LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] segway van bol.com gevaarlijk en nep

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
robert segway

Re: segway van bol.com gevaarlijk en nep

Ongelezen bericht door robert segway »

de kosten zullen zeker wel ver boven de aanschaf waarde uitvallen, maar dat is niet zo een probleem, en dan is het ook nog zo, dat alle kosten worden verhaald op bol.com, en als ik verlies ( wat ik heel erg betwijfel, aangezien ik de laatste dagen heel vel heb geleerd over de wetten hieromtrent ), dan is dat jammer voor mij, maar geen echt probleem.

En de rechter kan?mag niet erin meegaan dat dit in de volksmond segway word genoemd,, en dat bol.com en justfire daarom die naam ook maar even gebruiken voor hun eigen producten.In de wet staat heel duidelijk, dat ze dat niet mogen doen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En de rechter kan?mag niet erin meegaan dat dit in de volksmond segway word genoemd,, en dat bol.com en justfire daarom die naam ook maar even gebruiken voor hun eigen producten.In de wet staat heel duidelijk, dat ze dat niet mogen doen.
Klopt, maar de enige die daar een zaak van kan maken is de merkenrecht houder zelf. Dat kan je advocaat je vast vertellen.
Wat ik niet begrijp is je opmerking dat er niet mee gereden is.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Dat is hem hier al tig keer medegedeeld maar de man wil het niet snappen. Succes maar dan!

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar je koos ervoor om het apparaat toch in gebruik te nemen
Daar is TS ook niet duidelijk over :

De schade op de segway zijn inderdaad verschillende krassen, en je kan ook wel zien aan de banden b.v. dat er helemaal niet mee is gereden,

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
Maar je koos ervoor om het apparaat toch in gebruik te nemen
Daar is TS ook niet duidelijk over :

De schade op de segway zijn inderdaad verschillende krassen, en je kan ook wel zien aan de banden b.v. dat er helemaal niet mee is gereden,
Ts had beter moeten weten dat je voor de geld geen Mercedes onder de Segways koopt, lijkt meer op een surfplankje :)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

robert segway schreef:de kosten zullen zeker wel ver boven de aanschaf waarde uitvallen, maar dat is niet zo een probleem, en dan is het ook nog zo, dat alle kosten worden verhaald op bol.com, en als ik verlies ( wat ik heel erg betwijfel, aangezien ik de laatste dagen heel vel heb geleerd over de wetten hieromtrent ), dan is dat jammer voor mij, maar geen echt probleem.

Heeft je advocaat je niet verteld dat zijn kosten slechts deels (forfaitair) verhaald kunnen worden? Zelfs als je wint?

igen

Ongelezen bericht door igen »

Nou, omdat de banden nog ongebruikt zijn, dan denk ik dat de 15jarige gewoon over de doos is gestruikeld.... Tegenwoordig doen die kartonnen omhulsels niks meer! En er staaf nog wel westway, Segway, go-away op. En " this side up", maar da's Duits en onleesbaar :-p

Mucha

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

robert segway schreef:de kosten zullen zeker wel ver boven de aanschaf waarde uitvallen, maar dat is niet zo een probleem, en dan is het ook nog zo, dat alle kosten worden verhaald op bol.com, en als ik verlies ( wat ik heel erg betwijfel, aangezien ik de laatste dagen heel vel heb geleerd over de wetten hieromtrent ), dan is dat jammer voor mij, maar geen echt probleem.

Waarom zou een rechter in hemelsnaam concluderen dat jij recht hebt op gratis telefoonreparatie omdat er een bepaald woord stond in de advertentie?

Waarom nam je dat ding überhaupt in gebruik als je meteen zag dat het niet het gewenste product was?

En waarom niet gewoon een echte, dure segway kopen als geld geen issue is? En waarom al die moeite willen doen terwijl het nog geen minuut fatsoenlijk kijken was geweest om dit te voorkomen?

Ik geloof, evenals wat een aantal andere gebruikers al aangaven, dat je er helemaal geen rechtzaak van gaat maken en dat alleen maar zegt vanwege gezichtsverlies. Die zaak is totaal kansloos.

Mucha

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

robert segway schreef: aangezien ik de laatste dagen heel vel heb geleerd over de wetten hieromtrent ), .
Juist. Jij doet in een paar dagen waar juristen jaren over doen. Heb je er wel eens aan gedacht te toetsen of je "kennis" en aannames correct zijn? Ik zie je hierbuitspraken doen die evident onjuist zijn namelijk.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik had gisteren al het idee dat er een aantal dingen niet kloppen aan de posts van TS. Dat er gewoon wat getrolld wordt omdat onze reacties hem niet aanstaan.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou ook zeker een klacht indienen bij Segway. Hun naam wordt immers misbruikt op Bol.com http://i.imgur.com/W7DQXIH.jpg

Mucha

Julie4444

Mucha schreef:Dat heeft robert segway (naar eigen zeggen) inmiddels al gedaan. Als vind ik "misbruikt" een te groot woord. Uit de advertentie op Bol.com is (voor mij) in ieder geval duidelijk te lezen dat het hier niet gaat om De Segway maar om een Segway achtig voertuig. Segway is naar mijn weten de eerste die met een dergelijk voertuig kwam. Dus logisch dat dit type voertuig "Segway" wordt genoemd.
+1

Ben benieuwd of we nog wat horen van TS.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zo vanzelfsprekend vind ik dat nu ook weer niet. De gemiddelde consument kan ook denken dat het gaat om verschillende modellen van dezelfde fabrikant.

Julie4444

alfatrion schreef:Zo vanzelfsprekend vind ik dat nu ook weer niet. De gemiddelde consument kan ook denken dat het gaat om verschillende modellen van dezelfde fabrikant.
Er staat meerdere male heel duidelijk welk merk het is en van welke verkoper. Dat, naast het enorme prijsverschil van € 8000 zou toch echt wel een hint moeten zijn. Je hebt als consument ook enige verplichtingen.. zoals kijken wat je koopt en bij wie.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoogst merkwaardig dat veel mensen het kennelijk ok vinden dat je als verkoper mensen bewust op het verkeerde been mag zetten voor eigen gewin. En dat als een koper daar de dupe van wordt: nou, dan had hij maar beter moeten opletten!

Typisch Nederlandse gedoogmentaliteit. Ach, joh, moet kunnen!

En dat Bol.com niet ingrijpt is natuurlijk helemaal een gotspe. Wat een onbetrouwbaar bedrijf.

Gesloten