LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] malafide fokkers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
e.s.t.h.e.r

Re: malafide fokkers

Ongelezen bericht door e.s.t.h.e.r »

Negatieve publiciteit is ook publiciteit.
Ik heb niet alle berichten kunnen lezen want ik heb het te druk met telefoneren met mensen die geld willen doneren omdat zij willen helpen.

Ik ben niet uitgenodigd door Radar ook Pat Osborne niet.

Wel heb ik Radar gesproken aan het einde van de middag op de dag van uitzending.
Erwin Swinnik van Radar gaf aan dat hij wist van de grote groepen vechtende honden bij andere spaanse asielen.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die deze galgos steun blijven geven in deze hectische periode.

e.s.t.h.e.r

quote "ik ben niet uitgenodigd door Radar ook Pat Osborne niet " unquote

"ik" ben dus Esther van Leeuwen[/quote]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

dat er gevochten wordt bij andere asiels dat weet iedereen, wat er aan gedaan wordt dat is de vraag, ik vind het een grote schande dat er toch nog mensen dom genoeg zijn om geld over te maken aan deze vrouw

gonnie

Ongelezen bericht door gonnie »

E.s.t.h.e.r.
Wil je aan mij uitleggen waarom je zo hardnekkig achter Pat blijft staan.
Ik snap dat Pat ooit met de beste bedoelingen is begonnen in spanje.
Maar ik ben er van overtuigd dat als je daar 10 jaar woont en galgo's opvangt en vreselijke taferelen ziet en elke keer weer nieuwe honden moet opvangen, dat je dan afstompt. Dat gebeurd ook in het leger. Soldaten schrikken er na 5 jaar niet meer voor terug om een ander mens dood te schieten. Ik denk dat Pat geestelijk op is maar niet wil toegeven daaraan. Het is haar levenswerk geweest, met nadruk op geweest. Het wordt tijd om de fakel over te dragen aan een ander.
gonnie

e.s.t.h.e.r.

Ongelezen bericht door e.s.t.h.e.r. »

Ik vind dat je aan een tijdschrift niet kunt vragen iets niet te publiceren.
Hondenmanieren heeft het recht te publiceren wat zij willen, ik heb het recht te schrijven wat ik wil, we leven in een democratie, al zou je het zo niet zeggen.
Het ruikt hier naar fascisme.

e.s.t.h.e.r

Gonnie,

Niet alle vrijwilligers van Greyhounds in nood Nederland staan achter Resy Haanen en haar actie.
Deze mensen vinden dat ik door moet gaan met helpen van Egs.
En zij zijn niet de enigste.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag E.S.T.H.E.R

[quote]
Het ruikt hier naar fascisme.

Bij fascisme gaat het om mensen die beestachtig tekeer gaan. Dat kun je toch van de deelnemers van dit forum niet zeggen.
Groetjes, Ton.

Gast

Hoe durf je te spreken over het fasisme???Wij komen alleen voor de honden op die zo dieronterend bezig is die pat dat zoiets best aan de kaak mag worden gesteld.Zet er een ander in voor de honden een die ze beter kan opvangen dan wat pat doet .Steek je kop maar diep in het zand estherBesteed het geld beter dan dat er nu eten ligd te beschimmelen dat voor de dieren bestemd was. Ik hoop dat de donateurs ook in de gaten krijgen dat er fout op fout gemaakt wordt.
Het roer moet om of je wilt of niet.De toekomst van die honden hebben jullie al kapot gemaakt ,en nu nog even redden wat er nog te rdden kan
Dus neem het woord rasisme niet meer in de mond want daar heb jij geen recht toe.Wij willen dat die ellende voor de dieren stopt,en wel nu .
Jullie twee hebben GEEN RECHT OM DIE HONDEN TE KWELLEN PAT EN
E.S.T.H.E.R,Gewoon esther Moos

gudrun

Ongelezen bericht door gudrun »

esther,volgens mij heeft niemand hondenmanieren gevraagd dit artikel NIET te plaatsen,maar om eerst de feiten eens goed te bekijken!voordat ze dit artikel plaatsen!
Bovendien mogen wij gelukkig elk blad vragen om een artikel niet te plaatsen,is net zo goed vrijheid,we dwingen toch niemand!
Jammer voor ""al die mensen die je bellen om geld te doneren""dat hun geld ergens tussen de troep komt te liggen,kunnen deze mensen ook niet helpen,hondenmanieren heeft ze een verkeerd beeld laten zien,tegen beter weten in!
Zou me niets verbazen als ze nog een klacht aan hun broek krijgen,wegens verkeerd voorlichten,en geld vragen voor een gesloten opvang.
Pat zal blij zijn met het geld,ze moet tenslotte een vermogen aan boetes betalen,ik denk niet dat deze mensen hun geld daarvoor bedoeld hebben!
Esther,hou toch eens op! Juist jij weet zo donders goed wat een hel het daar is!

