LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderlinge omgang op het forum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolijn

Re: Onderlinge omgang op het forum

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:Jolijn ik denk niet dat de moderator alle berichten leest.

En ja natuurlijk let ik op de inhoud, waar zou ik anders op moeten letten?? De toon, de bedoeling, de ervaring, de achtergrond kan ik denk ik meestal ook lezen als ik meerdere berichten van een persoon heb gelezen.
En ja ik hou van goede humor die ga ik ook echt niet melden. Het gaat er ook niet om of ik het eens of oneens ben met iemand en het gaat er ook niet om of ik iemand sympathiek vind of niet enz.
Het gaat om berichten die een topic echt lopen te verzieken.
Jij wel?
Waarom vallen die berichten jou wel op en zou de mod. (die er speciaal voor zit) ze niet lezen?

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

sombody schreef: Vind het vreselijk te zien hoe diversen omgaan met mensen die iets willen melden en wellicht niet goed uit het verhaal komen ,omdat het soms ook een opzichzelf staand iets en lang word ,emotie dus.
Die vervolgens antwoorden krijgen waarvan ik denk ,en nogmaals je hoeft het niet met elkaar eens te zijn ,maar behandel elkaar in waarde,dat is niet zo moeilijk dacht ik ,maar een paar denken leuk te zijn,vind het triest en dan krijg je dus dat veel mensen dit Forum niet meer als serieus ervaren en dat zeggen ook.
Dus de goede raadgevers lijden onder de kwade ,dat vind ik jammer,en een beetje menselijk is niet zo moeilijk ,en dat is de boodschap.
Toch een herhalng van ,maar dat is de achterliggende gedachte.
Dat die knop er is ,ja zal en je kan daar ook mee doen wat je wilt ,maar als je al weet wat er dan gebeurt,is dat een kik voor de gene die misplaatste opmerkingen maken?
Dat is de Boodschap,en mijn ervaring ,constatering .
Sombody je hebt dat natuurlijk goed geconstateerd maar ik vind alleen constateren en er niets mee doen eigenlijk waardeloos. Laat dan waar je kunt een tegengeluid horen.
Als je je aan sommige voordurend stoort kun je deze in het zogenaamde "vijandenlijstje" (verkeerde benaming) toevoegen. Bij mij staan daar de trollen in en ik moet er ook leden (soms tijdelijk) inzetten omdat ze té storend zijn. Bijv één die de meeste tijd off topic is, nietszeggende bijdragen levert, smakeloze slechte humor heeft, topicstarters te vaak niet serieus neemt, nogal beledigend is, de boel graag opnaait, weinig tot geen bijdrage levert voor het probleem, een echte egotripper waar een gesprek mee voeren zinloos is. Of één die vaak domme opmerkingen plaatst en vaak a-sociaal reageert. die zet ik er dan ook in. Of één die ts en leden suf vraagt, dus meer vragen stelt dan antwoorden geeft, zulke bijdragen voegen ook weinig toe en kosten je onnodig veel tijd enz enz.
En omdat jij de meldknop dom en eigenlijk overbodig vind heb je er dan ook geen omkijken meer naar.
Zou een mogelijk oplossing kunnen zijn. Volwassen mensen proberen te veranderen gaat je niet lukken en is ook niet nodig. Iedereen mag zijn zoals hij of zij is. (maar hier moeten ze zich wel aan de gedragsregels houden, maar dat snap je denk ik wel)
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 09 mar 2013 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

