LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM doe het niet!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
steve

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door steve »

student26 snapt het tenminste

petje af voor je doorzetting vermogen, het zijn zielige figuren die MLM's

Gast

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Gast »

Nee , die snapt het helemaal niet ! Die belicht alleen de negatieve verhalen , kijk eens naar mensen die het wel doen ! Er geld in het leven iets als de 20/80 regel die gaat bijna overal voor op dus ook in MLM.

Het ligt puur aan je eigen inzet en motivatie of je zult slagen. Zeggen dat je gefaald hebt is moeilijk te bekennen dus geef je het bedrijf en de mensen de schuld

Makkelijk toch ? Heeft het niet aan mij gelegen ....

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Probleem is nou juist dat er niet zoveel zijn die het "wel" doen. Gemiddeld over de branche slaagt minder dan 1% erin om een redelijk inkomen te verdienen.

En het is juist andersom wat betreft de opmerking aan wie het ligt als het niet lukt. Het is voor de pro-MLM'ers wel heel erg makkelijk om te zeggen dat het niet aan het concept ligt maar aan de personen zelf. Zoals ik ook op mijn site al zeg: het feit dat er maar zo weinig slagen geeft al aan dat het concept niet echt meewerkt.

Vergelijk het ook maar eens met mensen die iets anders gaan doen (voor een baas gaan werken, een eigen bedrijf beginnen, whatever), het percentage bij die groepen die wel slagen is vele, vele malen groter dan bij MLM...

cookingmarcel
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2004 21:57

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door cookingmarcel »

Nou ik ben het niet helemaal eens wat men zegt over het mlm concept
ik zit zelf bij zo'n club voor de telefonie en zeg nou zelf moet ik dan een voorraad hebben van produkten, nou dacht het niet.
alleen wat ik nodig heb zijn formulieren om klanten in te schrijven en ze uitleggen wat er gaat gebeuren en dat dit in z'n geheel vrij blijvend is dus wat moet ik dan hebben, geen voorraad dus want ik kan zo alles van internet afhalen.
DUS GEWOON ONZIN WAT ER WORDT GEZEGD over MLM EN JI MOET HELEMAAL NIKS DAT BEPAAL JE ZELF :?: :wink: :lol:

cookingmarcel
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2004 21:57

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door cookingmarcel »

Ik geloof dat steve beter in een ander forum plaats ken nemen of een keer naar een goeie presentatie gaat kijken bijv bij ACN mijn bedrijf dan weet ie gelijk hoe dit bedrijf te werk gaat

MarcelD

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door MarcelD »

Feit:

Via diverse sites van Wellness International Marketing (WIN) wordt wijn verkocht. Prijzen tot wel 30 euro per fles (excl. BTW). Zelfde wijn bij de slijter om de hoek: 5,95 euro!

Het doel van marketing is het verkopen van iets, maar hier trapt toch niemand in... Kreeg zelfs een aanbieding om de wijn te kopen met 10% korting. Zelfs dan betaal ik nog meer dan 300% te veel.

Ben benieuwd hoe duur de vitaminepillen zijn bij de apotheek...

Hoezo MLM is de verkoopmethode van de toekomst. Ik koop gewoon daar waar het prodduct het goedkoopst is en dat is gewoon bij de oude vertrouwde slijter.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

@cookingmarcel: het al dan niet moeten aanleggen van een voorraad is niet het enige "tegen" MLM. Er zijn nog zat andere zaken te noemen, veel daarvan komt onder andere op mijn site aan de orde.

Ook op ACN valt genoeg aan te merken, zie onder andere deze URL:
http://users.tns.net/~mpat/scam/

@MarcelD: Je argument gaat voor veel MLM's inderdaad op. Vaak komt er dan een reactie dat de producten beter van kwaliteit zijn (wat overigens voor zover ik weet nog nooit is aangetoond) of dat ze bijvoorbeeld langer meegaan (wat best zo kan zijn, maar zo werkt het in de praktijk vaak niet).

