Pagina 5 van 12

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 18 aug 2013 20:08
door 16again
De geboekte reis was van A naar B naar A. Als je alleen gebruik van het deel van B naar A wil maken, wijzig je dus impliciet de geboekte reis.
De "geboekte reis" zijnde de overeenkomst wijzigt niet, vertrektijden en/of bestemming worden immers niet omgeboekt.

Wat wel wijzigt is uitvoering van de overeenkomst: een deel van de reis wordt niet uitgevoerd, daar kan TS uiteraard geen aanspraak meer op maken, er is ook geen recht op vergoeding van de heenreis.

m.i. strijdig met gangbaar recht dat maatschappij een deel van overeenkomst niet kan uitvoeren omdat klant niet komt opdagen, dit vervolgens de vliegmaatschappij geheel ontslaat van alle bij overeenkomst behorende verplichtingen

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 18 aug 2013 20:13
door Jan 42
Beste Newmickey, lees zelf eens de kleine lettertjes van de Tros:

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

Als dit niet je werk is, dan snap ik werkelijk niet waarom je maar blijft schrijven, elke keer weer het zelfde. Ik denk dat het tijd wordt om je je aan je eigen afspraak te houden nml. hier op te houden met pesten. Je leest de teksten niet, probeert iedereen in het harnas te jagen en bent bezig met mensen te vernederen en je hebt daar hulp van je vriend bij. Dit is mijn eerste TS, ik had niet verwacht hier mensen te treffen als jij. Ik heb geprobeerd het advies op te volgen, je te negeren maar je bent er gewoon op uit om dit topic te laten sluiten door mensen boos te maken.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 18 aug 2013 22:03
door newmikey
Jan 42 schreef: Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Zou dat op uw gebruik van het woord "betweters" slaan of op het feit dat mensen hier het wagen het niet met u eens te zijn?
Je leest de teksten niet, probeert iedereen in het harnas te jagen en bent bezig met mensen te vernederen en je hebt daar hulp van je vriend bij.
Ik geloof niet dat ik hier "een vriend" heb, dit is een openbaar forum waarin sommige mensen het op sommige onderwerpen soms met elkaar eens zijn. Als mensen zich in het harnas gejaagd voelen door iemand die het gewoon niet met ze eens is, zou ik ze adviseren een praatgroepje op te starten voor gelijkgezinden - een forum is dan niet echt de juiste plaats.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 18 aug 2013 22:23
door nevermind
newmikey schreef:
Jan 42 schreef: Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Zou dat op uw gebruik van het woord "betweters" slaan of op het feit dat mensen hier het wagen het niet met u eens te zijn?
Je leest de teksten niet, probeert iedereen in het harnas te jagen en bent bezig met mensen te vernederen en je hebt daar hulp van je vriend bij.
Ik geloof niet dat ik hier "een vriend" heb, dit is een openbaar forum waarin sommige mensen het op sommige onderwerpen soms met elkaar eens zijn. Als mensen zich in het harnas gejaagd voelen door iemand die het gewoon niet met ze eens is, zou ik ze adviseren een praatgroepje op te starten voor gelijkgezinden - een forum is dan niet echt de juiste plaats.

