LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
puma73

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef:
puma73 schreef:
prem schreef: Je begrijpt nog steeds mijn punt niet....het verplicht stellen van een beest in andermans auto is not done.
1. jij claimt een vrijdenker te zijn, dus als vrijdenker mag je straffeloos mensen beledigen, hoef je op geen enkele manier jezelf aan de wet te houden, mag je mensen uitsluiten van deelname aan de maatschappij.

Nou alles van wat hier boven staat is strafbaar, ook voor een vrijdenker.

Het wordt niet verplicht gesteld om een beest in andermans auto mee te nemen, maar om een taxichauffeur te verplichten een passagier samen met zijn hulphond te vervoeren, dat is iets heel anders.

En die verplichting is er al via allerlei APV's en de Staatssecretaris heeft inmiddels bekend gemaakt om deze verplichting in de wet te gaan opnemen. Een APV is blijkbaar niet dwingend genoeg.
Dus er is geen landelijke wet hè? En maar schreeuwen.
Het wordt binnenkort landelijke wet, een AVP is een lokale wet met net zoveel werking als een landelijke wet.

En wat betreft schreeuwen, dat is uw verhaal deze hele discussie al, schreeuwen en schreeuwen, immers een vrijdenker mag alles. U hele houding in deze discussie is een grote minachting voor mensen met een beperking. Maarja u bent vrijdenker en dan mag dat.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

prem schreef:
Maak dat de kat wijs de BOB is de NL FIOD, die komen niet zomaar hoor.
Je laat steeds meer merken een stuk onbenul te zijn die behalve een hekel aan blinden ook nog eens nergens echt iets vanaf weet.Met de FIOD heeft en had het niets van doen. De meeste van ons onderbouwen wat ze plaatsen maar jij roept maar wat.Je bent de moeite van het reageren niet eens waard.
De Bewakings- en opsporingsbrigade, vaak kortweg BOB genoemd, [1] of in het Frans Brigade de Surveillance & de Recherche (BSR), was een onderdeel van de vroegere Belgische rijkswacht. De taken van deze dienst kwamen in zekere zin overeen met die van de Gerechtelijke Politie bij de Parketten. Na de inwerkingtreding van de wet van 7 december 1998 m.b.t. de politiehervormingen, werden alle federale diensten, waaronder ook de rijkswacht en zijn BOB-afdeling, binnen de federale politiestructuur opgenomen. [2] De toenmalige BOB ging op in de huidige Federale Gerechtelijke Politie (FGP).
In de jaren zestig wordt de rijkswacht geconfronteerd met belangrijke evoluties op maatschappelijk en technologisch vlak. Deze tijd wordt gekenmerkt door een opmerkelijke toename van de zware, vaak georganiseerde criminaliteit: hold-ups, drughandel, terrorisme. Naast een toename van het personeelsbestand wordt de rijkswacht ook beter georganiseerd en uitgerust. Het Centraal Bureau voor Opsporingen (CBO) en de Bewakings- en Opsporingsbrigades (BOB) worden opgericht, het korps krijgt een dekkend radionet, de eerste computers doen hun intrede, er worden speur- en drughonden in gebruik genomen.
Laatst gewijzigd door trail46 op 12 jul 2014 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Josephien12 schreef:
puma73 schreef: En een taxichauffeur heeft verplichtingen, die verplichtingen worden binnenkort wettelijk verplicht en zijn nu al in de AVP verplichting. Dus geen hond mee willen nemen, dan vergunning inleveren en ander werk zoeken. En of ik wel of niet op Wilders stem, maar dat heeft geen barst met het onderwerp te maken
Je hebt weliswaar gelijk, maar gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders in dit land. Denk maar niet dat de politie hier tegen gaat optreden. Die hebben wel wat anders te doen zeggen ze, alhoewel ik daar soms mijn twijfels over heb.
Conclusie, het mag niet, het is belachelijk, niemand doet er iets aan en onze gehandicapte medemens is de dupe.
Nou daar zijn de meningen dan toch echt over verdeeld, zodra dit landelijke wetgeving is zou het zomaar kunnen dat er optreden door de politie wordt afgedwongen en op die manier er nog meer dan nu actie op dit soort maatschappelijke uitzuigers(ander woord heb ik niet voor dit soort figuren) wordt ondernomen. Het zijn namelijk niet alleen moslims, het komt onder alle geledingen van de taxichauffeurs voor. Nederlanders net zo goed.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

