Pagina 5 van 11

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:34
door M Blom
Beste schrijver van de hiervoor enorme lap tekst.

Ik ben het voor een groot gedeelte met u eens. Behalve het verhaal over lease.

HEt is bij een Comfort Card Lease niet verplicht om een verlengde garantie erbij aan te schaffen. We praten hier over een vorm van financial lease en geen operational lease. Het is dus puur vaste termijnkrediet (persoonlijke lening). De maximale looptijd is overigens 72 maanden, maar de dixonsverkopers geven terecht het advies 36 maanden, gezien de levensduur van de PC.

M Blom

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:35
door Anfadal
Beste mensen,

ik werk al ruim 6 jaar bij Dixons en met plezier. Ik dring NOOIT VGV aan klanten op. Hiertoe word ik ook niet aangezet door Dixons of het premiesysteem. Dat een ex-medewerker beweert ontslagen te zijn, omdat zijn VGVpercentage te laag was, is klinklare onzin! Je bent naar mijn idee ontslagen, omdat je je niet voldoende inzette voor het bedrijf en niet achter de produkten stond. Dat je nu dan met modder gaat gooien zegt al genoeg...
Het onderwerp ging overigens over het al dan niet verpichten van VGV bij uitgestelde of gespreide betaling. Dit wordt zeker niet verplicht gesteld door Dixons, slecht geadviseerd! Dat een vijf-tal verkopers anders beweert is natuurlijk een slordige/slechte zaak. Ik hoop dat Dixons hier actie op gaat ondernemen, anders gaat de goede naam die we met z´n allen in al die jaren hebben opgebouwd wellicht aan diggelen... Jammer dat hoofdkantoor de kans heeft laten liggen in het programma zelf te reageren.

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:37
door Gast
Wie gaat er nou bij de dixons een computer kopen ?
Hoe dom kan een mens zijn ?

dixons is een baggerwinkel !

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:40
door Pieper
dixons is een baggerwinkel
onderbouw dat dan ook eens...

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:45
door Gast
Geplaatst op 22 Mar 2004 22:30 door Voor Steeve


--------------------------------------------------------------------------------

Hey...

Als ook jij je een beetje verdiept zou hebben...

Zou je weten dat juist HP GEEN 2 maar 1 jaar garantie geeft. Compaq deed dit wel... HP juist niet. Zelfs compaq klanten die na 1.5 bij HP aankloppen krijgen maar 1 jaar...

Nintendo... 2 jaar garantie.. MS-X-BOX 2 jaar garantie..

Sony Playstation/camera's etc. 1 jaar garantie.

Telefoons... Nokia/Philips/Siemens... etc.. 1 jaar garantie..

Waar is die Europese wet nu ? Zijn al die fabrikanten in overtreding dan ...en waar blijven de sacties voor die bedrijven dan ??

Naar boven

Daar gaat het helemaal niet om. Dacht je dat ik dat niet wist het ging er om dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat er 2 jaar garantie zit op alle producten. Dus denk zelf even na voordat je antwoord geeft aub.Op Siemens thuis telefoons zit 2 jaar garantie was je nog vergeten te vermelden :P.

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:46
door rootz
Je niveau ligt niet bepaald hoog, wat heeft dat nou weer met dixons te maken. dixons maakt de producten niet zelf!

Als je geen zinnige reactie kunt bedenken zeg dan niks!

Dixons is een goede winkel waar ik met plezier heen ga, elke dag weer!

Ik stond er van versteld hoe goed mijn collega`s de problemen van klanten probeerden optelossen. Zelfs buiten werktijd!
Ook de tijd die ze voor de mensen nemen stond ik erg van te kijken, alles uit de kast halen om een goede oplossing te vinden.

Ik denk dat Dixons tot 1 van de beste winkeld behoren als het gaat qua service. Alles word daar uit de kast gehaalt!

Helaas door dit programma, word dit heel erg verdraaid!

MVG, een dixons medewerker

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:47
door M Blom
Heee Rootz...mee eens hoor....maar .....

Je bedoeld met MVG toch niet : Met Verlengde Garantie ????

M Blom

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:48
door Xodus
Ik ben het inderdaad met Medewerkertje eens dat de helft van de volle informatie wordt gegeven. De medewerkers van het filmpje wordt alleen gevraagd naar VGV voor LEASE mogelijkheden. Op de website wordt gemeld dat dit verplicht zou zijn OOK voor uitgestelde betaling. Maar voor zover ik weet is dat gewoon pure onzin. Een product bij uitgestelde betaling hoeft pas NA 1 jaar betaald te worden. Garantie van een product is dan al 1 jaar. Het wordt dan ook niet verplicht gesteld om de extra garantie aan te schaffen.

Consumenten hoeven dan wel geen verlengde garantie te nemen bij een lease. Je hoeft dan niet zoveel extra euro te betalen voor garantie. Maar je hoeft dan daarbij ook niet naar de Dixons te gaan voor problemen die pas na 1 jaar optreden. En dat je daarbij maar moet doorbetalen voor een product dat je niet meer kan gebruiken moet je dan ook maar accepteren.

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen is, als het je niet verplicht wordt gesteld, accepteer daarmee ook de gevolgen van je keuze.