weetnietveel schreef:
sombody schreef: Vind het vreselijk te zien hoe diversen omgaan met mensen die iets willen melden en wellicht niet goed uit het verhaal komen ,omdat het soms ook een opzichzelf staand iets en lang word ,emotie dus.
Die vervolgens antwoorden krijgen waarvan ik denk ,en nogmaals je hoeft het niet met elkaar eens te zijn ,maar behandel elkaar in waarde,dat is niet zo moeilijk dacht ik ,maar een paar denken leuk te zijn,vind het triest en dan krijg je dus dat veel mensen dit Forum niet meer als serieus ervaren en dat zeggen ook.
Dus de goede raadgevers lijden onder de kwade ,dat vind ik jammer,en een beetje menselijk is niet zo moeilijk ,en dat is de boodschap.
Toch een herhalng van ,maar dat is de achterliggende gedachte.
Dat die knop er is ,ja zal en je kan daar ook mee doen wat je wilt ,maar als je al weet wat er dan gebeurt,is dat een kik voor de gene die misplaatste opmerkingen maken?
Dat is de Boodschap,en mijn ervaring ,constatering .
Sombody je hebt dat natuurlijk goed geconstateerd maar ik vind alleen constateren en er niets mee doen eigenlijk waardeloos. Laat dan waar je kunt een tegengeluid horen.
Als je je aan sommige voordurend stoort kun je deze in het zogenaamde "vijandenlijstje" (verkeerde benaming) toevoegen. Bij mij staan daar de trollen in en ik moet er ook leden (soms tijdelijk) inzetten omdat ze té storend zijn. Bijv één die de meeste tijd off topic is, nietszeggende bijdragen levert, smakeloze slechte humor heeft, topicstarters te vaak niet serieus neemt, nogal beledigend is, de boel graag opnaait, weinig tot geen bijdrage levert voor het probleem, een echte egotripper waar een gesprek mee voeren zinloos is. Of één die vaak domme opmerkingen plaatst en vaak a-sociaal reageert. die zet ik er dan ook in. Of één die ts en leden suf vraagt, dus meer vragen stelt dan antwoorden geeft, zulke bijdragen voegen ook weinig toe en kosten je onnodig veel tijd enz enz.
En omdat jij de meldknop dom en eigenlijk overbodig vind heb je er dan ook geen omkijken meer naar.
Zou een mogelijk oplossing kunnen zijn. Volwassen mensen proberen te veranderen gaat je niet lukken en is ook niet nodig.
Iedereen mag zijn zoals hij of zij is. (maar hier moeten ze zich wel aan de gedragsregels houden, maar dat snap je denk ik wel)
Hier volgt een hypothetische vraag: Stel dat ik jou nu nav dit bericht een geniepig kreng zou noemen, ben ik dan het bokje, omdat ik me niet aan de gedragsregels houdt? En houdt jij je wel aan diezelfde gedragsregels omdat jij geen namen noemt?

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn schreef:
weetnietveel schreef: Iedereen mag zijn zoals hij of zij is. (maar hier moeten ze zich wel aan de gedragsregels houden, maar dat snap je denk ik wel)
Hier volgt een hypothetische vraag: 1.Stel dat ik jou nu nav dit bericht een geniepig kreng zou noemen, ben ik dan het bokje, omdat ik me niet aan de gedragsregels houdt? 2. En houdt jij je wel aan diezelfde gedragsregels omdat jij geen namen noemt?
1. Kun je lezen in de gedragsregels.
2. Niet van toepassing.

Jolijn

weetnietveel schreef:
Jolijn schreef:
weetnietveel schreef: Iedereen mag zijn zoals hij of zij is. (maar hier moeten ze zich wel aan de gedragsregels houden, maar dat snap je denk ik wel)
Hier volgt een hypothetische vraag: 1.Stel dat ik jou nu nav dit bericht een geniepig kreng zou noemen, ben ik dan het bokje, omdat ik me niet aan de gedragsregels houdt? 2. En houdt jij je wel aan diezelfde gedragsregels omdat jij geen namen noemt?
1. Kun je lezen in de gedragsregels.
2. Niet van toepassing.
Sorry, ik was even vergeten te vermelden dat het tevens een retorische vraag was.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Wat heeft dit topic hier nu nog mee te maken?

Gedragsregels
Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties.
http://www.trosradar.nl/sites/forum/gedragsregels/

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Wij hebben dit topic even laten staan, ondanks dat het geen consumentenkwestie betreft. Inmiddels heeft iedereen zijn / haar zegje kunnen doen en worden er weer diverse gedragsregels geschonden. Wij sluiten deze discussie.

Gesloten