LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Do848 schreef:Valt mij op na controle dat er hier reageerders zitten die specifiek alleen maar op telfort berichten reageeren.

Ook bij andere burgers hier wordt er op een nare manier hier gereageerd op telfort berichten.

Dit wordt gedaan bij die mensen door dezelfde reageerders als die hier op mijn berichten ook continu negatief reageren in het voordeel van telfort.

Mijn vermoedens zijn dus zoals ik al eerder aangaf bevestigd.

Nogmaals u kunt later de stand van zaken horen vanuit mijn kant.
Ik heb het al eerder aangegeven, maar je maakt jezelf hier compleet ongeloofwaardig mee.
Ik ben ook bang dat het behoorlijk stil gaat worden hier. Best jammer, want er zouden best mensen kunnen zijn die hier wat aan kunnen hebben.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

angel1978 schreef:
Do848 schreef:Valt mij op na controle dat er hier reageerders zitten die specifiek alleen maar op telfort berichten reageeren.

Ook bij andere burgers hier wordt er op een nare manier hier gereageerd op telfort berichten.

Dit wordt gedaan bij die mensen door dezelfde reageerders als die hier op mijn berichten ook continu negatief reageren in het voordeel van telfort.

Mijn vermoedens zijn dus zoals ik al eerder aangaf bevestigd.

Nogmaals u kunt later de stand van zaken horen vanuit mijn kant.
Ik heb het al eerder aangegeven, maar je maakt jezelf hier compleet ongeloofwaardig mee.
Ik ben ook bang dat het behoorlijk stil gaat worden hier. Best jammer, want er zouden best mensen kunnen zijn die hier wat aan kunnen hebben.
Zoek het maar even op, of voor degene die dit lezen zoek het ook maar even op.

Dan zult u zien dat dezelfde namen continu voorbij komen omtrent zaken van telfort.

Zoals ik al eerder aangaf, u kunt later de stand van zaken tegemoet zien.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef: Ik heb het al eerder aangegeven, maar je maakt jezelf hier compleet ongeloofwaardig mee.
Ik ben ook bang dat het behoorlijk stil gaat worden hier. Best jammer, want er zouden best mensen kunnen zijn die hier wat aan kunnen hebben.
De topicstarter was al compleet ongeloofwaardig, dit komt er nog eens bij...

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zoals je kan zien aan mijn registratiedatum (2005) loop ik hier al even rond. De meeste die hier gereageerd hebben, lopen hier ook al even rond ( uitzonderingen natuurlijk daargelaten ). Van het gros van wat hier gereageerd heb, weet ik dat ze op heel wat meer topics en onderwerpen reageren dan alleen in Telfort-topics.

Elke suggestie deze kant op is dan ook totaal ongefundeerd en richting belachelijk. Dat maakt het verhaal alleen maar zwakker.
Zoals ik al eerder aangaf, u kunt later de stand van zaken tegemoet zien.
We gaan het zien, maar ik heb deze belofte te vaak voorbij zien komen. Ik geloof het niet meer.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Wel heel toevallig dat er na mijn bericht ineens weer wel gereageerd kan worden en er gelijk in de verdediging wordt geschoten.

Nogmaals er zitten hier toch echt reageerders die voortdurend op telfort berichten reageeren. Ik heb het toch echt met eigen ogen gezien dat dezelfde namen steeds bij de telfort topics voorbij komen.

Het enige ongeloofwaardige zijn de verhalen van "sommige hier" de hele houding die hier wordt gegeven tegen over medeburgers is gewoon te triest voor worden. (bij meerdere topics weer door dezelfde personen)
Wordt tijd dat er eens een behulpzaame moderator hier gaat rond struiken.

Maar ja, achter je toetsenbord interessant doen is natuurlijk minder eng.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

In afwachting op de afhandeling ontvangt u weer bericht.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Appie83 »

Do848 schreef:
angel1978 schreef:
Do848 schreef:Valt mij op na controle dat er hier reageerders zitten die specifiek alleen maar op telfort berichten reageeren.

Ook bij andere burgers hier wordt er op een nare manier hier gereageerd op telfort berichten.

Dit wordt gedaan bij die mensen door dezelfde reageerders als die hier op mijn berichten ook continu negatief reageren in het voordeel van telfort.

Mijn vermoedens zijn dus zoals ik al eerder aangaf bevestigd.

