LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reggefiber glasvezel, kabel uit de grond

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
newmikey

Re: Reggefiber glasvezel, kabel uit de grond

Ongelezen bericht door newmikey »

eleven schreef: Neen, gewoon de aanbieding genomen om gratis de kabel, tot in de meterkast te laten leggen. :lol:
Nou, geniet er van, zou ik zeggen! Elke dag de meterkast even open en stilletjes naar kijken, zoveel moois... :twisted:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
eleven schreef: Neen, gewoon de aanbieding genomen om gratis de kabel, tot in de meterkast te laten leggen. :lol:
Nou, geniet er van, zou ik zeggen! Elke dag de meterkast even open en stilletjes naar kijken, zoveel moois... :twisted:
Tis best wel een forse wandcontactdoos, dus daar kan je wel even naar kijken inderdaad. Langer/meer als bij zeg Ziggo in mijn geval. :lol:

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Wij hebben 1 kastje in het halletje met daarin de elektra groepenkast, in een ander kastje zit weer een gasmeter, en de watermeter zit weer in een luik onder de deurmat. En in de ene hoek van de huiskamer zit de kabel en telefoonaansluiting. En logischerwijs in de andere hoek van de huiskamer nu dus ook weer een reggefiber kastje.

Genoeg kijkplezier hier...

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

newmikey schreef:En dat lijkt je minder dan een aansluiting laten aanleggen waar je toch géén gebruik van gaat maken tot, pak weg 2018 met als enige reden dat het "gratis" is? Hoe vaak is hier nu toch al aangetoond dat "gratis" niet bestaat?
Nee, gratis bestaat inderdaad niet.
De mensen die wél een abonnement hebben afgesloten betalen voor de aanleg in jouw huis.
Jij zelf betaalt absoluut niets zolang je geen abonnement afsluit.
newmikey schreef:Kortom: jullie hebben je gewoon helemaal gek laten maken! :lol: :twisted:
En wat heeft de investering van KPN hier mee te maken? Er is een goede reden dat de overname van Reggefiber niet goed wordt gekeurd.
Wat heeft dit zelfs specifiek met dit onderwerp te maken? Uitrol van glasvezel of niets maakt niet uit, het is al aangelegd.
We weten ook allemaal dat kabel en glasvezel weinig verschil maakt.

Maar is dat een reden om géén gratis glasvezel aan te laten leggen?
Waarom zou je je nu voor tig jaar binden aan Ziggo of UPC door de bekabeling van de concurrent te weigeren?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

newmikey schreef:
Ik kijk niet iedere dag in de meterkast, maar ben blij een aansluiting te hebben, zonder iets daarvoor te betalen,Gratis voor noppes! :lol: :lol:
Dat is mooi! :wink:

newmikey

eleven schreef:ben blij een aansluiting te hebben, zonder iets daarvoor te betalen,Gratis voor noppes! :lol: :lol:
Ja! Dat is prachtig! Genieten gewoonweg en dat helemaal voor niets! Hoi hoi.

PS: een "aansluiting"? Waar ben je dan op "aangesloten" precies :?: Je hebt dus een gratis brandkraan, maar om er water uit te laten komen zul je moeten gaan betalen? Je weet eigenlijk nog niet eens òf je wel water wilt tappen daar want je hebt al een douchekraan en één in de keuken en in de tuin. Niemand vindt eigenlijk dat je een brandkraan nodig hebt want om te drinken en de tuin te besproeien is de gewone kraan al goed genoeg.

