LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] diefstal albert heijn met zelfscannen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

dhc schreef:Ging over het doorberekenen van de kosten....
Het kwam me al vreemd voor dat in dit topic iemand zou hebben beweerd dat TS ( of iemand anders) gewoon door had mogen lopen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

dhc schreef:Ik kan morgen dood zijn, redenatie van likmevessie.
Mee eens, je kunt idd niet weten of je nooit fouten met, in dit geval zelfscannen, zult gaan maken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit probleem schuilt in het feit dat supermarkten de verkeerde keuzes hebben gemaakt. Zelf scan klinkt modern maar is een zeer domme stap. Er zijn methodes waarmee een klant in zijn geheel de winkelmand of wagen laat scannen en dus niks kan vergeten. Daarmee is het hele probleem opgelost en kun je inderdaad de kassa afschaffen.
Het idee van de zelf scan komt voort uit ouderwetse breinen van supermarkt managers die elk product willen scannen omdat er een nog veel ouderwetsere barcode op staat.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:Hoe kun je nu 100% zeker weten,voor verleden/heden en toekomst, wat er wel/niet (is)zal gaan gebeur(d)en?
Is dat niet iets wat je niet eens zou willen, nooit iets fout doen?
Wie zegt dat ik nooit fouten maak? Dat maak jij ervan.
Ik zeg dat ik geen fouten maak als ik 2 grote,zware kratten bier in mijn karretje zou hebben.
Want zelfs al zou er niet gescand worden dan nog zou ik me afvragen waarom mijn eindbedrag zo laag zou zijn bij het afrekenen,terwijl ik 2 grote,zware kratten bier in mijn karretje heb.
Je kan het wenden en keren zoals je wil,TS had kunnen bedenken met zijn eindbedrag dat er iets niet klopte.
[Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 apr 2014 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door dhc »

olaf79 schreef:Dit probleem schuilt in het feit dat supermarkten de verkeerde keuzes hebben gemaakt. Zelf scan klinkt modern maar is een zeer domme stap. Er zijn methodes waarmee een klant in zijn geheel de winkelmand of wagen laat scannen en dus niks kan vergeten. Daarmee is het hele probleem opgelost en kun je inderdaad de kassa afschaffen.
Het idee van de zelf scan komt voort uit ouderwetse breinen van supermarkt managers die elk product willen scannen omdat er een nog veel ouderwetsere barcode op staat.
Systeem bestaat in de Scandinavische landen al veel langer. Wordt hier op termijn ook ingevoerd maar..dan moet elk artikel voorzien zijn van een rfid- chip. En laat de overheid dat vooralsnog niet toestaan.... En super mark managers bedenken geen barcodes, dat doet de industrie samen met de baasjes van uw supermarkt,bouwmarkt enz...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

gilas schreef:
Jolijn schreef:Hoe kun je nu 100% zeker weten,voor verleden/heden en toekomst, wat er wel/niet (is)zal gaan gebeur(d)en?
Is dat niet iets wat je niet eens zou willen, nooit iets fout doen?
Wie zegt dat ik nooit fouten maak? Dat maak jij ervan.
Ik zeg dat ik geen fouten maak als ik 2 grote,zware kratten bier in mijn karretje zou hebben.
Hoe kun je nu 100% zeker weten, dat jij, mocht je ooit gaan zelfscannen, hier geen fouten mee gaat maken?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:
gilas schreef:
Jolijn schreef:Hoe kun je nu 100% zeker weten,voor verleden/heden en toekomst, wat er wel/niet (is)zal gaan gebeur(d)en?
Is dat niet iets wat je niet eens zou willen, nooit iets fout doen?
Wie zegt dat ik nooit fouten maak? Dat maak jij ervan.
Ik zeg dat ik geen fouten maak als ik 2 grote,zware kratten bier in mijn karretje zou hebben.
Hoe kun je nu 100% zeker weten, dat jij, mocht je ooit gaan zelfscannen, hier geen fouten mee gaat maken?
Om de doodeenvoudige reden dat ik mijn aandacht bij mijn boodschappen hou en mocht ik worden afgeleid en niet meer weten of ik heb gescand,dan scan ik nog een keer.
Dat geld kan je altijd terughalen bij de klantenservice en Ik sta liever voor schut bij een klantenservice dan dat ik wordt aangehouden als een winkeldief.
Maar goed,dit gaat niet over nooit fouten maken bij zelfscannen,dat kan best gebeuren met kleine producten.
Maar 2 grote,zware kratten bier vergeten en niet scannen kan gewoon niet,klaar.
Je maakt mij niet wijs dat je 2 maal vergeet dat je grote,zware kratten die ook nog eens behoorlijk aan de prijs zijn vergeet.
Als je die vergeet te scannen,dan moet er op z`n minst een lampje gaan branden als je afrekent.

[Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 apr 2014 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door sjohie »

dhc schreef:
olaf79 schreef:Dit probleem schuilt in het feit dat supermarkten de verkeerde keuzes hebben gemaakt. Zelf scan klinkt modern maar is een zeer domme stap. Er zijn methodes waarmee een klant in zijn geheel de winkelmand of wagen laat scannen en dus niks kan vergeten. Daarmee is het hele probleem opgelost en kun je inderdaad de kassa afschaffen.
Het idee van de zelf scan komt voort uit ouderwetse breinen van supermarkt managers die elk product willen scannen omdat er een nog veel ouderwetsere barcode op staat.
Systeem bestaat in de Scandinavische landen al veel langer. Wordt hier op termijn ook ingevoerd maar..dan moet elk artikel voorzien zijn van een rfid- chip. En laat de overheid dat vooralsnog niet toestaan.... En super mark managers bedenken geen barcodes, dat doet de industrie samen met de baasjes van uw supermarkt,bouwmarkt enz...
Streepjescodes bedenkt de fabrikant doorgaans zelf bij het maken/ontwikkelen van een product. Er zijn wat mitsen en maren aan het aantal cijfers en welke 2 of 3 cijfercombinaties wat voorstellen, maar een aantal zijn vrij in te vullen bij het maken. Zo staan de geboortedata van mijn moeder, mijn zusje, en ikzelf in de barcodes van 3 levensmiddelenproducten die mijn vader ooit nieuw ontwikkeld heeft. :D

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maar goed,dit gaat niet over nooit fouten maken bij zelfscannen,dat kan best gebeuren met kleine producten.
Maar 2 grote,zware kratten bier vergeten en niet scannen kan gewoon niet,klaar.

De kans op fouten maken met zelfscannen wordt niet groter bij het kleiner worden van de producten, ook klaar.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door angel1978 »

De kans op vergeten niet. De kans op over het hoofd zien bij zowel de kassa ( zware kar ) als de rekening ( duur ) echter wel degelijk. Totaal niet logisch dat je dat zo vaak mist. En eigen nacontrole vlak voor het afrekenen?

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Wow. Niet cool! Krijg je dan serieus een strafblad?!

Ik zou het sowieso aanvechten, dat kan toch lijkt me? Gewoon aangeven bij de rechter wat je hierboven aangeeft. En is het misschien mogelijk om eens in gesprek te gaan met de filiaalmanager? Of bel het hoofdkantoor? Vragen naar de gegevens van je bonuskaart, dan kun je al aantonen dat je er vaak bent (en misschien ook dat je normaal je kratjes bier gewoon afrekent).

Nouja sterkte ermee in ieder geval! Geen leuke situatie!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:@ruud:
Ik stel voor dat je met iemand van het bedrijfschap detailhandel gaat praten en daar moet je misschien eens informeren naar het "protocol winkeldiefstal"..
Of iemand met een eigen toko: tot15karakters een optie :mrgreen: ?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door eleven »

Jolijn schreef:Maar goed,dit gaat niet over nooit fouten maken bij zelfscannen,dat kan best gebeuren met kleine producten.
Maar 2 grote,zware kratten bier vergeten en niet scannen kan gewoon niet,klaar.

De kans op fouten maken met zelfscannen wordt niet groter bij het kleiner worden van de producten, ook klaar.
De kans, dat dit bericht wederom verkeerd wordt gelezen, met het cursief geschreven bericht i.p.v. quoten.
Iedereen hier moet weer zoeken, wie het heeft geschreven. :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef: Er zijn wat mitsen en maren aan het aantal cijfers en welke 2 of 3 cijfercombinaties wat voorstellen, maar een aantal zijn vrij in te vullen bij het maken. Zo staan de geboortedata van mijn moeder, mijn zusje, en ikzelf in de barcodes van 3 levensmiddelenproducten die mijn vader ooit nieuw ontwikkeld heeft. :D
Oh, dat wist ik niet dat men vrijelijk een 'persoonlijke' barcode kan maken. Weet wel dat de barcode in 1959 is uitgevonden door Norman Woodland en Bernard Siloer en dat het bedrijf waar ik werkte destijds die barcode naar Nederland heeft gehaald. Dat was de niet meer bestaande Maatschappij van Berkel's Patent. (Is nu Avery/Berkel).