Nogmaals u kunt later de stand van zaken horen vanuit mijn kant.
Ik heb het al eerder aangegeven, maar je maakt jezelf hier compleet ongeloofwaardig mee.
Ik ben ook bang dat het behoorlijk stil gaat worden hier. Best jammer, want er zouden best mensen kunnen zijn die hier wat aan kunnen hebben.
Zoek het maar even op, of voor degene die dit lezen zoek het ook maar even op.

Dan zult u zien dat dezelfde namen continu voorbij komen omtrent zaken van telfort.

Zoals ik al eerder aangaf, u kunt later de stand van zaken tegemoet zien.
Dat zou in ieder geval fijn zijn. Ik ben namelijk benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Wat betreft uw opmerking dat u een aantal namen voorbij hebt zien komen dan vraag ik me wel af wie u bedoelt, want de namen die ik voorbij heb zien komen zijn over het algemeen actieve forumleden die bij verschillende onderwerpen wat posten. Zoals ook anderen al hebben aangegeven, we willen alleen maar helpen door ideeën aan te dragen wat het zou kunnen zijn, door te verwijzen naar websites of verwijzen naar wetten en regels en aangeven hoe het een en ander werkt met incasso en procedures. Leuke hieraan is dat iedereen zijn kennis en ervaring mee brengt. Maar tegelijkertijd krijg je ook actie reactie (iets waar ik me nu ook schuldig aan maak besef ik :wink: )

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:Maar dat reageer je nu af op mensen die je proberen te helpen en voorzien van tips.
Wat denk je dat je daar mee opschiet, behalve dat je je frustratie even kan botvieren?
Uiteindelijk keert op deze manier ook iedereen je de rug toe...
Ik quote mijn eigen bericht nog maar even.. Enige pagina's geleden..

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Do848 schreef:In afwachting op de afhandeling ontvangt u weer bericht.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Hé Do848,

Ik heb de bijkomende reacties even gelezen. Ik zie dat je aangaf dat er een negatieve sfeer hangt op dit forum, ik ben hier zelf niet mee eens. Zoals je aangaf ben je gefrustreerd over hoe het allemaal aangepakt wordt, en vanwege de reactie die mensen hier geven. Zoals je aangaf zijn er veel reacties die te maken hebben met spelletjes, maar dat dat n.v.t. zou zijn omdat dit niet binnen jullie gezinssamenstelling past. Het is vaak voortijdig handig aan te geven hoe dit er dan uitziet, anders gaan mensen hier namelijk wel een reactie op geven, niet om aan te vallen, maar om alle opties open te houden.

Net zoals het aangeven dat het forum zich allemaal achter Telfort schaart, dat is niet zo, maar wij kunnen moeilijk met blauwe ogen iedereen geloven die iets op een forum posten. Niemand claimt dat je liegt, maar geen enkele buitenstaander kan feitelijk zeggen dat hetgeen dat is gebeurt ook daadwerkelijk zo is gebeurt. Als er verder inderdaad niemand toegang tot uw huis heeft gehad (iemand die sleutels heeft) etc. dat kan het inderdaad zijn dat er iets mis is met de modem wat u op deze kosten jaagt. Misschien is het voor de toekomst handig om een maximum in te stellen, of eerder contact op te nemen met de provider. Zoals u aangaf liep het van februari t/m mei, ik neem aan dat je wel facturen heeft gehad van de maanden februari, maart en april, die dus een hoger bedrag zouden moeten zijn geweest.

En tevens nog even zoals u aangaf met bepaalde spelletjes, die niet op uw computer geïnstalleerd zijn, tegenwoordig zijn online spelletjes met opties tot het kopen van credits via de telefoon/mobiel erg populair. Hiervoor is dus geen fysieke CD-rom nodig of een installatie op de laptop. Maar zoals u aangaf was er ten tijde van de telefoontjes niemand thuis, dus hier kan alleen u uitsluitsel op geven. (Dit is dus geen aanval, dit biedt alleen een mogelijkheid).

Teven zou u misschien aan Telfort kunnen vragen waar het geld naartoe gaat. Aangezien Telfort het bedrag of voorschiet, of achteraf betaald aan de dienst. Hierdoor kunnen zij u misschien meer helderheid over verschaffen wat er precies met het geld is aangeschaft, of waarvoor het is gebruikt. Dan kunt u misschien verder opzoek gaan als u een naam krijgt, en uiteindelijk misschien genoeg informatie voor de politie om te overhandigen.