Waar zit daar de logica? Mij zit die kraan gewoon in de weg, hij is nutteloos en ontsierend. Ik laat de loodgieter wel komen als ik daar ècht een wateraansluiting wil. Kortom, ik heb géén enkel argument gehoord waarom je zo'n aansluiting zou moeten willen, behalve het toverwoord "gratis" en we weten allemaal wat gratis betekent...uiteindelijk betaal je er zelf voor.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

newmikey schreef:Kortom, ik heb géén enkel argument gehoord waarom je zo'n aansluiting zou moeten willen, behalve het toverwoord "gratis" en we weten allemaal wat gratis betekent...uiteindelijk betaal je er zelf voor.
En zo zal dit topic nog 15 pagina's door kunnen gaan, want ik heb ook geen enkel argument gehoord om het niet te doen. Gratis aanleg en nooit gebruiken betekent volgens jou verhaal dus dat je er ook nooit voor zult betalen, dus wat is het probleem om niet te doen.

Nu niet voor kiezen en later toch over willen gaan betekent dat je de hoofdprijs zult betalen om alsnog een aansluiting te krijgen, die niet gedekt wordt door de aansluitkosten.

Maar zoals ik al zei, ik lees geen enkel argument om het niet te doen, zou voor mij ook te laat zijn, ik heb het verdoemde kastje al in mijn meterkast zitten. Al zou ik het zelf nooit gaan gebruiken, zit die me niet in de weg en kost het me niets, wat in mijn ogen toch echt de definitie is van gratis.

eleven

newmikey schreef:
eleven schreef:ben blij een aansluiting te hebben, zonder iets daarvoor te betalen,Gratis voor noppes! :lol: :lol:

PS: een "aansluiting"? Waar ben je dan op "aangesloten" precies :?: Je hebt dus een gratis brandkraan, maar om er water uit te laten komen zul je moeten gaan betalen? Je weet eigenlijk nog niet eens òf je wel water wilt tappen daar want je hebt al een douchekraan en één in de keuken en in de tuin. Niemand vindt eigenlijk dat je een brandkraan nodig hebt want om te drinken en de tuin te besproeien is de gewone kraan al goed genoeg.

Waar zit daar de logica? Mij zit die kraan gewoon in de weg, hij is nutteloos en ontsierend. Ik laat de loodgieter wel komen als ik daar ècht een wateraansluiting wil. Kortom, ik heb géén enkel argument gehoord waarom je zo'n aansluiting zou moeten willen, behalve het toverwoord "gratis" en we weten allemaal wat gratis betekent...uiteindelijk betaal je er zelf voor.

Weet je dan, wat je moet betalen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

newmikey schreef:

Tenzij jij kan laten zien waar ik nu betaal voor die 'aansluiting' klets je gewoon uit je nek, newmikey. Hoe overigens een aansluiting in de meterkast ontsierend kan zijn is mij ook werkelijk een raadsel, tenzij jij hele dagen IN je meterkast zit om naar de meters te kijken, alleen dan kan ik het me voorstellen.
Mijn hele meterkast zit vol met aansluitingen waar ik niets mee kan / doe.
* KPN
* UPC

Allemaal 'gratis brandkranen' die de boel ontsieren en die toch in mijn meterkast zitten. Allemaal nutteloos, want ik heb al genoeg andere kranen, dus waarom dan toch die dingen?

Vreemd genoeg heb ik een loodgieter nodig om die kraan te laten verwijderen ( kost mij geld ) EN een loodgieter nodig als ik er in de toekomst toch een wil en dit kost mij klauwen vol met geld terwijl ik 'm er nu gratis in kan laten zetten en kan gaan gebruiken wanneer ik dat wil.
Nee idd. veel logischer om dat allemaal niet te laten doen!

newmikey

Ik geef het op, lekker doen lui - het is immers "gratis". Ik haak hier af.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

newmikey schreef:Ik geef het op, lekker doen lui - het is immers "gratis". Ik haak hier af.
als reggifiber nu ook nog afhaakt en stopt met ongevraagd kabels te installeren., kan de topic op slot :oops:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
newmikey schreef:Ik geef het op, lekker doen lui - het is immers "gratis". Ik haak hier af.
als reggifiber nu ook nog afhaakt en stopt met ongevraagd kabels te installeren., kan de topic op slot :oops:

