Liefst wel.puma73 schreef:Dit is precies waarom dit hele verhaal kletspraat is. Het is prima dat de beveiliging efficiënter gaat werken, maar om een paar uur in de rij te staan, dat is complete waanzin,olaf79 schreef:Reageer eens inhoudelijk. Denk je dat die chaos blijvend is? Misschien te weinig capaciteit? Gewenning aan nieuwe processen?
Als ik eerlijk ben sta ik met liefde een paar uur in de rij in de wetenschap dat het leven van 33 onschuldige mensen daarmee gered kan worden. Een gelukte aanslag is veel ontwrichtender dan een aanslag voorkomen met een aantal maatregelen waar je absoluut niet dood aan gaat.
Hoe ontwrichtend dacht je dat de aanslag op Brussel was voor Belgie? De luchthaven? Brussel? Dagenlang onbereikbaar...Wel eens over nagedacht?
In vrijwel alle gevallen geldt nog steeds: voorkomen is beter dan genezen.
Hoe denk je dat te doen met andere plaatsen zoals een groot winkelcentrum, voor elke winkel een paar beveiligers die elke klant fouilleren en laten identificeren voor dat men de winkel in kan of mag? Ook een groot en druk winkelcentrum is de ultieme droom van elke terrorist. Daar kan hij met zijn bomvest ook vele mensen doden. En zo kun je nog veel meer plaatsen opnoemen. En nee ik heb geen zin om een paar uur in de rij te staan om ergens te komen.
Politiestaat hebben we het in dit topic al heel snel genoemd en dat is precies wat het is.
Angst. Terroristen hebben hun doel bereikt!