LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB onnodig en duur
-
Re: ANWB onnodig en duur
heb gebeld,dame moest lachen ja ik ook maar hey
60 dagen mag je idd aaneen gesloten weg
JE HOEFT NIET TE MELDEN WANNEER JE WEGGAAT
bv een doorlopende is ook als ik een dagje naar antwerpen of??duitsland ga?
dus dan moet ik elke keer bellen,ja hallo ik ga ff winkelen in antwerpen dan weten jullie dat..
dus plumber,,ik heb echt gebeld!!
nr kan ik neerzetten kan je zelf even bellen als je dat wilt maar weet niet of dat mag?
daarom neem je dus een doorlopende...
kijk als je op vakantie gaat en je claimt wat dan kan je altijd laten zien dat je weg bent geweest aan de hand van?pinnen buitenland,reispapieren etc...
dat zei ze wel,als je bv schade komt verhalen dan willen we wel bewijs dat u echt buitenland bent geweest .logisch!!
dus bij deze...en ik heb echt gebeld...geloof me ...dus ook uit de wereld..
60 dagen mag je idd aaneen gesloten weg
JE HOEFT NIET TE MELDEN WANNEER JE WEGGAAT
bv een doorlopende is ook als ik een dagje naar antwerpen of??duitsland ga?
dus dan moet ik elke keer bellen,ja hallo ik ga ff winkelen in antwerpen dan weten jullie dat..
dus plumber,,ik heb echt gebeld!!
nr kan ik neerzetten kan je zelf even bellen als je dat wilt maar weet niet of dat mag?
daarom neem je dus een doorlopende...
kijk als je op vakantie gaat en je claimt wat dan kan je altijd laten zien dat je weg bent geweest aan de hand van?pinnen buitenland,reispapieren etc...
dat zei ze wel,als je bv schade komt verhalen dan willen we wel bewijs dat u echt buitenland bent geweest .logisch!!
dus bij deze...en ik heb echt gebeld...geloof me ...dus ook uit de wereld..
Die periode kun je (uiteraard tegen bijbetaling) verlengen bij veel verzekeraars tot 180 dagen.Voor mensen die langere tijd in het buitenland verblijven, zoals overwinteraars, is deze verzekering dus niet geschikt.
Inderdaaad Rozemarijntje je hoeft niet te melden wanneer je gaat, wij hebben ook een doorlopende reis en annuleringsverzekering lopen.
Je kan het hele jaar weggaan wanneer jij maar wil.
Vele mensen die in de grensgebieden wonen hebben bewust een doorlopende reisverzekering omdat
ze vaak in het buurland zijn.
Je kan het hele jaar weggaan wanneer jij maar wil.
Vele mensen die in de grensgebieden wonen hebben bewust een doorlopende reisverzekering omdat
ze vaak in het buurland zijn.
@plumber
Het is inderdaad zoals Bram schrijft.
Bij een doorlopende reisverzekering, bij welke maatschappij ook, hoef je geen vertrektijden aan te geven en ook niet hoelang je gaat.
Een doorlopende reisverzekering is voor deze mensen, welke vaker per jaar een vakantie nemen, hoelang deze ook zijn mag.
Maar wij zijn aardig off topic, want het gaat niet over een reisverzekering, maar over de ANWB.
Sorry Mod!
Het is inderdaad zoals Bram schrijft.
Bij een doorlopende reisverzekering, bij welke maatschappij ook, hoef je geen vertrektijden aan te geven en ook niet hoelang je gaat.
Een doorlopende reisverzekering is voor deze mensen, welke vaker per jaar een vakantie nemen, hoelang deze ook zijn mag.
Maar wij zijn aardig off topic, want het gaat niet over een reisverzekering, maar over de ANWB.
Sorry Mod!
KLopt, statistisch 1 x in de 7 jaar ... dat is gemiddeld, in deze berekening zitten ook de oude auto's en de vorstperiodes bij (simpele hulp, die vaak met een buurman met startkabels opgelost kan worden.Slobberbone schreef:Was het ook niet zo dat je ongeveer eens in de 7 jaar pech hebt met een auto, bij mij klopt dat wel en dat was een dode accu en een keer een lekke band nou daar heb ik geen pech hulp voor nodig.