Criticaster

Ongelezen bericht door Criticaster »

Ik heb nu zes pagina's reacties gelezen op de uitzending van Radar en weet zeker dat ik dat niet gauw meer zal doen. Modder gooien, dat lijkt me de juiste benaming voor deze discussie. Honden zorgen voor emoties, zeker honden die er slecht aan toe zijn, maar zoals hier een welles/nietes spel wordt geschreven door de diverse deelnemers is ongelooflijk. Allereerst meen ik dat Hondenmanieren al meer dan acht jaar met regelmaat aandacht vraagt voor diverse opvangcentra in Spanje. Het probleem wordt er even zoveel jaren door hen aan de orde gesteld. Ik meen dat Radar er een vreemde manier van "hoor en wederhoor" op na houdt en dat Sacha Gaus verwijt. Hier is zeker sprake van een pot die een ketel verwijt. Een voorgebakken dramatisch verhaal met zelfs huilende mevrouwen en geen intervieuw met Esther, de auteur van het artikel of gezocht naar anderen die positieve ervaringen hebben met bedoeld opvangcentrum, maar na dit warme entree meteen Sacha aangepakt. Vreemde wijze van journalistiek. En verder meen ik dat het zinniger is om alle neuzen een kant op te laten staan om de honden in Spanje zo goed mogelijk te helpen De rancune en de scheldkanonades en vooral het niet open staan voor elkaar argumenten en ervaringen doet het slechtste vermoeden voor de toekomst van iets dat een gezamenlijke inzet zou moeten zijn. Maar ga gerust door op jullie ingeslagen weg, het gaat hoogstens ten koste van de Spaanse honden. Pim.

stefan

Ongelezen bericht door stefan »

Ik kon het niet laten toch ook even te reageren. Dit is geen pleidooi voor of tegen. Ik hoop alleen dat deze mallemolen even op houdt om terug even ernstig na te denken wat er effecief moet gebeuren om tot een 'duurzame' oplossing te komen.

Feit is dat er in Spanje, en helaas niet alleen in Spanje, nog veel te vaak honden als 'wegwerpproducten' worden beschouwd en behandeld. Zelfs in ons eigen landje gebeurt dit nog al te vaak. Gelukkig zijn er heel wat bewegingen en instanties die zich over het lot van deze dieren bekommeren en ontfermen. Ierdereen doet dit met de beste bedoelingen en op zijn manier.

Het is echter bijzonder jammer te moeten vaststellen dat al deze bewegingen, die uiteindelijk hetzelfde doel voor ogen hebben, er blijkbaar moeilijk in slagen om over de stichtingen en landsgrenzen heen op een duurzame manier samen te werken om de wortel van dit kwaad aan te pakken.
Ik heb de indruk dat gans de situatie rond EGS stilaan aan het ontaarden is in een ware soapserie! Een welles/nietes spelletje! Welke buitenstaander weet op den duur nog waar het hier om draait? Wie wordt hier nu echt beter van? De honden?

Bepaalde mensen, de zgn. 'tegenstanders' willen absoluut dat enerzijds de hel moet worden gesloten... anderzijds moet Pat 'verbannen' worden en moet iemand anders de boel maar overnemen, dus dan weer niet sluiten... Toch hebben zij het beste voor, nl. dat in het belang van de honden bepaalde wantoestanden en praktijken (als die er al of niet zijn) ophouden. Prachtig!

Anderen gaan dan weer over tot actie en steken de handen uit de mouwen om terplaatse een scheefgetrokken situatie terug recht te trekken. Iemand is nu zelfs fulltime aangesteld op EGS, reuen en teven leven gescheiden, bijna alle reuen zouden al gecastreerd zijn... Fantastisch!
De zgn. 'voorstanders' steunen deze acties en hopen dat uiteindelijk in het belang van de honden EGS opnieuw op poten staat. Schitterend!

