Veel mensen die de zorgverzekering niet meer betalen hebben de indruk dat ze moeten betalen voor een systeem waar ze niet meer achter staan. Daar slaat het op. Veel zorgverzekeraars betalen de rekeningen ook niet of stellen onredelijke eisen. Ik overweeg ook ernstig de betaling van de zorgpremie te staken teneinde de zorgverzekeraar te dwingen aan haar verplichtingen te voldoen. Wel elke maand afschrijven, maar uitkeren ho maar, daar beginnen ze niet aan.Har06 schreef:Wat heeft dit te maken met lui die hun zorgverzekering niet betalen en de kosten afwentelen op de medemens, hou je bij de gestarte topic en kom niet met wereldvreemde verhalen op de proppen
Dan wentel je dus niets af op andere verzekerden, het is eerder andersom.
Je hebt recht op de zorg die je wenst. Niet op medicijnen die je worden opgedrongen, omdat de medicijnfabrikant leuke bonussen uitkeert aan de voorschrijvende artsen. Vergeet niet dat het een enorme industrie is. Wij hebben geen keuze meer, een zorgverzekering is verplicht en het grootste deel van de kosten wordt bij de werkgever of uitkeringsinstantie in rekening gebracht. Vreemde benadering van verzekeren, ik bepaal toch zelf wel wat ik wel en wat ik niet wil verzekeren? Als verzekeren verplicht wordt gesteld, dan moet je het maar via de belastingen regelen. Kortom, ziekenfonds terug.