LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesteda garandeert GEEN Woongenot

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Barman

Re: Vesteda garandeert GEEN Woongenot

Ongelezen bericht door Barman »

Chocomelk schreef:@ arnold_dirkie, ik wens jullie alle goeds toe die er bestaat, vreselijk om langs
verslaafde mensen te wonen die 24 uur per dag leven en door hun verslaving
vaak gewoon schijt hebben aan de mensen die in hun omgeving wonen.
Ze wonen helemaal niet naast verslaafde mensen. Het is nog veel erger. Het zijn Polen!

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Burengerucht kan heel ingrijpend zijn. Eigenlijk is er gewoon een link te leggen met lichamelijke/geestelijke mishandeling! :shock: En het is niet het volume maar de constante druppel die de hardste steen...

Ik weet wat het is en heb te doen met TS. :|

arthur2000

En voor de mensen die afgeven op Polen als bevolkingsgroep. Volgend jaar komen de Bulgaren en de Roemenen :!: Zigeuners. Dan kun je een forum vullen met dit soort draadjes! :arrow:
Maar gedeelde smart... :D

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

weetnietveel schreef: Ja maar dat vind ik ook! Er moet iets gebeuren want buren zijn belangrijk en als je naast elkaar woont is het wel zo verstandig om er voor te zorgen dat je goed contact met elkaar hebt. Misschien dat ts zoals annikaatje zegt, kan informeren naar een goede mediator of een ander onpartijdig iemand die als iedereen wil meewerken objectief naar de situatie kijkt.

Ik geloof dat in elke stad of dorp wel iets van buurtbemiddeling of dergelijke is, punt is wel dat beide buren het moeten willen.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@ciske, dat denk ik ook, maar ik denk wel dat als het probleem door de tijd zo hoog opgelopen is dat het heel moeilijk is om mensen weer bij elkaar te brengen. Dan gaan ze (en ik weet natuurlijk niet of dat bij ts ook zo is) op alle slakken zout leggen. Als jij een goede verstandhouding hebt met je buren en hun kinderen maken een keer echt flinke herrie denk je "ach ja, kinderen". Heb je al ruzie dan denk je "zie je, die rotjochies van hier naast kunnen ook nooit normaal doen, ze zijn al weer bezig". De vraag is dan of je er met bemiddeling wel uitkomt.

En verder, inderdaad overlast is subjectief, waar ik last van heb hoef jij geen last van te hebben. Maar hier denk ik dus ook, als je al een slechte verstandhouding hebt heb je ook sneller last van mensen.

isabel

ciske

Maar hier denk ik dus ook, als je al een slechte verstandhouding hebt heb je ook sneller last van mensen.
Klopt , als je elkaar beter ligt, kan je meer hebben. Dat het zover is gekomen is jammer, want inderdaad moet je afwachten of het nog te bemiddelen is.

arnold_dirkie

Ongelezen bericht door arnold_dirkie »

Beste mensen allemaal,
Heel erg bedankt voor het medeleven en meedenken. We hebben goed nieuws betreffende de buren. Ze gaan verhuizen per 1 augustus. HIEP HIEP HOERA :D
Maar het uiteindelijke probleem voor ons was dat Vesteda de wooncorporatie niets of zeer weinig heeft gedaan. Ze zeggen gedegen onderzoek te hebben gedaan, maar zijn afgegaan op een paar bezoekjes en de mening van de politie die dus niets geconstateerd hebben. Vesteda had heel in het begin (al 3 jaar geleden dus) de conclusie getrokken dat de overlast "Leefgeluiden" waren en heeft verder niets meer ondernomen en ons in de kou laten staan door het dossier maar te sluiten. Hier gaat het ons dus om. Wij kunnen dit absoluut niet accepteren. Brieven van de GGZ en de huisarts hebben hier niets aan kunnen veranderen. Nu denkt Vesteda "Daar zijn we mooi vanaf". Mooi niet wij gaan door tot wij ons recht hebben. Wij hebben drie jaar lang GEEN WOONGENOT gehad en dat voor 890 euro. Het is een schande dat wij zo behandeld zijn. Helaas hebben wij geen geld voor een proces en zijn wij hiervoor ook niet verzekerd anders zouden wij ze via juridische weg aanpakken.
Maar nu eerst bijkomen in relatieve stilte als die lui naast ons zijn vertrokken. Heerlijk. :roll: :D :lol:

ciske

Mooi niet wij gaan door tot wij ons recht hebben
Wat wil je doen dan? Je krijgt nieuwe buren, dus sluit het af.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