Indien je EGS echt wil sluiten, waar moeten alle honden dan heen?
Naar Cadiz? Daar hebben ze helaas 42 honden moeten laten inslapen omwille van plaatsgebrek, te weinig middelen en adoptieaanvragen, ...
Naar Scooby? Die hebben onlangs nog een pak honden uit Cadiz overgenomen, maar konden ze helaas ook niet allemaal opvangen of plaatsen. Hierdoor dienden inderdaad helaas 42 honden te worden ingeslapen!
Waar moeten ze dan op korte, middellange termijn heen?

Men zegt en schrijft dat alle steun hopeloos is, want dat binnen onafzienbare tijd de situatie terug naar af zal zijn. Hebben deze mensen een glazen bol?
Is het dan niet beter om diegene die nu actie ondernemen te steunen, en verder mee te werken aan een structurele oplossing voor dit probleem. Er is allicht duidelijk iets verkeerd gelopen, maar dit wordt nu blijkbaar verholpen. Misschien moet Pat wel enigszins gedwongen worden tot betere samenwerking met anderen, maar dit doe je niet door haar in een hoek te duwen en er dan met z'n allen op te staan schreeuwen. Doe je dit met een hond, wel de kans dat hij bijt is heel reëel!
Met probleem bedoel ik ook niet enkel EGS maar het probleem van alle honden waar ook.
Plaats alle bewegingen rond de tafel en zet de neuzen in dezelfde richting zodat de honden er daadwerkelijk beter van worden. Zodat we de autoriteiten en beleidsmensen enerzijds en de ganse maatschappij anderzijds tot betere inzichten te laten komen. Want zo kan het echt niet verder, dat is wel heel duidelijk!
OK, allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, maar welke oplossing biedt de bekvechterij?

Iedereen heeft hier het hart op de juiste plaats, maar wil niet tot dialoog over gaan en blijft hardnekkig op zijn standpunt staan. Sorry, zo komen we echt wel geen enkele stap vooruit.
En wat de persoonlijke aanvallen op bepaalde personen betreft, dit vind ik heel laag en zielig. Wie niets doet, kan niets verkeerd doen. Laat ons onthouden dat iedereen alvast het beste voor de honden voor heeft.

Aan RADAR ik hoop dat jullie hier niet enkel zitte te genieten, jullie hebben iets ontketend maak jullie werk nu ook maar op een ernstige manier af. De honden moeten hier sterker uitkomen, want zij hebben geen enkele stem!

Stefan

Gast

Beste stefan.
Het is niet de eerste keer dat zo uit de hand is gelopen.Het word wel eens tijd dat er permanent en stabiliteit daar is.En daar gaat het om.Het gaat erom dat de fakkel overgenomen wordt van pat om ter plaatsen de hulp aan te houden en niet dat wanneer het goed gaat een poos de mensen weg gestuurd worden door pat.Dat is dan foute boel.dan kan je weer opnieuw structuur aan brengen.Dus dde honden laten zitten en de hulp door laten gaan maar pat moet er mee ophouden om de mensen weg te sturen en op nieuw weer een puinhoop creeren.Dat is de enige oplossing voor nu.Die honden hebben gewoon recht op stabiliteit.Die honden hoeven niet van de berg af maar en gesloten ook niet maar alle hulp die er nu is door laten gaan
en pat weg laten gaan en een ander de taak over laten nemen.En dan komt het met de donatie ook weer helemaal goed maar in de eerste plaats voor de honden die daar blijvenkunnen onder goed beheer van een ander.misschien met enkele vrij willigers.Dan hoef je ook niet tesluiten.Maar alles moet nu flink op poten gezet worden.En laat het dan
goed gaan met hulp.Maar pad kan misschien wat anders doen, niet deze honden meer.Dit is wat ik zeggen wil.
Heel veel groetjes en succes voor al die mensen die zich willen inzetten voor deze lieve dieren,en laten ze nu de rust krijgen waar ze recht op hebben.......................Moos
.

Sacha Gaus

Ongelezen bericht door Sacha Gaus »

Wat ik al jaren doe als hoofdredacteur van Hondenmanieren is opkomen voor de belangen van honden. Ik besteed zo eens in de drie maanden aandacht aan opvangcentra en goede doelen in het buitenland. Dat doe ik omdat ik echt oprecht vind dat er wat moet gebeuren aan de vreselijke misstanden aldaar, en omdat ik op mijn beperkte wijze hoop daar een steentje aan te kunnen bijdragen.

