LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is wel zeker, dan niet alleen mensen zonder baan voor de voedselbank in aanmerking komen.

Blij zijn met een baan = 1 ding, maar ook dan kun je afhankelijk zijn van de voedselbank.
Dat klopt. http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... lbank.html

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door mika21 »

Chocomelk schreef:Tenormin, krijgt jou kennis wasmiddelen van voedselbank ?
Ja, bij onze VB wel na een inzamelingsactie bij een supermarkt.

Volkstuintje is bij ons een groot succes!

En de cliënten worden volledig gescreened, het is niet zo: ik heb geen zin om boodschappen te doen, ik ga maar eens langs!

Ik werk als vrijwilliger bij de VB en aan de koffie tafel wil je niet weten hoe de mensen in hun situatie terecht zijn gekomen en soms van minder dan 100 euro per WEEK uit moeten komen, ook gezinnen.
Wat hebben ze ook nog nodig: luiers, waspoeder, toiletpapier etc. etc. etc. etc.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, bij onze VB wel na een inzamelingsactie bij een supermarkt.

Volkstuintje is bij ons een groot succes!

En de cliënten worden volledig gescreened, het is niet zo: ik heb geen zin om boodschappen te doen, ik ga maar eens langs!

Ik werk als vrijwilliger bij de VB en aan de koffie tafel wil je niet weten hoe de mensen in hun situatie terecht zijn gekomen en soms van minder dan 100 euro per WEEK uit moeten komen, ook gezinnen.
Wat hebben ze ook nog nodig: luiers, waspoeder, toiletpapier etc. etc. etc. etc.
Fijn dat een deskundige reageert: wat het verhaal van mijn vriendin bekrachtigd over screening. Denk wel dat de pakketten per regio verschillen. Als u, als connaisseur, nog even wilt schrijven over de data van vleeswaren e.d. Hoe U als Voedselbank ermee om moet gaan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:
Natuurlijk, je kan niet zomaar op de bonnefooi naar de voedselbank.
.

Dat bedoel ik niet, ik bedoel over de spullen die over datum zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mika21 schreef: Ik werk als vrijwilliger bij de VB en aan de koffie tafel wil je niet weten hoe de mensen in hun situatie terecht zijn gekomen en soms van minder dan 100 euro per WEEK uit moeten komen, ook gezinnen.
Wat hebben ze ook nog nodig: luiers, waspoeder, toiletpapier etc. etc. etc. etc.
Gezin met 1 kind vind ik 100 euro toch redelijk of ben ik nu raar ?


eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:
mika21 schreef: Ik werk als vrijwilliger bij de VB en aan de koffie tafel wil je niet weten hoe de mensen in hun situatie terecht zijn gekomen en soms van minder dan 100 euro per WEEK uit moeten komen, ook gezinnen.
Wat hebben ze ook nog nodig: luiers, waspoeder, toiletpapier etc. etc. etc. etc.
Gezin met 1 kind vind ik 100 euro toch redelijk of ben ik nu raar ?

Op deze vraag wil je toch geen antwoord hebben. :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
mika21 schreef: Ik werk als vrijwilliger bij de VB en aan de koffie tafel wil je niet weten hoe de mensen in hun situatie terecht zijn gekomen en soms van minder dan 100 euro per WEEK uit moeten komen, ook gezinnen.
Wat hebben ze ook nog nodig: luiers, waspoeder, toiletpapier etc. etc. etc. etc.
Gezin met 1 kind vind ik 100 euro toch redelijk of ben ik nu raar ?
Lijkt mij ook. Niks raars aan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:
mika21 schreef: Ik werk als vrijwilliger bij de VB en aan de koffie tafel wil je niet weten hoe de mensen in hun situatie terecht zijn gekomen en soms van minder dan 100 euro per WEEK uit moeten komen, ook gezinnen.
Wat hebben ze ook nog nodig: luiers, waspoeder, toiletpapier etc. etc. etc. etc.
Gezin met 1 kind vind ik 100 euro toch redelijk of ben ik nu raar ?
Lijkt mij ook. Niks raars aan.
En zonder kind?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

@puma

Wat de regels zijn om in aanmerking te komen bij een voedselbank, is al vaker langs geweest.

Hier wordt gesteld, dat een gezin met 1 kind voldoende heeft aan euro 100.00 per week.
Dit is voor mij te weinig om te leven en teveel om te sterven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door ciske »

eleven schreef:
Gezin met 1 kind vind ik 100 euro toch redelijk of ben ik nu raar ?
Lijkt mij ook. Niks raars aan.

En zonder kind?
Dan helemaal.
Laatst gewijzigd door ciske op 13 dec 2013 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door puma73 »

eleven schreef:@puma

Wat de regels zijn om in aanmerking te komen bij een voedselbank, is al vaker langs geweest.

