Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht
Geplaatst: 03 feb 2017 18:56
Keuken concurrent is ook HMG
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
BL2, je wil het maar niet begrijpen. Hoewel je 100% gelijk hebt, is dit niet waar dit topic over gaat. Bij het aangaan van een koop zijn er twee partijen: de koper en de verkoper. Dit topic gaat over de handelswijze van de verkoper. Dat een koper een eigen verantwoordelijkheid heeft heb je helemaal gelijk in, maar als je het daar over wilt hebben stel ik voor dat je een nieuw topic opent. Dit topic is bedoelt voor een discussie over de rol van de verkoper.BL2 schreef:Het is zo makkelijk, niets tekenen voordat je daadwerkelijk iets wilt kopen.
Dit is nu een mooi voorbeeldyvon600 schreef:Het is niet alleen bij Brugman Keukens, ook de Keuken Concurrent hanteert deze verkooppraktijken. Helaas eind januari ingetrapt. Eerst een aktiereservering getekend op 20 januari en een aanbetaling van € 250,00. Ook moesten we een bedrag noemen wat we uit wilden geven voor de keuken, dit omdat dat moest van het hoofdkantoor....bij annulering 30% af tikken. Op 24 januari een nieuwe afspraak, zelfs de bouwtekening meegenomen en foto's van hoe de keuken er nu uit ziet. Alles uitgezocht hoe we het willen hebben met in ons achterhoofd, je zit nergens aan vast en je hebt 2 jaar de tijd om van alles nog te wijzigen.....prijskaartje kwam uit op ruim € 13.000,00. Mijn reactie was al direct, dat gaat het niet worden maar ja tijd zat om van alles nog te wijzigen. Komt de verkoper met een koopovereenkomst waar niet eens de juiste materialen, apparaten e.d. op staan die we uitgezocht hadden. De overeenkomst werd even aangepast door de verkoper zodat we uitkwamen op +/- € 10.000,00. Toen ik dat zei werd er op de overeenkomst geschreven: alle wijzigingen zijn mogelijk. En de verkoper zei dat deze overeenkomst wel getekend moest worden zodat de keukenleverancier weet dat er in de toekomst een keuken geleverd kan worden.
Thuis gekomen alles opgemeten en komen er achter dat de opstelling die we hadden uitgezocht, op aanraden van de verkoper, niet eens past. Volgende dag het filiaal in Arnhem gebeld maar ik moest me geen zorgen maken, onze verkoper was niet aanwezig en bij onze volgende afspraak, 7 maart, kon dit alles nog gewijzigd worden. Kreeg ik afgelopen dinsdag een mail....afroepbrief, afgesproken vermoedelijke leverweek 45/2017....Hier hebben we het totaal niet over gehad. Bovenaan de brief staat uiterste leverweek 45/2017. Ik ben woedend en 7 maart zal geen fijn gesprek zijn bij de Keuken Concurrent te Arnhem. Mijn verhaal mag ook als klacht gebruikt worden.
DAAR zijn ze dan weer soepel in, ik wilde geen aanbetaling doen (doe ik nooit), was geen probleem, werd er zo afgehaald.MAAR het is niet gek dat je een aanbetaling moet doen? Geen enkele alarmbelletjes?
Als bedrijven geld willen hebben voor een offerte/tekening (wat ik best kan begrijpen, je zit daar 2..3 uur) dan zouden ze dat zo op kunnen lossen door er geld voor te vragen die op het aankoopbedrag in mindering gebracht wordt.Er zijn geen kosten gemoeid met deze afspraken?
In uw geval was u zich er bewust van dat het om een koop ging; dat dan gesproken/onderhandeld wordt over een aanbetaling is niet gek.bprosman schreef:DAAR zijn ze dan weer soepel in, ik wilde geen aanbetaling doen (doe ik nooit), was geen probleem, werd er zo afgehaald.MAAR het is niet gek dat je een aanbetaling moet doen? Geen enkele alarmbelletjes?
De kreet "actiereservering" vind ik al vreemd, en geloof me, die is niet door de consument verzonnen.Student90 schreef:vreemd.....
Dat is mijn punt, maar als dan geen alarmbellen afgaan, zou dat toch op zijn minst moeten gebeuren bij alle andere dingen die "terloops" ter sprake worden gebracht, of verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?16again schreef:De kreet "actiereservering" vind ik al vreemd, en geloof me, die is niet door de consument verzonnen.Student90 schreef:vreemd.....
Is gewoon onderdeel van het rookgordijn van valse beloftes en toezeggingen, om de klant onder valse voorwendselen een handtekening te ontfutselen.
Precies! Veel mensen zijn het normaal gaan vinden dat een keukenzaak bruto adviesprijzen hanteert om vervolgens "kortingen" te geven en zo op een normale nettoprijs uit te komen. Van veel mensen hoor ik de reactie "dat is nou eenmaal het spel bij het kopen van een keuken". Wat nou spel? Een uitgave doen van 10.000 euro of meer vind ik geen spel, dat is een serieuze zaak.Bob Schurkjens schreef:Het beste is natuurlijk om geen geld meer te brengen naar deze oplichters. Elke klant die nu nog koopt bij dit bedrijf is medeplichtig aan het in stand houden van deze louche praktijken.
