LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon box

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Op de site van UPC staat een groot aantal TV merken met typenummers vermeld waarmee de Horizon niet coordineert, de buren van Teun hebben eerst die website bezocht of hadden toevallig massel ????.
Het abopakket met of zonder Horizon maakt weinig uit, ik vrees dat de oudere boxen straks niet meer beschikbaar zijn. Vanmorgen weer een reclamespot van UPC gezien :roll:

Er staat dat er enige problemen kunnen zijn nav meldingen Har, niet dat Horizon niet coordineert waarmee je waarschijnlijk communiceert bedoelt :mrgreen:

Mijn buren hebben voor zover ik weet niet eerst de site bezocht opdat deze problemen toen nog niet speelde en ik weet tevens dat zij van mening zijn dat zij niet eerst een site moeten bezoeken, das de omgekeerde wereld.

Ik denk niet dat UPC alle niet Horizon decoders gaat vervangen op korte termijn. Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.

Anyway, bij mijn buren werkt het blijkbaar prima. En hebben zij mazzel

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:Op de site van UPC staat een groot aantal TV merken met typenummers vermeld waarmee de Horizon niet coordineert, de buren van Teun hebben eerst die website bezocht of hadden toevallig massel ????.
Het abopakket met of zonder Horizon maakt weinig uit, ik vrees dat de oudere boxen straks niet meer beschikbaar zijn. Vanmorgen weer een reclamespot van UPC gezien :roll:

Er staat dat er enige problemen kunnen zijn nav meldingen Har, niet dat Horizon niet coordineert waarmee je waarschijnlijk communiceert bedoelt :mrgreen:

Mijn buren hebben voor zover ik weet niet eerst de site bezocht opdat deze problemen toen nog niet speelde en ik weet tevens dat zij van mening zijn dat zij niet eerst een site moeten bezoeken, das de omgekeerde wereld.

Ik denk niet dat UPC alle niet Horizon decoders gaat vervangen op korte termijn. Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.

Anyway, bij mijn buren werkt het blijkbaar prima. En hebben zij mazzel
Er zijn problemen met talloze boxen type Horizon, niet vlg Teun dus die het van z,n buren weet, die buren kopen eerst en bezoeken dan een info site, dit noemen ze het paard achter de bezemkar hangen.
Oh Teun heeft inside information van UPC ? laat eens horen :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.
Dat is geen inside info, zowel Ziggo als UPC updaten de software van hun boxen regelmatig.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.
Dat is geen inside info, zowel Ziggo als UPC updaten de software van hun boxen regelmatig.

Resultaat bij UPC horizon , is anders 10 x niks.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.
Dat is geen inside info, zowel Ziggo als UPC updaten de software van hun boxen regelmatig.

vraagje : hoe doet men dat en wat weet de klant erover ? :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

vraagje : hoe doet men dat en wat weet de klant erover ?
RTFM :?
Het is een menuoptie in je box.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Er zijn problemen met talloze boxen type Horizon, niet vlg Teun dus die het van z,n buren weet, die buren kopen eerst en bezoeken dan een info site, dit noemen ze het paard achter de bezemkar hangen.
Oh Teun heeft inside information van UPC ? laat eens horen :lol:

Kerel je begint net als je vorige account weer uit je nek te zwetsen met name in UPC topics. Ik schrijf nergens dat er geen problemen zijn met Horizon maar dat mijn buren nergens last van hebben.

Selectief lezen heet dat !

Waarom zouden mijn buren de info site moeten bezoeken ? Toen Horizon zijn intrede deed hebben zij dit aangeschaft. De problemen en info site zijn pas later gekomen.......dus welk paard wordt waar gehangen Har ?

Je laatste opmerking is er weer zo 1 van , jammer dat Renegade je niet heeft kunnen overtuigen.

Dus Har/Henri graag aub goed lezen.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
vraagje : hoe doet men dat en wat weet de klant erover ?
RTFM :?
Het is een menuoptie in je box.

:mrgreen: Tsja Har, je kan zelfs de TFM van de site downloaden..........zo doe je dat dus.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.
Dat is geen inside info, zowel Ziggo als UPC updaten de software van hun boxen regelmatig.

Neem aan dat je op de reactie van HAr doelt ?
Ik weet wel dat dit geen inside info is en dat de boxen regelmatig geupdate worden.

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door howdi »

Teunbosseman schreef:
bprosman schreef:
Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.
Dat is geen inside info, zowel Ziggo als UPC updaten de software van hun boxen regelmatig.