arnold_dirkie schreef: Mooi niet wij gaan door tot wij ons recht hebben. Wij hebben drie jaar lang GEEN WOONGENOT gehad en dat voor 890 euro. Het is een schande dat wij zo behandeld zijn. Helaas hebben wij geen geld voor een proces en zijn wij hiervoor ook niet verzekerd anders zouden wij ze via juridische weg aanpakken.
Geen idee hoe jullie je recht willen halen zonder een juridische weg te volgen. Maar ik wens jullie veel succes.
Maar nu eerst bijkomen in relatieve stilte als die lui naast ons zijn vertrokken. Heerlijk. :roll: :D :lol:
Weet je, ik had het eerder al willen schrijven, maar ik wilde geen olie op het vuur gooien, temeer omdat ik geen idee had dat die mensen weg zouden gaan. Maar: Je moet maar afwachten wat je nu naast je gaat krijgen. Het zou zomaar kunnen dat je heimwee gaat krijgen naar die Poolse buurtjes. Maar daar kom je met een week of twee wel achter. En nu trouwens maar hopen dat ze niet drie dagen lang onaangekondigd de badkamer gaan verbouwen.

arthur2000

Waar verhuizen ze dan naartoe?

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik hoop dat je buren krijgt waar je het beter mee kunt vinden. In elk geval begin je nu met een schone lei

zandinoog

Ongelezen bericht door zandinoog »

arthur2000 schreef:Waar verhuizen ze dan naartoe?
Als TS op nummer 16 woont en de Polen op nummer 18 dan gaan ze toch niet verhuizen
naar nummer 14 hé.

arnold_dirkie

Ongelezen bericht door arnold_dirkie »

arthur2000 schreef:Waar verhuizen ze dan naartoe?

Geen idee waar ze naartoe gaan, maar dat interesseert ons niet. Weg is weg

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

arnold_dirkie schreef:Beste mensen allemaal,
Heel erg bedankt voor het medeleven en meedenken. We hebben goed nieuws betreffende de buren. Ze gaan verhuizen per 1 augustus. HIEP HIEP HOERA :D
Maar het uiteindelijke probleem voor ons was dat Vesteda de wooncorporatie niets of zeer weinig heeft gedaan. Ze zeggen gedegen onderzoek te hebben gedaan, maar zijn afgegaan op een paar bezoekjes en de mening van de politie die dus niets geconstateerd hebben. Vesteda had heel in het begin (al 3 jaar geleden dus) de conclusie getrokken dat de overlast "Leefgeluiden" waren en heeft verder niets meer ondernomen en ons in de kou laten staan door het dossier maar te sluiten. Hier gaat het ons dus om. Wij kunnen dit absoluut niet accepteren. Brieven van de GGZ en de huisarts hebben hier niets aan kunnen veranderen. Nu denkt Vesteda "Daar zijn we mooi vanaf". Mooi niet wij gaan door tot wij ons recht hebben. Wij hebben drie jaar lang GEEN WOONGENOT gehad en dat voor 890 euro. Het is een schande dat wij zo behandeld zijn. Helaas hebben wij geen geld voor een proces en zijn wij hiervoor ook niet verzekerd anders zouden wij ze via juridische weg aanpakken.
Probleem opgelost, hup, volgend probleem. Zo komt uw vrouw nooit aan haar behandeling toe...

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

arnold_dirkie schreef: Maar het uiteindelijke probleem voor ons was dat Vesteda de wooncorporatie niets of zeer weinig heeft gedaan. Ze zeggen gedegen onderzoek te hebben gedaan, maar zijn afgegaan op een paar bezoekjes en de mening van de politie die dus niets geconstateerd hebben. Vesteda had heel in het begin (al 3 jaar geleden dus) de conclusie getrokken dat de overlast "Leefgeluiden" waren en heeft verder niets meer ondernomen en ons in de kou laten staan door het dossier maar te sluiten. Hier gaat het ons dus om.
Toen ik las wat jullie schreven dacht ik dat ook. Gewone leefgeluiden die door jullie vind ik opgeblazen worden. Ik heb nergens gelezen dat er regelmatig in de nacht of heel vroeg in de ochtend iets te horen was en ook géén abnormale gedragingen van deze buren maar jullie toe. Het waren ook geen criminelen, drugsverslaafden of alcoholisten waar jullie last van hadden kunnen hebben. Jullie hebben m.i. gewoon deze buren niet willen accepteren omdat ze anders waren dan jullie en daar kan een wbv of politie niets mee.

joverbee

Ongelezen bericht door joverbee »

Vesteda schuift de verantwoordelijkheid met betrekking tot geluidsoverlast van de buren af op de huurder en verschaft derhalve geen woongenot. Vesteda hoort hierbij actie te ondernemen als een goed verhuurder betaamt. Als huurder kun je wel elke maand 1000 euro per maand betalen, maar indien er problemen zijn dan mag je je zelf oplossen. En dan wordt er door zo n onnozele medewerker van Vesteda gezegd dat geluidsoverlast subjectief is, daar komt Vesteda vooralsnog mee weg. Elk jaar eist Vesteda huuverhogng maar ze zijn niet in staat om wat aan geluidslast te doen. Andere verhuurders sturen een brief naar degene die overlast veroorzaakt. Dus van mij krijgt Vesteda een koude douche.

Gesloten