Pagina 5 van 6
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 14:12
door stofzuigertje
Ik ben geen bestaande maar als ik eerst alleen TV neem en dan pas deze enkele weken later?
Als ik gelijk beide neem €39,95 maar op de website van ziggo vind ik beide maar moeilijk terug...
Alles in 1 voor €47,XX
Dus als ik de Facebook niet gebruik en eerst kale TV neem en dan jou link????
Maar de link naar prijs verhoging ontbreekt zowel de Facebook aanbieding als deze bovenstaande per 1 juli?????
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 14:26
door consumentenrecht
De zojuist aangekondigde prijsverhoging per 1 juli van 2018, zou 2,50 voor mij bedragen. MAAR ik heb een contract per 10 okt 2017 met een looptijd van 12 maanden. Mogen zij zich eenzijdig zomaar een prijsverhoging, toch door voeren? Het kan toch niet zijn dat een bedrijf zomaar een bestaat contract eenzijdig mag openbreken en de kosten maar ff doorvoert. Zij moeten toch houden aan het contract van 12 maanden met de hier voor afgesproken vergoeding. Heb ik kans van slagen / recht te halen als consument? Graag een reactie hierover.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 14:55
door sylvesterb
bprosman schreef:Die is bij mij al 300MBit dat kan KPN niet eens leveren , zelfs niet op glas. Bovendien heeft Ziggo die de afgelopen jaren al een paar keer verhoogd zonder kostenverhoging.
KPN levert 500/500 Mbits via glas dat kan Ziggo weer niet leveren. Via glas is 1Gbits ook leverbaar in sommige regio's
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 15:16
door bprosman
KPN levert 500/500 Mbits via glas dat kan Ziggo weer niet leveren.
500/50 wel.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 17:00
door 16again
snuffel1 schreef:maar vergeet niet dat we een dikke 10 jaar geleden nog naar een energie slurpende beeldbuis tv keken die 350 watt per uur deed.
De eerste volledig getransistoriseerde kleuren TVs uit 1972 met zaten al onder de 200Watt.
En het standby verbruik = 7/24, en blijft niet beperkt tot een enkele set top box.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 17:05
door grun
consumentenrecht schreef:De zojuist aangekondigde prijsverhoging per 1 juli van 2018, zou 2,50 voor mij bedragen. MAAR ik heb een contract per 10 okt 2017 met een looptijd van 12 maanden. Mogen zij zich eenzijdig zomaar een prijsverhoging, toch door voeren? Het kan toch niet zijn dat een bedrijf zomaar een bestaat contract eenzijdig mag openbreken en de kosten maar ff doorvoert. Zij moeten toch houden aan het contract van 12 maanden met de hier voor afgesproken vergoeding. Heb ik kans van slagen / recht te halen als consument? Graag een reactie hierover.
Je hebt het recht om het contract voortijdig te beeindigen, waarbij eventuele welkomstgeschenken of kortingen niet te hoeven worden teruggegeven. Tenminste, zo was het altijd toen ik nog ziggo klant was.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 17:49
door vroem
ach Ziggo is niet de enige die verhoogd heeft, rest volgt waarschijnlijk ook nog. of blijft op oude niveau omdat degenen die verhoogd hebben nu meer gelijk gekomen zijn. Enige dingen is dat er voor bv de eerste periode forse kortingen gegeven worden. Dus overstappen kan lonen (en dan jaarlijks...lekker onhandig?). maar dan wel zaken als snelheid en zo meetellen...
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 18:56
door henk51
plopjepop even titel wijzigen in vrijwel alle televisie internet aanbieders verhogen prijzen dit jaar.
Telfort,,Ziggo, Tele2, Kpn, XS4All en sommigen zelfs duurder als uw aangehaalde Ziggo.
groeten Henk
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 20:19
door sylvesterb
snuffel1 schreef:Waar praten we eigenlijk over! het stroomverbruik van een decoder of de prijsverhoging. Dat de prijsverhoging gerechtvaardigd is daar zijn we wel uit maar vergeet niet dat we een dikke 10 jaar geleden nog naar een energie slurpende beeldbuis tv keken die 350 watt per uur deed.
Het gaat erom dat je bij je afweging tussen providers dit kan meenemen in je afweging. Dat het 10 jaar geleden anders was maakt niet uit. Bij KPN (en de overige providers) is het energie verbruik veel minder dan t.o.v. Ziggo.