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door 16again »

Annikaatje schreef:Wow. Niet cool! Krijg je dan serieus een strafblad?!
Voor een strafblad moet je eerst veroordeeld worden door een rechter in een strafzaak.
Lijkt mij niet dat dit zover zal komen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door eleven »

16again schreef:
Annikaatje schreef:Wow. Niet cool! Krijg je dan serieus een strafblad?!
Voor een strafblad moet je eerst veroordeeld worden door een rechter in een strafzaak.
Lijkt mij niet dat dit zover zal komen.
Lees dan weet je meer:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... fblad.html

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:
olaf79 schreef:Dit probleem schuilt in het feit dat supermarkten de verkeerde keuzes hebben gemaakt. Zelf scan klinkt modern maar is een zeer domme stap. Er zijn methodes waarmee een klant in zijn geheel de winkelmand of wagen laat scannen en dus niks kan vergeten. Daarmee is het hele probleem opgelost en kun je inderdaad de kassa afschaffen.
Het idee van de zelf scan komt voort uit ouderwetse breinen van supermarkt managers die elk product willen scannen omdat er een nog veel ouderwetsere barcode op staat.
Systeem bestaat in de Scandinavische landen al veel langer. Wordt hier op termijn ook ingevoerd maar..dan moet elk artikel voorzien zijn van een rfid- chip. En laat de overheid dat vooralsnog niet toestaan.... En super mark managers bedenken geen barcodes, dat doet de industrie samen met de baasjes van uw supermarkt,bouwmarkt enz...
Het is hier ook mogelijk en zeker toegestaan. Alleen, willen de supermarkten er niet aan. Alles is gericht op barcode scannen en iets moderners valt niet over te praten. Met RFID kun je trouwens veel meer, producten die over datum zijn zullen tot het verleden behoren. Evenals supermarkt medewerkers die elk product apart moeten scannen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door olaf79 »

tenormin schreef:
sjohie schreef: Er zijn wat mitsen en maren aan het aantal cijfers en welke 2 of 3 cijfercombinaties wat voorstellen, maar een aantal zijn vrij in te vullen bij het maken. Zo staan de geboortedata van mijn moeder, mijn zusje, en ikzelf in de barcodes van 3 levensmiddelenproducten die mijn vader ooit nieuw ontwikkeld heeft. :D
Oh, dat wist ik niet dat men vrijelijk een 'persoonlijke' barcode kan maken. Weet wel dat de barcode in 1959 is uitgevonden door Norman Woodland en Bernard Siloer en dat het bedrijf waar ik werkte destijds die barcode naar Nederland heeft gehaald. Dat was de niet meer bestaande Maatschappij van Berkel's Patent. (Is nu Avery/Berkel).
Dat is al lang niet meer zo. Tegenwoordig bestaat de barcode vrijwel altijd uit een EAN code.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

eleven schreef:
Jolijn schreef:Maar goed,dit gaat niet over nooit fouten maken bij zelfscannen,dat kan best gebeuren met kleine producten.
Maar 2 grote,zware kratten bier vergeten en niet scannen kan gewoon niet,klaar.

De kans op fouten maken met zelfscannen wordt niet groter bij het kleiner worden van de producten, ook klaar.
De kans, dat dit bericht wederom verkeerd wordt gelezen, met het cursief geschreven bericht i.p.v. quoten.
Iedereen hier moet weer zoeken, wie het heeft geschreven. :mrgreen:
Goed lezen is nooit verkeerd. :) Het maakt niet zoveel uit, wie het geschreven heeft.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door dhc »

olaf79 schreef:
tenormin schreef:
sjohie schreef: Er zijn wat mitsen en maren aan het aantal cijfers en welke 2 of 3 cijfercombinaties wat voorstellen, maar een aantal zijn vrij in te vullen bij het maken. Zo staan de geboortedata van mijn moeder, mijn zusje, en ikzelf in de barcodes van 3 levensmiddelenproducten die mijn vader ooit nieuw ontwikkeld heeft. :D
Oh, dat wist ik niet dat men vrijelijk een 'persoonlijke' barcode kan maken. Weet wel dat de barcode in 1959 is uitgevonden door Norman Woodland en Bernard Siloer en dat het bedrijf waar ik werkte destijds die barcode naar Nederland heeft gehaald. Dat was de niet meer bestaande Maatschappij van Berkel's Patent. (Is nu Avery/Berkel).
Dat is al lang niet meer zo. Tegenwoordig bestaat de barcode vrijwel altijd uit een EAN code.
Goh...laten wij al vanaf het begin van scankassa's met ean nummers werken.... Barcodes gebruikt men niet in de detailhandel....
En daar gaat dit topic ook niet over. Feit blijft dat TS, die overigens erg stil blijft..., TWEE kratten bier niet afrekent...

Gesloten