Succes

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Hai allemaal,

mijn schoonzus heeft precies hetzelfde probleem, als ik het goed begrijp (ik vat het zaakje even samen) kan dit dus komen door:
1) iemand in huis heeft toch stiekem dat nummer gebeld
2) iemand anders heeft een dect telefoon gekoppeld aan haar basisset en neemt dus een soort van de telefoon over
3) modem is gehacked
4) er gaat iets mis bij telfort

Klopt het zo?

Martine

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Mark1992 »

martine81 schreef:Hai allemaal,

mijn schoonzus heeft precies hetzelfde probleem, als ik het goed begrijp (ik vat het zaakje even samen) kan dit dus komen door:
1) iemand in huis heeft toch stiekem dat nummer gebeld
2) iemand anders heeft een dect telefoon gekoppeld aan haar basisset en neemt dus een soort van de telefoon over
3) modem is gehacked
4) er gaat iets mis bij telfort

Klopt het zo?

Martine
Hallo Martine,

Dit zouden mogelijkheden kunnen zijn. Als het mij zou overkomen, had ik persoonlijk veel verder gezocht waar het geld naartoe zou gaan. Ik heb het namelijk één keer meegemaakt met Tele2, maar dan met mijn mobiel (in één nacht 8GB aan data verbruikt, terwijl ik 500MB had en er was 's nachts elk half uur €5,00 aan kosten gemaakt). Dit bedrag was dan wel beduidend lager, +- €200,00 maar uiteindelijk werd alles kwijt gescholden doordat ik het geld probeerde te traceren en Tele2 mij hier geen duidelijk antwoord op kon geven aan welke dienst het werd betaald, wat uiteraard erg vreemd is omdat zij het geld weer aan die dienst moeten betalen...

Om een lang verhaal kort te maken: Probeer te traceren naar welke dienst het geld gaat en ga vanaf hier verder. Dan kom je er vanzelf achter of dit te maken heeft met fraude of toch dat er ergens een fout zit.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

ah kijk, dat is een goed idee. Alleen wij houden er toch eigenlijk wel een beetje rekening mee dat haar zoontje (mijn neefje dus) stiekem gebeld heeft, hij heeft zelf geen mobiele telefoon maar speelt wel eens spelletjes met een vriendje op de ipad. Nu weten we natuurlijk niet zeker of hij dat wel gedaan heeft, maar eerst maar eens jochie eens goed ondervragen. Overigens gaat het wel over een veel kleiner bedrag.

In elk geval bedankt, want als het jochie toch niet de 'dader' is weten we in elk geval waar we verder moeten zoeken.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Mark1992 »

martine81 schreef:ah kijk, dat is een goed idee. Alleen wij houden er toch eigenlijk wel een beetje rekening mee dat haar zoontje (mijn neefje dus) stiekem gebeld heeft, hij heeft zelf geen mobiele telefoon maar speelt wel eens spelletjes met een vriendje op de ipad. Nu weten we natuurlijk niet zeker of hij dat wel gedaan heeft, maar eerst maar eens jochie eens goed ondervragen. Overigens gaat het wel over een veel kleiner bedrag.

In elk geval bedankt, want als het jochie toch niet de 'dader' is weten we in elk geval waar we verder moeten zoeken.
Hallo Martine,

Het makkelijkste is om dit geval te traceren waar het geld naartoe is gegaan, als het naar een betaaldienst voor dat spelletje is gegaan, is het vrij snel duidelijk wat er aan de hand is:). Het makkelijkste om dit te doen is via Google te zoeken naar het betaalnummer, mocht dat geen duidelijkheid verschaffen via de provider zelf, want de provider verstrekt het geld aan dienst, en stuurt de ''factuur'' door. Dus zij moeten het bedrijf, al dan het rekeningnummer van het bedrijf weten.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door martine81 »

Het is hetzelfde nummer als van TS, dat is schijnbaar van een bedrijf dat betalingen int, voor vanalles, dus ook voor spelletjes (maar schijnbaar ook een miljoen andere dingen)
Dus we gaan het even nazoeken. Bedankt

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

Hier even weer een verslag, telfort blijft voet bij stuk houden. Volgens telfort is er door ons naar dat nummer gebeld voor een lening, je zou dan 50 minuten aan de telefoon moeten zitten en dan krijg je 20€ op je rekening gestort.

