LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door JH »

las-tig heeft te vroeg gejuicht, dat is nu wel duidelijk !
dexia geeft het heus niet zo een twee drie op helaas of dachten jullie van wel !

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dhr. Rudy Willems heeft gevraagd het volgende aertikel te plaatsen, bij deze:

(Ton wil je dit voor mij plaatsen? Rudy)



DHR. BRUNEEL VAN DEXIA DOOLT.



Wie verwacht had, dat Dexia na de genomen beslissingen van DSI met houtsnijdende reacties en steekhoudende argumenten zal komen, moet teleurgesteld zijn.

Bij nader inzien, is het verstandig niet veel waarde te hechten aan de uitspraken van de Heer Bruneel: het is geenszins een orakel van Delphi. Wat wél duidelijk gebleken is, dat hoewel DSI, uit plichtsbesef de hand boven Dexia’s hoofd houdt als Bank, Dhr. Bruneel kennelijk niet zo prat op gaat. En gelijk heeft hij

in dit geval: immers wat DSI biedt is niets anders dan een rotte vis! DSI voegt een verzekering toe aan de leaseproducten en hierdoor wordt de overeengekomen contract in feite gewijzigd: niet in het voordeel van de gedupeerden, in tegendeel: naar het moet schijnen, een beschermde maatregel voor de consument, echter in werkelijkheid niets anders dan een aanvulling op het ingehouden “inleggeld” (rente) om de fifty fifty basis te bereiken, een norm die DSI goed ligt; het bedrijfsleven wordt hierbij tegemoetgekomen en het claim-cultuur wordt tegelijkertijd tegengehouden. Deze richtlijn is even oud als DSI zelf.



Dhr. Bruneel vindt het onacceptabel, dat DSI de individuele omstandigheden buiten beschouwing heeft gelaten bij zijn overwegingen. Als gedupeerden vinden wij Dhr. Bruneel zeer merkwaardig! Indien Dhr.

Bruneel zelf, rekening had gehouden met de individuele omstandigheden en de draagkracht bij het verkoop van de leaseproducten aan kinderen, studenten en gewone werkende mensen, dan was vandaag de dag de ellende niet zo talrijk geweest. Hiermede geeft Dexia aan hoe onstabiel hun inzicht is in het geheel deze zaak: zij blijven gokken, maar in feite zien zij het bos niet meer door de bomen!



Zelfs voor een niet oplettende mens slaat Dhr. Bruneel door als een blinde vink: Het is waar dat in Nederland geen regelgeving bestaat, die zegt dat effectenlease producten een verzekering tegen koersdalingen in zich moeten hebben. Maar is er dan wel een regelgeving, die zegt, bij het tegenovergestelde, dat bij koersstijgingen een handhaving van de aankoopkoersen van de aandelenpakketten in zich moeten hebben, zoals opgenomen in de structuur van de Winstverdriedubbelaar?

Of, is dit laatste tot stand gekomen met het oog op het feit, dat de aankoopkoersen, gezien de omstandigheden, onmogelijk zouden kunnen stijgen, maar dalen en daarom deze ingebouwde maatregel uit eigen belang om de “restschulden” sneller doen “stijgen” en tevens koersen als die van KPN kunstmatig hoog houden, zodat de KPN met zijn “gouden aandelen” niet bankroet ging? Minister Zalm zal hierover alles weten, indien hij dat wil of niet wil!!



Over het geheel gezien, hoe ernstig men ook wil zijn, kan deze reactie van Dhr. Bruneel niet au serieux

genomen worden. En zoals eerder hier op het forum reeds opgemerkt : hier gaat het om tijd te winnen, om méér mensen te kunnen knevelen en afpersen en vervolgens voor het gerecht te gooien. Het gaat om macht en misbruik ervan en wat dit betreft hebben zij allemaal boter op hun hoofd!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door aert0001 »

UP

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Hans A »

En zoals eerder hier op het forum reeds opgemerkt : hier gaat het om tijd te winnen, om méér mensen te kunnen knevelen en afpersen en vervolgens voor het gerecht te gooien.
Is toch positief! Schiet het tenminste een beetje op en DEXIA staat op steeds meer verlies!

