Alcohol drinken in je eigen huis , op een terras, in je tent, je caravan, je tuin , in een park op een event etc is niet verboden
Roken in je eigen huis , op een terras, in je tent, je caravan , je tuin , in een park op een event etc is is niet verboden
olaf79 schreef: echter het alcoholgebruik is verboden ,terwijl roken gewoon mag.
Dit klopt dus niet, alcohol is niet verboden,
behalve op de openbare weg i. t.t het roken en daar wil jij nu ook een verbod op en het strafbaar stellen op de openbare weg.
Hoewel met teveel alcohol op achter het stuur wel is verboden en strafbaar is wordt dit verbod met voeten getreden.
De pakkans is, relatief, klein en men kruipt massaal met een dronken of aangeschoten kop toch weer achter het stuur.
En dat vind ik veel veel kwalijker!
We zijn in Ijsland geweest...als er een land is met zuivere lucht is het Ijsland wel, toch kon men daar op straat gewoon lopen roken, was niet verboden...wel stonden er om de 10 meter prullenbakken of staande asbakken waar je je peuk in kon doven. Er lag nergens ook maar een peuk op straat, geweldig
Nederlanders laten zich niets tot nauwelijks iets zeggen...
, maar laten we alsjeblieft niet doorslaan in de regeltjes en betutteling.
Maar misschien....gaat het roken op straat hier in Nederland wel ooit verboden worden ?
Maar ook dat wordt na verloop van tijd dan toch weer gedaan, omdat Nederlanders nu eenmaal Nederlanders zijn
Ik was de afgelopen dagen aan het " treinen " , roken op perrons is verboden ( behalve bij de rookpalen )
Ik heb mensen overal op de perrons weer zien roken, in Rotterdam, in Den Haag, in Gouda , ook in Utrecht en in Arnhem .