Twee punten.
De eerste ik had het geschreven over de betweters en niet TS!
De tweede jij spreekt toch niet voor het forum, dat mensen het niet met TS eens te zijn.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 18 aug 2013 22:30
door newmikey
nevermind schreef: De tweede jij spreekt toch niet voor het forum, dat mensen het niet met TS eens te zijn.
Ik spreek namens mezelf. Ik heb echter wel gezien dat er ook anderen zijn die het niet eens zijn met TS. Dat jij daar niet aan wilt, is weer geheel jouw probleem.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 18 aug 2013 23:49
door alfatrion
newmikey schreef:Vooralsnog is het een kwestie van "wie eist die bewijst" en hoeft de KLM helemaal niets aan te tonen.
Je kunt je kop in het zand steken, maar daar gaan rechters niet anders door oordelen. Naar vaste rechtspraak draagt de gebruiker, hier KLM, de bewijslast wanneer een beding op de grijze lijst voorkomt. Ik heb het relevante wetsartikel hier geciteerd:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3#p1861653
Ius Mentis schreef:Voorwaarden die op de zogeheten grijze lijst staan, zijn niet zo erg als die op de bovenstaande zwarte lijst. De wet zegt dat ze "worden vermoed onredelijk bezwarend te zijn" (art. 6:237 BW). De gebruiker zal dus een goed verhaal moeten hebben waarom dat in dit geval niet zo is.
http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... rijzelijst
Dit roep ik de hele tijd en wordt door jou de hele tijd genegeerd.
kweenie schreef:De geboekte reis was van A naar B naar A. Als je alleen gebruik van het deel van B naar A wil maken, wijzig je dus impliciet de geboekte reis.
Nee, de overeenkomst hoeft hier niet voor te worden aangepast. Op basis van die overeenkomst had TS al het recht om door KLM van B naar A te worden vervoerd. Dat TS geen gebruik heeft gemaakt van zijn recht om door KLM van A naar B te worden vervoerd doet hier niets aan af.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 00:12
door Harrie Kierie
alfatrion schreef:
estherlah schreef:Ga toch eens fietsen met je stomme, onjuiste voorbeelden.
Dit is niet een respectvolle manier van met andere mensen omgaan. Dat je het niet eens bent met een ander is geen goede reden om je als een vervelend wicht te gaan gedragen.
Vervelend wicht is wel respectvol?

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 00:20
door Josephien12
Harrie Kierie schreef:
alfatrion schreef:
estherlah schreef:Ga toch eens fietsen met je stomme, onjuiste voorbeelden.
Dit is niet een respectvolle manier van met andere mensen omgaan. Dat je het niet eens bent met een ander is geen goede reden om je als een vervelend wicht te gaan gedragen.
Vervelend wicht is wel respectvol?
De betreffende mevrouw neemt niet de moeite om het verhaal van TS en de reacties daarop fatsoenlijk te lezen en geeft een agressieve reactie die als een tang op een varken slaat. Ik denk dat de kwalificatie treffend is.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 00:27
door newmikey
alfatrion schreef: Je kunt je kop in het zand steken, maar daar gaan rechters niet anders door oordelen. Naar vaste rechtspraak draagt de gebruiker, hier KLM, de bewijslast wanneer een beding op de grijze lijst voorkomt.
Denk dat je in bijv. Zaaknummer : 200.042.629/01 kan zien hoe de rechter met die grijze lijst omgaat wanneer het de IATA voorwaarden betreft. In die zaak was dit het vervalbeding. In het onderhavige geval zal de weigering van TS om de heenreis om te boeken tegen bijbetaling (hem aangeboden door de KLM) hem zwaar aangerekend worden en dat zal resulteren in het verwerpen van toepassing van de grijze lijst om de voorwaarden ongeldig te verklaren.

Je had gelijk kunnen hebben als de KLM helemaal niets had gedaan en slechts op basis van de no-show de ticket voor de return flight had gecancelled - ze hebben vaker met dit bijltje gehakt blijkbaar en zolang ze kunnen aantonen dat het tarief wat TS geboden was om alsnog de heenvlucht te kunnen gebruiken het gewone tarief voor die vlucht, voor die dag en voor het late moment van boeking was, heeft TS géén poot om op te staan. TS is dan onredelijk afwijzend tegenover een alleszins redelijke oplossing hem geboden nadat hij verzuimd heeft zich op tijd voor de vlucht te melden.

De grijze lijst vermeldt trouwens ten overvloede "Een wederpartij die bepaalde algemene voorwaarden heeft aanvaard, kan naar de rechter stappen om te eisen dat onredelijk bezwarende clausules vernietigd worden. Dit kan voor consumenten een dure en tijdrovende zaak zijn."

