LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Brahms schreef: Maar terug on topic, wel een webshop zwart maken door naamsvermelding alhier, terwijl dit zgn probleem natuurlijk voor alle kleding geld.
Ik denk dat de grootste vraag is "Waarom blokkeren zij mensen die een legitieme vraag stellen"?
Wat hebben ze te verbergen.

Een ander risico kan de gebruikte verfstoffen/kleurstoffen zijn - wat in sommige chinese gevallen nog wel eens een dingetje kan zijn.

Als je als webwinkel te goeder trouw bent, dan beantwoord je de vragen - of je maakt een FAQ aan en verwijst mensen daarnaar toe. Door mensen die vragen stellen te blokkeren geef je m.i. aan dat je onbetrouwbaar bent, of in het meest gunstige geval een service kent van "likmevessie" - en daarom zouden mensen deze club links moeten laten liggen.

Daarnaast, als je weet dat men via aliexpress inkoopt - waarom dan niet zelf daar rechtstreeks bestellen?
Gewoon zorgen dat je onder de 22 euro totale waarde blijft - dan kost het niets extra. Kom je daarboven kan er wel extra bijkomen (BTW) - maar check de site Douane.nl voor de juiste bedragen. De prijzen die ze hanteren bij ali zijn echt niet extreem hoog, en in veel gevallen gratis bezorgd, maar niet snel (3/4 weken is zomaar mogelijk).

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door prem »

Ik kan de houding wel enigszins begrijpen. Er zijn klanten die eerst twintig mails versturen voor ze iets kopen van 20 euro. Dat schiet natuurlijk niet op en die geven later ook nog de meeste ellende.

mh73

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ook wel. Ik had er laatst een die op mijn fb pagina reageerde dat ze die spullen ook bij de Action kon krijgen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door prem »

Hahaha koop je daar in?

mh73

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Nee, laten we dat maar niet doen. Maar ze zien dan bedeltjes en bij de Action verkopen ze ook bedeltjes. Dus dan is dat hetzelfde. Dat ik 200 soorten heb en de Action nog geen 10, maakt niet uit natuurlijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door crazyme »

DVr1977 schreef:Ik vraag me af waarom mensen reageren :) Wat de 1 zorgwekkend vindt, vindt de ander niet erg genoeg. Dit is een consumentenforum. Waar mensen hun zorgen kunnen uiten en delen.
Wat een ander daarmee doet, moet die persoon zelf weten. Maar het afdoen als een storm in een glas water of 'er zijn wel ergere dingen', daar heeft niemand wat aan.
Misschien bent u wel een concurrent welke deze shop de wind uit de zeilen wil halen.

Elke shop kan overal inkopen waar men maar wil. Zolang je niets concreets hebt komt het op mij over als verdachtmakerij.

hendrik88
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2016 19:01

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door hendrik88 »

Nou je bent nooit verplicht om bij een webshop iets te kopen, je kan ook rechtstreeks bij aliexpress kopen maar dan heb je te maken met lange levertijd, kwaliteit niet zeker...kijk op deze site maar eens http://kopenew.nl/ervaring/aliexpress. Ik koop toch liever lokaal, dan een paar euro te besparen en vanuit china te bestellen..

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

hendrik88 schreef:Nou je bent nooit verplicht om bij een webshop iets te kopen, je kan ook rechtstreeks bij aliexpress kopen maar dan heb je te maken met lange levertijd, kwaliteit niet zeker...kijk op deze site maar eens http://kopenew.nl/ervaring/aliexpress. Ik koop toch liever lokaal, dan een paar euro te besparen en vanuit china te bestellen..

Bij veel zendingen schelen die "paar euro " toch ineens een hoop euro. Grote Dennis levert ook deze spullen met aanvullende marge uiteraard maar als ik deze zaken direct bestel scheelt een hoop.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door bprosman »

maar dan heb je te maken met lange levertijd
Tegenwoordig heb ik het vaker rond de 1 week binnen dan rond de 2 weken wat het "vroeger" was.

Gesloten