Dat kan allang al op slot. Dummy's blijf je houden :lol: Vooral dat vreemde persoontje, dat gelijk moet hebben.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:

Dat kan allang al op slot. Dummy's blijf je houden :lol: Vooral dat vreemde persoontje, dat gelijk moet hebben.

glasvezel kabel ? blijf toch maar bij de opgevoerde kanel van UPC :mrgreen:

eleven

Har06 schreef:
Onzin, zij installeren niet ongevraagd kabels.
Bij mij komt alleen binnen, die ik ook binnenlaat.
Tot heden hebben kabelaars nog geen sleutel van mijn Huis. :lol:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

newmikey schreef:Lees ook eens http://www.ovoc.nl/files/GlasvezelRev.pdf

Quotes uit dit document:
Sterker nog: onderzoek van TNO toont aan dat de kabel óók in 2020 technisch nog volop mee kan
Dan nog is het een voordeel om glasvezel voorbereid te zijn. Dan kun je tenminste op elk moment overstappen naar andere dienstverlener, en ben je niet via coax kabel gebonden aan achterliggende provider

langste adem

Ook al zou een deel van de aansluitingen zinloos aangelegd zijn omdat ze niet gebruikt gaan worden in de komende jaren zal het zo toch goedkoper zijn voor Reggefiber, achteraf alsnog allemaal individuele aansluitingen moeten maken zal veel duurder zijn.Ik heb het kastje nu en het zal ook voor mij best handiger en goedkoper zijn als ik in de toekomst snel over wil stappen op glasvezel.

In mijn geval had ik niet gereageerd op die brief van reggefiber dat je een aansluiting kon laten plaatsen tot in het huis. Om de simpele reden dat ik dan alweer moest zorgen dat er iemand thuis moest zijn. En ook omdat ik het nut er (nu) niet van inzie. Mijn internet is snel genoeg en ik heb geeneens het snelste van het snelste. En ik heb nu zowel internet, als telefonie en tv via ziggo. Dat zal ongetwijfeld ook mogelijk zijn met glasvezel, maar dat overstappen geeft weer romslomp en dan zal ik ook de nodige hardware weer moeten vervangen (smartcard enz).

En zo'n kastje wordt dus niet altijd in een meterkast geplaatst, bij mij was het in de woonkamer. Niet in het zicht overigens want mijn bankstel staat ervoor, maar toch. Als ik het zelf had moeten betalen en aanleggen had ik ook zelf kunnen bepalen waar dat kastje wordt geplaatst. Een logischer plek had inderdaad de meterkast geweest, compleet uit het zicht. Maar goed ik vind het nu wel best.

En ik snap wel het punt van Newmikey.
En als je echt niet van plan bent om er gebruik van te maken waarom zou je dan die monteur toe moeten laten ? Ook al is het gratis /verstandig ? Dat mag je toch lekker zelf bepalen in je eigen huis ? (Ik woon overigens in een huurhuis dus voor mij gaat dit laatste misschien niet helemaal op)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

langste adem schreef:Ook al zou een deel van de aansluitingen zinloos aangelegd zijn omdat ze niet gebruikt gaan worden in de komende jaren zal het zo toch goedkoper zijn voor Reggefiber, achteraf alsnog allemaal individuele aansluitingen moeten maken zal veel duurder zijn.Ik heb het kastje nu en het zal ook voor mij best handiger en goedkoper zijn als ik in de toekomst snel over wil stappen op glasvezel.

In mijn geval had ik niet gereageerd op die brief van reggefiber dat je een aansluiting kon laten plaatsen tot in het huis. Om de simpele reden dat ik dan alweer moest zorgen dat er iemand thuis moest zijn. En ook omdat ik het nut er (nu) niet van inzie. Mijn internet is snel genoeg en ik heb geeneens het snelste van het snelste. En ik heb nu zowel internet, als telefonie en tv via ziggo. Dat zal ongetwijfeld ook mogelijk zijn met glasvezel, maar dat overstappen geeft weer romslomp en dan zal ik ook de nodige hardware weer moeten vervangen (smartcard enz).