TS zou dan een belangenvereniging moeten vinden die dit uit naam van meerdere consumenten oppakt. Zie je het al voor je? De Consumentenbond die gaat knokken voor het recht van reizigers om te laat te komen voor vluchten? Ik eigenlijk niet zo...

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 00:54
door Josephien12
newmikey schreef: Zie je het al voor je? De Consumentenbond die gaat knokken voor het recht van reizigers om te laat te komen voor vluchten? Ik eigenlijk niet zo...
Als dit jouw interpretatie is wat alfatron en anderen je al 5 pagina´s proberen uit te leggen denk ik dat je het nooit gaat (wilt) snappen.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 01:04
door alfatrion
newmikey schreef:Denk dat je in bijv. Zaaknummer : 200.042.629/01 kan zien hoe de rechter met die grijze lijst omgaat wanneer het de IATA voorwaarden betreft. In die zaak was dit het vervalbeding.
Een verjaringstermijn van 12 maanden wordt doorgaans als niet onredelijk bezwarend beschouwd. De omstandigheid dat de wederpartij 15 maanden niets van zich heeft laten horen weegt hier zwaar. Als de wederpartij eerder wat van zich had laten horen dan was dit beding misschien wel vernietigd.

Hoe dan dit beding moet op zijn merites worden beoordeeld. Het oordeel van de rechter over een beding onder specifieke omstandigheden zegt niets over een ander beding onder andere omstandigheden. Overigens is art. 6:237 sub h BW hier ook van toepassing.
newmikey schreef:In het onderhavige geval zal de weigering van TS om de heenreis om te boeken tegen bijbetaling (hem aangeboden door de KLM) hem zwaar aangerekend worden en dat zal resulteren in het verwerpen van toepassing van de grijze lijst om de voorwaarden ongeldig te verklaren.
Nee, dat is onzin. Niet ingaan op een aanbod van de vliegvaartmaatschappij en 15 maanden lang niets van je laten horen zijn totaal verschillende omstandigheden.
newmikey schreef:TS zou dan een belangenvereniging moeten vinden die dit uit naam van meerdere consumenten oppakt.
Ook dat is onzin. Dit hoeft helemaal niet uit de naam van meerdere consumenten te worden opgepakt. TS kan zelf naar de rechter en als hij gelijk krijgt dan worden het betreffende beding vernietigd voor zijn overeenkomst. Tot de grens van 25 000 euro heb je geen advocaat nodig. Ik raad mensen wel aan om de dagvaarding door een jurist te laten schrijven. De rest kun je zelf doen. Het enige is dat de voorwaarden dan niet voor iedereen zullen worden vernietigd.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 01:18
door newmikey
Josephien12 schreef: Als dit jouw interpretatie is wat alfatron en anderen je al 5 pagina´s proberen uit te leggen denk ik dat je het nooit gaat (wilt) snappen.
Ik zal vast wel van alles niet snappen maar dan mag je me nog één ding uitleggen: dagelijks missen tientallen mensen op honderden vliegvelden hun vlucht en worden dus duizenden tickets ongeldig verklaard. Toch is er al jaren lang géén enkel geval bekend waarin een passagier zich met succes heeft kunnen beroepen op grijze lijsten, onredelijke IATA voorwaarden en wat dies meer zij. Van al die duizenden gevallen, niet één enkele.

TS heeft z'n vlucht gemist en heeft vervolgens een vervangend vluchtaanbod afgeslagen met de tekst, en ik quote: "Ik zei dat ik dan nog even ging kijken bij andere maatschappijen" en u denkt dat dit gewoon kan? Dan ben ik wel tevreden met uw uitleg dat ik dàt in ieder geval nooit zal snappen, nee.