Voor bijvoorbeeld ACN en Euphony geldt natuurlijk wel dat ze een goedkoop product hebben, daar is dat argument dus zeker niet van toepassing (hoewel er genoeg andere zaken op aan te merken zijn).

ongelooflijk

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door ongelooflijk »

Wat een verhalen allemaal!! Mlm-ers, besteed je tijd en aandacht aan het opbouwen van je organisatie!!! Dit forum staat vol met welles/ nietes verhalen.Daar ga je toch geen aandacht aan besteden? Een mening is net een navel, iedereen heeft er een, maar je hebt er niks aan! En misschien kan iemand mij uitleggen waarom er mlm verhalen worden besproken in de piramideafdeling.Wat heeft dat met elkaar te maken? Immers piramidenspelen is iets van de laatste 10jaar en verboden bj de wet.Mlm bestaat 50jaar, dus wat lijkt nu op wat??
Al die mensen die op dit forum hun frustratie kwijt willen zijn verkeerd bezig.Als je mlm hebt geprobeerd en het is mislukt, wees dan sportief en zeg tegen jezelf : leuk, maar niets voor mij.Hoe kan het dat de een wel succes heeft en de ander niet, terwijl ze dezelfde mogenlijkheden hebben? Ik heb oprechte medelijden met de mensen die hier hun onvrede over mlm uiten. Mlm is NIET voor iedereen geschikt. Leg je daar bij neer en ga weer lekker aan het werk( bij een baas ).

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Een mening is net een navel, iedereen heeft er een, maar je hebt er niks aan!
Beetje een oppervlakkige redenering, zonder meningen zou de wereld op z'n minst een stuk minder interessant zijn.
En misschien kan iemand mij uitleggen waarom er mlm verhalen worden besproken in de piramideafdeling.Wat heeft dat met elkaar te maken?
Het lijkt zeer sterk op elkaar. Niet alleen qua structuur, dat is nog wel het minst belangrijke, maar met name qua uitwerking. Veel MLM ondernemingen kruipen door de mazen in de wet om maar niet als piramidespel aangemerkt te worden. Velen slagen daarin, anderen bestaan bij de gratie van het nog niet aangeklaagd zijn.
Als je mlm hebt geprobeerd en het is mislukt, wees dan sportief en zeg tegen jezelf : leuk, maar niets voor mij.Hoe kan het dat de een wel succes heeft en de ander niet, terwijl ze dezelfde mogenlijkheden hebben?
Ik heb nooit MLM gedaan, maar ken genoeg mensen in mijn omgeving die dat wel hebben gedaan (en nu nog doen). Bij mij is het een kwestie van gezond verstand en enig economisch inzicht. Bij MLM heeft niet iedereen dezelfde mogelijkheden, het instapmoment is, net als bij piramidespelen, vaak cruciaal.

Geldwolf

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Geldwolf »

Dat hele netwerk-verkoop-gedoe is een perfecte manier van verkopen... Mensen hebben wellicht (iig in het begin) nog vertrouwen in je en kopen. Tsja en als het niet werkt? heb je op zijn minst een 'mindere' relatie met je bekenden. Maar dat maakt niet uit: het spul is verkocht.

Ik ziet het dus echt als MISbruik maken van een persoonlijk contact voor winstbejag. Dus, doe je eraan mee, dan vind je geld belangrijker dan een goede relatie.
Het enige dat afvalt van herba-handel, is de portomonnee van de kopers.

reactie2

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door reactie2 »

wat gek dat tegenstanders van mlm -ers wel geloven wat tegenstanders op hun websites vertellen en van voorstanders niet?.

tegenstanders liegen niet?

Er wonen 450 miljoen mensen in Europa.
Hoeveel distributeurs of klanten moet je hebben om een
modaal inkomen per maand te verdienen.?

Niet zoveel wat tegenstanders vaak de fout mee maken.

Begin nooit een bedrijf in je dorp of stad in welke branche dan ook
je hebt concurrentie.!' Erg he

Als je met mlm net zo hard en serieus werkt zoals voor je baas of je eigen bedrijf doet dan kom je er ook en meestal beter.

De meesten mensen stoppen met mlm door mensen die denken dat je met een piramidespel bezig bent. Schaamte en angst.
Wat maakt het uit als mensen dat zeggen het is puur legaal.
als die illegale spelen er nooit waren geweest dan had er hier bijna niemand geklaagd misschien alleen over mindere goede mlm bedrijven.

overigens vind ik de staatsloterij een spel waar je bijna nooit een kans hebt (afhankelijk van geluk). kost je geld. Mlm kun je leren Het is een vak. Door het vaak te doen ga je het vanzelf leren dus ook het verdienen.

maar de meeste mensen behandelen MLM als een gelukje wagen bij de staatsloterij. Dat is het meest cruciale fout dat ze maken.