En zo'n kastje wordt dus niet altijd in een meterkast geplaatst, bij mij was het in de woonkamer. Niet in het zicht overigens want mijn bankstel staat ervoor, maar toch. Als ik het zelf had moeten betalen en aanleggen had ik ook zelf kunnen bepalen waar dat kastje wordt geplaatst. Een logischer plek had inderdaad de meterkast geweest, compleet uit het zicht. Maar goed ik vind het nu wel best.

En ik snap wel het punt van Newmikey.
En als je echt niet van plan bent om er gebruik van te maken waarom zou je dan die monteur toe moeten laten ? Ook al is het gratis /verstandig ? Dat mag je toch lekker zelf bepalen in je eigen huis ? (Ik woon overigens in een huurhuis dus voor mij gaat dit laatste misschien niet helemaal op)
Dan is het inderdaad een ander verhaal. Het hebben van een glasvezel aansluiting is voor een verhuurder namelijk een zekere pre, omdat het een X euro huur per maand meer op kan leveren in de toekomst. Het te verhuren object wordt er iets meer door waard. Als jij dan nee blijft zeggen, zou je de verhuurder dus kunnen benadelen, daar staat vast iets over in je huurcontract.

En ja dat is zo, ik weet van een IT-collega dat hij een huurhuis heeft geweigerd omdat er géén glasvezelaansluiting was, voor hem was dat itt jou, dus erg belangrijk. Nu woont hij nog bij zijn ouders, waar hij wél glasvezel heeft.

Dat verklaard dus ook waarom ze die kabel al tot aan de gevel hebben gelegd, dat is na akkoord van de verhuurder (= eigenaar) gedaan.

eleven

(Ik woon overigens in een huurhuis dus voor mij gaat dit laatste misschien niet helemaal op)

Nu komt de aap uit de mouw.
Was fijn geweest dit in het OP bekent te maken, want dit is een heel andere situatie.
Je hebt als huurder helemaal niets te beslissen, of de kabel in het huis wordt geïnstalleerd.
Maar de rest is al gezegd/geschreven.

langste adem

Ook al ligt het juridisch zo dat niet IK maar de verhuurder cq eigenaar erover gaat ,voelt het toch anders.
Ik huur het huis nu zo'n 8 jaar, en ben niet van plan om in de komende 10 jaar te verhuizen en ik beschouw het als mijn huis. Net zoals de huiseigenaren met een hypotheek dat doen.
En uiteraard moet er af en toe geschilderd worden en ander onderhoud door de wbv. Maar glasvezel is nog niet echt goed ingeburgerd (althans bij mij), en heeft verder ook niet mijn hoogste prioriteit.

eleven

langste adem schreef:Ook al ligt het juridisch zo dat niet IK maar de verhuurder cq eigenaar erover gaat ,voelt het toch anders.
Ik huur het huis nu zo'n 8 jaar, en ben niet van plan om in de komende 10 jaar te verhuizen en ik beschouw het als mijn huis. Net zoals de huiseigenaren met een hypotheek dat doen.
En uiteraard moet er af en toe geschilderd worden en ander onderhoud door de wbv. Maar glasvezel is nog niet echt goed ingeburgerd (althans bij mij), en heeft verder ook niet mijn hoogste prioriteit.
Jij hebt geen inbreng, welke aansluitingen in een huurhuis gemaakt worden, ook woon je tig jaren in dit huis.
Vergelijking met een huiseigenaar met een hypotheek loopt mank.

Misschien moet je bij de WBV klagen, dat deze de toestemming, om het kabel in het huis te leggen, intrekken.

Trouwens zijn de werkzaamheden hervat, of liggen de kabel einden nog altijd boven de grond?

Gesloten