LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookverbod

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
!!!!

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door !!!! »

Anneke, je hebt toch zelf voor dit beroep gekozen?
**** dan niet.
Laat die mensen lekker hun sigaretje op hun kamer roken.
En wanneer jij daar moeite mee hebt, ga je toch lekker ergens anders werken.
Voor jou 10 andere die die mensen niet hun sigaretje misgunnen.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

heej gast van 25 maart om 13.51 uur
heb jij na de oorlog nederland weer opgebouwd dan
tuurlijk doet de jongere generatie daar nog steeds aan mee
maar wanneer onze opa's en oma's er niet mee waren begonnen zat jij nou nog tussen de puinhopen!

jan
Beste Jan,
Nee, dat heb ik niet, daar ben ik namelijk te jong voor.
Maar als ik nu wel oud was geweest, dan had ik er wel aan meegewerkt. In die tijd had je namelijk geen keuze, je moest wel of je wilde of niet. Uitkeringen had je nog niet. En om nu tot in lengte van dagen mensen te gaan zitten eren omdat ze toevallig hebben gewerkt, dat vind ik een tikje overtrokken.
En die oude mensen die NIET roken, maar WEL last hebben van mensen die op hun kamer zitten te roken (als ze geen eigen kamer hebben), hebben toch ook het land "opgebouwd" dus die mogen in hun EIGEN huis dan ook wel zelf bepalen of er wel of niet gerookt wordt, net al de rokers.
Het is nu eenmaal zo dat WEL roken meer overlast geeft voor een ander dan NIET roken, dus als je geen echte eigen ruimte (meer) hebt, dan zal je je moeten aanpassen als je rookt.
Voor het geval dat mensen denken dat ik anti-roken ben: absoluut niet! Ik rook me een ongeluk, anderhalf pakje per dag en nog een aantal jointjes. Maar ik vind het niet vanzelfsprekend dat ik andere mensen daarmee mag lastig vallen, ook niet als ik straks oud ben en ook niet als ik wel het land had opgebouwd vlak na de oorlog.

anneke

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door anneke »

Ik werk met veel plezier in de gezondheidszorg. En bij ons op de afdeling hebben de mensen er helemaal geen problemen mee. Ik denk dat mensen die niet in een verpleeghuis wonen er meer problemen mee hebben dan de mensen die er wel wonen.
Dus ik snap die reacties soms niet, van dat je dan maar niet in de gezondheidszorg moet gaan werken, en dan maar in de groenvoorziening. Belachelijk!!!
En trouwens ik heb het niet bedacht hoor, van die rookverboden. Ik ben het er wel mee eens.
En als je nu helemaal nergens mag roken, dus als er geen rookkamer is, dan is er een probleem voor de rokers. Maar er is een rookkamer, dus geen probleem.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

sorry anneke

pa is echt niet blij dat hij de hal in word gereden om daar te roken
heb je enig idee hoe hard het daar toch wanneer er mensen binnen komen? en die automatische schuifdeuren gaan echt niet snel dicht hoor.
en dat iemand die in bed verplaatst moet worden daar ook maar even neergezet word vind ik helemaal treurig

als jij denkt dat mensen buiten het verpleeghuis hier meer moeite mee hebben dan ben je hartstikke blind!
de oudjes in het verpl.huis hebben gewoon niets meer te willen of te wensen

patricia (starter van deze topic)

anneke

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door anneke »

Lezen is zeker toch wel moeilijk voor sommige mensen.
Ik heb het namelijk nooit over een tochtige hal o.i.d. gehad. Ik zeg alleen hoe het bij ons gaat. Wij hebben een rookkamer, lekker warm, geen tocht en op de afdeling.
Hoe het in andere verpleeghuizen gaat weet ik niet. En daar zeg ik ook niets over. Het is ook zo dat je als bewoner en familie een klacht in kan leveren, misschien is er een oplossing voor. Zo is dat bij ons ook gegaan, want men mocht eerst alleen buiten roken, dus ook de patienten/bewoners. Dit is nu veranderd.

Inga

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Inga »

Dan moet jij ook goed lezen Anneke! Volgens mij probeert Patricia alleen maar duidelijk te maken dat het in het huis van haar Pa zo is. Ze zegt toch ook niet dat het overal zo is?

Ik vind jou een echte zeurder hoor! Maarja, ieder zijn/haar meug!

Patricia, de groetjes hoor!

Inga :wink:

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

ANNEKE,JE BENT EEN ONGELOFELIJKE ZEUR EN MOET MAAR VLUG IN THERAPY GAAN.ZOEK ANDER WERK DAN ZIJN DE MENSEN VEILIG EN KUNNEN RUSTIG ZONDER STOREN DOOR JOU ROKEN EN GA NU MAAR WIEDEN BUITEN. :evil: :evil:
EEN ROKERTJE.

broeder

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door broeder »

Nou gast ik denk dat jij wel rijp bent voor therapie. Als iemand een andere mening heeft, oke.
Je moet ieders mening accepteren.( maar dat jeer je wel in therapie, hoor gast). Ik denk dat jij een probleem hebt.
Op dit forum mag je je mening zeggen. Ga daar dan ook respectvol mee om, als iemand een andere mening heeft.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

oh ja anneke,
die rookkamer van jullie lekker warm geen tocht is dat ook zo'n fijn gezellig hokje waar je met 10 man en zonder ventilatie kan roken?
waar je dus na 10 minuten de moord stikt?
je mag zelf wel eens beter lezen
jij schrijft dat de bewoners niet klagen, dat de mensen daar buiten meer moeite hebben met het beleid
en patricia schrijft dan terug dat de oudjes nou niet echt gelukkig zijn wanneer je dus naar buiten of in een tochtige hal word gereden..

