LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Herkeuring Wajong in sociaal accoord
-
Re: Herkeuring Wajong in sociaal accoord
@ marnix
Lekkere opvatting...ik vind idd dat de bezem er door mag ja,net als bij wao,
Zie hier een lid,dat zelf vind dat ze geen wajong hoeft te hebben.
Sorry maar als ik morgen gezond op sta!! En ik kan werken al is het putjes scheppen ga ikz,,,
En dan heb ik nog premie betaald voor mijn wao!
Wajong krijg je,
Deze persoon als deze vind dat ze of hij niks kan had dus al jaren zelf een opleiding kunnen gaan doen,beetje iniatief,maar eerlijk gezegd komt dit nu op me over,waarom zou ik ,krijg toch me geld wel...tot straks wel conclusie komt u kunt werken dan....
Ik ben niet van ikke wel uitkering jij niet !maar als je zelf aangeeft kan werken,ben je wat mij betreft toch verkeerd bezig! En zo kost het u en alle belastingbetalers een hoop geld!
Dus ja herkeuringen...
Lekkere opvatting...ik vind idd dat de bezem er door mag ja,net als bij wao,
Zie hier een lid,dat zelf vind dat ze geen wajong hoeft te hebben.
Sorry maar als ik morgen gezond op sta!! En ik kan werken al is het putjes scheppen ga ikz,,,
En dan heb ik nog premie betaald voor mijn wao!
Wajong krijg je,
Deze persoon als deze vind dat ze of hij niks kan had dus al jaren zelf een opleiding kunnen gaan doen,beetje iniatief,maar eerlijk gezegd komt dit nu op me over,waarom zou ik ,krijg toch me geld wel...tot straks wel conclusie komt u kunt werken dan....
Ik ben niet van ikke wel uitkering jij niet !maar als je zelf aangeeft kan werken,ben je wat mij betreft toch verkeerd bezig! En zo kost het u en alle belastingbetalers een hoop geld!
Dus ja herkeuringen...
Ik heb niet gezegd dat ik kan werken
Ik heb gezegd dat ik mezelf kan aankleden
en dat dat een regel was bij de laatste herkeuringen.
Is dat niet een vreemde regel als er ook psychische problemen
zijn waardoor men niet kan werken ?
En echt ik heb heel wat keren geprobeerd een parttime baan te doen.
maar nooit is dit een succes geworden.
Vrijwilligerswerk ook geprobeerd, is ook geen succes geworden.
Ik vraag me af hoe ze wajongers die eerst waren afgekeurd
nu aan werk willen helpen terwijl de werkeloosheid ook al niet mis is.
Bij de sociale werkplaats kunnen geen nieuwe mensen meer komen
dat staat ook in de plannen van regering.
Ik zou misschien best achter de kassa van ah kunnen proberen te werken
maar daar willen ze vast geen mensen aan wie je kunt merken dat ze wat mankeren.
maar daar willen ze vast geen mensen aan wie je kunt merken dat ze wat mankeren.
-
Ach ja, hoop doet leven, en dit soort hoopvolle verwachtingen laat mensen voor eeuwig in de uitkering leven, nietwaar?maar daar willen ze vast geen mensen aan wie je kunt merken dat ze wat mankeren
Ze hebben toch coaches voor mensen die weer willen werken?Ik zou misschien best achter de kassa van ah kunnen proberen te werken
maar daar willen ze vast geen mensen aan wie je kunt merken dat ze wat mankeren
Misschien hebben ze jou dat gezegd van dat aankleden, ken iemand van heel dichtbij dieMira.C. schreef:Ik heb niet gezegd dat ik kan werken
sinds een paar maanden een Wajong heeft gekregen.
Die persoon kan zich wel degelijk zelf aankleden etc etc etc.
