hans2 schreef:In
Nieuwsbrief nr 58 HR van 22-09-2016 schreef Payback o.a. het volgende:
Door de uitspraak van de Hoge Raad is uw zaak nogniet verjaard als uw tussenpersoon geen vergunning had. .... Ook gedupeerdendie eerder geschikt hebben kunnen hun zaak laten herzien.
Piet heeft o.a. in deze
posting hier op gereageerd en gemeld dat in deze Nieuwsbrief onwaarheden staan en daar zijn mening op gegeven 'hoe de vork zijnsinziens in de steel' zit met voorbeelden.
Het is natuurlijk volstrekt verwerpelijk dat Payback, nota bene zo'n beetje bij
het scheiden van de markt, hier onwaarheden loopt te verkondigen, overdekt met een vreemd smakend sausje dat twee advocatenkantoren achter de inhoud zouden staan van de Nieuwsbrief nr 58 HR en deze dan ook door Payback ten tonele worden opgevoerd.
Na het lezen van wat ConsumentenClaim antwoord op een aantal, door Payback verkondigde arbitraire zaken, kan men als 'gerenommeerd' advocatenkantoor toch nooit achter de inhoud van deze laatste Nieuwsbrief van payback staan??!!
Kennelijk neemt Payback het niet zo nauw om hun leden van de juiste informatie te voorzien zoals uit de antwoorden van de voorgaande posting blijkt van ConsumentenClaim.
Laat Payback eerst maar eens hun wettelijkr verplichtingen nakomen door het financiële jaarverslag van dit laatste jaar te publiceren zodat elk (ex)lid van Payback zou kunnen constateren of er al of niet een kas te kort is en bij de Kamer van Koophandel melden dat Payback na 31 december 2016 op houd te bestaan dan weten eventuele schuldeisers van Payback dat ook.
Je zou maar als bedrijf of instelling nog een rekening hebben openstaan van Payback en in het jaar 2017 lezen dat Payback op 31 december 2016 opgehouden is te bestaan, dan kan je zéér waarschijnlijk naar je 'centen fluiten'.
Nog een voorbeeld dat naar mijn mening niet de waarheid werd verteld door Payback, staat in deze
posting waarin Payback verklaarde in nieuwsflits 37, verschenen op 7 juli 2012, o.a. dat:
Ongeloof en volkomen verrast zijn wij door het bericht dat wij vandaag ontvingen dat de rechtbank Utrecht op 3 juli 2012 het faillissement van Beursklacht BV heeft uitgesproken. Een donderslag bij heldere hemel.
Dat is wel in volledige tegenspraak van het
Jaarvergaderverslag 2012 wat op 25 januari 2013 is gepubliceerd op de site van Payback en is opgemaakt door de Secretaris/Penningmeester van de Stichting Zinloos Betalen.
In de 2e alinea staat o.a. het volgende:
(...)
2012 heeft ook in het teken gestaan van een metamorfose. De stichting heeft in opdracht van de
vereniging Payback een noodplan voor juridische procedures ontwikkeld die het mogelijk maakt om
leden van Payback een betaalbaar alternatief te bieden zodra de firma Beursklacht niet meer in staat
was om het hoofd boven water te houden....
(...)
De in rood weergegeven regel geeft aan dat kennelijk, ten tijde dat de vereniging Payback opdracht gaf aan stichting Zinloos Betalen om een noodplan voor juridische procedures te ontwikkelen, Beursklacht nog niet falliet was verklaard door de zinsnede
"zodra de firma Beursklacht niet meer in staat was om het hoofd boven water te houden", maar dat spoedig dit faillissement viel te verwachten.
Duidelijker kan hier
niet worden aangetoond de verklaring van Payback dat, het faillissement van Beursklacht als
'een donderslag bij heldere hemel kwam', volstrekt onwaar was.
Vooral voor de mensen, die hun belangen door Beursklacht lieten behartigen, en waar ook op de derdengeldenrekenig van Beursklacht al aanzienlijke bedragen waren gestort ten behoeve van van deze personen, zijn in sommige gevallen driedubbel gedupeerd door het failliet gaan van Beursklacht want op deze derdenrekening had ruim € 300.000-; moeten staan maar deze volkomen leeg was gehaald door de beide directeuren van Beursklacht en men door het faillissement van Beursklacht 'naar hun centen konden fluiten'.
Indien Payback, met de bovenvermelde wetenschap van de bijzondere precaire financiële toestand waarin Beursklacht zich bevond, vóór het failliet gaan van Beursklacht melding gemaakt hadden van deze toestand, hadden wellicht een aantal of meerdere personen nog maatregelen kunnen nemen om niet alles op deze derdenrekening kwijt te raken.
Ook hierin kan Payback aangerekend worden dat men ernstig tekort is geschoten om gedupeerden waar Beursklacht hun belangen behartigde - notabene voor 95% door Payback en SZB aanbevolen - te waarschuwen en niemand een traan zal laten waneer in 2017 deze beide organisaties van het toneel zijn verdwenen!