het is zo dat ouderen zich maar aanpassen aan de eisen en de wet en de grillen van de verpleging en het huis waar ze wonen.
de meeste hebben na een half jaar geen willetje meer,
ze WORDEN geleefd
natuurlijk hoor je deze mensen niet meer klagen
wat kunnen ze klagen? ze zijn hartstikke afhankelijk!


over lezen gesproken zeg :roll:

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Beste broeder.
Toch wil ik even op uw stukje een reactie geven.Ik heb geen therapie nodig ,omdat ik jaren in die sector gewerkt hebt.Ik weet wat respect inhoud.Maar iemand die zo intensief zeurd over dat rokertje van die mensen kan gewoon het werk niet aan.Het is het laatste wat die mensen nog hebben.En in hun laatste levens fase mag je die mensen niet alles afnemen omdat ze vaak niets meer hebben .Ze worden al teveel betutteld.Met die mensen moet je met respect omgaan.Jammer genoeg ben ik afgekeurd omdat ik tweemaal binnen een jaar geopereerd aan hernia.Maar k moet er niet aan denken om zelf in zo;,n
Verpleeghuis te zitten. Gelukkig zijn er ook goede en waar je ook je sigaretje of een sigaartje kan roken.En wanneer het de oma of opa van de verzorgende is word het gelijk een ander verhaal.
Maar ik heb gezegd wat ik wilde dus vandaar deze reactie.
Groetjes van een ex werkneemster. :wink:

broeder

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door broeder »

Dus als ik het goed begrijp kan je dit werk niet aan in de gezondheidszorg, als je het er mee eens bent dat je in de slaapkamer (binnen het verpleeghuis) niet mag roken. (wel in de rookkamer) Volgens mij is dit niet rationeel gedacht, en raad je aan dan toch maar in therapie te gaan

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

[...]oh ja anneke,
die rookkamer van jullie lekker warm geen tocht is dat ook zo'n fijn gezellig hokje waar je met 10 man en zonder ventilatie kan roken?
waar je dus na 10 minuten de moord stikt?
Waarschijnlijk net zo'n soort hokje waar soms 6 mensen liggen? Een kamer als het ware. Je zal er maar liggen op zo'n kamer als niet roker en 4 medekamerbewoners zitten de hele dag te paffen.
Ja, dan stik je na tien minuten de moord en daar heb je dan niet eens zelf voor gekozen, zoals die mensen in die rookkamer die er wel voor gekozen hebben.
En daarom mag je op een kamer dus niet roken lijkt mij.

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

broeder kan je nagaan hoe slecht je leest .Ik kan het werk heel goed aan maar om medische gronden ben ik afgekeurd na hernia;s operatie .Dus mag ik het werk niet doen meer Dus kan ik het wel volledig aan maar na die operaties is het niet meer mogelijk.Dus voortaan beter lezen inplaats van commentaar te geven waar je geen verstand van hebt.En dat noemt zich BROEDER HA HA HA. :!: :!: :twisted:

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

het is en blijft belachelijk dat bewoners niet gewoon op de gang kunnen roken!
dat dit niet op de kamer mag die ze met andere moeten delen vind ik heel aanvaardbaar, maar op de gang of de grote zaal MOET kunnen

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

lees ik ergens afgekeurd???

nog zo 1 die verder geen mieter meer doet

zelfs met rugklachten is er nog werk in de zorg!
er is altijd werk in de zorg, desnoods ga je koffie schenken of po's ophalen of medicatie uitzetten, je hoeft niet persee te tillen

en trouwens, voor tiltechniek hebben we WENDY (tillift) en voldoende cursussen om ons up-to-date te houden

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

zeg gast van 16.49 mag ik soms na 60 jaar ermee op houden of moet ik jou er toestemming voor vragen???? Jij durft he.Laat nu de jongere het maar doen.en ik ga van mijn wel verdiende rust genieten.Volgende keer meer respect op brengen en beleefdheid voor oudere ex werknemers :!: :!:

Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

p.s 16.o9 moet het zijn sorrie daarboven hoort dit bericht er bij,.

broeder

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door broeder »

Er werd gesuggereerd dat als je het goed vond dat er niet gerookt wordt op de kamers, dat je dan niet geschikt bent voor het werk. Je wordt dan een zeur gevonden en dan moet je maar in therapie. ( even beter lezen)
Ik heb het nooit over jou hernia gehad. Trouwens ik ben ook geopereerd aan een hernia, ben er een jaar uitgeweest en ben nu weer aan het werk. Ze wilde mij ook afkeuren, maar ik heb er voor gevochten om toch weer aan het werk te gaan. Alleen moet er wel aan denken om tilliften o.i.d te gebruiken of om hulp te vragen.

gaste

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door gaste »

Ik vind het heel knap hoor. Na 60 jaar........, dus 60 jaar in de gezondheidszorg te hebben gewerkt. Dat is heel lang, bent u nu ongeveer 80 jaar.

AK

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door AK »

Da,s een goeie gaste! :lol:

Gesloten