Ik kreeg in januari een fotoreportage aangeleverd van een fotojournalist die zelf persoonlijk in El Galgo Senior geweest is, en het kwam over als een gerenommeerde instelling die goed werk doet. Pas half februari werd mij per e-mail gemeld 'dat er daar van alles mis is'. Ik krijg vervolgens in de loop van een paar weken e-mails die vertellen dat Pat Osborne zelf te weinig doet en alles aan vrijwilligers overlaat, ik krijg e-mails waarin staat dat de honden niet gecastreerd worden, ik krijg e-mails dat er gevechten zijn waarbij honden het leven laten, en vlak voor mijn vakantie komt er een e-mail binnen die meldt dat de honden elkaar ook opeten. Ik concludeer dat ik het echt verder moet uitzoeken, want: ik krijg ondertussen ook allerlei e-mails van vrijwilligers die vertellen dat er juist heel goed werk wordt geleverd, en dat er allemaal niks van waar is, dat er een hetze aan de gang is van een paar mensen die niet weten waar ze over spreken of er bewust over liegen. Ik nam mij voor (zoals ik ook al meteen gemeld had aan degene die mij in eerste instantie waarschuwde) een vervolgartikel te maken, nadat ik echt de waarheid boven tafel had. Want op dat moment had ik het blad met het gewraakte artikel al aan de uitgever aangeleverd (die dus de baas is) en zou het blad gedrukt worden. Dat het blad een maand later verschenen is, is buiten mij om gegaan.

Wat je mij wellicht kunt verwijten, is dat ik slechte journalistiek heb bedreven. Ik heb een eenzijdige kant laten lezen en zien. Maar wat te denken van Radar, die ook geen oog wilde hebben voor de andere verhalen dan de negatieve? Resy Haanen is er zelf niet geweest, maar heeft wel twintig getuigenissen van schokkende slechte ervaringen verzameld. Dat schreeuwt om een verder onderzoek, want ik heb ook vele positieve brieven van ooggetuigen. Ik heb berichten van mensen die zeggen dat ze erbij waren toen Hans Smets er was, en dat de foto’s die hij heeft gemaakt, foto’s zijn van honden die het gelukt is om dood en begraven honden op te graven. Dat dat natuurlijk niet goed is, maar dat het ook weer niet hetzelfde is als dat de honden elkaar levend zouden afslachten en opeten. Wat moet ik geloven? Ik weet het (nog) niet, maar ik weet wel dat er verder en diepgaand onderzoek nodig is. De waarheid moet boven komen. Ik ben er – ook na de uitzending van Radar - niet van overtuigd dat de dramaverhalen de enige waarheid zijn. Radar is het programma er niet naar om ook de andere kant te belichten: zo'n item moet in 2 minuten op de buis, en de letterlijke tekst van de redacteur die mij vooraf informeerde was 'dat er geen tijd was om de andere kant van het verhaal te belichten'. Natuurlijk niet, en dat snap ik ook wel. Maar er is WEL meer dan Radar heeft kunnen belichten. De Spaanse autoriteiten hebben het besluit El Galgo Senior te sluiten teruggedraaid, om maar wat te noemen.

Het is voor mij moeilijk om DE waarheid te achterhalen uit de brei van tegenstrijdige informatie die ik heb ontvangen, en ik vermoed dan ook dat er niks anders opzit dan dat ik zelf naar El Galgo Senior ga om mijn eigen ogen de kost te geven.

Ik hoop van harte dat de berichten over El Galgo Senior niet waar zijn, want het is verschrikkelijk als het wel waar is. De beelden die in Radar getoond werden, zijn meer dan shockerend.

Ik heb er spijt van – achteraf – dat ik het artikel gepubliceerd heb en niet de uitgever ervan heb geprobeerd te overtuigen dat het moest worden teruggetrokken. Het was beter geweest als ik dat wel had geprobeerd, me vervolgens echt in de materie had verdiept en dan een goed hoor en wederhoor artikel had geplaatst. Dat heb ik niet gedaan omdat ik op het moment dat mij ter ore kwam dat er het een en ander mis was bij El Galgo Senior, ik in eerste instantie echt dacht ‘er is overal wel wat, de omstandigheden in Spaanse opvangcentra laten nu eenmaal te wensen over, maar deze honden kunnen daar niks en doen en moeten geholpen worden’. Pas later werd me duidelijk in wat voor wespennest ik me eigenlijk heb gestoken.

