LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GGNbenadeelde schreef:
sephora30 schreef:De 4e is Maandag :D
:oops: inderdaad, ohhhh dan heeft Essent nog alle tijd om de fout te herstellen :-)
Waarom neem je geen contakt op met de webcare die zich hier
op dit topic aan je gemeld heeft ?
De ene webcare medewerker is de andere niet he. :wink:

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

De rechtsbijstandsverzekering heeft me net gebeld en ze hebben uitstel aangevraagd.
Verder wist de persoon die ik aan de lijn had me te vertellen dat ik geen recht heb op een schadevergoeding voor deze fout.

Ook is er nog even een voorbehoud van dekking. Er is 1 vorm van dagvaardig die niet gedekt is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GGNbenadeelde schreef:De rechtsbijstandsverzekering heeft me net gebeld en ze hebben uitstel aangevraagd.
Verder wist de persoon die ik aan de lijn had me te vertellen dat ik geen recht heb op een schadevergoeding voor deze fout.

Ook is er nog even een voorbehoud van dekking. Er is 1 vorm van dagvaardig die niet gedekt is.

Maar, lijkt me toch dat jij gemaakte kosten (belkosten, porto, vrije dag) moet kunnen claimen of bij Essent of bij GGN als aangetoond kan worden dat zij echt fout zitten..

In elk geval succes.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:Maar, lijkt me toch dat jij gemaakte kosten (belkosten, porto, vrije dag) moet kunnen claimen of bij Essent of bij GGN als aangetoond kan worden dat zij echt fout zitten..
Dat voelt wel correct ja (overigens is in beginsel eigen schade voor eigen rekening) en die kosten vallen ook onder de proceskosten, zoals ik heb aangegeven kun je daar gewoon een vergoeding voor krijgen door de zaak zelf aan te brengen etc.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ArneLH schreef:
Guardian72 schreef:Maar, lijkt me toch dat jij gemaakte kosten (belkosten, porto, vrije dag) moet kunnen claimen of bij Essent of bij GGN als aangetoond kan worden dat zij echt fout zitten..
Dat voelt wel correct ja (overigens is in beginsel eigen schade voor eigen rekening) en die kosten vallen ook onder de proceskosten, zoals ik heb aangegeven kun je daar gewoon een vergoeding voor krijgen door de zaak zelf aan te brengen etc.
Ik bedoelde meer omdat TS ten onrechte gedagvaard lijkt te worden, en GGN in deze kennelijk niet bereid lijkt om een en ander 'on hold' te zetten om zaken uit te zoeken - waardoor men kennelijk bewust de onjuiste persoon probeert op te laten draaien voor de schulden van een ander...

Dit is dan wel 'eigen' schade - maar niet schade door eigen nalatigheid.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:Ik bedoelde meer omdat TS ten onrechte gedagvaard lijkt te worden, en GGN in deze kennelijk niet bereid lijkt om een en ander 'on hold' te zetten om zaken uit te zoeken - waardoor men kennelijk bewust de onjuiste persoon probeert op te laten draaien voor de schulden van een ander...

Dit is dan wel 'eigen' schade - maar niet schade door eigen nalatigheid.
Bekijk het eens vanuit de positie van de schuldeiser. Naam een geboortedatum stemmen overeen en daarnaast is er al opgeroepen voor een bepaalde zitting. Het zal niet de eerste keer zijn dat debiteuren allerlei uitvluchten zoeken (ook al is er daar hier geen sprake van). Als de schuldeiser deze zitting voorbij laat gaan zal opnieuw betekend moeten worden à € 80 excl. BTW. Die kosten zijn op niemand te verhalen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maar als schuldeiser de zaak wel laat voorkomen dan moet hij daarnaast ook het gemachtigde salaris betalen van de (niet-schuldenaar) gedaagde a 30 tot 90 euro, tenzij gedaagde zonder jurist naar de rechter gaat maar dan zijn er wel andere kosten.

Hier is overigens mogelijk spraken van misbruik van recht (art. 3:13 BW), wat een hogere vergoeding zou rechtvaardigen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door ArneLH »

alfatrion schreef:Hier is overigens mogelijk spraken van misbruik van recht (art. 3:13 BW), wat een hogere vergoeding zou rechtvaardigen.
Je bedoelt dat op het moment van dagvaarding de stellingen van de eiser kennelijk onhoudbaar waren?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb tenminste één voorbeeld waarbij een bedrijf meer moest gevoeden omdat ze helemaal niet reageren op gemotiveerde klachten van de klant en deze gewoon gelijk had. Ik zal het LJN nummer later geven.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

De dame heeft NIET dezelfde geboortedatum en ook andere voorletters, dus wat GGN me ooit vertelde is gewoon niet waar.