Als je 1 x in de 7 jaar berekend, dan kost dat het gemiddelde ANWB-lid met volledige dekking 7 x 95,- = 665,- eurooowtjes per 1 x hulpverlening
Had eerder gezegd dat ik niet meer zou reageren, maar kon het niet laten haha
mandooow schreef:KLopt, statistisch 1 x in de 7 jaar ... dat is gemiddeld, in deze berekening zitten ook de oude auto's en de vorstperiodes bij (simpele hulp, die vaak met een buurman met startkabels opgelost kan worden.Slobberbone schreef:Was het ook niet zo dat je ongeveer eens in de 7 jaar pech hebt met een auto, bij mij klopt dat wel en dat was een dode accu en een keer een lekke band nou daar heb ik geen pech hulp voor nodig.
Als je 1 x in de 7 jaar berekend, dan kost dat het gemiddelde ANWB-lid met volledige dekking 7 x 95,- = 665,- eurooowtjes per 1 x hulpverlening
Voor de volledigheid moet je dan ook een vergelijking met andere verzekeringen maken, waar je jaarlijks premie betaald en nooit iets claimt.
Dat noemt men risico verzekeren.
Volgens mij zijn er heel veel ANWB leden die dit alleen afsluiten voor "binnenlands leed" (de genoemde lekke band en kapotte accu) , daar staat verder geen verzekering tegenover.Voor de volledigheid moet je dan ook een vergelijking met andere verzekeringen maken, waar je jaarlijks premie betaald en nooit iets claimt.
Nee, ben ik niet met je eens. het betreft in dit geval geen verzekering. Lidmaatschap, (incl pechhulp) bij de anwb is geen verzekering, het betreft een soort abonnement.nevermind schreef:mandooow schreef:KLopt, statistisch 1 x in de 7 jaar ... dat is gemiddeld, in deze berekening zitten ook de oude auto's en de vorstperiodes bij (simpele hulp, die vaak met een buurman met startkabels opgelost kan worden.Slobberbone schreef:Was het ook niet zo dat je ongeveer eens in de 7 jaar pech hebt met een auto, bij mij klopt dat wel en dat was een dode accu en een keer een lekke band nou daar heb ik geen pech hulp voor nodig.
Voor de volledigheid moet je dan ook een vergelijking met andere verzekeringen maken, waar je jaarlijks premie betaald en nooit iets claimt.
Natuurlijk moet je grote risico's afdekken en als je een oude auto hebt waarbij het risico groot is dat je met pech komt te staan dan kan zo'n abonnement zinvol zijn.
Voor mensen met een nieuwe auto c.q goede 2e hands, zijn voldoende althernatieven om bijv. een groot risico in het buitenland, tijdens vakantie, af te dekken. Deze zijn vaak veel goedkoper en veel mensen hebben al een doorlopende reisverzekering waarbij je voor een klein bedrag pechhulp erbij kan krijgen.
Ik heb al eerder hier aangegeven, dat het voor iedereen een soort KOSTEN/BATEN plaatje is. Wat kost het mij en wat brengt het mij op.
mandooow schreef:Nee, ben ik niet met je eens. het betreft in dit geval geen verzekering. Lidmaatschap, (incl pechhulp) bij de anwb is geen verzekering, het betreft een soort abonnement.nevermind schreef:mandooow schreef:
KLopt, statistisch 1 x in de 7 jaar ... dat is gemiddeld, in deze berekening zitten ook de oude auto's en de vorstperiodes bij (simpele hulp, die vaak met een buurman met startkabels opgelost kan worden.
Natuurlijk moet je grote risico's afdekken en als je een oude auto hebt waarbij het risico groot is dat je met pech komt te staan dan kan zo'n abonnement zinvol zijn.
Voor mensen met een nieuwe auto c.q goede 2e hands, zijn voldoende althernatieven om bijv. een groot risico in het buitenland, tijdens vakantie, af te dekken. Deze zijn vaak veel goedkoper en veel mensen hebben al een doorlopende reisverzekering waarbij je voor een klein bedrag pechhulp erbij kan krijgen.
Ik heb al eerder hier aangegeven, dat het voor iedereen een soort KOSTEN/BATEN plaatje is. Wat kost het mij en wat brengt het mij op.
Natuurlijk is het lidmaatschap van de ANWB geen verzekering in deze zin.
Ik bedoel, dan moet je ook een kosten/baten plaatje maken, als je een verzekering afsluit.
Een all risk verzekering voor de auto is dan ook zo een plaatje, want hier weet je ook niet of je wel eens een schade kan/moest claimen.
Natuurlijk is het lidmaatschap van de ANWB geen verzekering in deze zin.
Ik bedoel, dan moet je ook een kosten/baten plaatje maken, als je een verzekering afsluit.
Een all risk verzekering voor de auto is dan ook zo een plaatje, want hier weet je ook niet of je wel eens een schade kan/moest claimen.[/quote]
Ja klopt. Bij elke verzekering die je aangaat zou je ook een kosten/baten berekening moeten maken. Veel mensen doen dat dan ook bij bijv. alleen casco of all risk.