Bij ons heeft er niemand geld gestort gekregen in de vorm van een lening op onze rekeningen. Dit kunnen wij ook aantonen.

Aangezien telfort voet bij stuk blijf houden doen wij dat dus ook en laten wij de zaak gewoon voorkomen bij de rechter.

Bij ons is er geen spraken geweest van een lening of zoals in andere gevallen credits voor een spelletje.

Tevens vandaag aangifte gedaan en de politie heeft meedere van dit soort zaken lopen.
Volgens de politie klopte het hele zaakje niet en tevens keurde zei de werkwijze van telfort ook niet goed.

Telfort heeft ons verklaar dat zei alleen onderzoek kunnen doen als wij een betalingsregeling aangaan, dit staat tevens ook op papier (mail) telfort heeft niet de ballen om ons telefonisch ten woord te staan.

Uiteraard krijgt u allen meer info als ik ook meer weet.

Mvg

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor de aardigheid , en om ietsje wijzer te worden voor u ,dit nummer ff gebeld:
je hoort: " u bent nu verbonden met de betaallijn, toets nu de code in....."
Toen hing ik gelijk op...
Er moet dus eerst een code worden ingetoetst, welke dan ?? Anders kun je niet eens verder komen, laat staan 50 minuten ... :roll:
En hoe kom je dan aan zo.n code ?

Telfort claimt deze vordering , laten zij maar bewijzen en met een uitdraai van de belgeschiedenis van u van de afgelopen maanden komen.

Do848
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2016 15:45

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Do848 »

moederslink schreef:Voor de aardigheid , en om ietsje wijzer te worden voor u ,dit nummer ff gebeld:
je hoort: " u bent nu verbonden met de betaallijn, toets nu de code in....."
Toen hing ik gelijk op...
Er moet dus eerst een code worden ingetoetst, welke dan ?? Anders kun je niet eens verder komen, laat staan 50 minuten ... :roll:
En hoe kom je dan aan zo.n code ?

Telfort claimt deze vordering , laten zij maar bewijzen en met een uitdraai van de belgeschiedenis van u van de afgelopen maanden komen.
Dat heb ik ook terug gekoppeld aan telfort, maar telfort blijft voet bij stuk houden en verder dan het verhaal wat ik u net heb verteld zijn komen ze niet.

Uiteraard heb ik niet naar het nummer gebeld, ik kijk wel uit! Maar hartstikke bedankt voor uw info, hier ga ik zeker wat aan hebben.

Moneyman
Berichten: 31123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:Telfort claimt deze vordering , laten zij maar bewijzen en met een uitdraai van de belgeschiedenis van u van de afgelopen maanden komen.
Telfort hoeft niets meer te bewijzen: zij hebben al inzicht gegeven in de belgeschiedenis. Het is daarmee aan TS om te bewijzen dat die belgeschiedenis onjuist is. Meer dan dat kan Telfort ook niet bewijzen: de rest van de dienst is immers geleverd door de partij achter dit nummer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge Telfort-nota buiten onze schuld, nu geen internet meer

Ongelezen bericht door moederslink »

Appie83 schreef: Ehm, als het zo is dat u na het afsluiten niet meer kan bellen (lijkt me op zich logisch, maar hoeft niet aangezien ik ook nog digitaal tv kon kijken via de Horizon Box van Ziggo nadat het abonnement was geeindigd). En na het afsluiten is er 'gebeld' met het ghostnummer en u kan dat aantonen doordat datum en tijd van het bellen plaats heeft gevonden nadat u bent afgesloten, dan is het natuurlijk geen onmogelijke zaak meer :D.
Dit is dan toch iets wat Telfort moet kunnen laten zien?
ik denk dat Telfort hier gewoon aan mee kan en moet werken.
Het is ook in het belang van Telfort dat dit soort praktijken onderzocht wordt en aan de kaak wordt gesteld.
Als ik verder de links van Appie83 zo eens doorlees , nou dan heeft Telfort hier in het verleden ook al mee te maken gehad.
Dus.....Telfortwebcareteam : zet de tanden er ook maar weer eens even in....
Dit soort dingen gebeurt, dit soort fraude wordt gepleegd .

Gesloten