aan de ene kant leren mensen zo inderdaad nooit met geld omgaan en is dat een slechte zaak. Aan de andere kant vraag ik me af of de gezondheidszorg die iemand krijgt nou een onderdeel van een leer proces moet zijn.
ook voor de rest van nederland want anderen zijn toch min of meer ervan afhankelijk dat iedereen zijn premie betaald, zoals ik eerder uitlegde in dit topic, krijgen wij het geld van een wanbetaler vaak pas jaren later, dan is er dus al op personeel bezuinigd, en daar heeft iedereen last van.
ik vind eigen verantwoordelijkheid heel belangrijk en met mensen alles uit handen nemen bereiken we niets. Maar ik vraag me af of dit nou echt wel hetgene is waar we mensen mee willen laten oefenen. (ik zeg dus niet dat ik vind dat we dat niet moeten doen, ik zeg dat ik het een moeilijk vraagstuk vind)
SaritaX schreef:En op deze manier kunnen de mensen met zorgtoeslag ook niet klagen over hoe hoog de premie wel niet is, terwijl ze gewoon 80€ in de maand terugkrijgen.
Die is grappig!
De premie blijft hoog hoor, ook met zorgtoeslag.
Aangezien mensen met een chronische ziekte of beperking èn niet onder hun eigen risico uitkomen èn goed aanvullend verzekerd moeten zijn, omdat het basispakket elk jaar verder wordt uitgekleed (om nog maar te zwijgen over het feit dat steeds meer medicatie geheel niet meer vergoed wordt), dan kun je wel maximale zorgtoeslag krijgen bij een laag inkoen, toch blijft je premie dan hoog hoor.
Goh toch vreemd dat het CVZ mij opbelde en mij vertelde dat ik vanaf deze maand mijn zorgtoeslag terug zou krijgen!
Ik het CJIB gebeld, wat blijkt , ik krijg helemaal geen zorgtoeslag terug en de mevrouw aan de telefoon vond het zelfs erg vreemd dat het cvz mij heeft verteld dat ik het wel zou krijgen.
hmm CVZ zitten ze mij dus gewoon voor te liegen, of lullen ze er maar gewoon wat ?
En na 3 prive berichten te hebben verstuurd hier na het cvz webcare ..kreeg ik na het telefonisch gesprek geen reacties meer.