Sommige verzekeringen heb je gewoon nodig omdat ze wettelijk verplicht zijn of omdat de risico's voor grote financiele schade gewoon te groot zijn.
Maar om even niet off topic te gaan, veel mensen zijn jaren lid van de ANWB en hebben statistisch weinig kans om pech te krijgen. Tevens (dat heb ik al eerder vermeld) zijn er nogal wat mensen die volledig lid zijn van de anwb terwijl pechhulp al gedekt is via hun dealer.
Een all risk verzekering voor de auto is dan ook zo een plaatje, want hier weet je ook niet of je wel eens een schade kan/moest claimen.[/quote]
Ja klopt. Bij elke verzekering die je aangaat zou je ook een kosten/baten berekening moeten maken. Veel mensen doen dat dan ook bij bijv. alleen casco of all risk.
Sommige verzekeringen heb je gewoon nodig omdat ze wettelijk verplicht zijn of omdat de risico's voor grote financiele schade gewoon te groot zijn.
Maar om even niet off topic te gaan, veel mensen zijn jaren lid van de ANWB en hebben statistisch weinig kans om pech te krijgen. Tevens (dat heb ik al eerder vermeld) zijn er nogal wat mensen die volledig lid zijn van de anwb terwijl pechhulp al gedekt is via hun dealer.
-
@mandoow
dat laaste idd,eigenlijk denk ik..dat wij het niet nodig hebben,maar stemmetje bij ons zegt,maar stel....
stel dat...
idd mobilitiedshulp hebben we..omdat we nw rijden en de buurten bij de dealer laten doen(alleen dan blijft mobiliteit gelden)maar twee beurten en hij gaat weg..
dus ik weet het ergens wel...maar toch zijn we bang,groot woord,maar ...ja..spelen op safe laten we het daar maar op houden,
ik heb het al eerder geschreven,elk jr zo rond sept hebben we het er weer over...zullen we opzeggen waar hebbe we het eigenlijk voor...ja?voor....ja...nou ja laat maar gaan...
denk dat we het er nog maar eens over moeten hebben,want volgens mij is het idd gewoon weggegooid geld...
de dingen die door dealer niet vergoed worden zijn de eigen fout dingen,dus verkeerde bezine...
idd band verwisselen...verder?ja ...alles via..dealer als je het eigen schuld niet is...
als ik het zo bekijk,denk ik nu eigenlijk onzin!
maar straks ga ik weer twijfelen,ga het er van de week hier toch weer eens voer hebben
want die paar korting die ik in de anwb winkel krijg dat is ook te verwaarlozen en op de reisverzekering..daar hoef je geen lid voor te zijn..
dat laaste idd,eigenlijk denk ik..dat wij het niet nodig hebben,maar stemmetje bij ons zegt,maar stel....
stel dat...
idd mobilitiedshulp hebben we..omdat we nw rijden en de buurten bij de dealer laten doen(alleen dan blijft mobiliteit gelden)maar twee beurten en hij gaat weg..
dus ik weet het ergens wel...maar toch zijn we bang,groot woord,maar ...ja..spelen op safe laten we het daar maar op houden,
ik heb het al eerder geschreven,elk jr zo rond sept hebben we het er weer over...zullen we opzeggen waar hebbe we het eigenlijk voor...ja?voor....ja...nou ja laat maar gaan...
denk dat we het er nog maar eens over moeten hebben,want volgens mij is het idd gewoon weggegooid geld...
de dingen die door dealer niet vergoed worden zijn de eigen fout dingen,dus verkeerde bezine...
idd band verwisselen...verder?ja ...alles via..dealer als je het eigen schuld niet is...
maar straks ga ik weer twijfelen,ga het er van de week hier toch weer eens voer hebben
want die paar korting die ik in de anwb winkel krijg dat is ook te verwaarlozen en op de reisverzekering..daar hoef je geen lid voor te zijn..
Ben het geheel met je eens. Veel mensen met een betrekkelijk laag risico op pech blijven toch lid omdat ze op de e.a. manier het idee hebben dat de ANWB-pechhulp er gewoon bij hoort. Omdat bijna iedereen bij de ANWB zit, dan zal het wel goed zijn.rozemarijntje schreef:@mandoow
stel dat...