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Adriaan »

Mensen die gedagvaard zijn hebben al een grote voorsprong op de rest :shock:

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Adriaan dat hoeft helemaal niet. Misschien in huurkoop gevallen. Mensen raken verward en staan niet met de benen op de grond. Elk verhaal is anders en Dexia moet je nooit onderschatten.

Het is en blijft een bank.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Sonja »

De GEDUPEERDEN moet men niet onderschatten.

HET IS GEDAAN MET DEZE PRAKTIJKEN.
NOG WAT SPRONGEN VAN DE KAT IN HET NAUW
EN DAN IS HET KLAAR.

DE RESTSCHULD DENK IK NIET EENS AAN,
DE INLEG TERUG, DAAR RICHT IK MIJ OP.

SONJA.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Hollander »

De inleg terug, daar reken ik niet eens op.

De restschuld HONDERD PROCENT kwijtschelden, daar richt ik mij op.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Sonja »

Okey, eerst het een , en dan het ander.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Dit onderwerp wordt ook weer steeds langer.. en wat stelt het voor?
Geplaatst op 20 Feb 2004 21:03 door las-tig


--------------------------------------------------------------------------------

Ten eerste vraag ik mij af of diegene die zo vreselijk negatief reageren wel gedupeerde zijn van Dexia of alleen sensatiezoekers.

Ten tweede is mij persoonlijk door Dexia mede gedeeld dat mijn restschuld werd kwijt gescholden, dit is telefonisch gedaan in opdracht van het kantongerecht omdat Dexia tot en met vandaag de kans hadden om met een tegen voorstel te komen.
Dat tegenvoorstel waar zij de kans voor hadden werd hun maandag door de rechtbank kenbaar gemaakt. ( dus weinig tijd).
Waarom ik niet voor de inleg en rente ben gegaan??
Dat was wel mijn vordering maar aangezien ik nu blij ben dat ik schuldvrij ben, niet bkr geregistreerd en geen vrij meer hoef te maken voor het kantongerecht heb ik met dit voorstel ingestemd.
Ik heb een gezin dus ook andere dingen aan mijn hoofd.

Maar geloof wat je wilt geloven jullie zitten ermee en ik niet meer!!!!
Beste mensen, lees eens goed wat er staat! Dit kan toch niet! Wat zijn we toch (nog steeds) goed gelovig! Dexia die telefonisch meldt dat de restschuld is kwijtgescholden in opdracht van het kantongerecht!!! :lol:

Hebben we al niet eens een topic gehad van iemand wiens probleem was opgelost? Leuk, héél leuk hoor!

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Geplaatst op 25 Feb 2004 07:54 door jan2


--------------------------------------------------------------------------------

Albert, voor mensen met jouw interesses zijn er toch chatboxen?.
Jan 2 speelt op de man. Waar is jouw commentaar. :shock:
Laatst gewijzigd door Harry 12 op 02 mar 2004 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door john uit goirle »

hoi, mede geduppeerden van legio enz ...dexia.

allereerst ben ik ook een van de gedupeerden van zo'n telefonische werving actie van legio ik heb toen ook die mooie praatjes geloofd en mij laten voorliegen door de medewerkers van het callcenter.
ik heb me van die kado korting overeenkomsten laten aansmeren
3 stuks.
vandaag na het stoppen van de betaling ook een herinnering gehad dat ik achterstond met de betaling. maar het is ze nog niet duidelijk dat ik de machtiging heb ingetrokken blijkbaar en de afschrijving weer heb terug gevorderd van de afgelopen maand. ze zijn zo blind als een mol blijkbaar. een plus een is toch duidelijk twee dus als ik de machtiging intrek en mijn geld terug vorder dat was afgeschreven gaat er nog geen lampje branden.