puma73 schreef:
kokka schreef:ik denk dat het bij het boeken via een centrale belangrijk is dat er aangegeven wordt dat het een persoon met hulphond betreft. dan kan de centrale daar een gepaste auto voor sturen (een busje of een skoda superb)
Ondanks dat het natuurlijk verschrikkelijk is voor iemand die een hulphond nodig heeft, kan ik me ook best voorstellen dat je als prive-rijder geen hond in je auto wil hebben.
Weer zo'n onzinposting, mensen die blind zijn en mensen met een hulphond pikken vaak een taxi op bij een taxistandplaats.

Mensen met een handicap zijn eindelijk een beetje in de maatschappij aan het meedraaien en kunnen zelf uitstekend inschatten wat ze willen. Voor dit soort discriminerende figuren die weigeren een hulphond mee te nemen wordt het tijd dat ze leren slikken of stikken. Niet meenemen is vergunning inleveren.

Zoek dan maar een beroep als produktiemedewerker of zo.
ik zie niet helemaal waarom het dan meteen een onzinposting is eigenlijk. toch wel vreemd dat als er iemand iets post wat blijkbaar niet in het straatje van puma73 valt, het meteen onzin is.
ik denk dat een heleboel invalide mensen, waaronder natuurlijk ook blinde en slechtziende mensen, juist gebaat zijn bij een taxi op afroep. je kan toch ook niet verlangen dat elke chauffeur iemand met een rolstoel meeneemt? waarom dan wel met een hond? Juist door er goede afspraken over te maken, kan je dit soort dingen voorkomen. als er dan wel eens iemand een taxi wil nemen bij een standplaats, kunnen ze ook een geschikte wagen laten komen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

waarom dan wel met een hond?
Om het woord "blinde geleide hond"? , dat woord staat er niet voor niks!!
Is het zo moeilijk te begrijpen , dat deze mensen afhankelijk van zo'n dier zijn?

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

puma73 schreef:zodra dit landelijke wetgeving is zou het zomaar kunnen dat er optreden door de politie wordt afgedwongen en op die manier er nog meer dan nu actie op dit soort maatschappelijke uitzuigers(ander woord heb ik niet voor dit soort figuren) wordt ondernomen. Het zijn namelijk niet alleen moslims, het komt onder alle geledingen van de taxichauffeurs voor. Nederlanders net zo goed.
Ik help het je hopen, maar ik ben pessimistisch.

Hoe moet dat praktisch gaan? Een blinde wordt geweigerd. Wat doe hij vervolgens, een politieman zoeken om een klacht in te dienen of een andere taxi proberen. Ik denk dat het eerste te moeilijk is. Bovendien, hij kan geen nummerbord noteren of de man beschrijven.

En stel, er loopt op dat moment een agent rond (ze zijn voor een ziende al zeldzamer als de dodo als je ze echt nodig hebt, maar stel) en de blinde vertelt zijn verhaal en de agent spreekt de moslim er op aan. Dan zegt die man, meneer de agent, ik ben moslim en ik mag dat niet van mijn geloof want een hond is niet haram en dat is in strijd met de islamitische wetgeving. Maar hier achter mij staat een poolse chauffeur, die neemt hem wel mee.
De kans dat de agent de moslim in de boeien slaat is erg klein. Waarschijnlijk begeleidt de agent de blinde naar de Pool en einde verhaal.

Josephien12

kokka schreef: je kan toch ook niet verlangen dat elke chauffeur iemand met een rolstoel meeneemt? waarom dan wel met een hond? Juist door er goede afspraken over te maken, kan je dit soort dingen voorkomen. als er dan wel eens iemand een taxi wil nemen bij een standplaats, kunnen ze ook een geschikte wagen laten komen.
Ik zou niet weten waarom een chauffeur iemand in een rolstoel niet mee zou hoeven te nemen. Alleen als de rolstoel niet in de auto past omdat hij niet inklapbaar is en de auto te klein is, verder zou ik geen reden kunnen bedenken.