Als u mijn uitleg en die van anderen in dit topic zo uitlegt, gaat u het nooit snappen, vrees ik.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 01:24
door newmikey
alfatrion schreef:TS kan zelf naar de rechter en als hij gelijk krijgt dan worden het betreffende beding vernietigd voor zijn overeenkomst....Ik raad mensen wel aan om de dagvaarding door een jurist te laten schrijven.
Tuurlijk kan TS dat zelf en laat me raden, die jurist gaat dat niet gratis doen. Laat me verder raden, TS kan wàt eisen? Vernietiging van dat deel van de AV dat op zijn terugvlucht betrekking had? (want voor de heenvlucht heeft TS zèlf de keuze gemaakt met HV te vliegen). Stel, in het curieuze geval dat dit ook maar enige kans van slagen had, dat dit inderdaad zou gebeuren...wat zou TS dan krijgen? De helft van z'n ticketprijs retour à €102.50 ? Als er iets misbruik van ons rechtssysteem zou zijn, zou het dat wel zijn!

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 01:28
door Josephien12
newmikey schreef: TS heeft z'n vlucht gemist en heeft vervolgens een vervangend vluchtaanbod afgeslagen met de tekst, en ik quote: "Ik zei dat ik dan nog even ging kijken bij andere maatschappijen" en u denkt dat dit gewoon kan? Dan ben ik wel tevreden met uw uitleg dat ik dàt in ieder geval nooit zal snappen, nee.

Als u mijn uitleg en die van anderen in dit topic zo uitlegt, gaat u het nooit snappen, vrees ik.
Tuurlijk kan dat. Maar dat is ook al vaker uitgelegd.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 07:02
door 16again
newmikey schreef:In het onderhavige geval zal de weigering van TS om de heenreis om te boeken tegen bijbetaling (hem aangeboden door de KLM) hem zwaar aangerekend worden en dat zal resulteren in het verwerpen van toepassing van de grijze lijst om de voorwaarden ongeldig te verklaren.

Je had gelijk kunnen hebben als de KLM helemaal niets had gedaan en slechts op basis van de no-show de ticket voor de return flight had gecancelled - ze hebben vaker met dit bijltje gehakt blijkbaar en zolang ze kunnen aantonen dat het tarief wat TS geboden was om alsnog de heenvlucht te kunnen gebruiken het gewone tarief voor die vlucht, voor die dag en voor het late moment van boeking was, heeft TS géén poot om op te staan. TS is dan onredelijk afwijzend tegenover een alleszins redelijke oplossing hem geboden nadat hij verzuimd heeft zich op tijd voor de vlucht te melden.
Waarom is omboeking van heenreis noodzakelijk, om gebruik te kunnen maken van de terugreis?
Er is gewoon een aanbod gedaan voor alternatieve heenreis, dit staat los van terug reis.

Niet ingaan op het aanbod kan ik niet "onredelijk afwijzend tegenover een alleszins redelijke oplossing" noemen: TS vond immers zelf een alternatief dat bijna 3x goedkoper was.

newmikey schreef:Laat me verder raden, TS kan wàt eisen? Vernietiging van dat deel van de AV dat op zijn terugvlucht betrekking had? (want voor de heenvlucht heeft TS zèlf de keuze gemaakt met HV te vliegen). Stel, in het curieuze geval dat dit ook maar enige kans van slagen had, dat dit inderdaad zou gebeuren...wat zou TS dan krijgen? De helft van z'n ticketprijs retour à €102.50 ? Als er iets misbruik van ons rechtssysteem zou zijn, zou het dat wel zijn!
TS kan vergoeding eisen voor gevolgen die zijn ontstaan door het niet uitvoeren van de overeenkomst. Hier valt onder:
-vergoeding voor gekochte ticket voor alternatieve retourvlucht
-vergoeding voor daarbij opgelopen vertraging, volgens regels welke in luchtvaart gebruikelijk zijn.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 08:41
door newmikey
16again schreef: Niet ingaan op het aanbod kan ik niet "onredelijk afwijzend tegenover een alleszins redelijke oplossing" noemen: TS vond immers zelf een alternatief dat bijna 3x goedkoper was.
Als je éénmaal een overeenkomst gesloten hebt, maakt het niet uit dat je hetzelfde produkt elders goedkoper kan vinden. Dat geldt voor een bankstel net zo goed als voor een vlucht.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 08:57
door nevermind
newmikey schreef:
nevermind schreef: De tweede jij spreekt toch niet voor het forum, dat mensen het niet met TS eens te zijn.
Ik spreek namens mezelf. Ik heb echter wel gezien dat er ook anderen zijn die het niet eens zijn met TS. Dat jij daar niet aan wilt, is weer geheel jouw probleem.
Nou het zijn er niet veel die het niet snappen, wat hier al vele pagina wordt uitgelegd.
Het gros weet , dat deze regeling wel is, maar dat betekend toch niet, dat het altijd zo moet blijven, om de passagier te bestelen, want dit woord is al vaker langs gekomen en treft ook toe.