Ik besluit met een toepasselijke quote:
"Half the truth is the worst of all lies"

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:49
door Gast
Voor Steeve
Gast

Geplaatst op 22 Mar 2004 22:30 door Voor Steeve


--------------------------------------------------------------------------------

Hey...

Als ook jij je een beetje verdiept zou hebben...

Zou je weten dat juist HP GEEN 2 maar 1 jaar garantie geeft. Compaq deed dit wel... HP juist niet. Zelfs compaq klanten die na 1.5 bij HP aankloppen krijgen maar 1 jaar...

Nintendo... 2 jaar garantie.. MS-X-BOX 2 jaar garantie..

Sony Playstation/camera's etc. 1 jaar garantie.

Telefoons... Nokia/Philips/Siemens... etc.. 1 jaar garantie..
playstation2 is gewoon 2 jaar garantie net als de xbox, gamecube en gameboy advance. *grijnz* :lol:

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:50
door Jackie
Ontslagen door geen VGV verkoop...

geloof je het zelf...

Je wordt bij Dixons alleen ontslagen om onderstaande redenen.

1: Je loopt te jatten.
2: Je bent een commerciele nitwit.
3: Je hangt lulverhalen op tegen klanten.
4: Je bent ook met 10 trainingen en maandenlange ondersteuning niet
op een acceptabel niveau van kennis te krijgen, zodat je klanten
ook zinvol kan informeren.
5: Je komt altijd te laat.

Volgens mij weet ik het wel... een 3-tje of een 4-tje...??

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:51
door M Blom
Go Jacky Go Jacky Go Jacky

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:51
door Xodus
Ik zie dat m'n quote niet helemaal eruit komt:

"Half the tru.th is the worst of all lies"

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:51
door rootz
M Blom


MVG is een erkende afkorting met de betekenis;
Met Vriendelijke Groet

correct me if i`m wrong

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 22:58
door De jurist
Wat betreft de 2 jaar verplichte garantie, daar lopen al een aantal rechtszaken over en zodra die door de diverse fabrikanten zijn verloren zullen deze wel een toontje lager gaan zingen en is het "upsellen" met VGV's vrijwel niet meer nodig.

-waarvan akte

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 23:01
door nietjurist
en aangezien de gemiddelde juris ongeveer 10 jaar nodig heeft om het een en ander door te nemen en te onthouden, duurt het daardoor nog wel een lange tijd voordat het echt duidelijk is hoe het zit.

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 23:10
door justme
Kennelijk is het oneerlijk om de consument te wijzen op het risico van hoge reparatieprijzen.

Kennelijk mag ik consumenten niet wijzen op de voor en nadelen van een al dan niet duurder produkt.

Kennelijk willen consumenten gewoon een nieuwe kopen na die 2 jaar europese garantie... en het 3e en 4e jaar dan ?

Over kansberekening gesproken.

Pak een PC van € 2000,- neem hierop 5 jaar garantie voor € 200,- = 10%

Hoe groot is de kans dat die PC na 4,5 jaar nog leeft, of uberhaupt nog repareerbaar is...

Hoe groot is de kans dan dat je na 4,5 jaar een mooie nieuwe Pentium 6 krijgt ?

Dat noem ik niet verdraaien, naaien of afzetten...

Maar gewoon slim investeren...

en waarom zou ik mijn gewaardeerde klant niet op deze mogelijkheid wijzen ???

een niet ex...

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 23:13
door rootz
Je hebt misschien alleen garantie op de onderdelen, wat het minste kost. arbeidsloon + verzendkosten worden wel voor je eigen portomonee! :wink:


voorbeeld; digitale camera stuk.. (299,-)
lens kapot


nieuwonderdeel: kunstof lens 12,-
onderzoekkosten: 30,-
arbeidsloon: 90,-

totaal kosten: 120,-
waarvan te betalen: 108,-


En valt het buiten de fabrieks-garantie,
kan je dat wel allemaal zelf betalen dus!
Nou dat is niet mis!

En had je nou maar een extra garantie erbij genomen van 29,-
Alles word vergoed, en je hebt er alleen die 29,- voor betaalt.

misschien gaat het niet stuk, naja jammer voor die 29 euro!
maar je hebt er in iedergeval naar mijn idee veel meer plezier van als je aan het fotograferen bent!

en gaat het wel stuk, dan word alles netjes voor je vergoed!

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 23:14
door Isabella
Ik vraag me af waarom Tros Radar niet het lef heeft om in het programma een korte opgave van de forum reacties te gevenl Ze belichten nu wel degelijk maar één kant van het verhaal. Ook jammer dat ze de directie van Dixons niet de gelegenheid hebben gegeven om in het programma hun reactie te geven. Verder als een medewerkster van Dixons zijn ze helaas niet gekomen, en dat nog telefonisch ook! Dat is pas makkelijk je geld verdienen! :evil:

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 23:22
door Neo
Tja, en dat was dan ook nog eens nagespeeld.

Al met al was het verhaal tegen dixons behoorlijk eenzijdig, maar daar staat Radar bekend om... Het is allemaal een soort (rasistische) haat tegen (alle) verkopers (dus ook van andere ketens).

Wat zal die Antoinette Heksenberg weer een natte doos hebben gehad vanavond...

Re: Verlengde garantie Dixons

Geplaatst: 22 mar 2004 23:26
door Radartje
Daarom: Schenk allemaal Tros Radar de KOUDE DOUCHE voor deze giga-blunder!