@ bprosman Ziggo levert volgens mij voor consumenten maximaal 400/40Mbit/s. Zakelijk inderdaad 500/50 Mbit/s maar zakelijk kan KPN ook 10Gbit/s via glasvezel leveren en dit kan Ziggo niet via koper.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 20:28
door witte angora
snuffel1 schreef:Waar praten we eigenlijk over! het stroomverbruik van een decoder of de prijsverhoging. Dat de prijsverhoging gerechtvaardigd is daar zijn we wel uit maar vergeet niet dat we een dikke 10 jaar geleden nog naar een energie slurpende beeldbuis tv keken die 350 watt per uur deed. Plasmaschermen gebruikten zoveel energie en produceerden zoveel hitte dat het behang achter de tv jaarlijks vervangen diende te worden. Saillant detail, niemand die er moeite mee had want we hadden geen inzicht op het energie verbruik als de tv maar perfect beeld gaf. Wat dat betreft slaan we wel een beetje door in het besparen op de energiekosten van apparatuur en houden zo de markt voor energiezuinige apparaten in stand terwijl het besparen op jaarbasis kwartjeswerk is en vooral onze gemoedsrust bevredigd want we zijn zo besparend bezig.
Mijn reactie is deels off topic maar misschien wel iets om over na te denken.
Mijn energie slurpende beeldbuis tv verbruikt 'slechts' 125 watt. En ik vermoed zo, omdat het geluid dus niet op standje allerhardst staat, dat het in de praktijk nog wat minder is.
Punt is dat iedereen een eigen afweging moet maken. Voor mij was dat anderhalf jaar geleden dus dat ik voor Ziggo koos omdat Ziggo als enige analoog kon aanbieden. Dat valt weg. Dus dan komen er andere overwegingen in beeld. En dan wordt de keuze: een andere tv, en een andere provider, die me samen per maand 14,50 uitsparen. Met een klein inkomen is dat toch weer leuk meegenomen. en als je dan ook nog eens je elektriciteitsverbruik met zo'n 10% terug kan brengen, is dat helemaal mooi. Misschien is het in hoeveelheid niet zoveel, maar ik vind 10% toch aardig wat. Stel dat we met zijn allen nu eens 10% zouden verminderen, over de hele linie, moet je eens kijken wat een verschil het maakt in uitstoot van schadelijke stoffen.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 20:47
door bprosman
En dan wordt de keuze: een andere tv, en een andere provider, die me samen per maand 14,50 uitsparen.
Nogmaals, je weet dat je met een moderne TV helemaal geen kastje nodig hebt bij Ziggo he ? Antenne kan rechtstreeks op de DVB-C aansluiting.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 20:55
door ikweethettoch
bprosman schreef:En dan wordt de keuze: een andere tv, en een andere provider, die me samen per maand 14,50 uitsparen.
Nogmaals, je weet dat je met een moderne TV helemaal geen kastje nodig hebt bij Ziggo he ? Antenne kan rechtstreeks op de DVB-C aansluiting.
Tegenstanders van Ziggo, slepen steeds andere dingen bij, wat niets met het onderwerp te doen heeft.
Willen niet lezen, wat andere( @bprosman) herhaaldelijk al geschreven heeft, maar toch gewoon doordrammen, of dat ze het niet begrijpen!
Er wordt zelf met dit soort berichten, andere leden attent op gemaakt, dat het overbodig is, maar ik lees dan een na het andere bericht, wat steeds onbegrijpelijk is, omdat deze personen zich niet informeren, maar toch moeten reageren.
witte angora schreef:Het is wel grappig dat het topic gaat over de komende tariefsverhoging bij Ziggo. Intussen gaat het over heel andere zaken. Ok, de topicstarter heeft het antwoord al lang en breed gehad, maar toch...
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 21:04
door witte angora
bprosman schreef:En dan wordt de keuze: een andere tv, en een andere provider, die me samen per maand 14,50 uitsparen.
Nogmaals, je weet dat je met een moderne TV helemaal geen kastje nodig hebt bij Ziggo he ? Antenne kan rechtstreeks op de DVB-C aansluiting.
Weet ik. Maar ik heb nu een aanbieding van Telfort liggen voor 37,50 per maand, en de eerste 6 maanden 25. Dat is toch heel andere koek dan Ziggo. Plus dat het modem van Telfort/KPN ook nog eens minder stroom verbruikt.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 21:07
door bprosman
Plus dat het modem van Telfort/KPN ook nog eens minder stroom verbruikt.
Iets minder, 6 versus 9 Watt, jouw berekening hierboven met de 2,5A klopt niet.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 21:11
door sylvesterb
ikweethettoch schreef:
Tegenstanders van Ziggo, slepen steeds andere dingen bij, wat niets met het onderwerp te doen heeft.
