LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Alsof je bij ADSL geen datalimieten of FUPs hebt.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom zou je dat willen!! Er zou veel meer gedownload moeten worden!!!
Al jaren hebben ze ons bedonderd met veels te hoge kosten voor CD's ed, en het gaat maar door.
Laat maar iedereen lekker downloaden, zodat de prijzen eindelijk een heel stuk gaan zakken zoals in alle andere landen om ons heen!
Dus downloaden maar DAG EN NACHT!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom zou je dat willen!! Er zou veel meer gedownload moeten worden!!!
Al jaren hebben ze ons bedonderd met veels te hoge kosten voor CD's ed, en het gaat maar door.
Laat maar iedereen lekker downloaden, zodat de prijzen eindelijk een heel stuk gaan zakken zoals in alle andere landen om ons heen!
Dus downloaden maar DAG EN NACHT!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

FUP / AUP IS OPLICHTING

VANAF MIDDENNACHT DOWNLOADEN KAN GEEN NADELIGE GEVOLGEN HEBBEN VOOR DE "BUURT"

VOLG DEZE LINK EN CONCLUDEER DAT HET ZGN "BUURMANEFFECT"
(ZGN NADELIGE EFFECT VOOR WIJKHUB) G E *** IS OP HET NIEUWE EURODOCSIS NETWERK

[b]http://www.multikabel.nl/consument.p ... aand%2[/b]

TIJD VOOR EEN KLACHT BIJ DE OPTA, EN DE RECALME CODE COMMISSIE

HAAL ALLES UIT DE KABEL MAAR NIET VIA CHELLO !!!!!!!


Inter

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Inter »

Gast
Gast

Geplaatst op 03 Apr 2004 21:37 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Alsof je bij ADSL geen datalimieten of FUPs hebt.

Die heb je ook inderdaad maar ik ken genoeg providers die nooit lopen te zeuren.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat Zonnet hierover loopt te zeuren.
Nu is daar ook niet alles in orde (welke provider nou wel ) maar daarover hoor je nooit geen klachten
Kan alleen niet begrijpen dat mensen zo over UPC lopen te klagen terwijl er zoveel alternatieven zijn tegenwoordig.
Dat de overheid na al die jaren UPC niet verplicht om concurentie op de kabel toe te laten is wel erg kwalijk.
Mag helaas geen schotel op mijn flat plaatsen anders wist ik het wel.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Dat de overheid na al die jaren UPC niet verplicht om concurentie op de kabel toe te laten is wel erg kwalijk.
Komt wel! Don't worry be happy.

Voske

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Voske »

Ik ben net lid geworden en kreeg het bekende mailtje nu ook al.

Ik vraag me af of er vanuit trosradar iets aan dit gedaan kan worden.
Ook vraag ik me af of er iets tegen te doen is want wat er in een uitzending van een tijdje geleden gemeld werd: gelijke downloadhoeveelheden en de ene wel en de andere geen "dreigmelding".

Graag advies.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Graag advies.
Wat dacht je zelf? Opzeggen die handel natuurlijk en een provider nemen die niet meer in de verkoop doet dan hij ook daadwerkelijk heeft aan te bieden!! Op basis van dwaling kan je van je net aangeschafte abonnement af; dat je veel minder krijgt dan je op basis van de aanbieding voor verwachting had. Je hebt ADSL in dezelfde prijsklasse als waarvoor je nu kabel hebt, dus waarom ben je er eigenlijk ooit aan begonnen? Klonk UPC jou wel als een goeie betrouwbare provider in de oren? Of deed je het vanwege de alom bekende kwaliteit van de helpdesk? Of was het vanwege de degelijke en nauwkeurige administratie?