Wat mij persoonlijk echt raakt, is dat mij via allerlei forums en e-mails verweten wordt dat ik geen dierenliefhebber zou zijn, dat ik niet opkom voor het welzijn van dieren maar sterker nog dat tegenwerk, dat ik arrogant zou zijn, dat ik alleen maar probeer geld te verdienen aan zielige hondjes. Het lijkt bijna alsof ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor de situatie in El Galgo Senior. En dat voelt vreselijk. Ik heb een schijnbaar/blijkbaar foute opvang belicht en dat is stom, maar ik heb het niet verdiend om behandeld te worden alsof ik die misstanden in die opvang hoogstpersoonlijk heb laten ontstaan!

Per saldo: wat is nu het mogelijke allerallerergste resultaat van het feit dat ik de persen niet stop heb laten zetten en dat het artikel dus gepubliceerd is? Dat er misschien een paar mensen in Nederland en België geld overmaken (en geloof me, er zijn altijd maar weinig mensen die daadwerkelijk hun portemonnee trekken), en dat dat geld dan niet op de plek terecht komt waarvoor die mensen het hadden bedoeld. Dat is erg vervelend, maar ik ga er zomaar vanuit dat niemand er een boterham minder om eet. Wellicht dat de honden in El Galgo Senior er ook geen boterham MEER om eten. En dat zou heel vreselijk zijn, want daar was het artikel in eerste instantie wel voor bedoeld.

Met vriendelijke groet,
Sacha Gaus

I.S.

Ongelezen bericht door I.S. »

Sacha, Stefan,

ik kan gewoon niet meer zeggen dan dat ik het meer dan volmondig met jullie eens ben!!!!!!!!!!!!
En ik hoop dat meerdere mensen dit bewust worden. Wie werkelijk twijfelt: neem het vliegtuig, reis naar Alicante (het is best mogelijk op 1 dag tijd) en ga ZELF kijken voor je een oordeel velt!

Aan wie Hondenmanieren en Sacha Gaus persoonlijk aanvalt: dit is werkelijk beneden alle peil. De campagnes om EGS te boycotten het het opvangcentrum definitief te sluiten, worden ze dan nu verder open getrokken naar "Weg met Hondenmanieren"?????? Waar zijn we in godsnaam mee bezig!!!!!! HET GAAT OM DE HONDEN! Keer terug naar de essentie: de honden hebben hulp nodig, steek de koppen bij elkaar en bied hulp!
Om Sacha te verwijten dat ze niet aan goede journalistiek doet, is wel erg hypocriet. Wat doet RADAR? De mensen met positieve getuigenissen, die ook al meermaals ter plaatse geweest zijn, kregen geen enkele mogelijkheid om zich te verweren. Nee, enkel Sacha werd aangevallen terwijl zij zelf nog geen enkele kans kreeg om tot daar te reizen.

En voor wie het nog niet beseft: als EGS geen donaties meer krijgt, staan alle honden daar een heel erg triest lot te wachten en maakt zeker de helft van hen geen enkele kans meer om ooit nog een goede thuis te vinden.

En voor iedereen die het zo goed voor heeft met de honden: boek dit jaar een vakantie richting El Campello en ga er een week vrijwilligerswerk doen! Daar zouden de honden pas beter van worden!!

Gast

beste i.s

volgens mij zit je niet goed op te letten, denk je nou echt dat die donaties voor de honden gebruikt gaan worden? waar denk je dat de discussie voor is? sacha gaus wordt niet persoonlijk aangevallen er wordt enkelt gezegt dat ze journalistisch beter haar best had kunnen doen, research heet zoiets, en niet met een smoes komen van : ik was op vakantie , ik wist het niet. dat is lariekoek want ik als leek wist het ook al in januari, en ja ik ga vrijwillegerswerkdoen dit jaar maar wel bij een opvang waar ik zeker van weet dat het geld voor de honden wordt gebruikt, en die opvang is ook bereid om de honden van pat op te vangen, ik zeg echt niet dat het makkelijk is om in je eentje een opvang draaiende te houden maar eens is de maat vol en moet je toe kunnen geven dat je het niet meer aan kan, dit is niet van de een op de andere dag zo gekomen dit draait al een paar jaar en iedere keer wordt het opgeknapt en dan krijgt mevrouw er weer genoeg van en dan verpest ze het weer en wie zijn daar de dupe van? juist ja die honden , hondenmanieren had beter werk moeten leveren, ook al kon ze de pers niet stoppen er bestaat ook nog zoiets als rectificatie, kom op mensen we kunnen toch wel beter dan dit, je verschuilen achter cliches van straks wordt alles beter, hoeveel kansen krijgt deze vrouw nog, en over sacha : een goede journalist weet toe te geven dat ze fout heeft gezeten zonder smoezen, radar heeft goed werk geleverd door haar in ieder geval de kans te geven om zichzelf te verontschuldigen en om uitleg te geven het is haar eigen schuld dat ze dit verpest heeft. ik zou zeggen kijk 6 mei allemaal naar de docu van belinda meuldijk mischien worden jullie dan wakker.