Dat jij een andere mening hebt mag, maar dat wil niet zeggen, dat je ook gelijk hebt. :wink:

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 10:18
door Jan 42
newmikey schreef:
16again schreef: Niet ingaan op het aanbod kan ik niet "onredelijk afwijzend tegenover een alleszins redelijke oplossing" noemen: TS vond immers zelf een alternatief dat bijna 3x goedkoper was.
Als je éénmaal een overeenkomst gesloten hebt, maakt het niet uit dat je hetzelfde produkt elders goedkoper kan vinden. Dat geldt voor een bankstel net zo goed als voor een vlucht.

Wat een rare vergelijking weer, maar goed, als je dat wilt, dan moet je de vergelijking juist maken: Je koopt een bankstel, betaald hem helemaal. Een dag later koop je een bankstel wat je mooier vind, die betaal je ook. Je zegt tegen de eerste bankwinkel, ik hoef de bank niet meer, ik wil alleen de kussens. Ik zorg zelf voor de afvoer van het overschot als u dat wilt. Denk je dan dat de winkel zegt: "Nee als je niet de poten neemt, dan krijg je de hele bank niet meer, je krijgt alleen de kussens als je het 3 dubbele betaald!

Of wacht, deze!

Je koopt een keuken met apparatuur voor 3000 euro, Je betaald de hele keuken. Een dag later koop je ergens anders een betere magnatron. Je gaat terug naar de keuken winkel en zegt, ik heb de keuken al betaald, ik hoef geen geld terug maar ik heb een andere magnatron voor bij de keuken gekocht. Denk je dan dat de keukenwinkel zegt:"nee meneer, dat gaat niet, het is de hele keuken en anders niet, dat staat in de algemene voorwaarde die net als de KLM 32 pagina's lang en in het Engels is. Dan had u die maar moeten lezen. Als u alsnog de keuken wilt moet u boven op de 3000 euro die u al had betaald 18000 euro (600%, meer zo als het ticket) euro betalen, anders krijgt u niets. En nu om het kloppend te maken zegt de keuken winkel NIETS, plaatst de keuken waarna je een rekening krijgt van 18000 euro. En wil je dat niet betalen? Dan slopen we er alles weer uit en krijg je niets.

Nog eentje, misschien wel te vergelijken:

Je boekt, en betaald een hotel voor 7 nachten full pension (Retour vlucht) voor 700 euro, bij een goed bekend staand hotel (KLM).
Je komt door vertraging te laat aan. Je kan die ene nacht nog wel blijven slapen maar dan kost het je voor die nacht wel 2100 euro. Je bedankt en gaat die nacht ergens anders (Transavia) voor 500 euro ( zou 700 voor de week zijn) slapen. De volgende dag kom je weer bij je hotel (KLM). Als je optijd wilt intjekken blijkt dat je hele vakantie is vervallen, want dan had je die ene nacht maar voor 2100 euro moeten bij boeken. Want dat staat in de algemeene voorwaardes.

Ok. nog eentje voor de niet zo snel begrijpende... En omdat ik het leuk vind...