Honden hoef je niet mee te nemen behalve blinde geleide honden. Iemand die dat weigert is een schoft en die mogen ze van mij niet alleen zijn vergunning intrekken maar ook op het vliegtuig zetten richting afghanistan. Daar mag hij zoveel als hij wil zijn geloof beleiden.

puma73

Josephien12 schreef:
puma73 schreef:zodra dit landelijke wetgeving is zou het zomaar kunnen dat er optreden door de politie wordt afgedwongen en op die manier er nog meer dan nu actie op dit soort maatschappelijke uitzuigers(ander woord heb ik niet voor dit soort figuren) wordt ondernomen. Het zijn namelijk niet alleen moslims, het komt onder alle geledingen van de taxichauffeurs voor. Nederlanders net zo goed.
Ik help het je hopen, maar ik ben pessimistisch.

Hoe moet dat praktisch gaan? Een blinde wordt geweigerd. Wat doe hij vervolgens, een politieman zoeken om een klacht in te dienen of een andere taxi proberen. Ik denk dat het eerste te moeilijk is. Bovendien, hij kan geen nummerbord noteren of de man beschrijven.

En stel, er loopt op dat moment een agent rond (ze zijn voor een ziende al zeldzamer als de dodo als je ze echt nodig hebt, maar stel) en de blinde vertelt zijn verhaal en de agent spreekt de moslim er op aan. Dan zegt die man, meneer de agent, ik ben moslim en ik mag dat niet van mijn geloof want een hond is niet haram en dat is in strijd met de islamitische wetgeving. Maar hier achter mij staat een poolse chauffeur, die neemt hem wel mee.
De kans dat de agent de moslim in de boeien slaat is erg klein. Waarschijnlijk begeleidt de agent de blinde naar de Pool en einde verhaal.
Nou reken maar dat er dan in een keer wel politie in de buurt is die inderdaad op dat moment de weigerachtige taxichauffeur inrekent en meeneemt voor verhoor, dat heet een proefproces uitlokken om strafvervolging af te dwingen. daarin is alles geregeld, behalve de chauffeur. Die is spontaan de klos.

puma73

Josephien12 schreef:
kokka schreef: je kan toch ook niet verlangen dat elke chauffeur iemand met een rolstoel meeneemt? waarom dan wel met een hond? Juist door er goede afspraken over te maken, kan je dit soort dingen voorkomen. als er dan wel eens iemand een taxi wil nemen bij een standplaats, kunnen ze ook een geschikte wagen laten komen.
Ik zou niet weten waarom een chauffeur iemand in een rolstoel niet mee zou hoeven te nemen. Alleen als de rolstoel niet in de auto past omdat hij niet inklapbaar is en de auto te klein is, verder zou ik geen reden kunnen bedenken.

Honden hoef je niet mee te nemen behalve blinde geleide honden. Iemand die dat weigert is een schoft en die mogen ze van mij niet alleen zijn vergunning intrekken maar ook op het vliegtuig zetten richting afghanistan. Daar mag hij zoveel als hij wil zijn geloof beleiden.
Elke hond die de kenmerken heeft van een hulphond MOET worden vervoerd. Daarnaast, de (meeste) handbewogen rolstoelen zijn inklapbaar en kunnen makkelijk in de kofferbak.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

wat een discussie, er zijn voors en tegens te lezen in dit topic.

het enige wat ik er meteen bij denk; we hebben het hier over Nederlandse wetgeving, een hulphond meenemen staat nog niet eens in de wet alleen bij sommige APV's bij grote gemeenten.

Derhalve zou het "verplicht" zijn, en men strafbaar zijn indien de hond weigert om meegenomen te worden? :roll:
En dan? wat gebeurt er met die aanklacht, denkt u serieus dat hier maar iets in de buurt van een rechtszaak van gaat komen? We hebben het over Nederland waarbij een inbreker afstand moet doen van jouw gestolen goederen, je mag de vent nog niet eens bewerken/vasthouden.... nee, dan klaagt ie jou aan! Van de Politie hoef je ook geen [directe] hulp te verwachten als je belt, en als ze al komen en je pech hebt zit de inbreker allang en breed weer thuis. Je wordt gezakkenrold in een drukke winkelstraat, ze zijn in geen velden of wegen te zien. Maar nu rijdt je een keertje 3 km te hard? bingo! en nu hebben ze wel de tijd om je een belerend lesje te geven/staande te houden en te preken.

