Ja.devious schreef:Maar is het een WiFi-modem met de mogelijkheid voor minimaal twee SSIDs?
Dat modem is het nieuwe modem.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ja.devious schreef:Maar is het een WiFi-modem met de mogelijkheid voor minimaal twee SSIDs?
Maar dat model is al twee jaar "oud", lijkt mij niet dat dat het model is waar je ook mee WfiSpots hebt.Harrie Kierie schreef: Ja.
Dat modem is het nieuwe modem.
Dit modem is daar zeker geschikt voor, middels een firmware update. Mogelijk is die niet doorgevoerd of mislukt bij TS. Ze kunnen bij Ziggo de update opnieuw pushen al weten veel medewerkers van de helpdesk dat niet. Vraag daar dus om.devious schreef:Maar dat model is al twee jaar "oud", lijkt mij niet dat dat het model is waar je ook mee WfiSpots hebt.Harrie Kierie schreef: Ja.
Dat modem is het nieuwe modem.
En als dat toch zo is..dan heeft
TS een vreemd probleem. Ik denk namelijk dat de Klantenservice bedoelt dat dat modem niet is bedoelt voor de WifiSpots, wel voor gewoon WiFi..
Nee hoor. Dat modem is bedoeld voor de wifispots en werkt prima als wifi spot. Alleen moet je wel even de verbinding correct instellen. Het is niet hetzelfde als gewoon maar even kijken welke draadloze verbindingen beschikbaar zijn en dan inloggen.devious schreef: Maar dat model is al twee jaar "oud", lijkt mij niet dat dat het model is waar je ook mee WfiSpots hebt.
En als dat toch zo is..dan heeft
TS een vreemd probleem. Ik denk namelijk dat de Klantenservice bedoelt dat dat modem niet is bedoelt voor de WifiSpots, wel voor gewoon WiFi..
Dat klopt. Als jij je Wifispot uitzet deactiveer je je gebruikersnaam en wachtwoord. Dan kan je dus niet meer inloggen op een Wifispot.olaf79 schreef: Volgens ziggo zou het niet mogelijk moeten zijn hotspots van andere te gebruiken als jouwe uit staat.
Vind ik niet. Hier in de buurt al bijna volledige dekking. Niet iedereen is Ziggo klant. In de toekomst gaat UPC trouwens dit ook aanbieden en mogen Ziggo en UPC klanten (waarschijnlijk) elkaars wifispots gebruiken. Ik denk dat de mobiele providers al sidderen van angst...Harrie Kierie schreef:Voorlopig is het dekkingsgebied nogal bedroevend. Het is niet zo dat je maar even makkelijk een spot te pakken hebt.
Klopt, en is ook eerlijk. Jij niet open stellen, jij niet gebruik maken van anderen die dat wél doen. En als jij geen meerwaarde van WiFi ziet, zet je het toch uit?sadfly schreef:Als je wifi uitzet op "mijn ziggo" (wat ik ook meteen heb gedaan). kan je ook niet meer inloggen op andere wifi hotspots. En het wifi modem mogen zo ook zo lang mogelijk houden. Ik zie gene toegevoegte waarde in wifi. behalve meer ellende van dat model mogelijk.
Dus als het modem 10 Watt verbruik per uur is de uitkomst 87,6 KWh en de Wifi hotspot gebruikt 0,5 Watt en dan is de uitkomst 43,8 KWh? 0,5 Watt is niet de helft van 10 Watt maar de helft van 1 Watt. Een fout maken is menselijk, wie geen fouten maakt leeft niet.Beetje kansloos azijnpissen inderdaad, en ook wat tenenkrommend, zeker gezien die rekenfouten. Maar goed, ik heb even een verbruiksmeter aan het modem gehangen, en WiFi aan/uit gezet, en het scheelt 0,5w ofzo, dus WiFi hotspots zal grofweg 0,5w extra nemen. Alhoewel dat ook nog binnen de foutmarge van de verbruiksmeter valt.
Maar goed, dan is de berekening dus 24*365*0.005 = 43,8 KWh. Als ik dan ook uit ga van 25 ct per KWh, kom ik op € 10,95. Voor 11 euro krijg je als abonnee dus een jaar lang beschikking over ~1 miljoen hotspots. Dat is een goede prijs/kwaliteit, voor 6 maanden gebruik van de slechts 1700 KPN hotspots ben ik 95 euro kwijt. En ook T-mobile heeft maar 20.000 hotspots.
