Zeer grappig: Inmiddels blijken het CWI, de belastingdienst, de KVK en justitie geen probleem met MLM te hebben en valt het me op dat student26 steeds vaker zegt dat hij er een probleem mee heeft en hij er niet in gelooft. Trek dus je eigen conclusie
CWI: "Werk.nl is en blijft van mening dat de positieve bijdrage van
netwerkmarketing aan de werkgelegenheid
nog steeds bewezen moet worden. Dit neemt niet weg dat zich tussen deze bedrijven een aantal bevindt dat te goeder trouw handelt en wellicht positieve resultaten behaalt. Wij hebben daarom besloten vacatures van
netwerkmarketingbedrijven onder strikte voorwaarden toe te laten op
werk.nl."
Het CWI is er dus al niet erg enthousiast over, maar gaat uit van te goeder trouw. Aangezien MLM (nog) niet illegaal is hebben zij daartoe ook het recht.
Belastingdienst: De precieze houding van de belastingdienst is mij onbekend. Ik heb hier verder ook nog nooit uitspraken over gedaan.
KVK: Mij onbekend.
Justitie: Veel zaken tegen MLM-ondernemingen lopen positief af voor de aanklagers. Justitie heeft dus weldegelijk problemen met MLM. Het probleem zit hem bij de wetgever die geen duidelijke wetten opstelt. Gezien de vindingrijkheid van MLM oprichters zullen die toch weer wel mazen vinden waardoor ze net blijven binnen wat wettelijk is toegestaan.
Los van dit alles is dit een discussieforum, waar mensen met elkaar discussieren over onderwerpen. NATUURLIJK gaat het vanuit mijn perspectief over wat IK vind van MLM. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Het zal mij verder worst zijn wat het CWI of iemand anders daarvan denkt. Het is voor iedereen die hier leest de uitdaging om zijn eigen conclusies te trekken. Sommigen zullen het op ethische, inhoudelijke of andere gronden volledig met mij eens zijn, anderen een beetje, anderen totaal niet of een beetje niet. Dat is voor mij niet belangrijk. Ik heb het al eerder gezegd: ik hoef hier geen zieltjes te winnen.