mijn punt is;
en nu zou een politieagent zich ineens wel druk gaan maken over een blinde en zijn hulphond en hier een verbaal voor gaan schrijven of de beste man [taxichauffeur] meenemen voor verhoor? [als die blinde al een Politieagent weet te vinden/localiseren]
dat gelooft toch zeker geen mens. Misschien is de chauffeur wel gewoon doodsbang voor honden? ja; die mensen bestaan en die worden dan opgedrongen een hond mee te nemen?
lijkt me geen goed plan. :cry:

ik vind hier 2 dingen van;

1; er moet speciaal vervoer komen met genoeg ruimte voor de hulphond en met chauffeurs die niet bang zijn van honden/ of ze niet willen vanwege geloof etc. --> dit hoeft niet persé een taxibedrijf te zijn, maar kan ook speciaalvervoer zijn.
2; er moet niet zoveel opgedrongen worden door wetjes en regeltjes, maar mensen zelf eens dingen laten bepalen.
je zal dan zien dat e.e.a. veel natuurlijker gaat verlopen. Nederland is helemaal overspoeld met wetjes en regeltjes, zeg maar gebrainwashed.

dát vind ik ervan.

dus hulphond meenemen? graag, maar dan wel met geschikt vervoer en/of chauffeur. :wink:

Josephien12

jerwarm schreef: 1; er moet speciaal vervoer komen met genoeg ruimte voor de hulphond en met chauffeurs die niet bang zijn van honden/ of ze niet willen vanwege geloof etc. --> dit hoeft niet persé een taxibedrijf te zijn, maar kan ook speciaalvervoer zijn.
2; er moet niet zoveel opgedrongen worden door wetjes en regeltjes, maar mensen zelf eens dingen laten bepalen.
je zal dan zien dat e.e.a. veel natuurlijker gaat verlopen. Nederland is helemaal overspoeld met wetjes en regeltjes, zeg maar gebrainwashed.
dus hulphond meenemen? graag, maar dan wel met geschikt vervoer en/of chauffeur. :wink:
Iedere auto is geschikt om een hulphond mee te nemen. Gewoon op bodem voor de bijrijders stoel.
Speciaalvervoer is dus onzin. Dat moet ook zo min mogelijk ingezet worden ivm hogere (onnodige) kosten. Prima voor ernstig gehandicapten maar niet voor ieder akkefietje. Dat een taxichauffeur bang zou kunnen zijn voor honden is gezocht.
Minder regels prima, zolang ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Aangezien dat niet zo is dan maar meer regelen en graag dan ook handhaven. Helaas vrees ik voor dat laatste.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Ik krijg een klein beetje het idee dat sommige personen denken dat als iemand blind of slechtziend is,deze persoon ook gelijk dom is en geen politieagent zou kunnen vinden,etc.
Dit is niet het geval,het merendeel van de blinde of slechtziende mede mens kan prima functioneren in de wereld.
Sommige hebben gebruiken hiervoor een hond,andere niet.
Er zijn gewoon regels gemaakt die aangeven dat een hulphond mee moet genomen worden,ongeacht wat een taxichauffeur hiervan vindt.
Jane Doe schreef: Een beetje respect voor elkaar en een beetje rekening houden met elkaar en niet elkaars normen proberen op te leggen. Of stemmen jullie allemaal op Wilders?
Ik stem niet op Wilders omdat ik respect voor mijn medemens heb.
Maar dat neemt niet weg dat mijn medemens die het beroep van taxichauffeur uitoefent zomaar een blind persoon met een hulphond mag weigeren.
Als hij of zij dit doet,heeft hij of zij geen respect voor de blinde medemens en is hij of zij wat mij betreft ongeschikt om het beroep van taxichauffeur uit te oefenen.
Als hij of zij namelijk op deze manier al de regels overtreedt,dan is de kans erg groot dat hij of zij ook andere,ernstige regels overtreedt.
En nee,het interesseert mij geen ene moer of hij of zij Moslim,Christen,Wicca of welk geloof of geen geloof aanhangt.

puma73

jerwarm schreef:

1; er moet speciaal vervoer komen met genoeg ruimte voor de hulphond en met chauffeurs die niet bang zijn van honden/ of ze niet willen vanwege geloof etc. --> dit hoeft niet persé een taxibedrijf te zijn, maar kan ook speciaalvervoer zijn.

dát vind ik ervan.