Ik heb net zoals jullie een mobiliteitshulp bij de dealer (ook bij VW PON). Als je pech krijgt in het binnenland, dan stuurt PON ook de anwb
Wat betreft de voordelen van kortingen voor leden bij de ANWB-shops, dat is een discussie apart. Als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt, dan zijn zij ook veel te duur. Voorbeeld: de anwb-winkel had alcoholtesters (nodig in Frankrijk) in de aanbieding, 4,95 en voor leden 3,95. Exact dezelfde alcoholtesters liggen bij de BLOKKER voor 1,95 lol
Maar het klopt wat je zegt, de voordelen van lid zijn bij de anwb zit vaak tussen de mensen hun oren.
Om een goede kosten/baten berekening te maken kan je uitgaan van een aantal dingen:
1) Hoe oud is de auto (en dus het risico)
2) Hoeveel km rij je per jaar buiten je woonplaats
3) Kan je zelf kleine dingen oplossen (band verwisselen ect)
4) Is er al dekking via de dealer e.d.
5) Wat voor belang weeg je aan de extra's, bijv. korting in de anwb winkels
6) ......................
Thanks voor de reactie, Groet Mandooow
-
ja eigenlijk dus niet veel aan de anwb....denk dat ik van de week de brief alvast schrijf.....ben in elk geval op tijd!!
Ik denk een heel wijs besluit in jullie situatie. je bent al van pechhulp verzekerd via je dealer.rozemarijntje schreef:ja eigenlijk dus niet veel aan de anwb....denk dat ik van de week de brief alvast schrijf.....ben in elk geval op tijd!!
Ik heb een collega die pas een (goede) 2e hands auto heeft gekocht bij de officiele dealer. De dealer zei tegen hem "je kan je lidmaatschap bij de anwb opzeggen omdat wij je ook mobiliteitshulp geven in heel europa". Ik vroeg aan hem, waarom doe je dat dan niet. Hij zei "ik hou de anwb aan omdat deze ook mijn caravan terugbrengt als ik op vakantie ben". Deze collega betaald dus 95,- per jaar voor pechhulp tijdens de heen/terugreis van zijn caravan op vakantie. Dat is een hoop geld voor 3 weken zomervakantiedekking.
Hij heeft ook nog eens een doorlopende reisverzekering. Als hij pechhulp meevrzekerd kost dat tussen de 12,- en 20,-. Ik vertel dit verhaal omdat ook hij zo vertrouwd is met de naam ANWB en ook hij denkt dat het er gewoon bijhoort. Geloof mij, heel veel mensen denken zo ... maarja ieder zijn/haar eigen ding
Quote Algemeen dagblad uit 2005
ANWB maskeert overbodig lidmaatschap
Van onze verslaggever Theo Stielstra − 31/08/05, 02:31
De ANWB verzwijgt sinds 2000 dat ongeveer 10 procent van de Wegenwachtklanten onnodig dubbel verzekerd is voor hulp bij pech onderweg.... .
.
De ANWB heeft in 2000 besloten deze kwestie voor haar leden verborgen te houden, uit vrees voor ledenverlies. De kwestie kwam naar buiten doordat een klokkenluider een intern beleidsdocument aan De Telegraaf gaf..
In het ‘businessplan ANWB Hulpverlening 2001-2003’ merkt de ledenorganisatie op dat ‘een fors ledenverlies’ dreigt ‘wanneer leden zich bewust worden van de dubbeldekkingen’. ‘Aangezien autofabrikanten/importeurs en leasemaatschappijen zich met name richten op bezitters van jonge auto’s, die relatief weinig pech hebben, zijn de financiële consequenties fors.’.
In het beleidsplan wordt dan ook gekozen ‘het bestaan van dubbeldekkingen zoveel mogelijk te maskeren’.
ANWB maskeert overbodig lidmaatschap
Van onze verslaggever Theo Stielstra − 31/08/05, 02:31
De ANWB verzwijgt sinds 2000 dat ongeveer 10 procent van de Wegenwachtklanten onnodig dubbel verzekerd is voor hulp bij pech onderweg.... .
.
De ANWB heeft in 2000 besloten deze kwestie voor haar leden verborgen te houden, uit vrees voor ledenverlies. De kwestie kwam naar buiten doordat een klokkenluider een intern beleidsdocument aan De Telegraaf gaf..
In het ‘businessplan ANWB Hulpverlening 2001-2003’ merkt de ledenorganisatie op dat ‘een fors ledenverlies’ dreigt ‘wanneer leden zich bewust worden van de dubbeldekkingen’. ‘Aangezien autofabrikanten/importeurs en leasemaatschappijen zich met name richten op bezitters van jonge auto’s, die relatief weinig pech hebben, zijn de financiële consequenties fors.’.
In het beleidsplan wordt dan ook gekozen ‘het bestaan van dubbeldekkingen zoveel mogelijk te maskeren’.