Addy Koot

Ongelezen bericht door Addy Koot »

Met verbijstering heb ik een aantal dingen op dit forum gelezen. Een ervan is dat er mensen zijn die deze "hel" nog steeds durven te ontkennen ondanks alle zorgvuldig opgestelde rapporten, foto's en de ervaringen van verschillende vrijwilligers en organisatie' s uit verschillende landen, maar eigenlijk hoeft me dit niet te verbazen gezien het feit dat er ook nog altijd mensen zijn die de Holocaust ontkennen ! En neem van mij aan: Het moet al HEEL erg zijn, wil de Seprona, onderdeel van de guardia- civil, en belast met het bewaken van "dierenwelzijn" in Spanje, waar ze wel wat gewend zijn, besluiten juist dit asiel te sluiten!!
Ondanks dat het nu beslist niet meer zo slecht zal zijn, als voor het bekendmaken van de feiten, laat Osborne de Seprona niet controleren, vreemd.....
Iedere stichting heeft als plicht op te komen voor het belang van de dieren. Nu diverse stichtingen hun verantwoordelijkheid hebben genomen wordt het afgedaan als ruzietjes tussen stichtingen en durft Esther van Leeuwen zelfs nog te stellen dat er meer vrijwilligers bij GINN zijn die er net zo over denken als zijzelf ? Maar dat, Esther, zie ik niet bevestigd op het forum, we leven in een democratisch land dus het staat iedereen vrij om zijn mening op dit forum te geven, ook GINN-vrijwilligers. GINN is een democratische stichting en Resy, noch iemand anders van hun bestuur, zal ooit iemand verbieden om zijn/ haar eigen mening te uiten.
Persoonlijk vind ik dit niet getuigen van stijl maar lijkt het erg op natrappen ! Verder, over het feit dat Esther niet uitgenodigd was bij Radar kan ik kort zijn, was Resy Haanen dan wel aanwezig bij het "flitsende" interview van Sacha Gaus ? Ja, op de tribune als bezoeker! Mijn diep respekt gaat dan ook uit naar mensen zoals o.a.Resy Haanen van GINN, Belinda Meuldijk en Mo Swatek die na maandenlange research de knuppel in het hoenderhok hebben durven gooien en alles openbaar gemaakt hebben met als resultaat dat deze "levende hel" zijn poorten moet sluiten. Het zijn zeer integere mensen die zich niet bezig houden met simpele wraakakties, ze hebben het namelijk te druk met honden redden ! Daarbij komt nog de schijn dat deze mensen alleen bij dit item betrokken zijn, maar ook vanuit de U.S.A., Engeland, Ierland, Duitsland, Oostenrijk en Belgie wordt er hard gewerkt om dit asiel gesloten te krijgen. Zou een grote organisatie als o.a. de W.S.P.A. zich bemoeien en aandringen op sluiting, als het om een " onderling ruzietje" ging? Daarbij wordt er voortdurend gebakeleid over de situatie nu, het zal waarschijnlijk nog nooit zo " goed" geweest zijn, maar het gaat erom dat het al jaren een concentratie- kamp voor de hondjes is, ondanks alle hulp die Osborne gekregen heeft. Dus schiet alsjeblieft het doel niet voorbij!
Wat de overige stichtingen hier in Nederland doen ? Zoveel mogelijk honden uit Scooby proberen op te vangen, zodat er weer plek is voor bijv. de Cadiz- honden waarvan er inmiddels al een groot aantal naar GINN is gegaan !
Om die reden bemiddelt PIN ook mix-honden van Scooby en niet uitsluitend podenco's, om die reden wordt er ook bij GINN extra aandacht besteed aan de mix-honden.
Deze goede samenwerking heeft er dan ook al in geresulteerd dat meerdere "onplaatsbare" hondjes nu toch hun gouden mandje hebben gevonden waardoor er ruimte gecreërd is voor andere honden.
Ik heb alle rapporten doorgelezen, alle foto's met walging bekeken en er nachten niet van kunnen slapen. Het argument dat in alle asiels gevechten uitbreken kan ik zeer beslist niet ontkennen.
Maar er zit echter een groot verschil in: Ieder fatsoenlijk asiel houdt reuen en teven gescheiden, dus geen nestjes die opgevreten worden, men voert de honden op regelmatige basis zodat ze elkaar ook niet hoeven te verscheuren !
Waarom kan scheiden van de honden plotseling nu wel na al die jaren bij EGS, nu het misschien wel te laat is? Ze hebben Osborne hier jarenlang op aangesproken, waarna ze regelmatig de mensen het gat van het hek wees.
En in alle eerlijkheid: Is er nou echt iemand op dit forum die gelooft dat een vrouw van in de zestig in haar eentje zoveel honden goed heeft kunnen/ willen verzorgen ?
Ondanks de hulp van een vrijwilliger nu is het voor mij niet aannemelijk dat mensen beweren dat het er fantastisch aan toe gaat bij Pat, dat kan namelijk niet, het kan hooguit beter zijn nu, maar voor hoelang?
Addy Koot,
Stichting Podenco in Nood