Een taxi is een uitermate en zeer geschikt vervoermiddel om mensen en hun hulphonden te vervoeren.

Mensen die beginnen te roepen over "speciaal vervoer" weten niet eens wat ze roepen en roepen dingen die beledigend zijn voor mensen met een beperking. Die mensen zouden, vastgebonden in een rolstoel, met een rolstoelbusje boven de achteras vervoerd moeten worden over een drempelrijke weg met minimaal 50 km per uur.

Enne die taxichauffeur, die heeft er voor gekozen om dit "dienstverlenende" vervoer te gaan doen.
En dat er zoveel regeltjes zijn en bijkomen ligt aan de mensen zelf. Zelf kunnen deze mensen blijkbaar niet met de Nederlandse wetten en regels overweg dus moet de overheid maar weer ingrijpen. Zelfregulering werkt blijkbaar niet.

jerwarm

Josephien12 schreef:
jerwarm schreef: 1; er moet speciaal vervoer komen met genoeg ruimte voor de hulphond en met chauffeurs die niet bang zijn van honden/ of ze niet willen vanwege geloof etc. --> dit hoeft niet persé een taxibedrijf te zijn, maar kan ook speciaalvervoer zijn.
Iedere auto is geschikt om een hulphond mee te nemen. Gewoon op bodem voor de bijrijders stoel.
Speciaalvervoer is dus onzin. Dat moet ook zo min mogelijk ingezet worden ivm hogere (onnodige) kosten. Prima voor ernstig gehandicapten maar niet voor ieder akkefietje. Dat een taxichauffeur bang zou kunnen zijn voor honden is gezocht.
Minder regels prima, zolang ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Aangezien dat niet zo is dan maar meer regelen en graag dan ook handhaven. Helaas vrees ik voor dat laatste.

dat u dat vindt wil niet zeggen dat het ook waar is, uw waarheid is niet de mijne.

Is daar altijd plaats? u weet dus precies hoe groot een Labrador is [deze zijn meestal hulphond] en dat ie altijd daar past?
dat is pas onzin.

het tweede punt;
bang zou kunnen zijn voor honden is gezocht.
gezocht? Als ik bij mensen thuis kom, en dat gebeurt erg vaak vanwege mijn werk, dan wordt er altijd direct gevraagd als er een hond is, "bent u bang van honden?, anders doen we hem even in de keuken"

dus zo "gezocht" is dat niet waarde Josephien12, dat mensen bang zouden kunnen zijn van een hond, nooit van fobieën gehoord?.
Minder regels prima, zolang ieder zijn verantwoordelijkheid neemt
dan moet men wel de kans voor krijgen om dat te kunnen laten zien.
Mensheid is niet zo verdorven als men je doet geloven, het valt best nog mee.
Niet alles hoeft geregeld te zijn in de wet, mensen kunnen zelf ook nadenken al heb ik daar weleens een hard hoofd in in dit land, kuch! democratie? :lol:

prem

Ongelezen bericht door prem »

jerwarm schreef:wat een discussie, er zijn voors en tegens te lezen in dit topic.

het enige wat ik er meteen bij denk; we hebben het hier over Nederlandse wetgeving, een hulphond meenemen staat nog niet eens in de wet alleen bij sommige APV's bij grote gemeenten.

Derhalve zou het "verplicht" zijn, en men strafbaar zijn indien de hond weigert om meegenomen te worden? :roll:
En dan? wat gebeurt er met die aanklacht, denkt u serieus dat hier maar iets in de buurt van een rechtszaak van gaat komen? We hebben het over Nederland waarbij een inbreker afstand moet doen van jouw gestolen goederen, je mag de vent nog niet eens bewerken/vasthouden.... nee, dan klaagt ie jou aan! Van de Politie hoef je ook geen [directe] hulp te verwachten als je belt, en als ze al komen en je pech hebt zit de inbreker allang en breed weer thuis. Je wordt gezakkenrold in een drukke winkelstraat, ze zijn in geen velden of wegen te zien. Maar nu rijdt je een keertje 3 km te hard? bingo! en nu hebben ze wel de tijd om je een belerend lesje te geven/staande te houden en te preken.

mijn punt is;
en nu zou een politieagent zich ineens wel druk gaan maken over een blinde en zijn hulphond en hier een verbaal voor gaan schrijven of de beste man [taxichauffeur] meenemen voor verhoor? [als die blinde al een Politieagent weet te vinden/localiseren]
dat gelooft toch zeker geen mens. Misschien is de chauffeur wel gewoon doodsbang voor honden? ja; die mensen bestaan en die worden dan opgedrongen een hond mee te nemen?
lijkt me geen goed plan. :cry:

dát vind ik ervan.