Wow...je dumpt een bericht uit 2005 waarin een "besluit" uit 2000 wordt weergegeven...
Misschien is dat beleid inmiddels aangepast.
Volgens mij ben je alleen maar bezig met zwartmakerij, smaad en laster!
Groetjes van een platinum-ANWB lid.
Misschien is dat beleid inmiddels aangepast.
Volgens mij ben je alleen maar bezig met zwartmakerij, smaad en laster!
Groetjes van een platinum-ANWB lid.
@ mandooow, dat is wel hele oude informatie, kan ondertussen al 10x veranderd zijn
in al die jaren.
in al die jaren.
-
ja wij zijn ook platium...maar ga toch ff alles nog keer goed nakijken en overleggen....
als ik het zo bekijk en ik heb toch na zitten denken...
maar goed we zien wel,ik beslis het zelf hoor,laat me niet beinvloeden
het heeft me alleen aan het denken gezet...doe ik niet zo vaak
Rozemarijntje nog ff over je opmerking over het bellen met de ANWB.De doorlopenderozemarijntje schreef:ja wij zijn ook platium...maar ga toch ff alles nog keer goed nakijken en overleggen....
verzekering van de ANWB is het hele jaar geldig dus hoef je niet te melden wanneer je weg gaat.Wat de overige opmerkingen aangaat blijf ik mijn twijfels houden temeer daar ik bij mijn
verzekering aan moet geven wanneer ik vertrek.Is wel een all in verzekering dus incl.ziektekosten en ook 60 dagen.Die 60 dagen hoeven niet aaneengesloten te zijn dus 3 x 20 is ook goed maar niet meer dan 60 en wel aangeven. Wat de ANWB aangaat ben 50 jaar lid en eenmaal nodig gehad.Was nog zo'n motor met zijspan.Voor het bedrijf waar ik voor werkte en veel op de weg zat heb ik de ANWB vaak nodig gehad en steeds tot volle tevredenheid.Tot en met een auto weghalen en ter plekke een nieuwe bezorgen toe.Dus hoe je er ook over denkt als je ze nodig hebt dan zijn ze er.Ben je geen lid ook dan helpen ze je.Wel tegen betaling en lid worden.Vind ik logisch.
Heb ook zo'n pasje van de dealer maar als je ze belt dan ben je zgn. niet geregistreerd en komen doen ze ook niet ondanks dat ik wilde betalen terwijl het pasje toch geldig was.
En mandooow voor mij heb je wat tegen de ANWB maar zulk soort mensen veranderen pas als je echt hulp nodig hebt en iedereen je laat barsten behalve de ANWB.
-
@plumber
ik dacht echt dat je het over de doorlopende reisverzekering had,sorry dan,maar goed het is duidelijk nu al heb ik wel ook reis met extra ziektekosten omdat ik weet dat de zorgverzekering niet alles dekt,ook daar speel ik op safe
het is zo ze zijn er zo...maar ik heb al eens mobiliteit gehad,de abs en normale remmen deden het niet meer!!!
zo..maar meneer rozemarijn die wist goed te handelen ,eenmaal hier weer thuis,nr gebeld van waar je heen moet bellen van pon en even later kwam anwb voorrijden...
ja die zei gelijk abs alles kapot,remmen een of andere manier ook uitgeschakeld...storing!
weggehaald en naar de de dealer gesleept..
maar ik twijfel gewoon echt,is het nou weggegooid geld(andere kant denk ik jammer dan,maar speel op safe of ben ik dom bezig)
dus we gaan het er gewoon nog eens over hebben! en kijken wat nou het beste is...
ik dacht echt dat je het over de doorlopende reisverzekering had,sorry dan,maar goed het is duidelijk nu al heb ik wel ook reis met extra ziektekosten omdat ik weet dat de zorgverzekering niet alles dekt,ook daar speel ik op safe
het is zo ze zijn er zo...maar ik heb al eens mobiliteit gehad,de abs en normale remmen deden het niet meer!!!
zo..maar meneer rozemarijn die wist goed te handelen ,eenmaal hier weer thuis,nr gebeld van waar je heen moet bellen van pon en even later kwam anwb voorrijden...
ja die zei gelijk abs alles kapot,remmen een of andere manier ook uitgeschakeld...storing!
weggehaald en naar de de dealer gesleept..
maar ik twijfel gewoon echt,is het nou weggegooid geld(andere kant denk ik jammer dan,maar speel op safe of ben ik dom bezig)
dus we gaan het er gewoon nog eens over hebben! en kijken wat nou het beste is...