Inter

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Inter »

Je hebt volkomen gelijk Gast van 27 Jun 2004 13:06 .
Waarom nog internet via de kabel?.
Allleen die reclame betlaal je nog steeds per minuut maar wel lopen zeuren over datagebruik.
Dit bedrijf had al lang failliet gegaan als iedereen maar niet in hun mooie verkooppraatjes gelooft.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Zelfs die mollen in de UPC reclame tappen gewoon aan KPN A-kabel af, dus die hebben precies ADSL. Geen wonder dat ze het zo naar hun zin hebben op het internet!! En UPC maar adverteren: haal meer uit de kabel. Ja, zo'n blauwe telefoonkabel zullen ze bedoelen...

chello-moe
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door chello-moe »

Getverderrie,
ook ik ontving twee van deze klantonvriendelijke mailtjes. Heb er direkt een zeer pissige mail over teruggestuurd, want hiervan zijn wij chello-abonnees toch niet gediend?
Inderdaad, drie jaar geleden zijn we chello gaan gebruiken, nooit en nergens iets gehoord of gelezen over een datalimiet die nu ineens geldt!!??
Onbeperkt internetten wordt door Chello anders opgevat dan door de consument. Daarom wil ik alle mensen die eerder op dit forum gereageerd hebben en iedereen die dit nog gaat doen, vragen om Radar, de Consumentenbond en alle denkbare consumentenprogramma's te bestoken met onze onvrede!! Alleen bij een bombardement van klachten is UPC bereid de klant serieus te nemen is de les uit het verleden! Zat er net weer leven in UPC na alle negatieve berichten, flikken ze dit!!
Ik kan nog pagina's vol zeuren over deze minachting van trouwe klanten, maar dat is niet boeiend....
Gegroet.... :evil: :evil: :evil:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan natuurlijk ook gewoon naar ADSL overstappen. Zullen ze bij UPC ook niet gaaf vinden.

Keesjan

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

UPC biedt echter wel een goede prijs/snelheidsverhouding (als het werkt). Ik vind ADSL zeker niet in alle gevallen een optie om over te stappen.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

rare keesjan

Keesjan

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Sorry, maar in de gemeenten waar UPC/Chello goed werkt is de verbinding stabiel en goed. Uiteraard zijn er ook tal van gemeenten waar de verbinding ontzettend brak is. Toch was ik best tevreden met de verbinding. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Bij UPC is het zo dat als het werkt het blijft werken en als het niet werkt het nooit goed gaat werken. Kwestie van geluk hebben. De service vind ik zwaar tegenvallen. Nooit problemen gehad, maar als je eens service nodig hebt dan is het er niet. Helaas moet ik donderdag gedwongen overstappen naar het Eurodocsis-netwerk en word ik verbonden met een andere CMTS. Als dat maar goed gaat...

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Wedden dat het datalimiet (die zogenaamde AUP/FUP) bij Chello
elke maand minder wordt. Een medewerker genaamd t3q had eerst op diverse fora rondbezuind dat dit limitet voor Classic 100 Gb zou bedragen maar dit bleek 50 Gb te zijn, nu is deze 50 Gb reeds verlaagd naar 40 Gb volgende maand 30 Gb :?:

Ik wil GVD een keiharde datalimiet ipv opgelicht te worden met een FUP/AUP

Keesjan

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik wil GVD een keiharde datalimiet ipv opgelicht te worden met een FUP/AUP
Ok, de keiharde limiet is 10 GB. Na 10 GB loop je kans afgeknepen te worden. Dus niet meer dan 10 GB downloaden, dan is iedereen blij. (Snap je het punt? Als iedereen blijft zeuren, dan stellen ze gewoon een limiet wat ver onder de "niet bekende" FUP ligt.)

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

... en dan moet je ook over de brug komen met de erkenning dat je een light abonnement in de aanbieding hebt en dus 3 keer teveel voor de aansluiting vraagt en daarom doet UPC dat dus niet. Snap je?
Rare KeesJan...

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Als UPC een limiet stelt van 10gig dan is dat duidelijk en zegt misschien een groot aantal klanten haar abonnement op. Maar als je FUP noemt en te pas en te onpas gaat knijpen wordt dat geaccepteerd. Maar niet zonder flinke irritatie van degenen(lees klanten) die UPC in leven houden.

Gesloten