-
Maarje schrijft zelf,bij de laatste herkeuring vond ik al niet dat aan de eisen voldeed,dat komt bij mij over als...voel me goed dus waarom in godsnaam wordt ik in wajong gestopt
Geestelijke problemen kunnen grote rol spelen bij wajong of! Wao...tegenwoordig ook wel strenger.
Maar ja dan val je wel in die groep,
Maar stel dat je aan werk zou moeten...wat zou je dan willen?
Ga voor je zelf een thuis opleiding doen,je zegt pc kan ik mee overweg maar administratie niet( zoietstoch) nou ga administratieve thuis opleiding doen,goed voor de geest ( meen ik)
Toen ik aan begin van wao zat en alleen de rug had kom ik nog schrijven en beter concentreren heb ik ook nog een opleiding gedaan,je bent lekker bezig! Ik zal er nooit wat mee doen,maar vond het wel leuk!
Fet fat ik zeg zal er nooit wat mee doen is o dat ik elk jr slechter wordt...maar vond het erg leuk
Jij zou er misschien wel wat aan kunnen hebben en negatief moey je nooit denken wie wil mij nou hebben,dat weet je nooit,!!!
Hoe ze mensen uit de wajong aan het werk willen helpen,interesseert ze geen snars!!
Ze doen net als of ze oplossingen zoeken maar...andere kant is ook je eigen iniatief natuurlijk,net als de wao,er eruit gegooid werd en echt niet kon werken nu bijstand heeft en ......in de ellende zit.
Kijken ze niet naar!
Geestelijke problemen kunnen grote rol spelen bij wajong of! Wao...tegenwoordig ook wel strenger.
Maar ja dan val je wel in die groep,
Maar stel dat je aan werk zou moeten...wat zou je dan willen?
Ga voor je zelf een thuis opleiding doen,je zegt pc kan ik mee overweg maar administratie niet( zoietstoch) nou ga administratieve thuis opleiding doen,goed voor de geest ( meen ik)
Toen ik aan begin van wao zat en alleen de rug had kom ik nog schrijven en beter concentreren heb ik ook nog een opleiding gedaan,je bent lekker bezig! Ik zal er nooit wat mee doen,maar vond het wel leuk!
Fet fat ik zeg zal er nooit wat mee doen is o dat ik elk jr slechter wordt...maar vond het erg leuk
Jij zou er misschien wel wat aan kunnen hebben en negatief moey je nooit denken wie wil mij nou hebben,dat weet je nooit,!!!
Hoe ze mensen uit de wajong aan het werk willen helpen,interesseert ze geen snars!!
Ze doen net als of ze oplossingen zoeken maar...andere kant is ook je eigen iniatief natuurlijk,net als de wao,er eruit gegooid werd en echt niet kon werken nu bijstand heeft en ......in de ellende zit.
Kijken ze niet naar!
Wil jij bij de kassa geholpen worden door iemand die een beetje anders is in doen en laten ?witte angora schreef:Ach ja, hoop doet leven, en dit soort hoopvolle verwachtingen laat mensen voor eeuwig in de uitkering leven, nietwaar?maar daar willen ze vast geen mensen aan wie je kunt merken dat ze wat mankeren
Mira.C. schreef:
Wil jij bij de kassa geholpen worden door iemand die een beetje anders is in doen en laten ?
Ik wel hoor, waarom niet?
@rozemarijntje
Misschien komt die eerste zin wat verkeerd over
Ik bedoelde dat ik niet aan die nieuwe regel voldeed.
Tja opleiding, dat kan ik nu niet betalen,
en het is maar de vraag of ik het haal.
Wel is het zo dat ik me soms best goed voel
maar bij werken heb ik steeds weer mijn neus gestoten.
Zo heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een milieuvriendelijke winkel.
Ging een klant klagen dat ik daar niet hoorde te werken,
omdat ik niet helemaal normaal was ofzo.
Uiteindelijk moest ik weg omdat dat werk geen vrijwilligerswerk mocht zijn.