Eindelijk een commentaar dat realistisch is.

prem

Jane Doe schreef:
puma73 schreef: Het wordt niet verplicht gesteld om een beest in andermans auto mee te nemen, maar om een taxichauffeur te verplichten een passagier samen met zijn hulphond te vervoeren, dat is iets heel anders.
Een hulphond is ook een beest die je verplicht mee moet nemen. Dat is dus gewoon hetzelfde.

Ik snap al die ophef niet. Pak gewoon een andere taxi of bel de centrale dat je met een beest vervoert wilt worden en probeer als gehandicapte niet medemensen allerlei dingen te verplichten die tegen hun geloof indruisen. Een beetje respect voor elkaar en een beetje rekening houden met elkaar en niet elkaars normen proberen op te leggen. Of stemmen jullie allemaal op Wilders?
Moslims mogen hier afgeserveerd worden maar o wee als je een andere mening geeft over het wel of niet verplicht mee nemen van een hond.

puma73

Dit commentaar is net zo discriminerend als het uwe en verre VAN realistisch. Gewoon gebazel van iemand die niet weet waar hij over praat, net als u met uw beledigende vrijdenkers uitlatingen.

prem

Josephien12 schreef:

Weer een voorbeeld van ingenomenheid en discriminatie.

jerwarm

puma73 schreef:
jerwarm schreef:

dát vind ik ervan.

Een taxi is een uitermate en zeer geschikt vervoermiddel om mensen en hun hulphonden te vervoeren.

Mensen die beginnen te roepen over "speciaal vervoer" weten niet eens wat ze roepen en roepen dingen die beledigend zijn voor mensen met een beperking. Die mensen zouden, vastgebonden in een rolstoel, met een rolstoelbusje boven de achteras vervoerd moeten worden over een drempelrijke weg met minimaal 50 km per uur.

Enne die taxichauffeur, die heeft er voor gekozen om dit "dienstverlenende" vervoer te gaan doen.
En dat er zoveel regeltjes zijn en bijkomen ligt aan de mensen zelf. Zelf kunnen deze mensen blijkbaar niet met de Nederlandse wetten en regels overweg dus moet de overheid maar weer ingrijpen. Zelfregulering werkt blijkbaar niet.
uw mening over een ander is wel duidelijk, blijkbaar tolereert u het niet dat een ander een verschillende mening eropna kan houden als uzelf.
ik heb niets tegen mindervaliden/blinden of hoe je die mensen ook noemt.
ik wil niets generaliseren/belachelijk maken of in de "roep" hoek zetten.

u bent degene die dat wel doet, iemand zijn mening totaal belachelijk proberen te maken en compleet negeren, daarnaast dan ook maar even zijn posting helemaal naar uw wens ombouwen zodat e.e.a. u beter uitkomt....
waarom zou ik dan nog iets wat u verder nog zegt op deze manier serieus nemen?

zeg me dat eens.

En dat er zoveel regeltjes zijn en bijkomen ligt aan de mensen zelf.
ze hebben u al goed gebrainwashed, :lol: vervelend he om zo'n repliek te krijgen??
en nu serieus; als u dat echt gelooft dan heeft de OH het bij u al goed "voor elkaar" zij kan immers geen kwaad woord van u krijgen? gelooft u dat zelf? :wink:

prem

puma73 schreef:Dit commentaar is net zo discriminerend als het uwe en verre VAN realistisch. Gewoon gebazel van iemand die niet weet waar hij over praat, net als u met uw beledigende vrijdenkers uitlatingen.
Ik weet waarover ik praat, mijn buurman heeft zo'n hond, een labrador en stinkt een uur in de wind, ik neem hem in mijn Land Rover niet eens mee.
Denk je eens in dat zo'n beest nat in je auto zit en dat je de rest van de dag daarin passagiers moet vervoeren. Onrealistisch.

Gesloten