LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente legt onterecht beslag?....

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444

Re: Gemeente legt onterecht beslag?....

Ongelezen bericht door Julie4444 »

genux schreef:Door de gemeente is destijds duidelijk aangegeven dat de schuld alleen op haar verhaald kan worden. Dus werd in eerste instantie alleen loonbeslag gelegd op haar inkomen. Nu wordt ik daar in betrokken doordat we een en/of rekening hebben waarop een uitkering staat die alleen voor mij bestemd was ivm aanpassingen voor de woning. Is het dan zo vreemd dat ik daar mijn vragen over heb? En graag wil weten van radar experts of dit legitiem is?
Zeker niet. Daar heb je nu een antwoord op. Omdat het een en/of is mag het.
genux schreef:Reacties zoals: je hebt een schuld en die moet je potverdorie betalen heb ik niets aan. En voor mijn echtgenote is ook duidelijk dat ze deze schuld ook moet betalen. Alleen heeft ze de mogelijkheden momenteel niet....
Dit is duidelijk. Je geeft aan het zo snel mogelijk te willen aflossen, met jouw geld, correct? Je kwam zelf met de suggestie onder het minimum te willen leven ten behoeve van de schuldeisers. Ik denk dat dat, als dit inderdaad mogelijk is, de snelste manier is om van de schuld af te komen (dus door maximale aflossing zo snel mogelijk). Dat is wat je wil, toch?

Dan kun je denk ik het beste eens in gesprek gaan met de beslaglegger/deurwaarder.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Uiteindelijk heb je zelf de vergissing gemaakt om het bedrag van de invaliditeitsuitkering op de gezamenlijke en/of rekening te laten storten. Want alles gescheiden willen houden maar dan wel een en/of rekening hebben is natuurlijk niet handig. En dat is voor jou heel vervelend, maar hoe je het ook bekijkt: de gemeente heeft recht op dat geld.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 apr 2015 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen; bericht aangepast

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele berichten verwijderd/aangepast. Reden: off-topic, op de man spelen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vond mijn reactie ook niet op de man spelen, maar goed... Was in netjes Nederlands, zonder enige scheldwoorden: een logische reactie op de berichten van TS, maar ik denk niet dat de moderatie de moeite neemt om het hele topic te lezen. Beetje jammer...

Gesloten