Moest die winkelier het in z'n eentje doen want de zaken gingen niet zo goed
dat ie een betaalde kracht erbij kon hebben.
Overigens is die winkel er nu ook niet meer.
Misschien komt die eerste zin wat verkeerd over
Ik bedoelde dat ik niet aan die nieuwe regel voldeed.
Tja opleiding, dat kan ik nu niet betalen,
en het is maar de vraag of ik het haal.
Wel is het zo dat ik me soms best goed voel
maar bij werken heb ik steeds weer mijn neus gestoten.
Zo heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een milieuvriendelijke winkel.
-
Vrijwilligerswerk doet men bij vrijwilligersorganisaties, niet bij een commercieel bedrijf.Mira.C. schreef:Zo heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een milieuvriendelijke winkel.
Een winkel is een commercieel bedrijf.
Dan had u dus ook betaald in een winkel aan het werk gekund.
Dat die winkel er niet meer is, is heel jammer, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat die gratis werknemers heeft, omdat die een uitkering hebben en ze hem dus niks kosten.
Dan is je product dus niet rendabel.
En ja hoor, ik kom in winkels regelmatig mensen met een 'vlekje' tegen als personeel.
Vind ik te gek, ik heb zelf ook zo mijn mankementen en daarom hebben winkels die mensen met een beperking een eerlijke kans gunnen dus een streepje voor.
Die klant die klaagde, mankeert in haar hoofd meer dan jij in je hele lichaam, want om zo over een ander mens te praten is belachelijk.
Laat je daar nooit door kisten!!!
VioletPrue schreef:
Vrijwilligerswerk doet men bij vrijwilligersorganisaties, niet bij een commercieel bedrijf.
Een winkel is een commercieel bedrijf.
Dan had u dus ook betaald in een winkel aan het werk gekund.
Dat die winkel er niet meer is, is heel jammer, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat die gratis werknemers heeft, omdat die een uitkering hebben en ze hem dus niks kosten.
Dan is je product dus niet rendabel.
En ja hoor, ik kom in winkels regelmatig mensen met een 'vlekje' tegen als personeel.
Vind ik te gek, ik heb zelf ook zo mijn mankementen en daarom hebben winkels die mensen met een beperking een eerlijke kans gunnen dus een streepje voor.
Die klant die klaagde, mankeert in haar hoofd meer dan jij in je hele lichaam, want om zo over een ander mens te praten is belachelijk.
Laat je daar nooit door kisten!!!
Helemaal mee eens.
In een winkel vrijwilligerswerk doen, kom op, dan is het betaald.
Vrijwilligerswerk wordt zoals hier boven aangegeven door violet, door een organisatie verdeeld.
Sommige hier denken, dat dit dik betaald wordt, maar het kan ook pro deo zijn.
-
achter de kassa is misschien te hoog gegrepen( ligt eraan wat je mankeert natuurlijk)maar heb respect voor mensen die proberen te werken!
en dan ook maar foutjes maken prima...
zal je zeggen dat je nog vriendelijker geholpen wordt dan echt personeel!
heb zo en zo respect voor mensen die vrijwilligers werk doen!
werk hier bij ah ook een man die is niet helemaal zoals wij,die doet vakken vullen,als je vraagt waar staat dat of dat,die vliegt voor je!
meestal krijgen bedrijven een vergoeding als ze arbeidsongschikten in dienst nemen!
bij mijn man werkt er al 12,5 jr een man met hersenbeschadiging....doet beetje klusje,maar volledig betaald geen uwv aan te pas etc,maar die doet alles voor je!
moet je dingen soms 100x uitleggen maar goed! hij werkt wel,is nu 59 en al vanaf 18de letsel! altijd gewerkt!
opleiding kan je niet betalen,maar bv studieplan is echt niet zo duur,ligt eraan waar je principes liggen...zeg maar wat hoor!?
of roken,snoepen,??of paar euro pmnd opleiding??
het is nog goed voor je brein ook,voor je gemoedstoestand!!!
en volgend jaar kan je het aftrekken van de belasting denk ik?maar dat moet je navragen,dat weet ik niet zeker,studieplan een van de goedkoopste...begin met iets simpels...