En de Ziggo fanboys willen niet accepteren dat Ziggo niet zo geweldig is. Feitelijke informatie dat het stroomverbruik circa € 3,75 per maand meer is ten opzichte van KPN wordt compleet genegeerd.
Ziggo blijft investeren (net zoals KPN) in een achterhaalde techniek. De toekomst is glasvezel maar de aanleg is te kostbaar. Vreemde is echter dat iedereen altijd KPN aanvalt omdat terug zijn gekomen om versnelt glasvezel aan te leggen terwijl Ziggo geen enkele actie onderneemt om glasvezel voor haar klanten beschikbaar te maken, ze hebben de uitrol zelfs actief tegengewerkt met rechtszaken.
Ziggo is een commercieel bedrijf met maar 1 belang en dat is winst genereren voor hun aandeelhouders. Dit is bij KPN niet anders, helaas domineren beide partijen de markt.
bprosman schreef:Nogmaals, je weet dat je met een moderne TV helemaal geen kastje nodig hebt bij Ziggo he ? Antenne kan rechtstreeks op de DVB-C aansluiting.
En nogmaals het verbruik van het Ziggo modem is meer dan het modem van KPN en het TV kastje van KPN samen. Dus als het om energie besparing gaat is dit geen oplossing.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 21:12
door sylvesterb
bprosman schreef:Plus dat het modem van Telfort/KPN ook nog eens minder stroom verbruikt.
Iets minder, 6 versus 9 Watt, jouw berekening hierboven met de 2,5A klopt niet.
Die berekening klopte inderdaad niet, maar waar haal jij die 9 Watt vandaan? Want die kan ik weer nergens online terug vinden.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 21:14
door bprosman
En nogmaals het verbruik van het Ziggo modem is meer dan het modem van KPN en het TV kastje van KPN samen. Dus als het om energie besparing gaat is dit geen oplossing.
Valt mee, een KPN modem gebruikt 6 Watt, mijn Ziggo (Technicolor) modem 9 Watt (vanmiddag gemeten), en dat is inclusief telefonie.
geen enkele actie onderneemt om glasvezel voor haar klanten beschikbaar te maken, ze hebben de uitrol zelfs actief tegengewerkt met rechtszaken.
Is ook niet nodig, heb ik je al vaker uit proberen te leggen, tot de Ziggo wijkcentrale is het al glas en Gigabit over die laatste 100 meter Coax is prima te doen.
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 21:29
door ikweethettoch
witte angora schreef:bprosman schreef:En dan wordt de keuze: een andere tv, en een andere provider, die me samen per maand 14,50 uitsparen.
Nogmaals, je weet dat je met een moderne TV helemaal geen kastje nodig hebt bij Ziggo he ? Antenne kan rechtstreeks op de DVB-C aansluiting.
Weet ik. Maar ik heb nu een aanbieding van Telfort liggen voor 37,50 per maand, en de eerste 6 maanden 25. Dat is toch heel andere koek dan Ziggo. Plus dat het modem van Telfort/KPN ook nog eens minder stroom verbruikt.
Om on topic te blijven!
Over welk pakket heb je het, om een echte vergelijking met Ziggo te kunnen maken?
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 16 mei 2018 22:17
door witte angora
Ik hoef niet zozeer paketten te vergelijken, ik kijk wat ik nodig heb, en ik heb niet zoveel nodig... Zit er zelfs over te denken om tv via internet te gaan kijken, is nog goedkoper. Zoveel kijk ik ook niet...
Re: Ziggo forse prijsverhoging
Geplaatst: 17 mei 2018 10:28
door sjohie
consumentenrecht schreef:De zojuist aangekondigde prijsverhoging per 1 juli van 2018, zou 2,50 voor mij bedragen. MAAR ik heb een contract per 10 okt 2017 met een looptijd van 12 maanden. Mogen zij zich eenzijdig zomaar een prijsverhoging, toch door voeren? Het kan toch niet zijn dat een bedrijf zomaar een bestaat contract eenzijdig mag openbreken en de kosten maar ff doorvoert. Zij moeten toch houden aan het contract van 12 maanden met de hier voor afgesproken vergoeding. Heb ik kans van slagen / recht te halen als consument? Graag een reactie hierover.
Ze communiceren hier helder over per mail naar het e-mailadres wat bij ze bekend is, en daar staat precies het antwoord in wat je zoekt. Tenminste dat is mijn ervaring als inmiddels ~18 jaar @Home, Ziggo v1 en nu Ziggo v2 (met v2 bedoel ik ziggo ná fusie met upc), klant.