LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Repareren" Playstation

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
pl@y_kapot

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door pl@y_kapot »

na 2 maanden is ook mijn gereviseerde play kapot!

pl@y_kapot

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door pl@y_kapot »

CommandeR,

ik heb het geprobeerd met mijn eerste PS2...
die viel net buiten de garantie en toen heb ik het zelf maar geprobeerd.
op het internet is wel het een en ander te vinden hierover (wel erg weinig, is goed zoeken)

lijkt makkelijker dan het is (vond ik)!
ik kon een gereviseerde kopen bij Sony! 100 zoveel € :(

sterkte er mee...

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door topery »

Kijk..ik ga niet zeuren want de 1e playstation kregen we gratis van een kennis met zo'n 80 spelletjes....die was al gerepareerd maar ging toch na een paar maanden kapot. Via marktplaats een vervanger gekocht voor 50 euri....ook na een jaar overleden.

Ik heb het als volgt opgelost. De kinderen zijn nog klein (6 en 8 )
Wij hebben nu een (nieuwe) gamecube met een aantal mario spellen.
De kinderen mogen de discs niet aanraken, als ze erop willen spelen gaat dat onder begeleiding van mamma......

En.......HIJ LEEFT NOG STEEDS :lol:

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Ook omslachtig als je moeder iedere keer moet komen.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door topery »

Ook omslachtig als je moeder iedere keer moet komen
Gezien het feit dat je op dit forum post ga ik ervan uit dat je ouder bent dan 8

Daar mag jij problemen mee hebben, maar gezien hun leeftijd en het feit dat ik dat ding heb betaald...........

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Gevoel voor humor heb je dus ook niet :)

M.de Groot

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door M.de Groot »

Ook wij hebben[hadden] met veel plezier een PS2, na 14 maanden begon er een raar geluid uit te komen en al snel speelde hij geen enkele disc meer. Kon hem omruilen voor €80,00. Heb ik uitteraard niet gedaan. Na enig zoeken op internet schijnt het redelijk vaak voor te komen. Misschien tijd om Sony een steenkoude douche te geven.
Verder komt er nooit geen Sony console meer in mijn huis, ik hou het maar bij mijn Nintendo, is tenminste oerdegelijk.

t0nb3rry

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door t0nb3rry »

Het blijft tobben met die PS2's...

1.) Laat de PS2 NOOIT verticaal staan als hij draait.
2.) Gebruik nu en dan een DVD-lensreiniger om hem schoon te maken.
3.) Oude (eerste-generatie) PS2's hebben veelvuldig last van DRE's (Disc Read Errors). Dit is te wijten aan een onderdeeltje dat de afstand tussen lens en disc reguleert en dat na een tijdje vaak niet goed meer werkt. Je kunt dit ZELF verhelpen! Hiervoor moet de PS2 wel open en dien je het garantie-zegel te verbreken, dus als je die nog had ben je hem kwijt. Veel gereedschap heb je niet nodig, wel zo'n heel klein schroevendraaiertje (horloge-formaat). Wie wil weten hoe dit moet: hier is een link naar uitleg.

http://www.g4tv.com/xplay/features/4579 ... r_Fix.html

Dit soort info is inderdaad vaak lastig te vinden, en het is dan ook in het engels. Een nederlandse uitleg heb ik nog niet gevonden. Wees voorzichtig als je dit gaat proberen met je PS2!

M. de Groot

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door M. de Groot »

Omdat de garantie toch was verlopen heb ik de PS2 zelf open gemaakt, als hij geen discs meer afspeelt en een raar geluid maakt is het vet op de glijstangen vaak ingedroogd [http://ps-force.uni.cc] Aan de hand van deze handleiding heb ik de 3 glijstangen gesmeerd, en de lens schoongemaakt en.......speelt mijn PS2 weer alsof hij net uit de winkel komt.

Gast84

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast84 »

Op de XBOX en Nintendo Gamecube zit 2 jaar garantie! Zou Sony ook moeten doen!

Gast

Re: "Repareren" Playstation

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom wordt gedaan ?

Gesloten