het bedrag wat het hier in Nederland zou kosten.
Dat kan een hele dure grap worden!

rozemarijntje

@ina

idd daar heb je ook wer gelijk in,maar sommige hebben een reisverzekering,maar ja als je av niet kunt betalen?kan je ook geen reisverzekering betalen(geef een voorbeeld)

en sommige zien bv baarle naussau of antwerpen niet echt als vakantie,maar als er wat gebeurd ben je de sigaar,dus sluiten ze voor dagje antwerpen geen reisverzekering af,

of een kerstreisje naar dusseldorf tja dan ben je toch in het buitenland

coupe124

Ongelezen bericht door coupe124 »

Mijn dochter is bij iza-cura verzekerd omdat ze een wajong uitkering ontvangt. Ze gaat nu 2x per jaar naar de tandarts. Dit is een tandarts voor bijzondere tandheelkunde in het ziekenhuis, hier gaat ze naar toe op medische indicatie vanwege haar verstandelijke beperking.

Mijn vraag is nu moet zij aanvullend verzekerd hiervoor zijn/blijven??

Vief

Ongelezen bericht door Vief »

Hoi Allemaal,

Ik ben erachter dat alles verzekeren geen optie is. Ik las op de Facebookpagina van Interpolis dat een aanvullende tandartsverzekering bijvoorbeeld heel vaak veel duurder is dan wat je uiteindelijk uitgekeerd krijgt. Ik ben dat gaan controleren en wat blijkt? Ik ben dus al 2 jaar (!!) dubbel verzekerd omdat ik via m'n gewone verzekering ook al iets met tanddekking had. Heeft niemand mij ooit verteld. Nu snel omgezet: bespaart me ruim 300 euro! (dat wil zeggen - de collectiviteitskorting via m'n werkgever) Kan ik mooi nog een keer extra op vakantie in 2013 :-)

rozemarijntje

coupe124 schreef:Mijn dochter is bij iza-cura verzekerd omdat ze een wajong uitkering ontvangt. Ze gaat nu 2x per jaar naar de tandarts. Dit is een tandarts voor bijzondere tandheelkunde in het ziekenhuis, hier gaat ze naar toe op medische indicatie vanwege haar verstandelijke beperking.

Mijn vraag is nu moet zij aanvullend verzekerd hiervoor zijn/blijven??
Bel de verzekering ???

@ viev

Niet elke verzekering heeft dat en ik haal wel alles uit mijn av,dus voor iedereen anders helaas...
Zowel tand als gewoon av

Vief

Ongelezen bericht door Vief »

@rozemarijntje. Dat is waar, het is echt voor iedereen anders. Maar ik heb gemerkt dat bij een paar controles en behandelingen per jaar, je goedkoper uit bent als je gewoon geen tandartsverzerking neemt. Check dit linkje, vond ik wel handig https://www.facebook.com/Interpolis/app ... 579?ref=ts

@coupe124: Je zou je vraag ook eens via Twitter ofzo kunnen stellen. Vaak krijg je dan nog sneller antwoord. Succes!

rozemarijntje

Vief schreef:@rozemarijntje. Dat is waar, het is echt voor iedereen anders. Maar ik heb gemerkt dat bij een paar controles en behandelingen per jaar, je goedkoper uit bent als je gewoon geen tandartsverzerking neemt. Check dit linkje, vond ik wel handig https://www.facebook.com/Interpolis/app ... 579?ref=ts

@coupe124: Je zou je vraag ook eens via Twitter ofzo kunnen stellen. Vaak krijg je dan nog sneller antwoord. Succes!

natuurlijk kijk iedereen moet het voor zich weten,
ik ben helaas een probleem geval aan alle kanten,mocht ik ooit een eethoek krijgen(zoals vroem dat zo leuk zegt over een kunstgebit)dan zeg ik av op,maar dat gaat niet gebeuren ben nu zwaar aan het renoveren dus...
tot nu toe heb ik het er altijd uitgehaald en ja de av voor gewoon heb ik helaas nodig voor andere dingen bv fysio!

en tot de max...als ik geen fysio had die me matste dan zou ik nog een hoop zelf moeten betalen ook!!!

StevenV

Ongelezen bericht door StevenV »

er zit enorm veel verschil in de av qua prijs en dekking.
het beste kun je een av afsluiten als je "weet" dat er veel kosten aan zitten te komen. Dan nog goed de voorwaarden nakijken (vooral tandarts av wordt je vaak genept)

[link verwijderd door de Moderator]

Gesloten