Gast

Beste Gast,

U bent klaarblijkelijk zeer goed op de hoogt van de zaken.

U stelt namelijk dat de donaties en giften niet voor de honden worden aangewend!!! Waarvoor dan wel? Ik hoop dat u hiervoor enstige, tastbare bewijzen heeft, want dit zijn wel zeer zware aantijgingen. Zo niet, dan hebben de betrokkenen het recht u hiervoor desgevallende te vervolgen wegens laster en eerroof.

U gaat als vrijwilliger werken in een opvangcentrum die wel honden van EGS kan opvangen. Prachtig! Welk opvangcentrum mag dit dan wel wezen? Mocht EGS alsnog gedwongen worden om te sluiten, spijts alle goede werk er momenteel door New Graceland wordt geleverd, dan zou het een pak van mijn hart zijn mocht ik hierbij van u mogen vernemen waar die zullen worden ondergebracht.

Waarom blijft men toch zo geheimzinnig doen?
Wij steunen momenteel een 3 tal verschillende organisaties omdat wij misschien wel zo naïef zijn te geloven dat elk op zijn manier de honden in Spanje en daarbuiten vooruit willen helpen. Wordt ons geld dan echt zo slecht besteed?

Stefan

Gast

ik stel helemaal niks beste stefan, laat mij zien dat het geld goed terechtkomt dan? de spaanse authoriteiten gaan echtniet zomaar over tot sluiting toch? dan is er echt wel wat meer aan de hand .in radar werd gezegt dat er zoveel geld was overgemaakt door ginn uk waar is dat gebelven dan? dan zou er toch een prima opvang kunnen staan? er zijn enkelt mensen die vertellen: het gaat allemaal goed en het wordt opgeknapt. laat dat dan zien dan krijgen mensen mischien meer vertrouwen in jullie stichting, en met de stichting is niks mis in mijn ogen maar ik denk dat de leiding over de berg naar een ander moet. alle neusen 1 richting uit en die honden helpen, daar gaat het tenslotte om. toch?
of zie ik dat nou verkeerd

Gast

Nee gast jij ziet het hardstikke goed.Want op deze manier krijg je de neuzen echt niet in de zelfde richting.Dan de leiding over die berg moet over gaan in andere hopelijk goede handen.Dan pas kan het tij keren voor die lieve viervoeters die beter verdienen.Het heeft al veel te lang geduurd al die ellende voor de dieren.Ze vreten elkaar op van de honger.Alle neuzen in de richting om het voor die honden fijner te maken met voldoende eten en drinken,en warmte.
Nellie
P.S Ik wil graag helpen maar word door pet eruit geknikkerd.Dar ben ik van overtuigd.

galgo_pupje

Ongelezen bericht door galgo_pupje »

Ik heb een goed idee: iedereen die Pat weg wilt, verhuist lekker naar Spanje en gaat daar de boel overnemen.

Jullie zitten hier allemaal te roepen dat Pat wegmoet, maar wie gaat het overnemen?? :roll:

Gesloten