Wat radar of kassa allemaal beschrijven is waar?
commerciele programma (kijkcijfers) dat gericht op een bepaald doelgroep (massa). Hun houden er rekening mee wat ze uitzenden naar hun grootste groep kijkers.

Misschien een tip? Begin een programma over MLM.
Ga naar de bedrijven toe. Laat mensen aan het woord die het vak uitoefenen en tegenstanders uitnodigen op de kantoren.
Netwerk van nieuwe kijkers (doelgroep)

World of networkmarketing inplaats van world of transport.

Denk eens breed en weet eens hoe de wereld echt in elkaar zit.
Alle respect voor vrijwilligers.Alles draait om geld.

Succes.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

Ja ja terug van vakantie! :)
wat gek dat tegenstanders van mlm -ers wel geloven wat tegenstanders op hun websites vertellen en van voorstanders niet?.
Ik heb nog nooit onderbouwde argumenten op een pro-MLM website gezien dus vind ik het nou niet echt vreemd dat ik daar niet veel geloof aan hecht.
Hoeveel distributeurs of klanten moet je hebben om een
modaal inkomen per maand te verdienen.?
Kies maar een MLM-variant en ga rekenen. Het antwoord is VEEL.
Begin nooit een bedrijf in je dorp of stad in welke branche dan ook je hebt concurrentie.!' Erg he
Dat is niet het punt. Als ik waar ik woon (Middelburg) een bakkerij begin, dan heb ik een aantal concurrenten, laten we zeggen dat hier 10 bakkers zitten. De kans dat dat veel nieuwe bakkers bijkomen (eventueel: op korte termijn) is vrij klein.

Laten we zeggen dat ik met MLM begin. Ik begin hier met werven, laten we zeggen 5 mensen. Ik heb nu 5 concurrenten. Laten we ervan uitgaan dat ze allemaal gemiddeld iedere maand 2 nieuwe distributeurs werven. Concurrenten na:

1 maand: 5
2 maanden: 5 + 5x2 = 15
3 maanden: 15 + 15x2 = 45
4 maanden: 45 + 45x2 = 135

Moet ik nog verder gaan? Het aantal concurrenten is op zeer korte termijn al verveelvoudigd en dat gaat maar door. Daarnaast zullen de mensen die ik werf ook gaan werven onder vrienden en kennissen van mij waardoor de interne concurrentie nog meer versterkt wordt.
Als je met mlm net zo hard en serieus werkt zoals voor je baas of je eigen bedrijf doet dan kom je er ook en meestal beter.
a) ten koste waarvan? Van de mensen die het niet redden?
b) kom eens met een bewijs van dat "meestal beter"?
Wat maakt het uit als mensen dat zeggen het is puur legaal.
Dat betekent niet automatisch dat het ook goed is. Andersom is iets wat illegaal is niet per definitie slecht. Zie voorbeeld gisteren bij Nova over hersteloperaties van het maagdenvlies bij moslimmeisjes. Is dit goed of slecht? Hier zit een heel ethisch vraagstuk aan vast. Maar het is illegaal dat het onder andere operaties wordt weggeboekt (fraude). Is het dus slecht?
als die illegale spelen er nooit waren geweest dan had er hier bijna niemand geklaagd misschien alleen over mindere goede mlm bedrijven.
Dat is flauwekul. Er zijn zoveel kritieken omdat het concept fouten bevat en omdat een groot aantal mensen erdoor benadeeld zijn zonder dat zij daar invloed op hadden.
overigens vind ik de staatsloterij een spel waar je bijna nooit een kans hebt (afhankelijk van geluk). kost je geld.
Je hebt dus wel een kans, daarom is het een kansspel ;-)
Los daarvan: bij de loterij WEET je dat het een kansspel is, dus daar KIES je bewust voor zonder dat mensen je moeten overtuigen of ompraten, of met argumenten moeten komen of tegenargumenten weg moeten nemen.

reactie2

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door reactie2 »

Kies maar een MLM-variant en ga rekenen. Het antwoord is VEEL.
Student26
je geeft er reacties op dat je het denkt te weten,wat vele mensen al doen die niet het vak kennen.

Raar? ik kan toch ook niet met iemand anders vak gaan bemoeien waar ik geen verstand van hebt. Ik kan alleen zeggen dat is blijkbaar niets voor mij.