Ik ben bang van wel. De gemiddelde consument heeft vertrouwen in de deskundigheid van de verkoper. Omdat de meeste verkopers hun klanten niet oplichten en voorliegen. Maar die werken dan meestal niet bij de Mandemakers Groep.Student90 schreef:of verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
In dat geval lijkt mij dat het aanbieden van lessen 'consumentenrecht + contractenrecht' op de middelbare school geen overbodige luxe is.16again schreef:je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
Opvallend, naast een keuken bij de Keukenconcurent, nu ook nog een keuken via Bruijnzeel kopen ?yvon600 schreef:Afgelopen zaterdag met de briefpapier afleverdatum naar de winkel gegaan en gezegd dat we het er nooit over hebben gehad dat de keuken in week 45/2017 geleverd zou worden. Volgens de verkoper was dit een standaardbrief die iedereen krijgt, maar zoals afgesproken hebben we 2 jaar de tijd, zelfs als het dan niet uitkomt dan is kosteloos een termijn van 32 weken af te spreken. Ook aangekaart dat er producten (Whirpool) snel op de koopovereenkomst zijngeschreven zonder dat wij überhaupt de apparaten hebben gezien, dit omdat we het bedrag van€13.000,00 te veel vonden. Na veel wikken en wegen heb ik de serienummers gekregen vande Bauknecht apparaten die we eerste instantie uitgezocht hadden. Wat mij opviel is na googlen op kieskeurig.nl dat de prijzen bijna de helft goedkoper zijn dan bij Keukenconcurrent.....daar gaat de 50% korting. Na bestudering van de koopovereenkomst en de maten van de kasten zijn we er achter gekomen dat de keuken totaal niet past, ook dit aangekaart. Heb gevraagd om een technische tekening en die zou ik via de mail ontvangen. Ben de winkel uitgelopen nadat de verkoper wel 10 x gezegd heeft dat het allemaal goed komt en dat wij een keuken krijgen die helemaal naar onze wens is. Afgelopen dinsdag de tekening via de mail ontvangen, weer niet naar onze wens ingevuld. Ben het even spuugzat, wacht nu maar tot 7 maart om wederom mijn frustraties te uiten. Volgende week zaterdag hebben we een afspraak bij Bruijnzeelkeukens, is kijken hoe ze daar om gaan klanten. Weet nu een ding, ik teken nergens meer voor ook al zijn ze 3 uur bezig.
Maar zijn consumenten werkelijk zo dom dat ze alleen maar op het woordje korting triggeren en niet kijken wat iets kost. Het maakt toch helemaal niet uit wat de brutoprijzen zijn en hoeveel korting je krijgt. Het bedrag onder aan de streep is het enige wat belangrijk is. En als je dat een goed bedrag vond en daar je handtekening onder zet verder niet meer zeuren.16again schreef:je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
Beste Yvon600, heb je wel door dat je al een overeenkomst bent aangegaan (waar je in beginsel aan vast zit)? Blijkbaar hebben jullie een termijn afgesproken van 24 maanden, dus dat kernbeding is ook geen punt (meer). En de termijn kan als ik het goed begrijp kosteloos verlengd worden met 32 weken?yvon600 schreef:Afgelopen zaterdag met de briefpapier afleverdatum naar de winkel gegaan en gezegd dat we het er nooit over hebben gehad dat de keuken in week 45/2017 geleverd zou worden. Volgens de verkoper was dit een standaardbrief die iedereen krijgt, maar zoals afgesproken hebben we 2 jaar de tijd, zelfs als het dan niet uitkomt dan is kosteloos een termijn van 32 weken af te spreken. Ook aangekaart dat er producten (Whirpool) snel op de koopovereenkomst zijngeschreven zonder dat wij überhaupt de apparaten hebben gezien, dit omdat we het bedrag van€13.000,00 te veel vonden. Na veel wikken en wegen heb ik de serienummers gekregen vande Bauknecht apparaten die we eerste instantie uitgezocht hadden. Wat mij opviel is na googlen op kieskeurig.nl dat de prijzen bijna de helft goedkoper zijn dan bij Keukenconcurrent.....daar gaat de 50% korting. Na bestudering van de koopovereenkomst en de maten van de kasten zijn we er achter gekomen dat de keuken totaal niet past, ook dit aangekaart. Heb gevraagd om een technische tekening en die zou ik via de mail ontvangen. Ben de winkel uitgelopen nadat de verkoper wel 10 x gezegd heeft dat het allemaal goed komt en dat wij een keuken krijgen die helemaal naar onze wens is. Afgelopen dinsdag de tekening via de mail ontvangen, weer niet naar onze wens ingevuld. Ben het even spuugzat, wacht nu maar tot 7 maart om wederom mijn frustraties te uiten. Volgende week zaterdag hebben we een afspraak bij Bruijnzeelkeukens, is kijken hoe ze daar om gaan klanten. Weet nu een ding, ik teken nergens meer voor ook al zijn ze 3 uur bezig.
Ja zodra mensen denken dat ze een financieel voordeel kunnen behalen, verschijnen er euro tekens in vele ogen en wordt het verstand uitgeschakeld.GJvdZ schreef:Maar zijn consumenten werkelijk zo dom dat ze alleen maar op het woordje korting triggeren en niet kijken wat iets kost. Het maakt toch helemaal niet uit wat de brutoprijzen zijn en hoeveel korting je krijgt. Het bedrag onder aan de streep is het enige wat belangrijk is. En als je dat een goed bedrag vond en daar je handtekening onder zet verder niet meer zeuren.16again schreef:je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
Inderdaad, volgens mij snapt ze dat niet, straks heeft ze een overeenkomst met vele keukenboeren.......Beste Yvon600, heb je wel door dat je al een overeenkomst bent aangegaan (waar je in beginsel aan vast zit)?