Neem aan dat je op de reactie van HAr doelt ?
Ik weet wel dat dit geen inside info is en dat de boxen regelmatig geupdate worden.
Neem toch glasvezel is veel mooier toch !

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

howdi schreef:Neem toch glasvezel is veel mooier toch !

Daar is anders ook genoeg over te vinden maar das een andere discussie / topic.
Vanmorgen in de krant de ook Horizon gevoelig is voor wifi problemen tsm Ziggo en Kpn

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

@Teun,
Dat is inderdaad een andere discussie.
WPS gewoon uitzetten, snap zowiezo niet dat mensen dat gebruiken. Security en "automatic" gaan nu eenmaal niet goed samen.

https://www.security.nl/artikel/44557/1 ... _lek'.html

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
bprosman schreef:
Ik denk eerder dat de software matige problemen heel snel ge herprogrammeerd gaan worden.
Dat is geen inside info, zowel Ziggo als UPC updaten de software van hun boxen regelmatig.

Neem aan dat je op de reactie van HAr doelt ?
Ik weet wel dat dit geen inside info is en dat de boxen regelmatig geupdate worden.

mijn a technische vraag was en is : worden de updates automatisch uitgevoerd via de kabel door UPC?,je kan zelfs de TFM van de site downloaden welke site en waarop de download zetten en hoe de doenload op de box te krijgen ?: sorry ik ben a technisch :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

worden de updates automatisch uitgevoerd via de kabel door UPC
Het is een menu optie, die moet je zelf uitvoeren als er een update klaarstaat.
sorry ik ben a technisch
Al eens Gegoogled op RTFM ? :wink:

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door howdi »

Teunbosseman schreef:
howdi schreef:Neem toch glasvezel is veel mooier toch !

Daar is anders ook genoeg over te vinden maar das een andere discussie / topic.
Vanmorgen in de krant de ook Horizon gevoelig is voor wifi problemen tsm Ziggo en Kpn
Het is slechts een goed bedoeld advies.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
worden de updates automatisch uitgevoerd via de kabel door UPC
Het is een menu optie, die moet je zelf uitvoeren als er een update klaarstaat.

Hoe weet ik dat ?
sorry ik ben a technisch
Al eens Gegoogled op RTFM ? :wink:
Ik vroeg wat TFM betekende aan de betreffende deskundige, (the f manuel) ik dacht aan een technisch woord :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is slechts een goed bedoeld advies.
Een beetje appels met peren vergelijken, de meeste klachten van Horizon zitten in het "interactieve" en "on demand" gedeelte, het gewone TV kijken loopt allemaal wel (net als de gewone decoder bij UPC) , en juist dat interactieve deel is iets dat glasvezel bedrijven niet leveren, die leveren alleen een "basic" TV signaal met wat interactief spul via PC of tablet.

http://webwereld.nl/nieuws/111710/consu ... kabel.html

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik vind het jammer dat ik niet meer voor UPC werk, en dus weinig tot niets met de horizon te maken heb gehad.

wat ik wel weet is dat er constant aan update's gewerkt wordt.
waar veel mensen niet bij stil staan is dat niet UPC de software bijwerkt maar UPC het bedrijf die de boxen maakt en levert de opdracht geeft.
en geloof me, als de boel niet goed werkt zoals is afgesproken heeft zo'n bedrijf echt wel een groot probleem met upc.

er zijn meer dan genoeg gevallen bekend waarin de horizon als een zonnetje werkt echter wordt er nog wel eens met slechte bekabeling gewerkt (flosdraadjes i.p.v coax12).
en vaak zijn dat de mensen die het hardst klagen.

zorg dus voor goede bekabeling, de nieuwe software komt er dus echt wel aan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door bprosman »

@Renegade,
eens met slechte bekabeling gewerkt (flosdraadjes i.p.v coax12).
Jammer dat mensen dat niet willen horen , "vroeger" werkte het toch ook en nu "verplicht" UPC ze nieuwe bekabeling te trekken :wink: .

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon box

Ongelezen bericht door ciske »

waar veel mensen niet bij stil staan is dat niet UPC de software bijwerkt maar UPC het bedrijf die de boxen maakt en levert de opdracht geeft
Dat kan best wel zo zijn, maar als er zoveel problemen met de horizon zijn, moet je het uit de handel halen.

Ze prijzen het zelfs in de upc winkel aan, nou dat vind ik mensen misleiden.
Jammer dat mensen dat niet willen horen , "vroeger" werkte het toch ook en nu "verplicht" UPC ze nieuwe bekabeling te trekken .
Dat van horizon ligt echt niet aan de bekabeling bprosman.

Gesloten