Hier wordt gesteld, dat een gezin met 1 kind voldoende heeft aan euro 100.00 per week.
Dit is voor mij te weinig om te leven en teveel om te sterven.
Dat is 400 euro per maand, als dat gewoon weekgeld is dan is dat voldoende om per week rond te komen. Bij bewind voering en voldoende ruimte krijgt een gezin met 1 kind 80 euro per week. En zelfs dan krijgt men geen voedselbank.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:Dat is 400 euro per maand, als dat gewoon weekgeld is dan is dat voldoende om per week rond te komen. Bij bewind voering en voldoende ruimte krijgt een gezin met 1 kind 80 euro per week. En zelfs dan krijgt men geen voedselbank.
Juist dat moet voldoende zijn die 100 euro per week als er niet meer geld is om
van te leven dan moet het kunnen.
Zijn niet veel extraatjes en lekkers bij maar je kan er gewoon goed van eten.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door mika21 »

Hoe dan ook, het is geen vetpot 100 euro of niet, dan snappen we allemaal. En zoals een client eens zei: de extratjes vallen af, ik zou zo graag eens een bloemetje voor mijn vrouw kopen.
Wat denken jullie van verjaardagen van de kinderen, zij kunnen niets iets leuks/lekkers trakteren op school, zeker geen feestje geven.

Het is niet aan ons om te oordelen of iemand van 100 euro rond zou moeten kunnen komen.

De houdbaarheidsdatum. Iets wat over de datum is, wordt beslist niet meegegeven en dan is het jammer maar helaas, het wordt weggedaan.

Aansluitend: de waren autoriteit komt regelmatig langs om daarop te controleren, ook onverwachts kunnen ze op de stoep staan.
Ook worden de koelkasten en diepvrieskisten op temperatuur en hygiëne gecontroleerd.
Is het niet in orde? De eerste keer een waarschuwing en daarna is het toch echt een boete. En dat willen we toch voorkomen.

En dan nog een compliment aan alle vrijwilligers die zich inzetten voor anderen die het minder hebben. Ik ben 1 middag in de week daar, maar de 'trekkers van de kar' hebben er een dagtaak aan.

Ik zou zeggen: kom maar eens een middagje langs en oordeel dan.

Voor jullie allemaal fijne kerstdagen, ik denk dat er genoeg mensen zijn die het met minder eten moeten doen dan wij.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mika21 schreef: De houdbaarheidsdatum. Iets wat over de datum is, wordt beslist niet meegegeven en dan is het jammer maar helaas, het wordt weggedaan.
Weet 100% zeker dat het hier wel gebeurd is maar kan een fout zijn maar dan word het niet
goed gecontroleerd want dit is niet de eerste keer namelijk.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Hoe dan ook, het is geen vetpot 100 euro of niet, dan snappen we allemaal.
Helaas snappen sommige dat niet, want zij hebben meer te besteden dan de 100 euro.
Maar ik zou graag iemand aan het word zien, die van de voedselbank moet leven, dan denk ik, dat er andere verhalen naar boven komen.
Ik blijf erbij, dat mensen makkelijk over ander kunnen oordelen, als zij niet in een situatie zitten, dat geldt namelijk voor meer dingen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door mika21 »

Chocomelk schreef:
mika21 schreef: De houdbaarheidsdatum. Iets wat over de datum is, wordt beslist niet meegegeven en dan is het jammer maar helaas, het wordt weggedaan.
Weet 100% zeker dat het hier wel gebeurd is maar kan een fout zijn maar dan word het niet
goed gecontroleerd want dit is niet de eerste keer namelijk.
Ik heb het over de VB waar ik werk. Ik kan niet spreken over VB algemeen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door mika21 »

eleven schreef:
Hoe dan ook, het is geen vetpot 100 euro of niet, dan snappen we allemaal.
Helaas snappen sommige dat niet, want zij hebben meer te besteden dan de 100 euro.
Maar ik zou graag iemand aan het word zien, die van de voedselbank moet leven, dan denk ik, dat er andere verhalen naar boven komen.
Ik blijf erbij, dat mensen makkelijk over ander kunnen oordelen, als zij niet in een situatie zitten, dat geldt namelijk voor meer dingen.
Ik zou zeggen: kom langs en drink een kopje koffie mee en luister maar eens wat er zo aan tafel aan de orde komt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Weet 100% zeker dat het hier wel gebeurd is maar kan een fout zijn maar dan word het niet
goed gecontroleerd want dit is niet de eerste keer namelijk.
Hoe weet je het?
Help je daar in de VB, want een vreemde mag daar niet komen kijken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door ciske »

100 euro per week , alleen kan ieder mens van rondkomen.

Gesloten