Dag mensen,
ook ik ben inmiddels twee keer gebeld door mensen van deze loterij. Ze vertelden me eerst dat ze van de Staatsloterij waren, dus ik ging er eerst vanuit dat het de Nederlandse staatsloterij was. De eerste keer vertelden ze mij dat ik door de Consumentenbond speciaal geselecteerd was als één van de weinige om 5 loten te ontvangen met gegarandeerde prijs van 125 euro en winstkansen van 96%. Ze deden het overkomen alsof deze loten gratis zouden zijn. Omdat ik het niet geheel vertrouwde, aangezien ik niet lid ben van de Consumentenbond heb ik toen doorgevraagd hoe het precies zat. Hier konden ze me geen duidelijk antwoord op geven. Uiteindelijk bleek dat het me 12,50 euro per lot zou gaan kosten, dus totaal 62,50 euro. Hierop heb ik gezegd dat ik eerst meer wilde weten over de voorwaarden en meer informatie op papier wilde zien over hun loterij voor ik er op in kon gaan. Deze informatie konden ze me niet opsturen, het enige wat ze me wilden geven was hun site:
http://www.skl.de
Toen ik die ging bekijken, kwam ik er pas achter dat het een Duitse loterij was, vervolgens kwam ik op de site van de consumentenbond dit bericht tegen:
Ga niet in zee met vage loterij. Toen kwam ik ook al dit forum tegen, en ontdekte ik dat deze loterij dus ook nog een illegaal is in Nederland. Ik had afgesproken dat ze me na een week weer zouden bellen en zo gebeurde.
Dus ik werd gebeld door ene meneer de Jong van de loterij. Deze keer werd er opvallend genoeg niks gezegd over de Consumentenbond, wel weer prachtige verhalen over grote prijzen en winstkansen van 96% en dat ik gemiddeld in ieder geval 625 euro zou winnen.
Ik heb toen wederom doorgevraagd en een beetje de tegenaanval ingezet. Allereerst gevraagd hoe het kon dat ze me via de Consumentenbond zouden hebben geselecteerd, terwijl die daar niks vanaf weet en zelfs zo'n bericht op hun site plaatsen. Hier werd helemaal niet op ingegaan, er werden weer verhalen begonnen over grote prijzen en dat er echt mensen waren die die prijzen wonnen.
Op mijn opmerking dat zij een illegale loterij waren in Nederland, en dus dit telefoontje van hun en hun manier van werken ook niet legaal was, antwoordde hij me dat als dat echt zo zou zijn, ze allang gestopt waren door de overheid of de rechter.
Verder vroeg ik hem hoe hij eigenlijk bij zo'n bedrijf durfde en wilde werken. Om zo onschuldige mensen te bellen, mooie praatjes voor te houden en zo geld af te troggelen, terwijl hij zelf ook wel weet dat het geen zuivere koffie is waar hij mee bezig is. Hierop verzekerde hij me, dat hij zelf ook ooit eens gebeld is en heeft meegedaan met de loterij en dat dit hem zo goed bevallen is dat hij nu ook hier werkte.. (lijkt bijna wel een sekte...)
Uiteindelijk ook gevraagd waar ze nou precies vandaan bellen. Hierop antwoordde hij me dat hij op het hoofdkantoor van de SKL in Nederland zat, in Hoogvliet bij Rotterdam.
Uiteindelijk heb ik gevraagd of ik zijn baas kon spreken, omdat hij niet al mijn vragen kon beantwoorden. Zijn baas zou echter niet aanwezig zijn, maar later zouden ze me opnieuw terugbellen als zijn baas wel aanwezig was en dan kon ik zijn baas spreken.
Tot op heden heb ik echter niks meer gehoord en eigenlijk verwacht ik dat ook niet meer, maar wat mij wel duidelijk is, is dat dit gewoon een stelletje oplichters zijn, die uitzijn op je rekeningnummer en dus op je geld, met hele mooie praatjes.
Wat mij betreft zou hier snel iets aan moeten gebeuren, want dit soort rare bedrijven moeten liever vandaag dan morgen gestopt worden!