Ik ben klant bij zowel Action als Ikea.
Kwestie van goed kijken voordat je wat koopt, en rekening houden met het (antieke) gezegde "Alle waar naar zijn geld".
Zelf nooit problemen gehad met ruilen of terugbrengen bij Action - maar ik vraag dan vriendelijk, en zoek iemand die niet 30 man in de rij heeft staan. Heel vaak is houding en toon van de vraag van belang, je wilt niet weten hoe vaak mensen blaffen of snauwen tegen de winkelmedewerkers (zelf jaren in winkels gewerkt).
Bij Ikea zijn ze niet echt moeilijk - en qua ruilen/terugbrengen, als je je aanmeld voor de clubkaart (de family card) is ruilen/terugbrengen nagenoeg onbeperkt mogelijk (wel met een paar voorwaarden natuurlijk)
Voordeel van de Action is dat je soms heel goedkoop a-merken (met vaak buitenlandse verpakkingen) kan aanschaffen. Wij hadden geluk - pampers voor weinig gevonden. Helaas, vaak zijn het beperkte partijen, dus 'hamsteren' is aanbevolen.
Ik kan dus beide winkels aanbevelen - uit eigen ervaring - zonder dat ik bij een van beide werkzaam ben, of zelfs er maar voor betaald word (is trouwens wel een heel triest weerwoord 'je werkt er zeker')
en @ tenormin - als je een keer een poging wil wagen bij Ikea Delft (of Amsterdam, Haarlem of waar dan ook) - ik wil best eens als gids dienen