Een drie gangen menu a 21 euro.
Ik heb net een gebakje op, dus de eerste gang wil ik over slaan. Je eet de 2e en de derde gang op. Daar is de rekening...Dat is dan 84 euro. Want als u niet ook het voorafje op eet ben ik verplicht u 63 euro extra te rekenen. Staat in onze 32 pagina's Engelse voorwaardes te lezen.

Ik wil geen geld terug van de heen vlucht, die moet dubbel betaald worden, eigen schuld. Maar het was wel fijn geweest, en een kleine moeite om bij het bellen even te vertellen dat ik niet moest zoeken naar een enkelenreis heen maar naar een retour. Dat had me veel tijd, stress, wachten en geld bespaard. Gewoon een stukje service voor een voorwaarde die alleen bedacht is om meer geld te verdienen. Dan had ik die dag bij Transavia een retour gekocht voor 180 euro heen en terug, sterker nog, had ik de verloren dag terug gehad, had ik een dag later terug gegaan.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 10:48
door alfatrion
newmikey schreef:Ik zal vast wel van alles niet snappen maar dan mag je me nog één ding uitleggen: dagelijks missen tientallen mensen op honderden vliegvelden hun vlucht en worden dus duizenden tickets ongeldig verklaard. Toch is er al jaren lang géén enkel geval bekend waarin een passagier zich met succes heeft kunnen beroepen op grijze lijsten, onredelijke IATA voorwaarden en wat dies meer zij. Van al die duizenden gevallen, niet één enkele.
Jij hebt geen enkel geval kunnen aanwijzen waarbij de rechter heeft aangegeven dat deze voorwaarden redelijk zijn.
newmikey schreef:Tuurlijk kan TS dat zelf en laat me raden, die jurist gaat dat niet gratis doen. Laat me verder raden, TS kan wàt eisen?
TS kan vernietiging eisen van het beding dat zijn ticket ongeldig verklaart, vergoeding van het ticket dat hij heeft moeten kopen, vergoeding voor gemaakte telefoonkosten, de wettelijke rente ad 3% op jaarbasis, de wettelijke incassokosten ad 15-18,15% (met een minimum van 40-48,40 euro) en de proceskosten.
newmikey schreef:Als je éénmaal een overeenkomst gesloten hebt, maakt het niet uit dat je hetzelfde produkt elders goedkoper kan vinden.
Maar als het zelfde product elders goedkoper kan vinden dan mag ik het best nog een keer kopen. Ik ben niet verplicht om naar de leverancier te gaan die duurder is.

Re: Pas op!!! Heen vlucht gemist?= Terug vlucht weg!

Geplaatst: 19 aug 2013 11:02
door newmikey
Tegen de tijd dat de EU de op poten staande "Air Passenger Rights Revision" gaat aannemen zal je de door jou gewenste situatie gaan tegenkomen. Daar wordt dit namelijk specifiek in genoemd, samen met de op dit forum vaak voorkomende naamkwesties:
Misspelt names

Under the proposal, the passenger may request – free of charge – the correction of spelling mistakes in his name up to 48 hours before departure.

No Show policy (partial use of ticket /return flights)

Following complaints from passengers, the proposal establishes that a passenger may not be denied boarding on the return flight of his ticket on the grounds that he did not take the outbound part of the return ticket.
Het voorstel is echter van maart van dit jaar dus het kan nog wel even duren vóór er een voorstel tot nieuwe regelgeving ligt en voor dat die regelgeving überhaupt getoetst gaat worden. Je mag dan ook verwachten dat luchtvaartmaatschappijen hun tarieven gaan aanpassen zodat alle vlucht trajecten apart geprijsd worden (zoals bijv. Transavia nu al doet). Dàn en dàn alleen zou het redelijk zijn zo'n regel in te voeren want dan koop je eigenlijk altijd letterlijk twee enkeltjes die ieder onderworpen zijn aan afzonderlijke voorwaarden.

Het lijkt me een stuk simpeler worden om je vlucht te missen, maar we zullen er een veer voor moeten laten: de bodemtarieven die airlines rekenen voor sommige heen/terug combinaties zullen vrijwel zeker verdwijnen.