Het vak bestaat al 50 jaar en zal altijd blijven.
Er zullen altijd voorstanders en tegenstanders blijven.
ik bemoei me ook niet met mensen die op de SP stemmen omdat zij dit
een juiste manier vinden hoe politiek en economisch een land geleid moeten worden. ik vind het helemaal fout. gelukkig heb je een keuze hoe je leven in wilt vullen.

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

je geeft er reacties op dat je het denkt te weten,wat vele mensen al doen die niet het vak kennen.
Om te beginnen is MLM geen vak. Het vak dat erbij komt kijken is verkopen. Hier kan iedereen zinnige uitspraken over doen, zonder zelf ook maar iets met verkopen te maken te hebben.

Daarnaast gaat het niet om het verkoopvak, of het "werfvak" of hoe je dat ook zou moeten noemen. Het gaat om het concept. Dit is een economische handelsvariant, een marketing- en distributiemethode. Ook hierover kun je uitspraken doen zonder er zelf in te zitten, door doodsimpel erover te lezen en er zelf over na te denken. Jij bent het niet eens met de SP, maar je kunt wel uitspraken doen over hoe zij vinden dat Nederland eruit zou moeten zien (want je kunt blijkbaar beslissen dat de SP niets voor jou is). Zonder dat je in de politiek zit of er iets mee te maken hebt.

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Nou word ie fraai. Iemand die geen verstand heeft van het vak MLM omdat ie er nog nooit mee gewerkt heeft, kan bepalen wat wel en wat niet een vak is??? Da's wel een heel innovatieve manier van een discussie proberen te winnen. 't Is duidelijk dat die grijze cellen in je vakantie zijn gaan roesten :lol: Of is het een kwestie van teveel goedkope franse wijn?!

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Overigens is het antwoord op de vraag hoeveel mensen je in je team moet hebben om een modaal inkomen te verwerven: 1
En dat is dan nog enkel omdat je anders niet voldoet aan de term 'Multilevel'. Als je mensen in je team moet hebben, is het een piramidespel.

Slim

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Slim »

Denk eens breed en weet eens hoe de wereld echt in elkaar zit.
Alle respect voor vrijwilligers.Alles draait om geld.

Succes.
Ik vraag me af hoeveel jij van de wereld hebt gezien.... :shock: :roll:

Waar ben je allemaal geweest? Aan de Costa del Sol tussen de friet kanende en Nederschlager luisterende hollanders? :lol: :lol:

Monaco

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door Monaco »

Blijft dom volk die Hollanders :lol:

student26

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door student26 »

MLM is geen vak. Welk vak heeft iemand die een winkel in snoep heeft? Dit zit in het snoepwinkelvak zeker? Tuurlijk niet, die zit in de (retail-)verkoop. MLM is hetzelfde: verkoop, aangevuld met het menseninpalmenommeetedoenvak zoals jij het dan wel zult moeten noemen.

Ik drink overigens geen alcohol.
Overigens is het antwoord op de vraag hoeveel mensen je in je team moet hebben om een modaal inkomen te verwerven: 1
Dat was niet de vraag, de vraag was:
Hoeveel distributeurs of klanten moet je hebben om een
modaal inkomen per maand te verdienen.?

Het gaat dus om het netwerk. Het totaal dat nodig is om genoeg inkomsten te genereren in het MLM-compensatieplan.
En dat is dan nog enkel omdat je anders niet voldoet aan de term 'Multilevel'.
Het lijkt me dat het antwoord dan volgens jou 2 zou moeten zijn, namelijk jezelf + een ander. Anders voldoe je al helemaal niet aan multilevel. Daarbij moet het nog een distributeur zijn ook, en niet alleen een klant, anders voldoe je er ook al niet aan. En met alleen 1 distributeur erbij lijkt het me dat je er niet bent, je zult toch ook klanten moeten hebben, dat was namelijk de originele vraagstelling.

betweter

Re: MLM doe het niet!

Ongelezen bericht door betweter »

Ok, smartie pants, 2 distributeurs om te voldoen aan de eis 'multilevel'.
En daarvan hoeft er maar een wat te doen (die ander was enkel om aan de eis van 'multilevel' te voldoen).
Hoeveel klanten moet je hebben. Daar is geen antwoord op te geven; dat hangt af van omzet en commissiepercentage.

Gesloten