maar ja ik laat het gewoon lopen en wacht wat betere briefwerk af van hun. het is me nog niet ontgaan dat ik achter stond met betalen.
maar ja nu maar afwachten waar ze nu meeekomen. van mij horen ze voorlopig even niets.
als het er op aankomt dan pas ga ik het via een advokaat doen.
wel alvast een advokaat gezocht in tilburg. die ook aanbevolen was op een van de site's.

voorlopig geen reactie geven en gewoon doen of ik uit mijn neus bloed.
ze zoeken het maar uit. ik heb er het gedul echt wel voor.
ik wordt er alleen maar steeds wijzer door en heb de tijd om lekker alle reactie op het forum te screenen wat ik allemaal kan aanvoeren.

alle standard formulieren die je moet invullen die door hun geleverd worden zal ik nooit gebruiken. wat die zijn altijd opgesteld voor ons weer voor het blok te zetten en wederom een oor aan te naaien.

ik ga ook de strijd aan met die bloedzuigers.
ik heb mijn overeenkomsten gemaakt met legiolease en niet met dexia. dus dexia kan wel schermen met hun voorwaarden maar die zijn van een later tijdstip en van hun.. en niet van legiolease praktijken.
deze zitten vol met hiaten en zijn onder valse voorwendsellen verkocht.

ik wens ieder veel suc6 met zijn zaak en klachten tegen dexia en hoop dat we door de hoeveelheid zaken alleen steeds sterker staan en worden. we moeten zo'n instelling toch wel klein zien te krijgen.



mvg,
john

gast_58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door gast_58 »

Beste mensen, lees eens goed wat er staat! Dit kan toch niet! Wat zijn we toch (nog steeds) goed gelovig! Dexia die telefonisch meldt dat de restschuld is kwijtgescholden in opdracht van het kantongerecht!!!

Hebben we al niet eens een topic gehad van iemand wiens probleem was opgelost? Leuk, héél leuk hoor
Ikwaseenbeetjedom,

ik vind je wederom zó slim, echt waar!

Ilse

(dit overigens in tegenstelling tot Harry 12)

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door rust »

Lastig houdt zich angstvallig stil

las-tig
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2004 14:10

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door las-tig »

Sorry hoor ikwaseenbeetjedom en Harry12 en wie dan ook nog meer
Wie is er nou dom???

Ja hier is Las-tig weer en ja ik heb al bericht gekregen van Dexia.
Alles staat zwart op wit op papier van hun advocaat met daarbij de vriendelijke mededeling dat er met derden niet gepraat mag worden over deze afspraak.
Dit moest ondergetekend voor accoord terug worden gestuurd.

Wat mij nou het meest stoort is jullie kijk op andere mensen dat achterlijke jaloerse gedrag van wat jullie niet kunnen, dat kan een ander ook niet.
Misgunnen jullie mij een overwinning, waarrom wordt ik dan overspoeld met mailtjes van iedereen en beantwoord ik de meeste ook nog (zo stom ben ik nou)

Nee ik vind dit niet interessant om te doen, dit kost mij alleen maar tijd.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Klinkt best interessant is dus niet te controleren. Gefeliciteerd hoor, onder voor behoud, dan maar.

prutvogel
Berichten: 112
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door prutvogel »

Geloof toch die klinklare onzin niet.

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door Adriaan »

Het is best las_tig om dit te geloven. :roll:

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door memo »

Las-tig,

Ik gun je van harte met je overwinning, gefeliciteerd.

groetjes

prutvogel
Berichten: 112
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:58

Re: GEWONNEN VAN DEXIA/LEGIO LEASE

Ongelezen bericht door prutvogel »

Als het al waar ZOU zijn , ik zeg met nadruk ZOU zijn dan deel je dit geluk met anderen.

Gesloten