De oplossing is simpel en ik zie niet in waarom ziggo dat niet zou willen: Gewoon een nieuw modem want die nieuwe werken wel naar behorenErikijssel schreef:Hallo,
Allemaal leuk die wifi spots van Ziggo. Maar laten ze er nu eerst voor zorgen dat de normale wifi op hun modems werkt. Ik moet iedere week het modem wel hertarten omdat deze draadloos niet meer werkt. Dit is een bekend probleem een medewerker van de helpdesk geeft dit toe. Als oplossing zou mij een bijdrage voor een externe wifi repaeter worden aangeboden of eventueel geheel vergoed. Eenmaal doorverbonden met de finacele afdeling geven ze aan dat ze dit niet meer doen. Ze zijn een bekabelings bedrijf en garanderen alleen de kabel geven ze aan. Gevraagt aan de medewerker waar ik dan mijn Ipad op moet aan sluiten maar daar krijg je dan geen antwoord op.
Beetje vreemd voor een bedrijf die eennorme reclame maakt met hun Wifi hotspots, en daarna aangeeft dat ze alleen bekabeld garanderen.
Daarnaast werken de wifi spots 9 van de 10 keer ook niet.
Ik hoop dat Ziggo met een oplossing gaat komen want de rest werkt wel naar mijn tevredenheid.
Je vergelijkt nu granny's met elstars. Wifi-spots (het product) is niet synoniem aan een eventueel WiFi netwerk wat je opzet op je WiFi modem van ze. Dat laatste leveren ze als extraatje op hun modem, waar de basisfunctie inderdaad het bieden van toegang tot internet van is. Zie het zo, een Volkswagen crosspolo is iets opgehoogd en kan nét iets meer zand hebben als een gewone, maar komt qua 4x4 capaciteit niet inde buurt van een Landrover Defender. In dit geval is de router-functionaliteit van je modem de Polo, en een goed ingerichte dedicated A-merk router, de Landrover.Erikijssel schreef:Hallo,
Allemaal leuk die wifi spots van Ziggo. Maar laten ze er nu eerst voor zorgen dat de normale wifi op hun modems werkt. Ik moet iedere week het modem wel hertarten omdat deze draadloos niet meer werkt. Dit is een bekend probleem een medewerker van de helpdesk geeft dit toe. Als oplossing zou mij een bijdrage voor een externe wifi repaeter worden aangeboden of eventueel geheel vergoed. Eenmaal doorverbonden met de finacele afdeling geven ze aan dat ze dit niet meer doen. Ze zijn een bekabelings bedrijf en garanderen alleen de kabel geven ze aan. Gevraagt aan de medewerker waar ik dan mijn Ipad op moet aan sluiten maar daar krijg je dan geen antwoord op.
Beetje vreemd voor een bedrijf die eennorme reclame maakt met hun Wifi hotspots, en daarna aangeeft dat ze alleen bekabeld garanderen.
Daarnaast werken de wifi spots 9 van de 10 keer ook niet.
Ik hoop dat Ziggo met een oplossing gaat komen want de rest werkt wel naar mijn tevredenheid.
Maak ff de zin af.bprosman schreef:Het controleren van wie er op welk kanaal zit en of het druk is in de buur kun je evt. mbv. : http://www.metageek.net/support/downloads/
De wifi spots bieden een veel lagere snelheid. Je moet het zien als basis internet voor iedereen overal. Verwacht dus niet dat je dat met mega snelheid kunt downloaden maar wel dat je prima je mail kunt checken, het nieuws of een youtube filmpje kunt bekijken. In zoverrre werken de wifispot als beloofd.kweenie schreef:Het lijkt me stug dat een modem dat beroerd werkt op je 'privé' wifi net het ineens wel geweldig zou doen bij het open netwerk. Beide zaken staan niet los van elkaar. En als ze de wifi spots als verkoopargument gebruiken, dan moeten ze er ook voor zorgen dat dat systeem een beetje redelijk wekt. En dat ze dus fatsoenlijke modems hebben ipv puur het goedkoopste.