47 is niet oud! bij man worden mensen van 59 nog in vaste dienst genomen,ja die bedrijven zijne r echt nog wel!!!
maar ja je toestand moet het wel toelaten!! ik oordeel niet weet niet wat je mankeert dus dat doe ik niet!!
vrijwillgers werk,kan je ook ervaring doen geven....gewoon verzorgings tehuis?
ik heb dat ook gewild maar hier zit je gelijk vast aan bepaalde dagen en dat kan bij mij niet!
goede dagen en slechte dagen wel lopen niet lopen,zitten enz...
succes.....ik heb wat opties gegeven..maar reken erop als je herkeuring krijgt die worden nu strenger!!!
ze willen geld het rijk dus heeeel streng...
en dan ook maar foutjes maken prima...
zal je zeggen dat je nog vriendelijker geholpen wordt dan echt personeel!
heb zo en zo respect voor mensen die vrijwilligers werk doen!
werk hier bij ah ook een man die is niet helemaal zoals wij,die doet vakken vullen,als je vraagt waar staat dat of dat,die vliegt voor je!
meestal krijgen bedrijven een vergoeding als ze arbeidsongschikten in dienst nemen!
bij mijn man werkt er al 12,5 jr een man met hersenbeschadiging....doet beetje klusje,maar volledig betaald geen uwv aan te pas etc,maar die doet alles voor je!
moet je dingen soms 100x uitleggen maar goed! hij werkt wel,is nu 59 en al vanaf 18de letsel! altijd gewerkt!
opleiding kan je niet betalen,maar bv studieplan is echt niet zo duur,ligt eraan waar je principes liggen...zeg maar wat hoor!?
of roken,snoepen,??of paar euro pmnd opleiding??
het is nog goed voor je brein ook,voor je gemoedstoestand!!!
en volgend jaar kan je het aftrekken van de belasting denk ik?maar dat moet je navragen,dat weet ik niet zeker,studieplan een van de goedkoopste...begin met iets simpels...
47 is niet oud! bij man worden mensen van 59 nog in vaste dienst genomen,ja die bedrijven zijne r echt nog wel!!!
maar ja je toestand moet het wel toelaten!! ik oordeel niet weet niet wat je mankeert dus dat doe ik niet!!
vrijwillgers werk,kan je ook ervaring doen geven....gewoon verzorgings tehuis?
ik heb dat ook gewild maar hier zit je gelijk vast aan bepaalde dagen en dat kan bij mij niet!
goede dagen en slechte dagen wel lopen niet lopen,zitten enz...
succes.....ik heb wat opties gegeven..maar reken erop als je herkeuring krijgt die worden nu strenger!!!
ze willen geld het rijk dus heeeel streng...
Die zijn er echt niet zo veel meer hoor. Met 59 ben je bijna aan het eind van je werkperiode.bij man worden mensen van 59 nog in vaste dienst genomen,ja die bedrijven zijne r echt nog wel
-
ja ciske maar het gebeurd toch echt en zal je zeggen ze vragen nog ook of je wilt blijven na je pensioen....als je dat wilt!ciske schreef:Die zijn er echt niet zo veel meer hoor. Met 59 ben je bijna aan het eind van je werkperiode.bij man worden mensen van 59 nog in vaste dienst genomen,ja die bedrijven zijne r echt nog wel
Mooi , dan hebben de ouderen ook nog een kans.
-
ciske schreef:Mooi , dan hebben de ouderen ook nog een kans.
Nou idd! Weet heel goed dat het niet veelvoorkomt,maar groot bedrijf,maar ondanks grote ben je geen nr....personeel voorop,vindje niet veel meer....
Erg sterk bedrijf dat wel..geen last van....crisis of..scheelt ook