Rechtsbijstandsverzekeraar heeft contact gehad met GGN en nu kunnen ze in ene wel wat uitzoeken.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

ArneLH schreef:
Guardian72 schreef:Maar, lijkt me toch dat jij gemaakte kosten (belkosten, porto, vrije dag) moet kunnen claimen of bij Essent of bij GGN als aangetoond kan worden dat zij echt fout zitten..
Dat voelt wel correct ja (overigens is in beginsel eigen schade voor eigen rekening) en die kosten vallen ook onder de proceskosten, zoals ik heb aangegeven kun je daar gewoon een vergoeding voor krijgen door de zaak zelf aan te brengen etc.
Je zegt door de zaak zelf aan te brengen, wat houdt dan in? Want er volgt nu uitstel en waarschijnlijk ook afstel doordat er een lampje is gaan branden. Maar dat houdt volgens rechtsbijstandsverzekeraar in dat er dan niets voor mij in zit qua tegemoetkoming in de kosten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jouw rechtsbijstand kan toch ipv dat jijzelf anders de dagvaarding alsnog inbrengt, om een (redelijke) onkostenvergoeding vragen? :wink:

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

Jolijn schreef:Jouw rechtsbijstand kan toch ipv dat jijzelf anders de dagvaarding alsnog inbrengt, om een (redelijke) onkostenvergoeding vragen? :wink:
er is geen recht op vergoeding geven ze aan.
Wat wordt verstaan onder "dagvaarding inbrengen?"

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ArneLH heeft daar wat over geschreven en je rechtsbijstandsverzekering zal je dat kunnen vertellen denk ik.
Als er geen recht op is, wie dat dan ook aangeeft, kan het toch wel gegeven worden? Het staat GGN en/of Essent toch vrij om dit te doen?
Van wie weet je dat de daadwerkelijke 'schuldenaar' niet dezelfde geboortedatum en voorletters heeft? (en dus niet overeenkomt met wat GGN eerst beweerde)

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

Jolijn schreef:@ArneLH heeft daar wat over geschreven en je rechtsbijstandsverzekering zal je dat kunnen vertellen denk ik.
Als er geen recht op is, wie dat dan ook aangeeft, kan het toch wel gegeven worden? Het staat GGN en/of Essent toch vrij om dit te doen?
Van wie weet je dat de daadwerkelijke 'schuldenaar' niet dezelfde geboortedatum en voorletters heeft? (en dus niet overeenkomt met wat GGN eerst beweerde)
dat weet ik van Google :-)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef: Waarom neem je geen contakt op met de webcare die zich hier
op dit topic aan je gemeld heeft ?
De ene webcare medewerker is de andere niet he. :wink:
Dit begrijp ik nog steeds niet waarom je dat niet doet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, dat uitstel, is dat telefonisch doorgegeven? Heeft of krijgt de rechtsbijstandverzekering dat op papier?
Is dat bij de rechtbank aangevraagd?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is mogelijk voor de eiser om de zaak voor de eerste zitting echt te stoppen zonder toestemming van de gedaagde waarbij geen recoventie mogelijk is, maar alleen een proceskostenveroordeling (afstand van instantie, art. 249 Rv). Dit kan echter slechts voordat er een conclusie van antwoord is geweest

Als er bij de rechtbank een schriftelijk verweer tegen de dagvaarding binnen is, kan er daarna wel een tegeneis ingediend worden?
Als TS en/of zijn rechtsbijstand nog niks op papier heeft over uitstel, dan zou hij alsnog een verweer in kunnen dienen, om in elk geval een kans te maken op indienen van een tegeneis (onkostenvergoeding)?

Sorry voor al mijn vragen, dank voor je antwoorden :) , die antwoorden zijn in een voor mij niet dagelijkse taal, vandaar dat het vaak onbegrijpelijk klinkt.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:Ik heb tenminste één voorbeeld waarbij een bedrijf meer moest gevoeden omdat ze helemaal niet reageren op gemotiveerde klachten van de klant en deze gewoon gelijk had. Ik zal het LJN nummer later geven.
LJN AY8645, Rechtbank 's-Gravenhage, 536444 schreef:Nu [gedaagde] zich ten gevolge van de extreem onredelijke opstelling van Vodafone redelijkerwijs genoopt heeft gezien zich van de bijstand van een advocaat te verzekeren, in weerwil van het relatief geringe belang der zaak, kan in dit geval niet worden volstaan met het gebruikelijke gemachtigdensalaris, maar wordt een meer aan de gangbare tarieven van advocaten aangepast salaris toegekend.

http://jure.nl/AY8645

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

Chocomelk schreef:
Chocomelk schreef: Waarom neem je geen contakt op met de webcare die zich hier
op dit topic aan je gemeld heeft ?
De ene webcare medewerker is de andere niet he. :wink:
Dit begrijp ik nog steeds niet waarom je dat niet doet.
omdat de rechtsbijstandsverzekering het voor me gaat regelen.
GGN zoekt contact met Essent.
Ik blijf niet aan de gang met Essent. Als ik 2 keer te horen krijg dat er niets meer aan te doen is, dan ga ik niet een derde keer opnieuw alles opsturen zodat de 3e persoon kan zeggen " sorry....." . De kans voor Essent is verkeken wat mij betreft. Tevens komt het gewoon bij een afdeling terecht en niet bij 1 persoon die het voor me gaat oplossen.

Gesloten