LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte parkeerbon 59 euro

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jolijn

Re: Onterechte parkeerbon 59 euro

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Jolijn schreef:@ssien: gefeliciteerd. :) Je bezwaar is goed, inhoudelijk gelezen, compliment.

Jolijn » 23 feb 2014 13:21
Als je bezwaar getoetst worden aan de begrippen 'redelijkheid en billijkheid' geef ik je een kans.

@puma Dit soort toewijzingen scheppen uitzonderingen.
Prima toch? Daar is niks mis mee. De geest van de wet is belangrijker dan de letter.
Daar is genoeg mis mee, dan kan iedereen overal gaan parkeren en zeggen `ik heb betaald´ en wordt de zin van het parkeren op bepaalde gereserveerde plaatsen compleet overbodig. Heeft helemaal niks met rede en billijkheid te maken. Gewoon hard schreeuwen en wie weet helpt het.
Je bent een zwartkijker.
Waarom zou iedereen overal gaan parkeren??!
De zin van het parkeren op bepaalde gereserveerde plaatsen wordt helemaal niet overbodig gemaakt, door 1 persoon die per abuis net buiten die gereserveerde plaatsen heeft geparkeerd, een boete krijt te schelden.
TS heeft niet hard geschreeuwd, maar fatsoenlijk onderbouwd.
Wie niet van de letter van de wet durft af te wijken, zou dit soort zaken niet mogen behandelen.
Voor dit werk is genuanceerd kunnen denken van belang.

Ga nu gewoon eens uit van het goede in de mens

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Gefeliciteerd. Al blijft het natuurlijk zo dat je in feite niet voldoende had betaald, aangezien je alleen in een beperkt gebied tegen gereduceerd tarief had mogen parkeren.

Maar ik vind het goed dat ze hier ook rekening houden met je goede bedoelingen en je goede wil. En dat ze de redelijkheid ook bekijken.

ssienn

Ongelezen bericht door ssienn »

kweenie schreef:Gefeliciteerd. Al blijft het natuurlijk zo dat je in feite niet voldoende had betaald, aangezien je alleen in een beperkt gebied tegen gereduceerd tarief had mogen parkeren.

Maar ik vind het goed dat ze hier ook rekening houden met je goede bedoelingen en je goede wil. En dat ze de redelijkheid ook bekijken.
Dank je wel..

Wat je stelt klopt alleen niet. Zowel de zone waarin ik stond als de zone waarin ik had moeten staan hanteren hetzelfde tarief, namelijk 0.50 cent per 18 min.

Ik stond verkeerd, maar had in feite wel voldoende betaald

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

kweenie schreef:Gefeliciteerd. Al blijft het natuurlijk zo dat je in feite niet voldoende had betaald, aangezien je alleen in een beperkt gebied tegen gereduceerd tarief had mogen parkeren.

Betaald parkeren in de gemeente is een belastingmaatregel en niks meer dan dat.

Niet betalen is daarmee ook geen verkeersovertreding als door rood rijden, parkeren op plekken waar dat is verboden, niet handsfree bellen etc.
De belasting wordt niet geind door politieagenten, maar door toezichthouders van de gemeente die onder de afdeling financien vallen. Het is in strikt juridische zin ook geen boete die u heeft ontvangen maar een naheffingsaanslag.

Het enige wat daarmee van belang is om te bepalen of de verschuldigde belasting wel/niet is voldaan.

Misschien herinneren jullie nog de zaak van het weggewaaide bonnetje. Ook toen ging de parkeerder vrijuit omdat hij later kon aantonen dat hij wel degelijke de verschuldigde belasting had betaald.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ssienn schreef:

Dank je wel..

Wat je stelt klopt alleen niet. Zowel de zone waarin ik stond als de zone waarin ik had moeten staan hanteren hetzelfde tarief, namelijk 0.50 cent per 18 min.

Ik stond verkeerd, maar had in feite wel voldoende betaald

In aangepaste vorm dan maar.

Gefeliciteert ! Zo zie je maar dat diverse zich hierin geheel verkeerd hebben be & geoordeelt.
Leuk en toppie dat je terugkoppeling geeft.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Leo The Emperor schreef:Misschien herinneren jullie nog de zaak van het weggewaaide bonnetje. Ook toen ging de parkeerder vrijuit omdat hij later kon aantonen dat hij wel degelijke de verschuldigde belasting had betaald.

Is dit niet ondervangen dat er wordt gesteld dat de parkeerder een plicht heeft om dit te controleren ?

Inderdaad mij ook destijds gelukt om kwijtschelding te verkrijgen vanwege weggewaaide bonnetje :mrgreen:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was de zone grens duidelijk aangegeven?

Als je bij de verkeerde automaat een bonnetje trekt of de code van andere straat invoerde, dan heb je ook betaald en is de kans op geseponeerd worden erg groot.

Gewoon met betaalbewijs aantonen dat er om 15.00 uur voor jou betaald was en voor welke zone.
Meestal is de grens, maakt niet uit of hetzelfde of ander tarief is vaak zo onduidelijk aangegeven of niets aangegeven dat je een zeer grote kans maakt dat het geseponeerd word om die reden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

stofzuigertje schreef:Was de zone grens duidelijk aangegeven?

Als je bij de verkeerde automaat een bonnetje trekt of de code van andere straat invoerde, dan heb je ook betaald en is de kans op geseponeerd worden erg groot.

Gewoon met betaalbewijs aantonen dat er om 15.00 uur voor jou betaald was en voor welke zone.
Meestal is de grens, maakt niet uit of hetzelfde of ander tarief is vaak zo onduidelijk aangegeven of niets aangegeven dat je een zeer grote kans maakt dat het geseponeerd word om die reden.

Het is opgelost hoor. :lol:
Toch eens de rest van de berichten ook lezen. :wink:

Gesloten