Ik vind dat, als jij er last van hebt, jij je eigen conclusies moet trekken. Zoals gezegd, ik heb een parfumallergie. Bijzonder vervelend, en als je weet hoeveel chemische luchtjes overal in zitten omdat mensen het anders niet eens meer ruiken... en toch ga ik geen actie ondernemen, omdat ik weet dat het geen nut heeft. Ik pas me aan.gezondheid schreef:Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat mensen geen klachten ervaren en die moet je wel serieus nemen vind ik. Dus jij bent van mening witte angora dat zolang het nog niet aangetoond is, je gewoon door moet gaan met het product?
Ik heb een allergie voor graspollen, hooikoorts dus. Idem dito. Met warm weer blijf ik meer binnen, is ook prettiger voor de ogen, ook vanwege die allergie. Ik kan toch moeilijk gaan eisen dat al het gras op alle plaatsen waar ik kom vervangen wordt door straattegels, is het wel?
Verder heb ik de ziekte van meniëre. Daar zitten een aantal triggers aan. Drukte, bepaald soort licht, enzovoorts. Moet ik dan de ME inschakelen om de straat schoon te vegen als ik ergens wil winkelen, omdat ik anders het risico loop op duizeligheid en evenwichtsstoornissen, plus, bij een aanval, een verdere vermindering van het gehoor? Kom nou... ik ken de verschijnselen, ik ken de triggers, ik heb geleerd waar globaal genomen de grenzen liggen, en ik heb geleerd soms te kiezen ergens te zijn waar ik beter niet kan zijn, gewoon omdat ik het wil, omdat ik ook nog eens onder de mensen wil zijn... Als ik klachten krijg, jammer dan, daar heb ik voor gekozen, ook als het nog dagenlang aanhoudt...
Dan hebben we nog eens de slechthorendheid, de Asperger, een aantal PTSS-en, en nog wat grappen... Kortom, als alles naar mijn zin en beleving zou moeten zijn, zou de aarde een steriel plekje zonder enig leven worden. Dat lijkt me ook niet realistisch, of wel dan?