newmikey schreef:16again schreef:
Niet ingaan op het aanbod kan ik niet "onredelijk afwijzend tegenover een alleszins redelijke oplossing" noemen: TS vond immers zelf een alternatief dat bijna 3x goedkoper was.
Als je éénmaal een overeenkomst gesloten hebt, maakt het niet uit dat je hetzelfde produkt elders goedkoper kan vinden. Dat geldt voor een bankstel net zo goed als voor een vlucht.
Wat een rare vergelijking weer, maar goed, als je dat wilt, dan moet je de vergelijking juist maken: Je koopt een bankstel, betaald hem helemaal. Een dag later koop je een bankstel wat je mooier vind, die betaal je ook. Je zegt tegen de eerste bankwinkel, ik hoef de bank niet meer, ik wil alleen de kussens. Ik zorg zelf voor de afvoer van het overschot als u dat wilt. Denk je dan dat de winkel zegt: "Nee als je niet de poten neemt, dan krijg je de hele bank niet meer, je krijgt alleen de kussens als je het 3 dubbele betaald!
Of wacht, deze!
Je koopt een keuken met apparatuur voor 3000 euro, Je betaald de hele keuken. Een dag later koop je ergens anders een betere magnatron. Je gaat terug naar de keuken winkel en zegt, ik heb de keuken al betaald, ik hoef geen geld terug maar ik heb een andere magnatron voor bij de keuken gekocht. Denk je dan dat de keukenwinkel zegt:"nee meneer, dat gaat niet, het is de hele keuken en anders niet, dat staat in de algemene voorwaarde die net als de KLM 32 pagina's lang en in het Engels is. Dan had u die maar moeten lezen. Als u alsnog de keuken wilt moet u boven op de 3000 euro die u al had betaald 18000 euro (600%, meer zo als het ticket) euro betalen, anders krijgt u niets. En nu om het kloppend te maken zegt de keuken winkel NIETS, plaatst de keuken waarna je een rekening krijgt van 18000 euro. En wil je dat niet betalen? Dan slopen we er alles weer uit en krijg je niets.
Nog eentje, misschien wel te vergelijken:
Je boekt, en betaald een hotel voor 7 nachten full pension (Retour vlucht) voor 700 euro, bij een goed bekend staand hotel (KLM).
Je komt door vertraging te laat aan. Je kan die ene nacht nog wel blijven slapen maar dan kost het je voor die nacht wel 2100 euro. Je bedankt en gaat die nacht ergens anders (Transavia) voor 500 euro ( zou 700 voor de week zijn) slapen. De volgende dag kom je weer bij je hotel (KLM). Als je optijd wilt intjekken blijkt dat je hele vakantie is vervallen, want dan had je die ene nacht maar voor 2100 euro moeten bij boeken. Want dat staat in de algemeene voorwaardes.
Ok. nog eentje voor de niet zo snel begrijpende... En omdat ik het leuk vind...
Een drie gangen menu a 21 euro.
Ik heb net een gebakje op, dus de eerste gang wil ik over slaan. Je eet de 2e en de derde gang op. Daar is de rekening...Dat is dan 84 euro. Want als u niet ook het voorafje op eet ben ik verplicht u 63 euro extra te rekenen. Staat in onze 32 pagina's Engelse voorwaardes te lezen.
Ik wil geen geld terug van de heen vlucht, die moet dubbel betaald worden, eigen schuld. Maar het was wel fijn geweest, en een kleine moeite om bij het bellen even te vertellen dat ik niet moest zoeken naar een enkelenreis heen maar naar een retour. Dat had me veel tijd, stress, wachten en geld bespaard. Gewoon een stukje service voor een voorwaarde die alleen bedacht is om meer geld te verdienen. Dan had ik die dag bij Transavia een retour gekocht voor 180 euro heen en terug, sterker nog, had ik de verloren dag terug gehad, had ik een dag later terug gegaan.